سئات

معرفی فیس‌لیفت کوپرا آتکا مدل 2021، شیک‌تر و جذاب‌تر

یک هفته پیش سئات نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ کراس‌اوور آتکا را معرفی کرد و حالا نسخهٔ پرفورمنس کوپرای آن‌هم معرفی شده است. جای تعجب نیست که کوپرا آتکا مدل ۲۰۲۱ همهٔ ویژگی‌های طراحی جدید را از نسخهٔ معمولی گرفته و برخی ویژگی‌های خاص خود را هم به آن اضافه کرده است. تغییرات ظاهری این کراس‌اوور اسپرت جدید شامل بازطراحی چراغ‌های جلو با طرحی مشابه محصولات جدیدتر سئات مثل لئون و تاراکو، جلوپنجرهٔ جدید کوپرا با الهام از کراس‌اوور فورمنتور، سپر جلوی تهاجمی‌تر با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، چراغ‌های LED عقب و رینگ‌های آلیاژی ۱۹ اینچی با تریم مسی می‌شود.

کوپرا آتکا مدل ۲۰۲۱ در داخل هم از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، ارتقاء سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با رابط کاربری جدید و نمایشگر بزرگ‌تر ۹.۲ اینچی و غربیلک فرمان چرمی جدید برخوردار شده است. علاوه بر این، ارائهٔ تریم‌های کوپرا، و گزینه‌های جدید متریال و تودوزی هم بخشی از به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای این کراس‌اوور اسپرت اسپانیایی هستند.

زیر کاپوت کوپرا آتکا اما همچنان همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که به‌صورت استاندارد به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل شده است. خروجی این موتور هم تغییری نکرده و مثل قبل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بااین‌حال، کوپرا با تنظیم دقیق‌تر سیستم چهارچرخ محرک به‌منظور به حداکثر رساندن چسبندگی و پرفورمنس، شتاب صفرتاصد آتکا را بهبود داده و حالا خودرو ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۳ ثانیه بهتر از قبل است. حداکثر سرعت آتکا اما تغییری نداشته و همچنان ۲۴۷ کیلومتر بر ساعت است.

در آتکای جدید مثل قبل لانچ کنترل و سیستم کنترل شاسی تطبیقی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند اما کالیبراسیون فرمان و پاسخ پدال گاز بروز شده تا چابکی خودرو به حداکثر رسیده و واکنش آن به دستورات راننده بهبود پیدا کند. همچنین ترمزهای ۱۸ اینچی برمبوی خنک شونده هم به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند. در بخش ایمنی نیز کوپرا آتکا مدل ۲۰۲۱ از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفتهٔ جدیدی شامل کروز کنترل تطبیقی پیش‌بینی کننده، دستیار خروج، دستیار جلو با ترمز پیش از تصادف و دستیار مسافرت برخوردار شده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ..Hossein

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (149 ديدگاه)

    دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    مهم ترین ویژگیه یک خودرو قیمتش هست لطفا قیمت هارو هم درج کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر.عارف

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه ولی ای کاش 6 سیلندر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. net

    ۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3061 ديدگاه)

    طراحی داخلی ساده و قشنگ هست و چراِغ عقبش خوبه و لوله اگزوزش قشنگه و اگر به جای ۴ لوله اگزوز ۲ لوله اگزوز در سمت چپ و راست داشت قشنگتر بود برای کراس اور دو لوله اگزوز کافی هست.رینگ مسی و چراغ جلو و خطوط مسی فرمان بد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا