اشکودا

معرفی اشکودا اسکالا دوگانه‌سوز CNG

اشکودا در حال حاضر طیف مختلفی از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مدرن را برای محصولات خود ارائه می‌کند اما حالا نسخهٔ دوگانه‌سوز CNG از هاچ‌بک جدید اسکالا را معرفی کرده تا تنوع سوخت‌ها در محصولات خود را بیشتر کند. این خودرو که اسکالا G-Tec نام گرفته است، پس از اکتاویا، دومین محصول CNG سوز اشکودا محسوب می‌شود. این هاچ‌بک دوگانه‌سوز به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ مجهز است که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور داشته و با قوانین آلایندگی یورو ۶d-Temp مطابقت دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

اسکالا G-Tec به سه مخزن CNG مجهز شده است که به گفتهٔ اشکودا، با پُر کردن هر سهٔ آن‌ها خودرو می‌تواند تا ۴۱۰ کیلومتر را بپیماید. علاوه بر این، برای این ماشین یک باک بنزین ۹ لیتری هم در نظر گرفته شده که مجموع بُرد آن باز گاز و بنزین را به ۶۳۰ کیلومتر می‌رساند. در هنگام استفاده از CNG اما تولید دی‌اکسید کربن خودرو ۲۵ درصد نسبت به بنزین کاهش پیدا می‌کند. مخزن‌های CNG به‌صورت یکپارچه در زیر بدنهٔ اسکالا جای گرفته‌اند که درنتیجه ظرفیت صندوق بار خودرو نسبت به نسخه‌های بنزینی و دیزلی تنها ۱۲۸ لیتر کاهش یافته و به ۳۴۰ لیتر رسیده است. به گفتهٔ اشکودا، این بیشترین حجم صندوق بار برای خودروهای دوگانه‌سوز در این کلاس محسوب می‌شود.

عضو هیئت‌مدیرهٔ بخش توسعهٔ فنی اشکودا آقای «Christian Strube» در رابطه با این خودرو گفته است:

طی سال‌های آینده گاز طبیعی در موتورهای اشکودا نقش مهمی را ایفا خواهد کرد تا تولید دی‌اکسید کربن کاهش پیدا کند. پیشرانه‌های گاز طبیعی ما به خاطر آلایندگی پایین در بین خریداران در حال محبوب و محبوب‌تر شدن هستند. هرکسی که با اشکودا اسکالا G-Tech رانندگی کند در آینده در اکثر کشورها از مزیت هزینه‌های پایین سوخت هم بهره‌مند خواهد شد

اسکالا G-Tech مثل دیگر نسخه‌های این خودرو به‌صورت استاندارد به لیست کاملی از ویژگی‌های ایمنی مجهز است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستیار حرکت بین خطوط، دستیار جلو با ترمز اضطراری شهری، چراغ‌های LED و… اشاره کرد. این هاچ‌بک دوگانه‌سوز در سه تیپ مختلف بنام‌های Active، Ambition و Style از سه‌ماههٔ چهارم امسال راهی بازار خواهد شد.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. نوید جهرمی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3684 ديدگاه)

    مسئولی که وراجی میکنی که ماشین کارکرده بیاریم برای تاکسی.
    چشاتو وا کن و این رو ببین. هم کاربردیه، هم کم هزینه. هم کاملا بدرد ایران میخوره. مفتی هم بدین به راننده تاکسیا توی صرفه جویی سوخت، این هزینه ها جبران میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا