اشکودا

معرفی رسمی اشکودا فابیا کومبی اسکات لاین

در ماه مارس سال ۲۰۱۸ و در زمان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، اشکودا اقدام به معرفی نسخه‌ی تر و تازه‌ی هاچبک فابیا کرد. تغییر گسترده طراحی و به‌روزرسانی مهندسی این خودرو شامل استفاده از تکنولوژی LED در چراغ‌ها، رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی و بهبود سیستم اطلاعات سرگرمی بود. هم‌اکنون نسخه‌ی خشن‌تر اسکات لاین این خودرو هم از همان بهبودها سود برده است.


برای افرادی که با فابیا کومبی اسکات لاین آشنا نیستند باید گفت این خودرو کوچک‌ترین محصول خشن اشکودا در بازار است. این خودرو با عناصر متمایز بدنه که به رنگ مشکی و نقره‌ای بوده و همچنین با رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی آلیاژی عرضه می‌شود. همین تغییرات را می‌توان در سایر محصولات اسکات لاین این خودروساز دید.


تغییرات بصری فابیا کومبی اسکات لاین شامل پلاستیک‌های مشکی دور قوس چرخ‌ها و رکاب‌ها درحالی‌که آینه‌های جانبی و ریل‌های سقف هم ظاهر نقره‌ای به خود گرفته‌اند. البته برخلاف برادر بزرگ‌تر اسکات، این خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک نیست.


اگر مشکلی با انتقال نیرو به چرخ‌های جلو نداشته و طراحی این واگن کوچک را جذاب می‌دانید بنابراین از شنیدن اینکه فابیا کومبی اسکات لاین با تمامی پیشرانه‌های مدل استاندارد عرضه خواهد شد خوشحال می‌شوید. چندین پیشرانه بنزینی برای این خودرو ارائه می‌شوند که شامل نسخه ۱ لیتری تنفس طبیعی با خروجی‌های ۶۰ و ۷۵ اسبی و همچنین مدل قوی‌تر ۱ لیتری TSI با قدرت ۹۵ و ۱۱۰ اسب بخار می‌باشند.


همه‌ی این پیشرانه‌ها از نوع سه سیلندر بوده و با جدیدترین استانداردهای آلایندگی یورو ۶d-TEMP هماهنگی دارند چراکه از سیستم استارت/استاپ و سیستم بازیابی انرژی ترمز سود می‌برند. دو پیشرانه‌ی توربو دارای فیلتر ذرات بنزین هستند تا آلایندگی کمتری داشته باشند. از آنجایی که مدل فیس لیفت شده در اوایل سال جاری معرفی شده بنابراین باید گفت فابیا دیگر با پیشرانه‌های دیزلی در دسترس نیست.

فابیا کومبی اسکات لاین به‌صورت سفارشی با تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلو و عقب LED، دستیار نوربالا، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی در دسترس می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. sevlan

    ۱ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    اشکودا عالیه ، ماشیناش خیلی خوشگلن ، یه باریه اشکودا ساپرب گذر موقت دیدم ، لامصب خیلی خوشگل و تر و تمیز و اتو کشیده بود ، چشما رو خیره میگرد ، احساس اتومبیلهای خیلی گرونتر رو داره اشکودا??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ebrahim

    ۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    چراغ خطر عقبش نسبت به اندازه ی بدنه ماشین خیلی کوچکه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا