ایستگاه خبر

بازار خودرو و آرامش قبل از طوفان

رکود حال حاضر در بازار خودرو  و مشکلات تولید و کاهش ۳۳ درصدی میزان تولید نسبت به سال گذشته و نوسانات ارزی، شرایطی غیر قابل پیش بینی را بر بازار خودروی کشور حاکم کرده است. افزایش شدید و سونامی گونه قیمتها به بهانه افزایش قیمت دلار اکنون با ثبات قیمت در زمانه کاهش ارزش دلار همراه شده و دست اندرکاران تولید خودرو یا واردکنندگان بجای کاهش قیمتها به تبعیت از نرخ ارز، از ثبات قیمت حرف می زنند.  البته اگر مشتریان و خریداران اولویت و اهمیتی داشتند، حرف از ثبات باید در موقع افزایش نرخ ارز زده می شد.

car-manufacturing
با این حال مقاومت بازار در برابر کاهش قیمتها همچنان ادامه دارد. اما مشکلات تولید که بیشتر ناشی از تحریم و سوء مدیریت می باشد، ممکن است در فصل تتابستان که اوج تقاضای خودرویی کشور است، ایجاد التهابی دوباره بنماید.
از آنجا که هم اکنون اخباری ناخوشایند از وضعیت تولید خودروسازان داخلی به گوش می‌رسد و آمارهای ابتدایی امسال نیز بر‌این موضوع صحه می‌گذارند، برخی کارشناسان معتقدند با خروج بازار از دوران رکود و کم تقاضایی، سر و کله گرانی کم کم پیدا خواهد شد و آرامش فعلی را با افزایش قیمت جایگزین خواهد کرد.
به اعتقاد کارشناسان، درست است که هم‌اکنون آرامش بر بازار حکمفرماست و قیمت‌ها نیز روندی نزولی دارند، اما با نزدیک شدن تابستان و افزایش تقاضا، «مشکلات تولید» آنجا خود را نشان خواهد داد و رشد قیمت‌ها دور از ذهن نخواهد بود. چرخی در بازار بزنیم و ببینیم اوضاع و احوال قیمت انواع خودرو به چه شکل است.
۲۰۶ نوسان بین گرانی و ارزانی
ابتدا از بازار خودروهای داخلی شروع کنیم، بازاری که هنوز هم آرام به نظر می‌رسد، اما ظاهرا چندان امیدی به تداوم‌این آرامش نمی‌رود و احتمال تلاطم آن در هفته‌های آتی دور از ذهن نیست.
به گفته نمایشگاه داران خودرو پایتخت،‌ این هفته اگرچه بیشتر خودروهای داخلی ثبات قیمت داشتند و حتی در یکی دو مورد نیز ارزان شدند، اما بوی گرانی از برخی آنها به مشام می‌رسد و‌این موضوع ظاهرا از عوارض افت تولید است.
در‌این بین، هرچند پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با کاهش قیمتی حدودا ۳۰۰ هزار تومانی مواجه شد و هم اکنون ۱۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، اما پژو ۲۰۶ تیپ ۵ رکورد زد و قیمت آن به ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. گفته می‌شود‌ این خودرو دیگر به تولید نمی‌رسد. که اگر‌ این گونه باشد، باید دلیل افزایش قیمت آن را کمبود عرضه‌اش دانست.
همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۶ نیز که رشد قیمتی شدید را در بازار شب عید تجربه کرد،‌ این هفته نیز کمی‌گران شد و هم اکنون ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در همین حال ۲۰۶ صندوقدار V9 نیز که اتومات است، هم‌اکنون به قله ۲۵ میلیون تومان رسیده و باید دید اواخر خرداد ماه و همزمان با رونق دوباره بازار، چه قیمتی گریبان‌ این محصول را خواهد گرفت.
اوضاع قیمت البته در مورد سایر مدل‌های صندوقدار ۲۰۶ نیز حاکی از گرانی است، به نحوی که هم اکنون مدل V8 قیمتی برابر با ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دارد و V2 هم ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. V20 نیز که ساده‌ترین مدل ۲۰۶ صندوقدار به شمار می‌رود، در حال حاضر قیمت ۱۷ میلیون تومان را در بازار تجربه می‌کند.
۲۰۶ هم اکنون پرتیراژترین محصول‌ ایران‌خودرو به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد با آغاز عرضه بنزین ۱۰۰۰ تومانی، تقاضای خرید ‌این محصول بالا برود زیرا گفته می‌شود مصرف سوخت مناسب تری در مقایسه با بیشتر خودروهای داخلی دارد.
اما پژو ۲۰۷i نیز که به نوعی جزو خانواده پژو ۲۰۶ به حساب می‌آید، هم اکنون قیمتی برابر با ۲۱ میلیون تومان در مدل دنده‌ای خود دارد. همچنین مدل اتومات این خودرو نیز در حال حاضر ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۷ نیز جزو خودروهایی است که افزایش قیمتی شدید را در بازار شب عید امسال داشت و هنوز هم کوتاه نیامده است.
اما ببینیم اوضاع قیمتی تندر L90 به چه شکل است. به گفته فعالان بازار، هم اکنون تندر L90 مدل E2 قیمتی برابر با ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دارد و تندر E1 نیز از قیمتی معادل ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برخوردار است.
فعالان بازار عنوان می‌کنند که هم اکنون تندر L90 دوگانه سوز نیز ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
ظاهرا هنوز هم اختلاف قیمت ۳۰۰ هزار تومانی میان تندر‌ایران خودرو و پارس خودرو پابرجا است، به نحوی که تندر E2 و حتی E1 را باید با قیمتی دوگانه در بازار یافت.‌ این اختلاف قیمت البته بیشتر کذایی و روانی به نظر می‌رسد و چون هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو تحت نظر رنو فرانسه تندر را تولید می‌کنند، نباید در مجموع اختلاف کیفی خاصی بین‌این دو باشد.
تندر L90 در بازار شب عید سال گذشته قیمت نزدیک به ۲۰ میلیون تومان را نیز تجربه کرد.
از تندر بگذریم و سری هم به سمند و پارس و ۴۰۵ بزنیم.
به گفته فعالان بازار، در حال حاضر سمند پایه گاز سوز مجهز به موتور EF7 قیمتی برابر با ۱۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دارد که در نوع خود رکوردی برای‌این محصول به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد با توجه به ۱۰۰۰ تومانی شدن قریب الوقوع بنزین، بخت دوگانه سوزها دوباره بلند شده و باید منتظر افزایش تقاضا برای این نوع خودروها در آینده نزدیک باشیم.
اما در بین دیگر مدل‌های سمند، هم اکنون مدل LX دوگانه سوز قیمتی برابر با ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارد و سمند SE نیز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. سورن هم در مدل ELX از قیمتی معادل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برخوردار است.
همچنین پارس اتومات نیز ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و پژو ۴۰۵ مدل SLX هم ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
از بازار سوزوکی گراند ویتارا هم این گونه خبر می‌رسد که مدل اتومات و کلاس ۵ آن قیمتی برابر با ۵۸ میلیون تومان دارد و نوع دنده‌ای آن نیز ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.
ویتارا دو مدل کلاس ۸ دنده‌ای و اتومات نیز دارد که اولی ۵۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و دومی‌قیمتی برابر با ۶۲.۵ میلیون تومان را داراست.
به گفته فعالان بازار، هم اکنون ماکسیما نیز ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود و مگان هم در مدل اتومات خود ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

رکورد تیبا
آن طور که فعالان بازار می‌گویند، هم اکنون تیبای سایپا قیمتی برابر با ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دارد که این قیمت در نوع خود عجیب به حساب می‌آید و در واقع آن را باید رکوردی برای تیبا دانست.
قیمت تیبا معمولا از ۱۲ میلیون تومان بالاتر نمی‌رفت، اما حال مشخص نیست چه اتفاقی افتاده که ‌این خودرو هم اکنون ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد. در بین دیگر محصولات سایپا، پراید همچنان در مدل ۱۱۱ خود ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد و ظاهرا قرار نیست قیمت آن دیگر به زیر ۱۰ میلیون تومان برگردد.
به گفته نمایشگاه داران خودرو پایتخت، در بین محصولات پارس خودرو نیز هم اکنون ماکسیما ۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مگان هم در مدل ۱۶۰۰ سی‌سی خود قیمتی برابر با ۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارد و مدل ۲۰۰۰ سی سی آن نیز ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
همچنین نیسان قشقایی نیز با همان قیمت ۶۸ میلیون تومان خود به فروش می‌رود و تینا هم که دو مدل دارد، در مدل فول ۸۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و در مدل معمولی ۷۴ میلیون تومان.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. پدرام

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (27 ديدگاه)

    و باز بیچاره مصرف کننده ی ایرانی که باید مبهوت ومغلوب سیاستهای این دو شرکت نامرام خودروسازی وطنی باشه…
    مرگ بر این خودروسازی داخلی…
    بخدا یکبار برای همیشه باید این دو کارخونه که هنوز مانند کودکی شیرخور میمونند رو از شیر گرفت..
    واقعا اگه بعد این همه سال و با این همه حمایت میخوان بمیرند همون بهتر که بمیرند..
    ظاهرا مسولین راس کار نفعشون در این هست که این چرخه ی معیوب رو ادامه بدن و باز هم این مصرف کننده ی ایرانی هست که باید تاوون نفع آقایون رو بده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      امسال سال حمایت از تولید داخلیه دیگه …
      کاش یه سالم میذاشتن سال حمایت از مصرف کننده ایرانی …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۵ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1484 ديدگاه)

        آفرین

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. sahand

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (136 ديدگاه)

    خوبه,خوبه…
    قیمتها یه بار قبل از عید گرون میشه,یه بار قبل از تابستون,بعد با رسیدن$به2000تومن گرون میشه(جالبه که چه تولید کننده و چه وارد کننده ارز دولتی میگیرن)بعد$میشه 1600تومن قیمتها سر جاشون میمونن….بعد همون دلار دوباره گرون میشه باز قیمتها بالا میرن و اصولا در آخر,جواب مسئولین به شدت محترم:همینه که هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۱ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (43 ديدگاه)

      عزیز من اینا بهانست این گاریا که قیمتی ندارن قیمت مصرف کنندش بالاست..اینا پول زورن…تو مملکتی که 4 نفر بیسواد از علم خودرو میان از …. واسه خودرو تصمیم میگیرن چه انتظاری داری از صنعتش…اینا فقط دنبال کمیت هستن اخبارو ببین هر روز میگه ما فلان ساختیم بلان ساختیم ولی از کیفیت …..نمیگن بابا .مملکت دست […]

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد ققنوس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اولا این که قراره قیمت ها افزایش پیدا کنه چیز جدیدی نیست که بخواهیم در موردش بگیم دوما تا باشه از این افزایش قیمتها طلا هم قیمتش پاین اومد اما حلبی های ایرانی همچنان بالا می رن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. saeed

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ظاهرا این دو شرکت نسبتا محترم!!! فکر کردن رقابت یعنی اینکه توی افزایش قیمت محصولات با هم رقابت کنن! یکی باید توجیه شون کنه که رقابت به یه چیز دیگه میگن!!! :))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احسان افشارر

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آخه تا کی میخوان در حق مردم ظلم کنند خدا براشون نسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohamad

      ۴ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (37 ديدگاه)

      ta vaghti ke mardom zolm paziro rahat talab bashan
      aghajoon khodroe sefr nagirin ta in do halabisaz jam konan
      faghat daste dovvom az bazare azad

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Hesam

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    وای بر ما.این قیمت ها فاجعه است.206 تیپ 5 سال پیش همین موقع حدود 17 میلیون بود حالا 21 میلیون.سمند EF7 حدود 5/16 میلیون بود حالا 19 میلیون.نمیدونم ما به کجا داریم میریم.برای خیلی از ما ها ماشین خارجی داشتن آرزو بود.حالا کم کم باید آرزو کنیم بتونیم یه پراید سوار شیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    دیگر نفسی برای ما نمانده
    این ضربات آخر رو محکمتر بزنید
    شاید فریادی یا فراری
    شاید!!!!؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یه متضرر

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    هه هه
    بعد آقای حمید گودرزی تو مقالش مینویسه (چرا پراید میخریم؟)
    چون ما اسم جهان سوم هم لایقمون نیست ما حتی جهان دهم هم نیستیم
    اگه پراید نخریم چیکار کنیم باید تا آخر عمر در حسرت لمس غربیلک یه ماشین که مال خودت باشه بمونی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محسن آبادان

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    هرچی قیمت ها بالا تر بره و کیفیت پایین تر بیاد حقمونه واقعا حق مردم همین دو شرکت بی همه چیزه وقتی ده میلیون واسه پراید پول میدیم حقمونه وقتی همیشه مردم تو صف ایستادن تا خودرو ثبت نام کنن حقمونه باید مردم خرید خودرو صفر رو تحریم کنن بخدا آسمون زمین نمیاد تحریم کنید تا آزاد بشیم آخه تا کی باید این دوتا شرکت شیره ملت رو بکشن واقعا به این میگید استقلال؟ به این میگید آزادی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رحیم

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خلایق هرچی لایق!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
    سوابق: (77 ديدگاه)

    جالب توی کشور ما چیز جلبی داریم به نام بک استاپ یعنی از برگشت جلوگیری می کنه به راحتی و به بهانه های مختلف همه چیز گرون میشه ولی دیگه به هیچ وجه برگشت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مجید

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    سایت پدال= ایران خودرو!!!

    ادامه دارد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. sunmartin

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    من نوستراداموس نیستم اما:

    پیشبینی میکنم با شرایطی که کاملا مهندسی شده هست و قیمت ها از بالا به صورت دستوری به 2 شرکت ملیاردر ایران خودرو و سایپا اعلام میشه و گرانی بی سابقه که داریم کاملا لمسش میکنیم و افزایش قیمت تولیدات ابدی این 2 شرکت 3 مرتبه در سال در آینده ای نزدیک قیمت خودرو های معمولی که فکرشم نمیکردین از مسکن بالاتر بره این پیش بینی من هست حالا شما بشینین و ببینین …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محسن آبادان

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اگر واسه خودرو ها یک برنامه نود بسازن و یک مجری مثل عادل مچ همه رو بگیره عالی میشه و میفهمیم دست های پشت پرده چه اشخاصی هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مجید

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    شرایط فروش خرداد ایران خودرو هم اعلام شد اما باز خبری از تیپ 5 نیست
    از خانواده 206 فقط وی 8 موجوده

    میگن وی8 تیپ 5 هست اما فکر میکنم یه کلکی تو کاره که وی 8 هست اما تیپ 5 نیست هر کی میدونه چه کلکی دارن میزنن به ما هم بگه
    راستی خبری از کپیشون رانا هم نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. sunmartin

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    مجید موافقم فقط v8 هست اونم که قیمتش بالاتر رفته ولی عجیب هست که v9 تو بازار آزاد هست درب بنگه قیمت کردم 24ملیون و 800 هزار دیروز فکر کنم ایران خودرو این همه سود واسش کافی نیست به دلالی رو آورد هاگه شما هم کرج بودین متوجه میشدین هروز چه تعداد از جاده مخصوص به طرف تهران و کرج حواله میشه الان 2 نمونه رو تو اصفهان میچرخونن یکیش سرمه ای و اون یکی گیلاسی هست فکر کنم تا 1 ماه دیگه یواش یواش سرو کله رانا پیدا بشه با اون داشبورد لوگان+206 که واقعا زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مجید

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    نمیدونم سایت پدال که ادعای پیگیری ثبت نام فیات رو داشت چرا 6ماهه درباره نبود تیپ 5 پیگیری نمیکنه

    وقتی وی8 هست پس قطعابرای تولید تیپ5 مشکل قطعات ندارند
    بغیر از من در سایت چند نفر دیگر هم منتظر تیپ 5 هستند خواهشا التماسا پیگیری کنید بخدا اگر ایران خودرو مثل شرکت های خودروساز خارجی پاسخگو بود اصلا مزاحم شما نمیشدیم
    من 6ماهه ماشین رو فروختم و مثل دیوونه ها هرروز سر به سایت ایران خودرو میزنم تا بلکم در سایت بزارند
    تماسم میگیرم یا اصلا گوشی رو برنمیدارند یا وقتی برمیدارند انواع و اقسام توهین ها رو میکنن
    جون هرکی دوست دارید پیگیری کنید و جواب ما رو بدید من برای 12 تیر ماشین بگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر مختار

      ۲۲ تیر ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من هم مثل مجیده عزیز بد جوری پی گیرم که ببینم تیپ 5 کی میاد.مجید جون اشتباه کردی ماشین و فروختی.منم الان یه 206 تیپ 2صفر دارم و نفروختمش و منتظرم تا هر وقت اینا تیپ 5وعرضه کردن و قیمت و بردن بالا منم تیپ 2 رو بفروشم که کمتر ضرر کنم.میدونم چی میکشی(…)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. مجید

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دقیقا بعد از نظر من درباره وی8 و تیپ 5 فروش وی8 از روی سایت ایران خودرو برداشته شد جالبه که فروش نقدی وی8 30 روزه و نامحدود بود
    دیگه دارم مطمین میشم که سایت پدال و ایران خودرو سر و سری باهم دارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شاهین

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اگر وضعیت به همین صورت پـــیــــش بره …

    خودروهای فرغون داخلی از خودروهای وارداتی هم گرونتر میشن !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مجید

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کسانی که میگفتن بهتر که پژو از ایران بره
    حالا باید برند خودروی سمند و تیبا و راناو چینی بگیرند
    حداقل پژو برترین خودروساز فرانسه بود اما شرکت گریت وال که باهاش قراداد بستند 10 خودروساز چین
    همیشه وقتی یه کسی میره یه چیز بدترجاشو میگیره

    جالبه زیر 20 ملیون باید تیبا و سمند و رانا بگیریم

    بین 24 تا 30 ملیون هم باید خودروی چینی بگیریم
    ظاهرا تمام برنامه ها رو از قبل انجام داده بودند

    اگر قیمت وارداتی ها یا مثلا مگان و مزدا3 بالا نرفته بود کسی 30 ملیون میداد خودروی چینی بگیره!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مجید

    ۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چرا سایت پدال جواب نمیده
    هفته قبل که خبر توقف تولید 206 توسط ایران خودرواعلام شد همین سایت در جواب من که گفتم در ایران هرچیزی رو تکذیب میکنن صحت داره حرف ایران خودرو را تایید کرد
    اگر حرف سایت پدال و ایران خودرو صحت داره پس چرا در فروش خرداد خبری از خانواده 206 نیست

    چرا سایت پدال حالا جواب نمیده ؟

    حتما نمیتونه دیگه از ایران خودروحمایت کنه
    شایدم همزمان با ایران خودرو سیاست سکوت رو در نظر گرفته
    شایدم دنبال یه دروغ جدید هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۱ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (764 ديدگاه)

      آقا مجید عزیز، قبلا هم عرض کردم که ما وکیل یا سخنگوی شرکتهای خودروسازی نیستیم. رسالت خبری ما هم ایجاب می کند در صورت داشتن خبری موثق آن را منتشر کنیم. موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید

        ۱ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (80 ديدگاه)

        مثل فیات که خودتون مثال زدید میتونید درباره تیپ5 پیگیری کنید و جواب بدید

        البته حالا باید پیگیری کنید که چرا با وجود کذب خواندن متوقف شدن تولید 206 چرا در فروش خردادماه خبری از خانواده 206 نیست

        رسالت شما ایجاب میکنه که توقف تولید رو اعلام کنید اما ایجاب نمیکنه که حقیقتو ببینید؟؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  22. مجید

    ۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    منظورم تکذیب توقف تولید بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (217 ديدگاه)

      خب اینم احتمالا مثل جریان تیبا و ریو شرکت سایپا
      حالا واسه ایرانخودرو رانا و 206
      (میگن تحریمیم ولی زیر کاپوت رانا همون اجزای 206 رو پیدا میکنی )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. مجید

    ۲ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    مسیولین ایران: تحریم ها هیچ اثری ندارد
    1- بالارفتن قیمتهااز جمله قیمت خودروهای داخلی
    2-بیکاری و اخراج شدن عده ای ازکارکنان
    3- واردشدن بیشترین فشار اقتصادی به مردم
    4- توقف تولید 206
    5- گرانی بیش از حد در 30 سال اخیر
    و هزاران مشکلات دیگر
    و کماکان مسیولین ایران: تحریم ها هیچ اثری ندارد

    البته دروغم نیگن تحریمها برای مسیولین اثری نداره چون فشار تندروی انها رو مردم میدهند
    […]

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علی

    ۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ای مسئولین مملکت و ای تصمیم گیرندگان ایرانی ، ای ایرانیان و ای دوستداران ایران. فردا روز اگر بازی زمانه تکرار شود باز این مردم در حسرت مانده و زجر کشیده هستند که در برابر گلوله ها سینه سپر میکنند نه چهار تا مسئول ایران فرغون و سایپا. تورخدا بیندیشید که هشت سال ملت بخاطر این آب و خاک از جانها گذشتند شما هم یکبار بخاطر این ملت ازسودها بگذرید.خوب بدانید که دیگر ملت ها بدون اینکه کاری کرده باشند همیشه از دولت و مسئولین خود طلبکارندو با این وجود هروز خودروهایی با بالاترین فناوریها در دسترس مردم قرار میگیرد. در آنجارقابت راضی کردن مردم است و کیفیت محصول اما در اینجا با وجود انحصار و حمایت های ملت رقابت دریافت سود بالاست .چرا مابعنوان ملتی که 8 سال جان برکف نهاده حق نداریم خودروی داشته باشیم که از آن لذت ببریم که حالا دارد کار بجایی میرسد که بجای حسرت سوار شدن برمثلا پژو باید افسوس داشتن پراید بخوریم.؟ چرا همیشه ی خدا ملت ماست ملت ماست معنا میشود اما یکبار محصول ما برای ملت ما معنا نمیشود.چرا خودرو ملی مااز هدف اولیه 10میلیون به 15 میلیون تغییر میابد فکر میکنید مردم آنچنان وضع اقتصادی خوبی دارند که نمیدانند کدام ماشین رابخرند.((گواه این مدعافروش پراید بعنوان پرفروشترین خودرو ایران است واین یعنی جیب پف کرده پر از پول این مردم )).نه این حق این ملت بزرگ نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سینا

    ۸ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی اقا من امروز صبح {8 خرداد} رفتم ایران خودرو از همه جا بی خبر 206 ثبت نام کنم گفتند از اول خرداد نه 206 نه 207 دیگه ثبت نامی نداریم بعد یه گشتی تو جراید و سایتا زدم دیدم که اوضاع 206 خرابه حالا باید چه کار کرد صبر کرد یا نه بریم دنبال یه ماشین دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امیر مختار

    ۲۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سینا جون از من میشنوی برو دنباله یه ماشینه دیکه.چون ماشینای داخلی در حالت عادی چه وضعی داشتند که حالا که گرونی رو بهونه کردن بخوان یه گلی به سرمون بزنن.باور کن حالا تو این اوضاع از سرو ته ماشین هم میزنن.پیاده راه بری بهتر از اینه که هم ماشین اشغال و گرون اینا رو بخری و هم راه به راه بری تعمیرگاه.اینجوری میشی چوبه دو سر طلا.از همه طرف میچاپنت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. justin

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینایی که ایران میزنه نمیشه اشکالی نداشته باشه از هر کسی می پرسی میگه یا چراغ 206شم ناهماهنگه یا از مخزن کولر اردی استفاده می کنند نمیتونین ماشین بزنین خوب تولید نکنید

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا