اشکودا

لو رفتن تصویر اشکودا اوکتاویا 2020 جدید؟!

رونمایی رسمی نسل جدید اشکودا اوکتاویا در ۱۱ نوامبر انجام خواهد شد اما ظاهراً تصویری از این خودرو پیش از پرده‌برداری رسمی منتشر شده است.


این تصویر که در یکی از فروم های اشکودا منتشر شده بسیار شبیه تصویر رسمی اوکتاویا ۲۰۲۰ بوده و ظاهراً از روی پیکربندی آن برداشته شده است. اگر این تصویر به اوکتاویای جدید تعلق داشته باشد، طرفداران باید احساس خوبی داشته باشند زیرا چراغ‌های جلوی جداگانه‌ی اوکتاویا که در مدل فیس لیفت قبلی وجود دارد به تاریخ پیوسته‌اند.


به نظر می‌رسد طراحی این خودرو به اسکچ های منتشر شده توسط اشکودا وفادار بوده مخصوصاً وقتی به نمای جلوی این خودرو دقت کنیم. البته معمولاً اتفاق می‌افتد که طراحی نهایی خودرو خیلی به گیرایی اسکچ ها نیست هرچند طراحی ظاهری اوکتاویای جدید در عین اینکه انقلابی و رادیکال نیست اما بهبود قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

برخی از ویژگی‌های طراحی نسل جدید اوکتاویا از مدل فیس لیفت اشکودا ساپرب گرفته شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تأکید روی خط کمر و همچنان چراغ‌های سه‌گوش الهام گرفته از هاچبک اسکالا اشاره کرد.


اگرچه ما تصویری از نمای عقب اوکتاویای جدید نداریم اما طراحی بخش عقب باید مشابه اسکچ رسمی منتشر شده توسط اشکودا باشد. البته حداقل فرم چراغ‌های عقب این‌گونه خواهند بود و ما نمونه‌های آن را در ساپرب فیس لیفت و ساپرب دیده‌ایم.

همانند هشتمین نسل فولکس‌واگن گلف که ۲۴ اکتبر به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد، چهارمین نسل اوکتاویا هم از نسخه‌ی به‌روز شده‌ی پلتفرم MQB استفاده می‌کند.


این معماری ماژولار می‌تواند قوای محرکه‌ی هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی را در دل خود جای دهد. علاوه بر این‌ها پیشرانه‌های ۳ سیلندر ۱ لیتری و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی و همچنین نسخه‌های ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری توربودیزل نیز در اوکتاویا ظاهر خواهند شد. مدل‌های گران‌تر این خودرو همچنین دارای سیستم چهار چرخ محرک خواهند بود.


ارتقای تکنولوژی اوکتاویا ۲۰۲۰ به داخل کابین هم راه می‌یابد جایی که جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی و سیستم‌های کمک‌راننده در آن دیده خواهند شد. این خودرو همچنان به‌صورت ۵ درب لیفت بک و استیشن عرضه خواهد شد و احتمال عرضه‌ی مدل‌های پرفورمنس RS و اسکات آن نیز بالاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. The notorious critic

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    جالب شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (878 ديدگاه)

    ماشینای اشکودا به طرز عجیبی تو دل برو و جذابن
    نمیدونم چرا اما خیلی به دل ادم میشینن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۳۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (3686 ديدگاه)

      ساده، زیبا، با کیفیت، بی حاشیه و بی ادعا.
      جاشون واقعا توی ایران خالیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا