ایستگاه خبر

جک j4 ساده و خجالتی بخریم یا چری آریزو خوشتیپ

رپورتاژ: اکثر کارشناسانی که ظاهر جک J4 را بررسی کرده‌اند آن را یک خودروی ساده معرفی می‌کنند که طراحی آن رو به عقب است، این در حالی است که چری‌ آریزو یکی از خودروهای خوشتیپ بازار محسوب می‌شود. بدون شک انتظارها از خودروی جک به عنوان یک سدان اقتصادی بالاتر از چیزی بود که در حال حاضر وجود دارد. اما در هر صورت خرید جک J4 می‌تواند خود را در بین سبد خرید ایرانی‌ها قرار دهد و اتفاقاً با استقبال خوبی هم مواجه شده است.


این موضوع ما را بر آن داشت که به بررسی خودروی چری آریزو و جک J4 بپردازیم و مسائل مختلفی مانند قیمت‌گذاری و مشخصات فنی آنها را در این مقایسه ببینیم.

مقایسه قیمت جک J4 با قیمت چری آریزو

طبیعتاً قبل از هر چیزی شما باید بودجه کافی برای خرید خودرو داشته باشید تا در جستجوی بخش‌های مختلف آن در بازار بگردید. به همین دلیل اولین بخش مقایسه خود را به بررسی قیمت آنها اختصاص داده‌ایم. در حال حاضر در بازار ایران قیمت جک j4 صفر در حدود ۱۴۰ میلیون تومان است. همچنین برای مدل‌های کارکرده این خودرو قیمت‌هایی مانند ۱۱۰ و ۱۲۰ میلیون تومان گفته می‌شود. اما در طرف مقابل قیمت چری آریزو به مراتب بالاتر است و قیمت روز آن در حال حاضر در حدود ۱۸۵ میلیون تومان است و مدل‌های کارکرده آن با قیمت‌های ۱۷۰ و ۱۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شوند.

 مقایسه دو خودرو بر اساس مشخصات ظاهری

همانطور که در عنوان مطلب هم آورده شد، خودروی چری یک خودروی خوشتیپ و زیبا به نظر می‌رسد. در طراحی قسمت جلو آریزو از یک طرح هجومی استفاده شده است که لوگوی شرکت چری در مرکز صفحه ورودی هوا قرار گرفته است. چراغ‌های مه شکن نسبت به سایر خودروهای بازار بزرگتر هستند و طراحی چشم گربه‌ای برای خودرو در نظر گرفته شده است. هم در قسمت کاپوت و هم در قسمت بغل خودرو از برجستگی‌های استفاده شده است که طراحی خودرو را عضلانی‌تر می‌کند. سقف خودرو در قسمت انتها به سمت پایین به عمل می‌کند و این فضا را برای سرنشینان عقب محدود می‌کند.

این در حالی است که شما در خرید جک j4 با یک خودروی بظاهر ساده‌تر و معمولی‌تر مواجه هستید. اگرچه از چراغ‌های کشیده رو به پایین و تیز برای خودرو استفاده شده، اما هنوز هم قسمت سپر و چراغ‌های مه شکن معمولی هستند. در قسمت بغل خودرو شاهد استفاده از یک خط کشیده در قسمت دستگیره و یک فرو رفتگی هماهنگ در قسمت پایین درب هستیم که خودرو را از حالت معمولی خارج کرده است. اندازه صندوق عقب جک J4 نسبتاً بزرگ است و این برای خانواده‌های ایرانی یک خبر خوب است.

تجربه رانندگی در خودرو

در ابتدا وارد خودروی جک می‌شویم تا ببینیم که چه امکاناتی در اختیار ما قرار می‌دهد. اندازه کابین خودرو بزرگ است و طراحی صندلی‌های ارگونومیک و کاملاً مطابق با ساختار بدن است. ابزارهای مختلف الکترونیکی مانند امکان تنظیم برقی آینه‌ها و چراغ‌ها، وجود سانروف، وجود کروز کنترل و همچنین وجود چند دکمه برای کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان موارد دیگری است که توجه شما را به خود جلب می‌کند.

در خودروی جک J4 شاهد استفاده از یک موتور با حجم ۱.۵ هستیم که حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۴۶ نیوتن متر است. گیربکس این خودروها از نوع اتوماتیک CVT است که رانندگی را با خودرو بسیار راحت‌تر می‌کند. بنابراین در جریان خرید و فروش جک j4 شما می‌توانید از خریدار بخواهید که با این خودرو کمی رانندگی کند تا آنها را مشتاق‌تر به خرید خودرو کنید.


در طرف مقابل چری آریزو وجود دارد که امکانات رفاهی مناسبی دارد. در لحظه ورود به این خودروها شما با یک فرمان برقی تلسکوپی و چند دکمه کاربردی بر روی آن مواجه می‌شوید که در کنار آن یک مانیتور ۷ اینچی قرار دارد. تنظیم برقی صندلی و تنظیم برقی آینه‌ها، وجود سانروف، خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها در صورت فراموشی، استفاده از کروز کنترل، و سیستم ورود بدون کلید از دیگر امکاناتی است که شما در همان نگاه اول به آنها دسترسی دارید. امکانات و آپشن‎های چری بسیار خوب هستند، اما فضای داخلی جک J4 می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند.

در چری آریزو شاهد استفاده از یک موتور با حجم ۱.۵ لیتر هستیم. این موتور ۴ سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ دارد که حداکثر قدرت آن ۱۱۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن هم ۱۴۱ نیوتن متر است. وجود یک گیربکس اتوماتیک CVT باعث شده که شرایط رانندگی با دو خودرو بسیار شبیه به هم باشد. البته نباید فراموش کنیم که مصرف سوخت ترکیبی چری آریزو در حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا