ایستگاه خبر

برلیانس ۳۳۰H اتوماتیک خودرویی با قابلیت بالا

رپورتاژ:  برلیانس ۳۳۰H در ایران توسط شرکت پارس خودرو تولید می‌شود.

در نمای ظاهری خودرو برلیانس ۳۳۰H، طراحی پخته و انحناهای هماهنگ به زیبایی این خودرو افزوده‌اند؛ جلو پنجره آن شبیه بی ام دبلیو است. علی رغم زیبایی چراغ جلو نبود عدسی در آن احساس می‎شود و برلیانس لوگوی خود را به صورت نامحسوس داخل چراغ درج کرده است. از دلایل زیبایی عقب خودرو: کشیده شدن چراغ‌های LED عقب به سمت گلگیرها می‌باشد، چراغ مه‌ شکن بزرگ بدون روکشی در قسمت پایین و چراغ‌های دنده عقب که روی سپر تعبیه شده است نام برد.

Brilliance H330 2014

بازکردن در خودرو توسط دکمه درخواست روی دستگیره آن امکان پذیر است. مواد به کار برده شده در ساخت در و کابین کیفیت خوبی دارد. کلید بالابر شیشه‌ها روی در کنار راننده قرار گرفته اما فقط کلید شیشه راننده اتومات است؛ یعنی برای سایر درها کلیدِ قفل ندارد و تنها اشکال کلیدها آن است که جای دست کمی دارند. صندلی راننده ۸ حرکته شامل بالا و پایین کفی صندلی، جلو و عقب پشتی آن و پر کردن گودی کمر است؛ روکش صندلی‎ها پارچه ای و حالت مخملی دارد.

جنس فرمان بسیار خوب و خوش دست است؛ تنها دکمه‎های روی فرمان صدا و ترک بعدی هستند (حتی به ترک قبلی هم از روی فرمان دسترسی ندارید) و ارتفاع فرمان قابل تنظیم کردن است. آفتابگیر سمت راننده چیزی ندارد و آفتابگیر سمت سرنشین جلو یک آینه بدون چراغ دارد. سانروف دو حالته توسط یک کلید کنترل می‌شود و آن هم کیفیت خوبی ندارد. مجموعه پشت‌ کیلومتر آن با وجود کوچک بودن کارایی و زیبایی خوبی دارد؛ دور موتور، سرعت، دما، میزان سوخت، کامپیوتر سفری و حالت دنده دارد. آب پاش، برف پاک‌کن و راهنما روی یک اهرم متصل به فرمان و خیلی کوتاه هستند که باعث می‎شود خوش دست بوده و راحت کنترل شود. مواد استفاده شده در ساخت جلو داشبورد کیفیت خوبی دارند و حس خوبی منتقل می‌کند. سیستم صوتی فابریک آن یک سیستم پخش ساده مانند رادیو، سی دی، فلش و aux که از کنسول وارد می‎شود. کولر به صورت دستی کنترل می‌شود و دما را نشان نمی‌دهد، فن و میزان گرمی و سردی با یک پیچ گردان تنظیم می‌شود.

برلیانس H330 اتوماتیک

دست دنده‌ی آن بزرگ است و کیفیت چندانی هم ندارد. جای کنسول وسط بین دو صندلی جلو کاملاً مناسب است ولی کمی کوچک است و فقط به اندازه یک آرنج جا دارد و فضای داخلی آن هم تک حالته است و داخل آن پورت usb و aux دارد. این خودرو کیلس دارد یعنی به سوییچ نیاز ندارد اما کیلس آن دکمه‌ای نبوده و چرخشی است. یک مشکل فضای عقب خودرو این است که دریچه هوا و چراغ برای سرنشینان عقب تعبیه نشده است.

فضای سر و پا برای سرنشینان عقب خودرو خوب است. خودرو دید عقب خوبی دارد و سنسور دنده عقب برای پارک کردن کمک می‌کند اما دسته دنده کمی سفت است. دنده به نرمی عوض می‌شود و لگد ندارد؛ شتاب اولیه خوبی نسبت به قدرت موتور ۱.۵ لیتری دارد و ترمز خوبی دارد که برای ترافیک‌های درون شهری کاملاً مناسب است به طوری که خیلی نرم تماس گرفته و عالی ایست می‌کند و هیچ فشاری به سرنشینان داخل خودرو منتقل نمی‌کند. برف پاکن‌ها کیفیت خوب و خروجی ۸ کاناله دارند و خیلی تمیز شیشه‌ها را پاک می‌کند.

برلیانس ۳۳۰H اتوماتیک مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی خطی چهار سیلندرL۱۵BM و ۱۶ سوپاپ که ۱۰۳ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور در ۳۸۰۰ دور تولید می‌کند. این خودرو یک بوستر ترمز بسیار بزرگ دارد که نشان دهنده خوب بودن ترمزها است وABS هم ۸ کاناله است. فیلتر هوای این خودرو به صورت دوگانه است که نشان دهنده مصرف کم خودرو می‌باشد. صدای موتور خیلی کم به داخل کابین منتقل می‌شود (حتی در دور موتورهای بالا) و موتور صدای اسپرتی ندارد.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو برلیانس ۳۳۰H اتوماتیک به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

 

 

منبع :‌ ویرلن

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا