ایستگاه خبر

آمار تولید خودروها در سال 2010

با اینکه سال ۲۰۱۱ را نیز پشت سر گذاشته ایم اما آمارهای تولید خودروی این سال هنوز منتشر نشده اند. در عوض آمارهای سال ۲۰۱۰ نشان دهنده رشد دوباره تولید خودرو و نزدیک شدن به مرز ۸۰ میلیون دستگاه می باشند. آمار ۲۶ تولید کننده بزرگ خودروی جهان با جای خالی خودروسازان ایرانی مواجه است. شاید جایگاههای آخر بسیار به میزان تولیدات ایران خودرو و یا سایپا نزدیک باشد. اما باید توجه داشته باشیم که محصولاتی مثل پژو در آمار ایران خودرو محسوب نخواهند شد. بلکه بجزو تولیدات گروه PSA محسوب می گردند. با این حال ایران در رده بندی کشورها با تولید ۱ میلیون ۶۰۰ هزار خودرو در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. در حالیکه روسیه، انگلستان و ترکیه رده های بعدی را در اختیار دارند. مقام اول در اختیار چین با تولید بیش از ۱۸ میلیون دستگاه می باشد. ژاپن با تولید بیش از ۹ میلیون دستگاه در جای دوم قرار دارد.  آمریکا نیز با کمتر از ۸ میلیون خودروی تولیدی در جایگاه سوم قرار گرفته است.


در میان تولید کنندگان، تویوتا با وجود سونامی و زلزله و مشکلات ناشی از آن  و فراخوان های متعدد بعلت نواقص فنی، با تولید و فروش ۸ و نیم میلیون خودرو در صدر قرار دارد. جنرال موتورز و فولکس در جایگاههای بعدی قرار گرفته اند. حضور هیوندای در جای چهارم و بالاتر از فورد هم قابل توجه است.

26 برند بزرگ خودروسازی در سال 2010
۲۶ برند بزرگ خودروسازی در سال ۲۰۱۰

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (92 ديدگاه)

    نظری در این مورد ندارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Metalhead

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    Only Japan

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا