اشکودا

پشت فرمان اشکودا اسکالا 2021 جدید

چکیِ بی حاشیه!

معرفی نسل جدید اشکودا اوکتاویا در سال پیش باعث شد دیگر هاچبک خانوادگی این خودروساز جمهوری چک یعنی اسکالا کمی زیر سایه قرار گیرد.

اشکودا اسکالا

این خودرو جایگزینی ارزان‌قیمت‌تر بوده اما اشکودا با اضافه کردن پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به این خانواده گزینه‌های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار داده است. قیمت اسکالای مجهز به این پیشرانه از ۲۱۹۶۵ پوند شروع می‌شود اما مدل تست شده از نوع SE تکنولوژی بوده و قیمت آغازین ۲۲۳۶۵ پوندی دارد.

اشکودا اسکالا

این پیشرانه شهرت خوبی داشته و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری آن نیز عملکرد نرمی را به نمایش می‌گذارد. نیروگاه آهنین موردبحث به همراه گیربکس یاد شده شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۲ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. این مجموعه واقعاً اسکالا را تعریف می‌کند. عملکرد پیشرانه کفایت می‌کند اما در هیچ نقطه‌ای کاملاً شاخص نیست. گیربکس نیز اکثر موارد نرم بوده اما از هر از گاهی در سرعت‌های پایین ناهنجاری نشان می‌دهد. این‌ها در کل انتقادات کوچکی بوده و قابل‌چشم‌پوشی هستند.

اشکودا اسکالا

قوای محرکه اسکالا آرام و نرم بوده و زمانی که دور پیشرانه واقعاً بالا رود صدایش در خواهد آمد. باقی اوقات شاهد تجربه‌ای بدون دردسر خواهید بود. اسکالا در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ۵.۸ لیتری داشته و البته تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر نیز در آن بکار رفته است.

واضح است که زیرساخت این خودرو به اندازه مدل گران‌تر اوکتاویا گیرا نیست زیرا اسکالا بر پایه پلتفرم کوچک‌تر MQB A0 شکل گرفته است.

به همین خاطر اسکالا گاهی اوقات نقاط ضعف خود در عبور از مسیرهای سنگ‌فرش دار و ناهموار را نشان خواهد داد تا عملکرد خوبی در جذب دست‌اندازها نشان ندهد. رینگ‌های ۱۶ اینچی مدل SE  قطعاً به بهبود سواری خودرو در عبور از دست‌اندازها کمک می کنند.

اشکودا اسکالا

این تریم از اسکالا همچنین به‌صورت استاندارد دارای چراغ‌های جلوی LED، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نمایشگر مرکزی ۹.۲ اینچی به همراه ناوبری، اپل کارپلی و اندروید اتو، حسگرهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع و… می‌باشد.

البته با قیمت ۲۲۳۶۵ پوندی نباید انتظار ارزش بالا در برابر مبلغ پرداختی را داشته باشید چراکه مدل ۱ لیتری ۱۰۸ اسب بخاری اسکالا قیمت پایین‌تری دارد.

اشکودا اسکالا

اگرچه سیستم اطلاعات سرگرمی اسکالا با توجه به پولی که پرداخته‌اید پاسخ‌های سریعی داشته و از نمایشگر بزرگی سود می‌برد اما کیفیت کابین در سطح بسیار بالایی قرار ندارد.

اشکودا اسکالا

پلاستیک‌های سخت زیادی در کابین بکار رفته اما خب این به معنی کیفیت پایین نیست. از نظر فضای سرنشین مشکلی وجود نداشته و فضای بار ۴۶۷ لیتری نیز بیشتر از اکثر رقباست.

اضافه شدن پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس دوکلاچه به خانواده اسکالا قطعاً باعث افزایش جذابیت‌های این خودرو شده اما حتی با وجود توازن زیاد تجهیزات و قیمت در تریم SE تکنولوژی، مدل‌های ارزان‌تر دیگری نیز در سبد محصولات اشکودا و خود اسکالا دیده می‌شود. اسکالا در مقابل اوکتاویا جدید جایگزینی ارزان‌قیمت به نظر می‌رسد بنابراین بهتر است به سراغ مدل‌های ارزان‌تر این خانواده بروید.

اشکودا اسکالا

مشخصات اشکودا اسکالا ۱.۵ TSI 150 DSG SE Technology

  • قیمت: ۲۲۳۶۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۱۹ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. کوشا

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (220 ديدگاه)

    “اسکالا گاهی اوقات نقاط ضعف خود در عبور از مسیرهای سنگ‌فرش دار و ناهموار را نشان خواهد داد تا عملکرد خوبی در جذب دست‌اندازها نشان خواهد داد.”
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 8
    مخالفم 3
  2. 2646

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اگرچه این کامنت مستقیما به این پست ربطی نداره اما پاسخ ابهامات یکی از کاربران در مورد کامنتم رو اینجا میدم که راحت تر ببیند:

    تو یکی از پست ها، در مورد Lexus nx300h نوشتم:
    * هیبریدش علی رغم اینکه فوق العاده نرم هست تو ترافیک و رانندگی آروم اما تو شتاب ثانویه (تست رولینگ از ۷۰/۸۰ تا حدود ۱۳۰/۱۴۰) ایکس فور، تلیسمان و خیلی از مدعی های شتاب رو می تونه اذیت کنه.

    در پست دیگری این نکات رو هم اضافه کردم:
    * در مورد قوی تر بودن ان ایکس توربو، حق با شماست منتها من گفتم این ماشین تو حالت رولینگ بین سرعت ۶۰-۷۰ تا حدود ۱۳۰-۱۴۰ واقعا بی نظیر راه میره؛ به شرطی که قبلش باطری های هیبرید رو پر کرده باشی، شمع ماشینت خوب باشه، بنزین سوپر داشته باشی و قبل از استارت دور موتور رو بالا نگه داری؛ می تونه پا به پای ایکس فور، ان ایکس توربو، تلیسمان، ۵۲۸ و … راه بیاد.

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. 2646

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      کاربری نوشتند:

      آقای ۲۶۴۶
      شما که زیاد جوش میاری !
      مگه میشه ماشین هیبرید را زد به برق که بخواد شارژ بشه و شتابش خوب باشه !
      بقیه موارد هم که خودمان میدونیم که اگر بنزبن سوپر باشه یا شمع نو باشه و…
      در ضمن در شتابnx چه توربو و چه هیبرید ، در یک سطح هستند !
      که در سرعت بالای ۱۰۰تا این توربو هست که هیبرید را شکست میده !
      من نمیدونم این حرفاتون را از کجا در میاری و با اعتماد به نفس تمام هم جوش میاورید !

      در کامنت بعدی، مجددا تاکید داشتند:
      تو این چند روز ببین چندتا کامنت گذاشتی با چندتا سوتی از نشناختن هیبریدی‌ها با اینکه اِدِعاشو داری و دیگران را محکوم میکنی و یا قضیه‌ی مزایا و معایب راوفور که فقط میخواهی وانمود کنی ما هم هستیم ، باشه آقا ، شما هم هستید ، بر منکرش لعنت !!!

      موافقم 5
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        سلام و درود بر کاربر 2646
        من را محکوم میکردید و گفتید جوابم را نمیدهید ولی باز آمدید !
        من هیچگاه در هیج زمینه‌ای نه اِدِعا کردم و نه اِدِعایی دارم ، چون در جهان دست بالای دست زیاد هست و جهان ، جهانِ اطلاعات و دانستن است !
        دقیقاً جوش می‌آورید !
        در پست راو۴ کامنت نتوانستم بگذارم ، چون وقتی تعداد کامنت‌ها بالاتر میره ، دیگر نمیتوانم ورود کنم تا ۴۸ ساعت اگر اشتباه نکنم و دیگر کامنت گذاشتن در اون مقاله حکم نان بیات را داره !!!

        آقای عزیز ، کدوم خودروی هیبرید را به برق میزنند که شما پا فشاری میکنید و جالب‌تر از امه اینکه میگوئید nx هیبرید دارید ولی میشه بفرمایید چطور به برق میزنید !
        نکنه برای شما اختصاصی پلاگین هیبرید زده‌اند !
        در ضمن من هیچگاه هیبرید نداشتم و همان وقتش هم که میخواستم بخرم ، نظرم با nx200t بود که بخاطر خیلی از مسائل بخصوص فضای داخلی کم و خدمات و بنزین ایران صرف نظر کردم با اینکه عاشق طراحیش بودم و هستم !

        پس دنبال چی میگردید و چرا جوش می‌آورید !
        ما اینجا نیامده‌ایم بحث اَلَکی راه بیندازیم ولی نقد و دوستی چرا که نه !
        اما شما از روی تَکبُر و غرور نظر میدهید که هیچگاه این اخلاق حتی اگر فوق‌ثروتمند جهان هم باشید ، مورد قبول هیچ کسی نیست !
        ما همه از خاکیمو از خاکیم !

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          عزیزکم
          به قول ماهان، ما اگر سر تایم درست ازدواج کرده بودیم، شما الان با پسرمون داشتی بحث می کردی، نه با من پیرمرد 36 ساله! من هیچ وقت نگفتم جوابت رو نمیدم، اتفاقا دارم سعی می کنم از طریق بحث کردن با شما، راه های ارتباط با دهه هشتادی و نودی رو یاد بگیرم.

          من اسمی ازت نبردم، چون می دونستم اشتباه میگی و این حجم از تمسخر و تیکه هایی که میندازی، آخرش سر خودت خراب میشه؛ ولی باز خودت اومدی و شروع به مسخره کردن کردی! من رو که شناختی اما بهت پیشنهاد می کنم حتی در مورد کسی که نمی شناسی هم زیاد تو زندگی تند نری! یک وقت دیدی طرف این طوری برات آس رو کرد و تو جمع دیگه نتونستی سر بلند کنی …

          موافقم 4
          مخالفم 11
        2. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          راستی، دوره مصرف این جملات قصاری که آخر پست هات می نویسی، خیلی وقته تموم شده!
          این روزها اگر تو بحث علمی بخوای پشت گفتن این جملات اشتباهاتت رو قایم کنی، نهایتا یک بار تحملت کنن، دفعه دوم با چنان جملات قصاری از فضا میندازنت بیرون که تا یه هفته با خودت فکر کنی چطور این کلمات رو پشت سر هم ردیف کردن …

          موافقم 7
          مخالفم 9
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10179 ديدگاه)

          خدایا شکرت که بازی بلوف با ورق را آدم‌هایت یاد گرفته‌اند !

          آس رو کردنت بماند پبشکش !
          میشه بفرمایید چطور اینقدر راحت خودتان را پیرمرد و من را دهه ۸۰ یا ۹۰ میدانی? !

          شما که اینقدر شاخ هستی و آس رو میکنی ، ولی نمیدانی هردو دهه ۶۰‌تی هستیم ولی شما بازی بلوف را با ورق دوست دارید و من حقیقت و روراستی را ( البته ای کاش بر میگشتم به عقب تا دوباره کم سن شوم ) این خیلی هم خوبه ، چرا کنه نه !

          شما لطفاً به حاشیه نکِش بحث و کامنت را ، بقیه‌ی ماجرا به کنار !
          در ضمن ، بحث ما را با دیگران و کاربران دیگر مخلوط نکنید ، چون روی صحب ( ما ) هستیم و نه دیگر عزیزان که گویی میخواهید یارکِشی کنید ? !

          خداروشکر که فیس‌تو‌فیس نیستیم ، چون به شخصه بسیار فرد کم حرفی در جماعت هستم و در بحث‌هایی که فیس تو فیس هست ، اگر ببینم طرفم اِدِعایی داره یا از روی غرور صحبت میکنه یا پافشاری بر چیزی که دلیل منطقی نداره ، سریع حق را میدهم به او و دیگر بحثی باهاش نمیکنم ، چون مطمئناً چنین افرادی در جامعه چوب اشتباهشون را میخورند و لازم نکرده من با این اشخاص بحث کنم !
          اما بحث در اینجا فرق میکنه !

          من بارها و بارها شده که اشتباه کنم و صراحتاً اعلام میکنم و دوستانی که میشناسند میدانند که اصلاً نه الدِعایی داریم و نه چیز دیگر ، اما شما زیادی جوش میاورید و خیلی قضیه را جدی گرفته‌اید !!!

          موافقم 9
          مخالفم 2
    2. 2646

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      بخش اول، منظور از شارژ کردن باطری های سیستم هیبرید چیه و اصولا منظورم از این بخش چی بوده.

      تو مقایسه X4 و NX300h گفتم که وقتی باطری های سیستم هیبرید شارژ نداشته باشند، چه اتفاقی تو تست رولینگ می افته:
      * بعد از این ۱۳ ثانیه انتظار دار ماشین F-sport ات با نهایت توان موتور بنزینی و سیستم برقی شتاب بگیره که باید بگم زهی خیال باطل … از اون جایی که سیستم هیبرید تمام تلاشش کمتر روشن شدن موتور بنزینی است، معمولا تو این مواقع شارژ برقی کافی برای شتاب دهی اولیه بهت نداره! تو می مونی، یه موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با توان و گشتاور متوسط که هم باید به ماشین شتاب بده و هم باطری ها رو شارژ کنه، یه گیربکس CVT و باطری/موتورهای برقی که نه تنها کمکی تو شتاب دادن اولیه نکردن، وزن شون رو ماشین هست و موتور هم باید شارژشون کنه!

      اما چطوری باطری رو شارژ کرد؟ وقتی تو سرعت پا از روی گاز برداشته میشه، موتورهای سیستم هیبرید حرکت رو به برق تبدیل می کنن و باطری ها شارژ میشه. اگر پدال ترمز رو کمی فشار بدیم، سرعت شارژ بیشتر میشه، چون توربین هیبرید مقاومت بالاتری پیدا می کنه. به همین راحتی! کسی 30 ثانیه با ماشین هیبرید رانندگی کرده باشه، این نکته رو متوجه میشه!

      موافقم 5
      مخالفم 6
      1. Benz

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        دمتون گرم که تجربیات و اطلاعات مفید خود را تحت اختیار ما میزارید . والا من ماشین که نداشتم ، همش دوچرخه های داغون بوده و تنها موتورم هم که یه سوزوکی AX100 هست . اگه دوستان اطلاعات فنی این موتورو میدونن لطفا بگن. با تشکر.

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          عزیزمی.
          هم خودت سالاری، هم آیدی ات.

          موافقم 2
          مخالفم 5
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        کاربر 2646
        من فقط به طور ساده میدونم هیبرید شامل یه موتور بنزینی و برقی میشه که در سرعتی مُعَیَن با برق حرکت میکنه و سپس که سرعت و فشار بیشتر میشه ، موتور بنزینی وارد مدار میشه و باتری‌‌ها را شارژ میکنه ، یا مثلاً با ترمز کردن انرژی تولید میشه و در باتری ذخیره میشه و… .

        در مورد راو۴ هم :
        ۱- دقیقاً تعویض لاستیک از فاق ۵۵ به ۶۰ و لاستیک یوکوهامو کره‌ای بسیار در سواری نرم و ترمزگیری بهتر تاثیر داره که حتی کسی که خودروباز هم نباشه ، متوجه‌ی این قضیه واضح میشه ، اما شما انگاری میخواهید من را دروغ‌گو جلوه بدهید که میگویید چرت میگوئم ، مگه چی به من یا شما میرسه که اصلاً بخواهیم جنگ سر چیز بی‌ارزشی مثل کامنتی بکنیم که فقط جنبه‌ی تفریح و تبادل اطلاعات داره !!!
        ۲- گفتید چرا میگوئم برای سفر (( مثلاً گفتم )) میخواهیم برویم تا چابهار باید یه ۲۰ لیتری هم همراهمون باشه ، دوست عزیز شما فرمودید باکش ۶۰ لیتر جا میگیره ، اما من دقیق نمیدونم ولی فکر میکنم کمتر از ۶۰ لیتر جا میگیره و حدود ۵۰ لیتر باید باشه (( البته دقیق نمیدانم ولی نسبت به خودروهای دیگری که داشتم سریع باکش پُر میشد و روی زاپاس که چند بار رفت ، مسافت زیادی را باهاش طی کردم !
        من در اون کامنت ، دقیقاً از کلمه‌ی استرس صحبت کردم که در جاده‌ای مثل کرمان به چابهار میترسید مبادا پمپ‌بنزین کار نکنه و تعطیل باشه و منطورم طنز قضیه بود ولی باور کن اگر دوباره راو۴ گرفتم و خواستم بروم چابهار ، حتماً یه ۲۰ لیتری میبرم ، چون واقعاً احساس بدی داره وقتی تنها هستید و چشم‌انداز طولانی بیایان‌های اون منطقه و دسترسی دورشون از پمپ‌بنزین ، استرس بدی داره !

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          نوید جان
          یوکوهاما ساخت ژاپن هست!

          موافقم 4
          مخالفم 4
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10179 ديدگاه)

          بله
          ببینید ، دقیقاً اینجا اشتباه کردم و به جای هانکوک نوشتم یوکوهاما و معذرت میخواهم ، چون اشتباه نوشتم !

          دیدید ، به همین راحتی !

          اما به اصل موضوع که اشاره کردم ، یعنی تفاوت در سواری پِی بردید !
          لاستیک اکثر محصولات تویوتا به صورت استاندارد دانلوپ هست که در هندلینگ موثر هست و طول عمر بالایی داره ولی اصلاً نرمی و ترمز‌گیری خوب لاستیک‌های کره‌ای را نداره !

          موافقم 5
          مخالفم 2
    3. کوشا

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (220 ديدگاه)

      حرصشو نخور عزیز‌… سواد شما برا ما اثبات شدس! ولی این جر و بحثا و کری خوندنا نمک طرفداری و سایته! البته اگه به توهین منجر نشه و خیلی هم متعصبانه نباشه! این موضوع در مورد خودرو و طرفداری فوتبال پر رنگ تر هست..‌ چون متاسفانه بر خلاف همه دنیا طرفداران این دو زمینه نقش طرفداریشون رو به طور کامل نمی تونن ایفا کنن و دلیل حرفای غیر منطقی و عجیبی که گاها زده میشه هم همینه! منی که مثلا عاشق BMW هستم میام می گم ماشین فقط آلمانی!! در صورتی که تا حالا حتی پشت یه ماشین خارجی هم ننشستم!!! در هر صورت برای خودت راحت تره که خیلی اعصاب خودتو سر این چیزا خورد نکنی چون تو دل ما هم مثل خودت چیزی نیست!!!

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. 2646

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        کوشا جان
        یکی از بدی های چت و ارتباط نوشتاری اینه که دو طرف میمیک صورت هم رو نمی بینن؛ واقعیت اش من 90 درصد مواقع دارم می خندم. دیشب 2 نصف شب کامنت آخر این دوست مون رو خوندم، والا تو رخت خواب این قدر خندیدم که خوابم پرید …
        من میگم تا چیزی رو تست نکردیم، راجع بهش این قدر با قطعیت حرف نزنیم. نظرمون رو گفتیم، یکی مخالفت کرد؛ اینقدر سرسختانه روی نظری که پشتش تجربه ای نیست، تاکید نکنیم. باز تاکید کردیم، مشکلی نیست، دیگه رفتار تهاجمی نداشته باشیم.

        ولی با تمام این حرف ها، از اینکه اینجام و باهاتون حرف می زنم و دوست های خوبی پیدا کردم (به ویژه ماهان عزیز که اتفاقا همکار هم هستیم)، خیلی خوشحالم. برای اینکه نشون بدم تعصبی هم ندارم، می خوام یه عکس از BMW بگذارم و یه نکته رو بهتون بگم که خودتون هم می تونین مثال های زیادی ازش تو BMW ها پیدا کنین؛ بعد دسته جمعی به کیفیت BMW شک کنیم!

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10179 ديدگاه)

          همین که باعث خنده‌ی شما شدم ، خوشحالم که بنده‌ی خدایی را شاد کردم !

          اما عزیز ، چرا یکبار انگشت را به سمت خودتان نمیگیرید !

          میشه بفرمایید ما کدوم خودرو را گفتیم تجربه‌ی سواریش را داریم ، کدوم خودرو را داشتیم و کدام خودرو را از طرف دبگران نقد میکنیم و به کدام خودروها از روی احساس نظر میدهیم !

          میشه فقط یکی از کامنت‌های من را بفرمایید که اِدِعای دروغین کرده‌ام که چنان خودتان را در غرور و شَعَف میبینید !

          خیلی معذرت می‌خواهم ، اما من از بعد از کری‌خوانی‌هایی که با دوستان کره‌ای داشتم و آتش‌بَس کردیم ، دیگر وارد هیچ بحثی سعی میکنم نشوم ، اما شما خودتان میبرید و میدوزید و حکم صادر میکنید !

          در مقاله‌ی مربوط به خدمات گران bmw هم گفتم که ، من هیچ bmw ای نداشتم و هیچگاه هم نمیخرم چون هدف من از داشتن خودرو با هدف شما متفاوت هست و من حرفی را زدم که تمام تعمیرکاران ، سایت‌ها و حتی دارندگان bmw مثل علی بخردی میزنه که خودش پادگان bmw دوستان را داره !

          چرا وقتی کسی مخالف نظر ما حرف میزنه ، سریع جبهه میگیریم و میخواهیم تحت هر شرایطی طرف مقابل را خراب کنیم به ناحق ؟! چرا واقعاً ؟!

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. mahan

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          اقا عزیز مایی شما رئیس مایید

          موافقم 1
          مخالفم 4
  3. T.C.B.K

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    دوستانی که میگید چینی ها موتورشون ضعیفه…

    این که اشکوداس….

    نسخه فول موتور 1.5 لیتری توربو

    نسخه پایه موتور 1 لیتری توربو… ???

    بعد دوستان تو بحث تیگو 7 میگن موتورش بدرد نمیخوره.
    در صورتی که این اوضاش بدتره…

    دوستان تعصب الکی زیاد دارن… ?

    پدال کامنتمو حذف نکن لطفا با سپاس…

    موافقم 4
    مخالفم 14
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      کاربر T.C.B.K امروز و رامینِ دیروز !

      واقعاً با چه اعتماد به نفسی موتور این خودروی چِکی و مهندسی ناب آلمانی و فولکس را با اون چینیِ مضخرف مقایسه میکنی !

      خداوکیلی شما خوبی !
      خُب مشکلی نداره ، شما میتوانی به عنوان پوشش به جای خرید شلوار از گونی برنجی استفاده کنید ، هردو پوشش دهنده هستش دیگه ، درسته ؟!

      رامین ، هرچی میخواهم جلوی خودم را بگیرم که جوابت را ندهم و میدانم نقش بازی میکنی و همه‌ی ما را سرکار گذاشته‌ای ، اما باز موفق نمیشوم و شما پیروز میدان هستی ? !

      موافقم 13
      مخالفم 1
    2. MOHAMMAD

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      T.C.B.K عزیز
      این انجین مهندسی شده و ساخته فولکس واگن هستش شما این مهندسی خالص رو با
      ببخشید آشغال مقایسه میکنید !!!

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. T.C.B.K

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        اقای محمد عزیز و نوید

        همین اشکودا تو چین هم منتاژ میشود.
        با کیفیتی 100 برابر بهتر…. !!!!!

        باور نمیکنی ؟؟؟؟
        یه سر به سایت های خارجی درمورد منتاژ خودرو تو چین بزن. ببین مردم چی گفتن.

        همین بنزش… بعضی محصولات تو چین منتاژ میشه.
        تسلا ….
        کادیلاک….

        بیشتر برند های مطرح جهان ماشیناشون توی چین منتاژ میشه . مردم چین هم همون منتاژی هارو سوار میشن!

        مدیر عامل ولوو فرمودش : ” ما محصولات زیادی تولید کردیم ولی تصمیم گرفتیم ببینم آیا محصولات منتاژی ما در چین خوب است یا نه. باور کردنش سخت هست .
        خودرو هایی که در چین هم طراحی هم ساخته و هم طراحی میشود به میزان قابل توجه ای کیفیت خوبی دارن نسبت پولی که به آن میدهید.
        و شاید باور این سخت باشد محصولات ولوو که به دست جیلی منتاژ میشود کیفیت بهتری نسبت به ماشین های خودمان که منتاژ میکنم .”

        پدال هم در موردش مطلب گذاشته بود. برو سرچ کن پیداش کن.

        وقتی مدیر عامل ولوو این حرفو میزنه…. یعنی برو خودت ببین.
        مدیر عامل ولوو….

        یعنی شما ها از مدیر عامل ولوو بیشتر میدونید ؟؟؟ جالبه.

        تازه این خبر برای سال2018 هست فکر کنم. الان قطعا کیفیت بهتری پیدا کردن .

        پدال کامنتمو حذف نکن … سپاس …

        موافقم 2
        مخالفم 3
  4. 2646

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    چرا باید برای تست رولینگ باطری ها رو شارژ کرد؟
    1. بدون شارژ باطری ها، سیستم هیبرید عملا از مدار خارج میشه. برای همین نه تنها تو کورس جنبه مثبتی نداره، وزن باطری ها و موتورهای هیبرید یه بار اضافه رو دوش موتور هستن.
    2. اگر باطری ها شارژ نداشته باشند و موتور بنزینی روشن بشه، بخشی از توانش صرف شارژ کردن باطری ها میشه و شتاب محسوس پایین میاد.
    3. گیربکس NX300h از نوع CVT هست که به خاطر ساختارش، شتاب گیری ماشین تا لحظه رسیدن دور موتور به نقطه ثابت (که معولا پیک گشتاور موتور انتخاب میشه) کند هست. سیستم هیبرید و موتورهای برقی به خاطر گشتاور آنی، خیلی می تونن در رسیدن دور موتور به اون نقطه تاثیر بگذارن. برای مثال اگر روی سرعت 70، پدال گاز رو تا انتها فشار بدیم، بدون هیبرید 10 ثانیه طول می کشه تا دور موتور به پیک گشتاور برسه، با کمک سیستم هیبرید و برق، 5 ثانیه.
    وقتی دور موتور رسید به پیک گشتاور، گیربکس cvt موتور بنزینی رو تو بهترین گشتاور نگه می داره + سیستم هیبرید هم با گشتاورش کمک به شتاب گرفتن ماشین می کنند؛ در نتیجه باعث میشه که NX300h یکی از بهترین شتاب های ثانویه رو تا سرعت 130-140 داشته باشه.

    از این تکنیک، کجا میشه استفاده کرد؟
    وقتی NX300h با ماشین قوی تری در حال کورس هست و جلوتره، برای بهترین استفاده از شتاب ثانویه سیستم هیبرید، می تونه راه های فرار رقیب (سوراخ های سبقت) رو ببنده و خیلی نرم ترمز کنه (ترمز نرم فقط توربین های هیبرید رو به کار میندازه و لنت درگیر نمیشه) تا باطری هاش شارژ بشن؛ وقتی مسیر برای حرکت باز شد با نهایت توان شتاب بگیره. این طوری هم از سیستم هیبرید بهترین استفاده رو کرده و هم کورس رو تو محدوده 140-70 کیلومتر بر ساعت که برای این ماشین ایده آل هست، نگه می داره.
    این تکنیک از عملکرد سیستم Kers در مسابقات فرمول وان اقتباس شده است.

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. mahan

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      2646 جان خسته نباشی و دستت درد نکنه توضیحات جالب و مفید بود.داری منو مجاب میکنی یک هیبرید هم بگیرم!

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. 2646

        ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        مخلصم ماهان جان
        دستور بدی، همین رو شسته و سرویس کرده تقدیم می کنم عزیزم.

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. mahan

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646 برادر من از شما به ما رسیده این همه اطلاعات یاد گرفتیم و اینکه اشنایی با یک دوست ارزشش خیلی بالاست .
          لطف داری انشالله چرخش برات بچرخه با تن سالم بهترین هارو سوارشی.
          من وقتی دارم بنزین یا اکتان میزنم به ماشین هر چه قدر میخوره میگم نوش جونت شاید خندت میگیره داره 130 لیتر لندکروز باک رو پر میکنم خودم کیف میکنم!از صحبتات راجب ارتقا X4و528 متوجه شدم اهل دلی!راستش دلخوشی های دیگری نداریم که نه کسی داریم که ولنتاین تیغمون بزنه و صد جشن دیگه و نه بچه داریم خب همین خرج ها دلخوشی ماست.اون دفعه ام گفتم این خرج ها مثل حس بعد تعویض و سرویس ماشین میمونه به ادم مزه میده!بنظرم تا باشه ازین خرجا خدا تن ادمو سالم نگه داره و روزی برسونه ادم برای علاقهش خرج کنه

          موافقم 5
          مخالفم 1
        2. 2646

          ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          عزیزمی ماهان جان
          به خدا من آرزومه همه بهترین ماشین ها رو سوار بشن، من یه درجه بالاتر. وقتی همه خوشحال و شادن، خوشحالی کردن به من حال میده؛ وقتی همه دل مرده هستن؛ آدم چه شادی می تونه بکنه؟

          البته من به پاکی شما نیستیم، یه پارتنری از 6 سال قبل دارم! :))
          ولی در کل موافقم؛ مردها همیشه باید پول شون رو خرج یه چیزی بکنن دیگه … ماشین، زن، بچه.

          در مورد بنزین زدن هم، هیچ ماشینی به اندازه پرادو 120/150 زاپاس پشت با دو تا باک 90 لیتری حال نمیده، مخصوصا ساعت 4 صبح که پمپ بنزین خالیه. نازل رو قفل کنی روی درجه 1، تکیه بدی به گلگیر و یه سیگار روشن کنی تا 60 تای بعدی!

          موافقم 1
          مخالفم 6
        3. mahan

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646جان علایق و تفاهم این قدر جالبه دقیقا ارزو منم همینه.نمی خوام ریاکنم برای کارخونه 5تا ix55 گرفتم و 2تا کمری .خداشاهده برای عروسی کارکنان محترم هرکسی خواست کوتاهی نکردم.
          من نسبت به زندگی شخصی عزیزم جسارت نکردم منظورم از ما خودم بود.راستی خوش حال شدم انشالله عشقتون پایدار و شاد!
          راستش منم یک عزیزی تو مسکو داشتم گذاشتمش اومدم تاوانشم دارم میدم.
          دقیقا حسی که داشتم پرادو یا لندکروز رو پر میکردم رو نمیدونم از کجا میدونستی درست همونو گفتی دقیقا منم شبا حدود 3 می خواستم حرکت کنم برم شمال یا برم پروژه های سمت جاده چالوس و مازندران یادمه یه پاناتلا از برند بولیوار یا سان لوئیس ری پوریتوس رو جایگاه 246 فرمانیه از دوستانه روشن میکردمو شروع به کشیدن میکردم تو مسیر جاده و اهنگ های پینک فلوید و لینکین پارک و Alsou و Irina Allegrova و Elena Temnikova و Tatiana Kotova عزیز رو گوش میکردم و میرفتم به حال و هوای مسکو و تاتیانا!

          موافقم 0
          مخالفم 5
        4. 2646

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          دمت گرم ماهان جان، آدم باید هم خودش کیف کنه، هم کاری کنه دیگران کیف کنن.
          جسارتی نبود عزیزم. واقعا لعنت به این کرونا که آدم رو تنها می کنه.

          خودت دنیا دیده ای، ولی دوستانه میگم حیف این دوران و جوونی هست که آدم بدون یار بگذرونه و وقتش رو صرف کارهای بی خود کنه.

          تو خواننده های محبوبت پینک فلوید و لینکین پارک رو هستم (بقیه شون رو نمی شناسم،) اما ریه هام طاقت سیگار برگ رو نداره، من ته زورم، روزی یه پاکت مالبرو گلد یا فیلتر پلاس هست. اونم فکر کنم کرونا کلک اش رو بکنه!
          مشتاق شدم ببینیمت؛ اگر قول بدی بعدش یه سر بیای شرکت ما تو تهران، حتما اومدم شمال میام پیشت. باقی حرف ها باشه وقتی که دیدمت. این 60-50 پست علمی هم باشه به یادگار …

          موافقم 0
          مخالفم 2
        5. mahan

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646 جان برادر عزیزمی.اون ها خواننده های معروف روس هستند.خدانکنه کرونا ریه هاتو درگیر کنه و کلا برگ نکش ضرر خیلی زیاد میزنه قرار نیست ادم هر کاری که میکنه درست باشه من این اشتباه رو میکنم اما هر وقت دیگران میپرسند میگم نرید سمتش!بله باعث افتخاره همین که تهران اومده حتما مزاحمت میشم..اقعا لعنت به این کرونا!اره راست میگی واقعا حیفه 2سال دیگه میشیم 40 ساله!نه زنی و نه بچه ای.دقیقا خودمو سرگرم کار و بیزینس کردیم به قول پدر داری این همه رو برای کی میزاری؟
          اقا داستان داره اینجا نه ولی دیدمت تعریف میکنم .باید برم مسکو پیداش کنم بلاخره!

          موافقم 0
          مخالفم 3
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      سایت اسب‌بخار nx هیبرید را تست کرده !
      اما اگر بخواهد مثل شما توضیح بده ، باور کنید یکی مثل من هم که عاشق خودرو و ژاپنی باز هستم ، نمیفهمم و همیشه در تمام مراحل سعی بر این میشه که به راحت‌ترین شکل ممکن ، مقصود حرف را رساند !

      دوست من ، این‌هایی که میفرمایید را میشه طولانی‌تر هم نوشتش ، اما چرا ساده‌تر بیانش نمیکنید که ساده هم وارد مغز بشه و اینقدر تخصصی نباشه !

      این را میگویم چون ، اینجا عاشقان خودرو می‌آیند و نه متخصصان تعلیم شناخت فنی هیبرید !

      البته لطف میفرمایید که اینقدر دقیق بیان میکنید ، ولی واس ما هیبرید یعنی تداخل برق و بنزین که هر کدام وظیفه‌ی مجزایی دارند و موقع لزوم موتور بنزینی به کمک موتور برقی و باتری‌ها میاد که مکمل همدیگر باعث میشود که مصرف بنزین حتی به نصف برسه !
      اما گیربکس cvt چه برای تویوتا لکسوس باشه و چه برای نیسان و دیگران ، مهم نیست ، مهم اینه که مضخرفترین گیربکسی هست که تا حالا ساخته شده و نیسان پس از سال‌ها مثل اینکه سَرِش به سنگ خورده و داره از cvt میکشه بیرون و دوباره میخواهد تیپ‌ترونیک کنه در محصولات جدیدش !

      توجه کنید ، منظور من بد بودن یا بی‌کیفیت بودن cvt نیست ، منظور من تفاوت حوصله‌سربر بودن و حساس بودنش نسبت به تیپ‌ترونیک مُتَداول هست !!!

      فقط جوش نیاورید ، که اصلاً هدف بحث ندارم و فقط نقد کامنت شما را دادم و نطر شما هم محترم !!!

      موافقم 5
      مخالفم 1
  5. 2646

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    بخش دوم؛ منظورم از اینکه شمع ماشین خوب باشه، چی هست.

    پسر خوب؛ منظور من رو متوجه نشدی، معادلی از حرف من رو برای خودت معنا کردی (شمع نو)؛ بعد روی معنایی که تو ذهن خودت به من نسبت دادی، من رو قضاوت می کنی و میگی سوتی دادی و این حرف ها رو از کجا آوردم … گوش بده!

    شمع خوب با شمع نو خیلی متفاوت هست؛ بهترین شمع دنیا بعد از نصب باید حداقل 1000 کیلومتر کار کنه تا هم خود شمع آب بندی بشه و هم ای سیو برای مبنای توانایی شمع در جرقه زدن، کل سیکل احتراق رو آوانس و ریتارد کنه؛ پس شمع نو که تصورت هست، تعبیر غلطی از حرف منه.

    بیس موتور NX300h، موتور 2.5 لیتری معروف تویوتاست که روی کمری، روا4 و … وجود دارد اما یک تفاوت ساختاری مهم وجود داره. تو ماشین های هیبرید قطعه استارت به اون صورت کلاسیکی که در موتورهای بنزینی هست، وجود نداره. از طرف دیگه چون موتور بنزینی مرتب خاموش میشه، دمای سیلندر نسبت به موتور معمولی 2.5 لیتری تویوتا در لحظه استارت موتور بنزینی خیلی پایین تره. برای همین شمع موتور 2.5 لیتری اگرچه به این ماشین از لحاظ جای پیچ، طول شمع و … می خوره اما چون برای شرایط هیبرید طراحی نشده (احتراق با سیکل بالا در شرایطی که سیلندر به خاطر خاموش بودن موتور سرد است)، عملکرد خوبی نداره.
    از طرف دیگه باعث تقه موتور موقع روشن شدن میشه که باعث فشار به دسته موتورهاست. تا گرم شدن سیلندر و رسیدن به دمای مناسب شمع، بنزین درون سیلندر به خوبی نسوخته و کالیزور رو داغون می کنه و در نهایت راندمان موتور در چند ثانیه ابتدایی شروع به کار موتور بنزینی (که ممکن است در یک ساعت ترافیک، تا 20 بار هم برسه)، به شدت پایین هست.
    متاسفانه جز یک مدل، هیچ شمع مناسبی در بازار ایران برای NX300h و کمری هیبرید وجود نداره.

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      در مورد شمع ، باز متوجه نشدم !
      ۱- مگه غیر از اینه که همون شمع استاندارد کارخانه را می‌اَندازید !
      ۲- خود تویوتا میگه روی ۴۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر با شمع کارخونه برو (( اگر اشتباه نکنم )) و سپس عوضش کنید ، ولی برای ما که به اون کیلومتر نرسید و عوضش نکردیم اما دوستان که پرادو دارند ، با شمع اصلی ( دِنسو ) تا ۱۵۰ هزار کیلومتر میروند و تا امروز که خودرو حدود ۵۰۰هزار تا کار کرده ، فقط ۴ بار شمع عوض کرده ولی میدانم خیلی‌ها شمع‌های اصلی نمی‌اَندازند و سالانه عوض میکنند مثل شمع ( N.G.K ) که در بازار تقلبی هم زیاد داره با قیمت‌های متفاوت ولی برای تویوتا اصلی مارک دِنسو هست !

      از بحث خارج نشویم ، مگه برای nx هیبرید ، شما چندبار شمع عوض میکنید یا کلاً تا به حال مگه چندهزارتا رانندگی کرده‌اید که شمع نو اینقدر تاثیر داره در راندمان خودروی شما !
      خُب پس از کیلومتر مشخصی عوض میکنید مثل خودروهای دیگر ، حالا چون هیبرید هست ، قضیه حساس‌تر میشه ، اما شمع غیر استاندارد که نمیخواهید بیندازید و شمع ، شمعه که دیگر اینقدر نیاز به حساسیت نداره که رفیق !!!

      موافقم 4
      مخالفم 0
  6. 2646

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    یک نکته هم در مورد استهلاک خودروهای لوکس:
    ایرتویا و فروشگاه های تویوتا، شمع به اصطلاح خودشون فابریک این ماشین رو حدود 3.000.000 تومن می فروشن، همون کد شمع NGK رو اگر بگید برای تویوتا کرولا می خوام، براتون 650.000 تومان فاکتور می کنن. عمر مفیدش 60.000 کیلومتره و یک سر ایریدیوم و یک سر پلاتینیوم هست. به خاطر مشکلاتی که هم بالا گفتم باعث استهلاک دسته موتور، کاتالیزوز و … میشه. اتفاقا چون شمع محبوب و پر مصرفی تو محصولات تویوتا (و موتور TU5 پژو) هست، تلقبی اش هم تو بازار خیلی زیاده.

    یکی از بهترین شمع های دنیا برای این این موتور، که اتفاقا تو بازار ایران هم موجوده، قیمتش حدود 1.200.000 تومنه. دو سر ایریدیوم هست و تا 160.000 کیلومتر توسط کارخونه گارانتی شده. مشکلات دسته موتور، کاتالیزور و … هم نداره. چون شمع نسبتا مهجوری هم تو ایران هست، محبوبیتی برای تقلب و های کپی نداره.

    پس عزیزان، زیاد خرج کردن صاحبان یک ماشین یا برند خاص، نشون دهنده استهلاک بالای اون ماشین نیست. کسی که شمع اشتباه استفاده کنه، بعد از 180.000 کیلومتر، 3 بار شمع خریده (9 تومن)؛ یه کاتالیزور باید بخره (حداقل 50 تومن)، دسته موتورها هم که قیمت شون رو خدا می دونه…

    موافقم 1
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      کاربر 2646 ، نازنینم !
      کد شمع که N.G.K نیست
      این مارک شمع هست
      اما تا جایی که میدانم شمع N.G.K بیشتر در محصولات کره‌ای استفاده میشه و برای تویوتا و بیشتر خودروهای ژاپنی از مارک ( Denso ) ایتفاده میکنند !

      قیمت شمع اصلی دنسو که برای راو۴ استفاده میشه را برای امروز با این دلار نمیدانم ، اما اون زمان قیمت که کردم ، در نمایندگی دونه‌ای حدود ۲۵۰ هزار تومن بود و در بازار حدود ۱۵۰ هزار تومن و این در حالی بود که شمع NGK هم بود که هر چهارتاش در میومد ۲۵۰ هزار تومن که من وقتی تحقیق کردم ، گفتند اکثریت برای بار اول که شمع عوض میکنند ، همون ارزونتره N.G.K را می‌اندازند ولی پیشنهادشون برای تمام خودروها همان شمع مورد استفاده‌ی استاندارد کارخونه هست نه بیشتر و نه کمتر !

      البته برای لکسوس را نمیدانم ، ولی فکر میکنم مشترک باشه و همون مارک دِنسو باشه !

      اما جالب بود و آموزنده ، نمیدانستم شمع بد و تقلبی میتواند دسته موتور را خراب کنه !
      پدال و بحث کردن‌ها را برای همین دوست دارم که چیزی یاد میگیریم ، اما خب کلاً اخلاقی ندارم که بخواهم جنس ارزان و تقلبی بخرم و همیشه در تمام زندگیم سعی کردم بهترین جنس اصلی را بخرم تا هزینه‌های جانبی حوصله سر بر نداشته باشم !

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        نوید جان برای لکسوس خودم برای . es rx و همچنین برای لندکروز و پرادو j150.j120 و کمری و اریون گفتند همون NGKرو بزنید و بهتره که ژاپنی هست و خوبه.اره هم دنسو و هم NGKژاپنی هستند کیفیت خیلی خوبی دارند و هرکدومو بزنی ضرر نکردی

        موافقم 2
        مخالفم 0
  7. پدر خودرو سازی جهان

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    طراحی ظاهری خیلی قشنگی نداره نسبت به گلف یا سئات لئون

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. 2646

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    https://uupload.ir/files/z0tx_xxx.png
    دمش گرم، کسی که بتونه کامل این عکس رو توضیح بده!

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. mahan

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ببخشیدا برادر ما جسارت میکنیم ما میگیم که اخرش یاد بگیریم.
      چراغ که چراغ x4 هست اما این حشره چه طور رفته توش؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. MOHAMMAD

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    بحث نکنید نوید جان از شما بعیده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      محمد جان
      باور کنید بحث نمیکنم
      اما باید از کامنتی که میگذارم دفاع کنم تا مبادا بخواهند به اشتباه حاشیه درست کنند !

      ایشون ( کاربر 2646 ) دِلِش از کامنتی که در مقاله‌ی خدمات گران bmw گذاشتم ، گرفته و النگاری هر کامنتی که میگذارم باعث رنجش ایشان میشود که خوبه سوءتفاهم‌ها برطرف بشه !

      اما ایشون انگاری هدفشون چیز دیگر است ، که میبرند میدوزند و حکم صادر میکنند !

      البته ، چَشم ، چون این روزها اصلاً حوصله‌ی بحث نداریم و سعی بر این هست که از حاشیه راندن‌ها به دور باشیم !

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. احمدرضا

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (877 ديدگاه)

    راستش نمی دونم چرا انقد ماشینا اشکودا رو دوست دارم ?
    انگار یه آدم با شخصیت و منضبط هستش که همه دوسش دارن ?

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. NAVID۰۰۹۸

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    چه نقشی بازی میکنی شما !
    ایشون ، می‌فرمایند اینجارو تا اونجا خونده و اونجارو تا اینجا ، چی میگی شما ? !
    اتفاقاً خوندی ، خوب هم خوندی ، فقط کِتمان میکنی !
    با جملات بازی میکنی !
    اونجایی که به اشتباه گفتم یوکوهاما و باید میگفتم هانکوک ، اینقدر شهامتش را داشتم که به اشتباهم اعتراف کنم اما شما تو فاز خودت میگذرانی و به خیال خودتان زرنگ ماجرا هستی که فرق کد با مارک را نمیدانی و حتی شهامت قبول اشتباه هم ندارید !
    شما چقدر تو فاز باکلاس بودن غرق شدی که اسب‌بخار را مسخره میکنید !
    هرگُلی یه بویی داره ، پدال بهترین سایت خودرویی ایرانیست اما دلیل نمیشه بقیه را بکوبونیم ، اسب بخار ویدیوهای خوبی میسازه که اتفاقاً اصلاً با مجری‌هاش حال نمیکنم ولی سبک ساخت کلیپ‌هاشون با برنامه و منظم هست، که در ایران تا به حال نداشتیم یا ضعیف داشتیم !
    شما معلومه اسب‌بخار را دنبال میکنید که اینجا تفسیرش میکنید ، پس چرا کِتمان میکنید !

    پس شما به بزرگواری خودتان ببخش و بیامرز تا ما رستگار شویم ، عجب مردمانی هستید جداً !

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. 2646

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      این کد شمع هم همون داستان شارژ باطری و شمع خوب هست؛ 24 ساعت از اون داستان نگذشته هنوز :))
      منتها این دفعه داستان توفیر داره؛ …
      خوش باش پسر خوب …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. farid

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    هههه یه سری بچه ریختن

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا