سئات

کانسپت الکتریکی کوپرا در راه فرانکفورت

سئات اولین قدم را برای محصولات الکتریکی کوپرا برداشته و با خودروی کانسپت تاواسکان (Tavascan) به سمت فرانکفورت روانه می‌شود. این اولین محصول با برند کوپرا در حوزه خودروهای انرژی الکتریکی خالص است که به نمایش عمومی در می‌آید.


نام این خودروی کانسپت از نام یک پیست اسکی در کاتالونیا و نزدیکی مرز فرانسه گرفته شده و نشان از روحیه اسپرت و ماجراجوی آن دارد.
طراحی تاواسکان، عضلانی و پویا و در جلو خشونت‌بار است. سپر با ترکیبی از طرح‌های مشابه هواکش احاطه شده و البته همان طور که می‌دانید برخلاف خودروهای درون‌سوز در اینجا واقعاً نیازی به هواکش و جلوپنجره و رادیاتور مرسوم نیست. نشان خاص کوپرا نیز در میانه سپر به چشم می‌خورد درحالی‌که کمی بالاتر نام کوپرا با حروفی کوچکتر درج شده است.


در نمای عقب هم از چراغ‌های LED پیوسته که در نشان کوپرا به هم می‌رسند استفاده شده و البته سقف شیب‌دار نیز در این قسمت خود را به انتهای خودرو می‌رساند. نمای جانبی هم با خطوطی عمیق و رینگ‌هایی جذاب و تو پر ۲۲ اینچی، دینامیک مناسبی را القا می‌کند. به نظر می‌رسد که آئرودینامیک این خودرو یکی از نقاط قوت آن باشد.


در کابین شاهد طراحی مینی‌مالیستی و مدرنی هستیم که با سادگی زیادی همراه است. نقطه ثقل این طراحی، یک نمایشگر بزرگ ۱۳ اینچی در کنسول میانی و یک نمایشگر دیجیتالی هم در داشبورد روبروی راننده است. در فضای کابین، چرم، کربن و آلکانترا غالب هستند و استفاده از رنگ‌های متضاد نیز رویکرد به تمرکز روی فناوری و کارایی را بیشتر نشان می‌دهد. نمایشگر وسط را می‌توان در جهت مسافر نیز چرخاند. همچنین درون صندلی‌ها، بلندگو و ویژگی‌هایی برای اتصال ابزار هوشمندی نظیر گوشی نیز گنجانده شده است.


کوپرا تاواسکان از پلتفرم انعطاف‌پذیر MEB گروه فولکس واگن سود برده و دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب آن قرار گرفته‌اند. این موتورها در مجموع ۳۰۲ اسب بخار قدرت دارند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند که در کمتر از ۶.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید.
در کف خودرو نیز باتری‌هایی با ظرفیت ۷۷ کیلووات ساعت جای گرفته‌اند که از بالاتری نسخه فولکس ID به عاریت گرفته شده و می‌توانند شعاع حرکتی ۴۵۰ کیلومتری را برای آن به ارمغان آورند.


سئات عقیده دارد که بازار خودروهای SUV الکتریکی هر سال ۱۵ درصد رشد می‌کند و امیدوار است با مدل‌های آینده خود نظیر نسخه‌های تکامل یافته تاواسکان سهم مناسبی از این بازار را در اختیار گیرد. در این مسیر کوپرا از سال آینده با دو نمونه هیبریدی و پلاگین کار خود را شروع خواهد نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ارش

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. John

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (214 ديدگاه)

    بدرود ماشین های سوخت فسیلی
    بنظرم ماشین های بنزینی چه خوب چه بد، به سختی ۱۰ سال آینده رو ببینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      ولی تو ایران حالا حالا هستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سورنا

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    هر روز این همه کانسپت خوشگل و عالی

    یکی پیدا شه به من بگه چرا این کانسپتارو تولید نمیکنن
    هرچی سرچ کردم چیزی پیدا نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ساسان

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    خودرویی که قراره تو فرانکفورت نگاههارو به سمت خودش خیره کنه دوستان.فقط 7روز دیگه تا انفجار:
    https://images.everyeye.it/img-notizie/un-render-immagina-lamborghini-lb48h-pochi-presentazione-v4-396443-1280×720.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (552 ديدگاه)

    نمای بغل بسیار زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا