ایستگاه خبر

بی‌ام‌دبلیو سری ۶ گرن کوپه، خودروی زیبا و جذاب

رپورتاژ:  ابتدا مرسدس بنز cls عرضه شد و پس از آن آئودی ۷a و در سال ۲۰۱۴ با عرضه بی ام دبلیو گرن کوپه سری ۶ در این سال دنیا با سه گانه‎ای از بهترین کوپه‎های چهار در مواجه شده است. در واقع بی ام دبلیو گرن کوپه سری ۶ همان بی ام دبلیو کوپه سری ۶ است که به طور شگفت آوری به یک سدان تغییر شکل داده است. در مقایسه با سری ۵ که استانداردی مشابه دارد گرند کوپه درازتر، کم ارتفاع‌تر و عریض‌تر است و ظاهر دلپذیری دارد که مهم‌ترین ویژگی است.

بی ام دبلیو سری ۶ گرن کوپه در طراحی پیشرفت چشمگیری داشته است: صندلی‌های عقب کیفیت خوبی دارند و سکوت و آرامش سرنشینان در صندلی عقب از سایر مدل‌های مشابه خیلی بهتر است، شیشه عقب در این مدل کوچک‌تر است اما دید خوبی دارد. کوپه سری ۶ دوازده سانتی متر درازتر است و بی ام دبلیو از این طول برای افزایش فضای سرنشینان استفاده کرده است و نتیجه آن افزایش فضا در صندلی‌های عقب و جلو است و همچنین صندوق عقب ۰.۳۶ متر مکعب جا دارد که برابر با فضای بار بی ام دبلیو کوپه سری ۶ است. صندلی‌ها از چرم طبیعی ساخته شده‌اند و با توجه به ساختار آن‌ها بی ام دبلیو آن‌ها را ” ۴+ ۱” نامیده است یعنی ۴ صندلی راحت و ۱ صندلی عجیب و خیلی بد که میان صندلی‌های عقب قرار دارد. همچنین در طراحی داخلی از مواد اولیه‌ای استفاده شده است که نشان می‌دهد بی ام دبلیو گرن کوپه خودروای لوکس است؛ زیبایی جذابیت اصلی این خودرو است. در مدل اولیه و بدون آپشن یک سیستم ناوبری عالی دارد که توسط یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی به نمایش در می‌آید و توسط آخرین نسل کنترل کننده‎های بی ام دبلیو تنظیم می‌شود و کارایی خوبی هم دارد.

از آپشن‌های این خودرو می‌توان به: رنگ برنزی، سیستم صوتی bang &olufsen ، ۱۲ کیسه هوا به صورت پرده محافظ سر، پرده‌ی جلو و عقب، جانبی و سرنشینان جلویی، سیستم کنترل پایداری EBD، سیستم کمک ترمز، ترمز دستی الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، ورود بدون کلید، ستون جمع شونده فرمان زمان تصادف  و سانروف پانوراما اشاره کرد.

BMW 650i Gran Coupe by Noelle Motors

فرمان و قدرت هدایت، گرن کوپه را به خودروای ایده‌آل برای رانندگی با سرعت بالا تبدیل کرده است؛ رانندگی ثبات خوبی دارد و خودرو ارتباط خود را با جاده از دست نمی‌دهد و این یعنی می‌توان ساعت‌ها بدون خستگی با آن رانندگی کرد. کوچک‌ترین ناهمواری باعث لرزش خودرو می‌شود حتی وقتی خودرو در حالت کامفورت تنظیم شده است. گرن کوپه ۳ حالت: کامفورت، اسپرت و اقتصادی به طور مناسبی تنظیمات خودرو که شامل: واکنش پدال‌ها، هدایت فرمان، جذب ناهمواری‌ها و رفتار سیستم انتقال می‌شود را تغییر می‌دهد.

موتورهای خودرو بی ام دبلیو سری ۶ گرن کوپه شامل: موتور توربو ۳ لیتری ۶ سیلندر در i۶۴۰ با یک موتور تویین توربو ۴.۴ لیتری ۸v در i۶۵۰ می شود و هر دو به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز هستند. قدرت ۳۱۵ اسب بخار موتور ۶v کاملاً راضی کننده است اما بر اساس ادعای بی ام دبلیو موتور ۸v قدرت ۴۴۵ اسب بخار دارد و در عرض ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ از نظر محیط زیست هم ویژگی خوبی دارد. سیستم خودکار روشن و خاموش کردن خودرو می‌تواند در مواقع توقف مانند چراغ قرمز از هدر رفتن سوخت جلوگیری کند (در هنگام روشن شدن این مدل واکنش بهتری نسبت به مدل قبل دارد).

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو بی ام دبلیو سری ۶ گرن کوپه ۲۰۱۴ به آگهی‌های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

 

منبع :‌ ویرلن

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا