اشکودا

معرفی اشکودا اکتاویا اسکات جدید، استیشنی با حال و هوای کراس‌اوور

اشکودا از نسخهٔ بلندقامت خانوادهٔ مدل اکتاویا رونمایی کرده است. اکتاویا اسکات که بر اساس نسخهٔ استیشن اکتاویا (با نام کُمبی Combi) ساخته شده است، ۱۵ میلی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به کُمبی معمولی دارد و به‌صورت استاندارد به پکیج سرسخت مجهز است که محافظ‌های بخش زیری خودرو را به همراه دارد. پیش‌ازاین اکتاویا اسکات صرفاً به‌صورت چهارچرخ محرک ارائه می‌شد اما حالا نسخهٔ محرک جلوی آن‌هم عرضه می‌شود. لیست موتورهای این کراس استیشن از نمونه‌های دیزلی و بنزینی چهار سیلندر توربوشارژ تشکیل شده که در صدر آن‌ها موتور ۲ لیتری توربودیزل جدید با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد.

این موتور که قوی‌ترین پیشرانهٔ دیزلی است که تاکنون برای اکتاویا اسکات ارائه شده، به‌صورت استاندارد با گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. علاوه بر این، موتورهای ۲ لیتری دیزلی ۱۵۰ اسب بخاری و ۲ لیتری بنزینی ۱۹۰ اسب بخاری هم هردو به‌صورت استاندارد با گیربکس دوکلاچه و سیستم AWD عرضه می‌شوند؛ اما کسانی که نیازی به سامانهٔ چهارچرخ محرک ندارند هم می‌توانند از ارتفاع بیشتر و سیستم تعلیق بهتر اکتاویا اسکات بهره‌مند شوند زیرا اشکودا موتورهای ۲ لیتری دیزلی ۱۱۵ اسب بخاری و ۱.۵ لیتری بنزینی ۱۵۰ اسب بخاری را با گیربکس شش سرعتهٔ دستی و انتقال قدرت محرک جلو ارائه می‌کند. برای موتور بنزینی همچنین سیستم هیبریدی خفیف E-Tec هم قابل سفارش است.

به گفتهٔ اشکودا، این اکتاویا اسکات جدید در نسخه‌های چهارچرخ محرک برای رانندگی‌های آفرود مناسب است و می‌تواند برای کشیدن کاروان، تریلر حمل اسب و تریلر حمل قایق مورداستفاده قرار گیرد. نسخهٔ بالا ردهٔ دیزلی ۲۰۰ اسب بخاری این خودرو می‌تواند تریلر با وزن حداکثر ۲ تن را بکسل کند. اکتاویا اسکات مثل نسل قبلی خود ظاهر آفرودی‌تری نسبت به اکتاویا کُمبی معمولی دارد که این استایل خاص توسط سپرهای منحصربه‌فرد جلو و عقب با محافظ‌های زیرین آلومینیومی و همین‌طور روکش‌های پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرها و رکاب‌ها ایجاد شده است. سایر ویژگی‌های خاص اسکات نیز شامل‌ تریم نقره‌ای‌رنگ در لبهٔ اسپویلر جلو، دیفیوزر عقب و آینه‌های جانبی به همراه نشان Scout روی گلگیرهای جلو می‌شود.

رینگ‌های استاندارد اکتاویا اسکات ۱۸ اینچی هستند اما نمونه‌های ۱۹ اینچی هم برای آن قابل سفارش است. همچنین در این خودرو چراغ‌های مه شکن به‌صورت استاندارد LED هستند درحالی‌که امکان سفارش چراغ‌های جلوی تمام LED ماتریکس هم برای آن وجود دارد. اکتاویا اسکات در داخل هم با تزئینات کرومی در رو دری‌ها، تریم تزئینی خاص اسکات روی داشبورد، صندلی‌های ThermoFlux با لوگوی Scout و دوخت قهوه‌ای‌رنگ از نسخه‌های معمولی متمایز شده است. این دوخت قهوه‌ای‌رنگ در غربیلک فرمان، زیر آرنجی‌ها و داشبورد هم کار شده است. اشکودا اکتاویا اسکات جدید از پاییز آینده در بازارهای اروپایی عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    چه کابین زیبایی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا