ایستگاه خبر

پیروزی دوباره خودروسازان بر استاندارد و ناجا

اول دی ماه امسال آخرین فرصت خودروسازان برای نصب کیسه هوا بود. اما همانگونه که پیشبینی می شد و بارها پیش از این هم اتفاق افتاده بود، قدرت خودروسازان بر موسسه استاندارد و راهنمایی و رانندگی چربید و قانون معلق ماند.
بهادر کاظمی معاون نظارت بر اجرای استاندارد ایران، اعلام کرد که سایپا تا اول مهر سال آینده مهلت گرفته تا روی خودروهای X100 خود کیسه هوا نصب کند. وی افزود مردم ازین بابت نباید نگرانی داشته باشند. البته باید به ایشان یادآوری کنیم که نگرانی مردم از امنیت نداشتن خودروهاست و این نگرانی که ایشان می فرمایند مربوط به خودروسازان است.

سایپا 131
سایپا ۱۳۱

ایران خودرو نیز اعلام کرده که تمام خودروهای این شرکت در این تاریخ به حداقل یک کیسه هوا مجهز شده اند. البته بنظر نمی رسد این شرکت نیز تعهدات نصب کیسه هوای سرنشین را در مورد خودروهایی نظیر سمند و پژو ۴۰۵ به این زودیها عملی سازد. زیرا پیش نیاز نصب ایربگ سرنشین در این خودروها با داشبورد فعلی مهیا نیست و بدین منظور باید طراحی داشبورد این مدلها را تغییر داد که تا کنون خبری در این مورد از ایران خودرو نرسیده است.

داشبورد پژو 405
داشبورد پژو ۴۰۵

در گذشته بارها مهلت هایی برای نصب ترمز ضد قفل و کمربند ایمنی و کیسه هوا و استاندارد سازی خودروها به خودروسازان  داده شد اما با پایان یافتن مهلت، فشار از طریق مراجع مختلف به موسسه استاندارد و نیروی انتظامی شدت می گرفت تا در نهایت باز هم مهلت جدیدی داده شود و این دور باطل ادامه یابد. در این بین خودروسازها فرصت می یابند که خودروهای خارج از رده و نا امن و پر مصرف و آلوده کننده خود را بفروش برسانند و مردم نیز ناچار به سازگاری با همین محصولات محدود  و گران و قدیمی می باشند. بنظر شما شرکتی که با مهلت دوساله هم نمی تواند ماشینهای خود را برای نصب کیسه هوا آماده کند، می تواند در رقابت نفسگیر و روزآمد جهانی خودروسازان یک ماه هم دوام بیاورد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مردم

    ۴ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا من نمیدونم اگر این خودرو سازان این همه ادعا دارن اگر میتونن فقط 2هفته در بازار بین المللی طاقت بیارن.فقط زورشون به ما مردم ایران رسیده وتمام خودروهای از رده خارجشونو به قیمت ماشینهای لوکس خارجی به ما میدن و چیزی هم دست ما نیست و کسی هم به داد ما نمیرسه. به امید روزی که بتوانیم در همه عرصه ها حرفی برای گفتن داشته باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Ali

    ۵ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آخه ماشینی که بدنه ی ایمنی ندارد کیسه هوا به چه کارش می آد? مثل همین پراید 

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    تا وقتی لابی خودروسازها(بخونید فرغون سازها) در خصوص عدم کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی نسبت به نظرات کارشناسان و حق و حقوق مردم چربش بیشتری داشته باشه، همین آش و همین کاسه است که باید تحملش کنیم و الا همه ما میدونیم با پول یه سمند راحت میتونیم یه تویوتا کمری 2012 بخریم یا با پول پراید میتونیم یه نیو سراتو داشته باشیم،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امید

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (87 ديدگاه)

    توی کشورای اروپایی ودیگر کشورها خودروسازا خودشون سیستم های ایمنی درست میکنند و به موسسه استاندارد معرفی میکنند/ ولی تو کشور ما دارند موسسه های استاندارد بهشون مهلت میدن که ایربگ نصب کنن اخه ما چقدر عقبیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر عباسی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینجا ایران جون آدم ها فقط 125 میلیون ارزش داره!
    یعنی به قیمت 7 تا پراید!
    یعنی قیمت 5 تا سمند
    یعنی قیمت 3 تا 206
    این جا ایران و جان ایرانی بی ارزشترین چیز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. h.m

    ۳ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    با توجه به مهلتهای مکرر به خودرو سازان و تولید خودروهای بی کیفیت ما با هر خودرو با این روند کارای حداقل بیست سال استفاده خواهد شد یعنی اگر یک خودور تولید شود ما بیست سال باید آنها را تحمل بنماییم و می بینیم که بچه های ما هم با این مشکلات و خطرها درگیر می باشند و برای حدود دو الی سه هزار نفر که برای خودرو سازان کار می کنند سالانه حدود بیست هزار نفر در جاده ها کشته می شوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mostafa

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام علی‌ آقا

    این حرف‌ها چی‌ که شما میزنین؟

    ما خودمون وارد کننده ماشین هستیم

    البته منطقه آزاد انزلی

    با پول ۱ پراید فقط ۱ سوناتا یا مگان ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ میدان بهتون تو دوبی‌

    نیو سراتو قیمتش بالا ۵۰ تومنه اینجوری هم که شما فکر می‌کنید نیست دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهرام

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      اقا مصطفی شما حاضری بحرف خودت اصلا پول سوناتا یا مگان بدی پراید سوار شی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. amir.t.

    ۱۹ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (542 ديدگاه)

    خاک خاک خاک …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا