ایستگاه خبر

تویوتا آریون زیبای ژاپنی

رپورتاژ: تویوتا آریون بر پلتفرم تویوتا کمری طراحی و ساخته شده است که نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در استرالیا تولید شد و نسل اول آن تا سال ۲۰۱۱ در بازار استرالیا و کشورهای خاورمیانه به فروش می‌رسید. نسل دوم آن از سال ۲۰۱۲ وارد بازار شده است و از ویژگی‎های تویوتا آریون می‌توان موتور قدرتمند، امکانات باکیفیت، ایمنی و قیمت مناسب را نام برد.

 طراحی ظاهری

تویوتا آریون در استرالیا در پنج تیپ مختلف به فروش می‌رسد و تنها دو طیف از آن به کشور ما وارد شده است:

 آریون گرند

در نمای جلو، حالت رسمی  و اصیل دارد. جلو پنجره با خطوط افقی کرومی که نشان تویوتا در وسط آن قرار گرفته است کاملاً حالت رسمی دارد. سپر این خودرو ساده و شکیل است که روی آن ورودی هوای باریک که در دو طرف آن چراغ‌های مه شکن با قاب‌های کرومی تعبیه شده‌اند. کاسه چراغ‎های این مدل زنون بوده و قابلیت چرخش چراغ سر پیچ‌ها را دارد.

در نمای جانبی، دستگیره درها و رکاب کناری کرومی هستند و رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی ۱۰ پر باعث جذابیت این نمایش شده‌اند. روی سپر عقب گل پخش‌کن نصب شده است.

آریون SE

در نمای جلو، حالت اسپرت و خشن و جوان‌پسند دارد. جلو پنجره مشبک مشکی رنگ که نشان تویوتا در وسط آن تعبیه شده است و سپر SE فلاپ اسپرت داشته که ورودی هوای مشکی کمی پهن‌تر از مدل گرند که در اطراف آن چراغ‌های مه شکن با قاب‌های همرنگ ورودی هوا تعبیه شده است. کاسه چراغ این مدل هالوژن و معمولی بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع دستی به صورت برقی و دستی دارد.

در نمای جانبی، دستگیره درها و رکاب هم رنگ بدنه هستند و علاوه بر این‌ها رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی ۵ پر جذابیت این  نما را افزایش داده‌اند. روی سپر عقب گل پخش‌کن نصب نشده است.

در ادامه به بررسی آریون SE می‌پردازیم.

 امکانات و تجهیزات ایمنی
Toyota Aurion
خودرو تویوتا آریون موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه EuroNCAP و استاندارد آلایندگی یورو ۵ شده است. این خودرو مجهز به ۷ کیسه هوای ایمنی می‌باشد که شامل: جلو، جانبی، پرده‌ای محافظ سر و زانویی می‌شود. سیستم‌های امنیتی و حفاظتی این خودرو شامل: سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای، سیستم ضد سرقت همراه با آژیر، قفل و باز کردن درها بدون کلید، ستون جمع شونده فرمان هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، سیستم قفل کودک در اختیار راننده، سنسور مجهز به باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن‌ها و سنسور پارک می‌شود.

سیستم‌های ایمنی کمک راننده و پایداری خودرو شامل: سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل هوشمند، قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، دوربین‌ عقب، ترمز ضد قفل (ABS)، تقسیم کننده الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کمک ترمز (BA)، سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC) و سیستم کنترل کشش (TRC) می‌شود.

آریون گرند یک خودروی خانوادگی و راحت است و در رنج قیمتی خود با خودروهایی مانند سوناتا، آزرا، اپتیما و نیسان تی‌نا رقابت می‌کند.

با توجه به اینکه سایت دیوار هم اکنون بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودروی  تویوتا آریون به آگهی‌های بخش خرید خودرو و مراجعه کنید.

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا