ایستگاه خبر

اعتراف دردناک طرفداران ب‌ام‌و: ب‌ام‌و X3 یا لکسوس NX؟

رپورتاژ: ب‌ام‌و X3 از سال ۲۰۰۵ که وارد خیابان‌های کشور شد تا به امروز، از محبوب‌ترین شاسی‌بلند‌ها میان ایرانیان بوده است. کسی باور نمی‌کرد روزی لکسوس تازه‌وارد بتواند به رقیبی برای این خودرو تبدیل شود. امروز اما خودروی لوکس تویوتا، در ارزیابی‌های معتبرترین سایت‌ها و نشریات خودرو هم‌رده با ب‌ام‌و معرفی می‌شود و طرفداران خودروهای شاسی‌بلند در ایران را در دوراهی انتخاب بین خرید ب‌ام‌و  X3 و لکسوس NX گذاشته است.


چه نظرات مردمی را مرور کنیم و چه نوشته‌های کارشناسان متخصصان خودرو را بخوانیم، اکثریت آرا در این رقابت، لکسوس را برنده طراحی و زیبایی ظاهری معرفی کرده است. کاربری در سایت autotrader نوشته است: «به عنوان یک متعصب و وفادار همیشگی ب‌ام‌و، اعتراف به زیبایی فضایی لکسوس برایم بسیار دردناک است». باید گفت خودروهای ساخت بی ام و همیشه از بهترین تولیدات بازار بوده‌اند اما به جز مواردی خاص هرگز در زمره زیباترین‌ها قرار نگرفته‌اند. اگرچه X3 در هر نسل جدید جذابیت ظاهری بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
از ظواهر که بگذریم، X3 کیفیت ساخت و قطعات داخلی بهتری نسبت به لکسوس دارد. سیستم صوتی باکیفیت، صندلی‌های راحت‌تر و فضای بازتر کابین، از مزایای خرید ب‌ام‌و X3 در مقایسه با لکسوس NX است. البته طراحی داخل لکسوس هم به اندازه ظاهرش جذاب است. موتور مجهز به توربوی لکسوس NX200t حجم دولیتری دارد و توان ۲۳۵ اسب بخار تولید می‌کند و ارائه شده که دارای حجم ۲ لیتری است که توانی برابر با ۲۴۵ اسب بخار تولید می کند. البته مدل ۳۰۰H لکسوس NX پیشرانه هیبریدی دو و نیم لیتری دارد و به گیربکس CVT وصل است. X3 هم دارای پیشرانه دو لیتری TwinPower توربو با توان ۲۴۵ اسب بخار می‌باشد. اما فرزتر عمل می‌کند، سریع‌تر شتاب می‌گیرد و لکسوس را پشت سر می‌گذارد. حدکثر سرعت NX200t و X3 به ترتیب ۲۰۰ و ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است.

BMW X3 xDrive28i vs Lexus NX200t
در کل تجربه رانندگی با X3 بسیار دلپذیرتر از لکسوس است. گیربکس و هندلینگ عالی X3 را یک سر و گردن بالاتر از لکسوس قرار می‌دهد. لکسوس خشک‌تر است و به نسبت X3 هنگام رانندگی تسلط کم‌تری بر محیط پیرامون خواهید داشت. با کمک فن‌آوری نانو رنگ این خودرو با خاصیت ضدخش تولید شده که احیانا اگر نیاز به رنگ پیدا کند هزینه بالایی می‌برد. اما با توجه به قطعات به کار رفته در آن، هزینه نگهداری پایین‌تری نسبت به  X3 دارد. مصرف سوخت لکسوس بالاتر است اما X3 استهلاک بیشتری دارد. هر دو خودرو استاندارد آلایندگی یورو۵ و امنیت بالایی دارند و امتیازی برابر EURO NCAP دریافت کرده‌اند. البته لکسوس ۸ کیسه هوا و ب‌ام‌و X3 9 کیسه هوا دارد.

در کل باید گفت اگر بیشتر به دنبال جذابیت فانتری و آپشن‌ها و تجهیزات مهیج هستید لکسوس را انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که نرمی، خوش‌دستی بی‌نظیر و کیفیت بالای رانندگی با X3، به معنی سال‌های سال آرامش است در حالی که جذابیت لکسوس ممکن است هوسی زودگذر باشد.

برای مقایسه قیمت خرید ب‌ام‌و  X3 و لکسوس NX می‌توانید به آگهی‌های سایت دیوار مراجعه کنید.

 

منبع : ویرلن

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا