سانگ یانگ

سانگ یانگ کوراندو هم الکتریکی می‌شود!

زمانی که سانگ یانگ کوراندو در اوایل سال جاری عرضه شد کره‌ای‌ها اعلام کردند این شاسی‌بلند کامپکت را برای اولین بار با قوای محرکه تمام الکتریکی نیز عرضه خواهند کرد.


حالا اطلاعات بیشتری از کوراندو الکتریکی به عنوان اولین محصول الکتریکی سانگ یانگ منتشر شده است. این خودرو که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد مشخصات امیدوارکننده‌ای دارد.


کوراندو الکتریکی فعلاً با پسوند E100 شناخته می‌شود و دارای پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۸۸ اسب بخار می‌باشد. به این ترتیب نسخه الکتریکی کوراندو قوی‌ترین عضو این خانواده بوده و ۲۷ اسب بخار قوی‌تر از کوراندوی مجهز به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی است.


با توجه به قدرت بیشتر و ارائه آنی گشتاور پیشرانه‌ی الکتریکی، انتظار می‌رود کوراندو الکتریکی پرفورمنس بهتری داشته باشد. این خودروساز اشاره‌ای به مشخصات دقیق عملکردی خودرو نداشته اما گفته که شتاب آن بهترین در کلاس خود خواهد بود. انتظار می‌رود حداکثر سرعت این خودرو حدود ۱۵۳ کیلومتر در ساعت باشد تا بهترین برد حرکتی ممکن ایجاد شود.

پیشرانه‌ی الکتریکی این خودرو را یک باتری ۶۱.۵ کیلووات ساعتی ساخت شرکت LG Chem پشتیبانی خواهد کرد. سانگ یانگ ادعا می‌کند این باتری باعث ایجاد برد حرکتی ۴۲۰ کیلومتری با استفاده از تست NEDC می‌شود و بنابراین انتظار داریم برد واقعی آن در جاده‌ها حدود ۳۲۰ کیلومتر باشد.


فعلاً در بازار خودرو هیچ شاسی‌بلند کامپکت الکتریکی رده میانی وجود ندارد زیرا کیا نیرو الکتریکی و هیوندای کنا الکتریکی از نظر ابعاد کوچک‌تر بوده و فضای کابین و بار کمتری دارند. البته تا زمان عرضه کوراندو الکتریکی احتمالاً فولکس‌واگن ID.4 هم تولید خواهد شد.

پس از عرضه مدل الکتریکی، نسخه هیبریدی ملایم دیزلی این شاسی‌بلند کره‌ای نیز در سال ۲۰۲۲ ارائه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهردادكمال

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    سانگ یانگ ماشینی بسازه سوخت مصرف نکنه و ۵٠٠ کیلومتر سرعتم بره کسی نمیخره
    خیلی شرکت بدشانسیه???

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (29 ديدگاه)

      اسمش بدشانسی نیست
      بنظر من این شرکت هنوز راه خودشو پیدا نکرده
      نه طراحی برجسته ای داره-نه اسپورت ساز هست-نه لوکس ساز-نه خودرو کم مصرف میسازه-قابلیت اطمینان شاخصی نداره-ارزون ترین سازنده خودرو هم نیست
      بذار بهتر بگم شرکتی هست که تو همه زمینه ها میانه رو هست.چنین شرکتی تو تجارت نمیتونه موفق باشه
      شرکتی موفقه که حداقل تو یکی از زمینه ها حرف برای گفتن داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا