ایستگاه خبر

با جیلی خوش شانس سوار شوید

رپورتاژ: جیلی نام محبوبترین برند خودروسازی بزرگ کشور چین و بالاتر از شرکت‌های بی وای دی، چری و گریت وال است. محصولات جیلی را سال‌‌هاست در خیابان‌های ایران و جهان می‌بینیم از همین رو برای آن دسته از خوانندگانی که به دنبال خرید جیلی هستند، مختصری در این نوشتار درباره این شرکت و محصولات‌اش توضیح می‌دهیم.

 

جیلی زاده شد

سال ۱۹۸۶ جیلی توسط فردی به نام لی شوفو با قرضی که از نزدیکانش گرفت به عنوان شرکتی برای تولید یخچال تاسیس شد و نام جیلی (Geely) که در فارسی به معنای خوش شانس است را برای کارخانه خود انتخاب کرد. گروه هولدینگ جیلی در شهر تایژو استان چجیانگ چین کار خود را آغاز کرد و بعدها در سال ۱۹۹۰ به تولید موتورسیکلت روی آورد و ۱۹۹۸ میلادی ون‌های کوچکی را ساخت و در بازار خودرو به فروش رساند تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۰۲ به دنیای ساخت خودروها وارد شد و در سال ۲۰۰۵ میلادی هم وارد بورس اوراق بهادار هنگ کنگ شد. محصولات اصلی این شرکت خودرو سواری، تاکسی، موتورسیکلت، کامیون و به طور کلی وسایل حمل و نقل عمومی است.

در سال ۲۰۱۰ جیلی، شرکت خودروسازی سوئدی ولوو را از فورد خریداری کرد.

این شرکت خودروهای سواری خود را با نام برندهای جیلی، ولوو و تاکسی‌های تحت برند لندن تاکسی تولید و وارد بازار جهانی می‌کند. شرکت جیلی هم اکنون سهام عمده‌ای در چند خودروسازی بزرگ دنیا مانند ولوو و لوتوس دارد و البته ۹.۶۹ درصد سهام شرکت آلمانی دایملر مرسدس را به ارزش حدودا ۹ میلیارد دلار دارد.

در ایران هم مثل بسیاری از کشورها یکی از برندهای محبوب خودروسازی جیلی است و افراد زیادی به دنبال خرید جیلی صفر یا کارکرده هستند. یکی از مدل‌های جیلی که بسیار در جاده‌ها و خیابان‌های شهرها می‌بینیم، جیلی EC7-RV است که به ویژه جزو مدل‌هایی است که دست دوم آن دست به دست می‌شود.

 

جیلی EC7-RV

جیلی
مدل جیلی EC7-RV ماشین هاچ بکی است که بیشتر مورد پسند خانم‌ها و مردان جوان است به همین علت بیشتر افرادیکه در سایت دیوار به دنبال این مدل‌اند در این رده قرار دارند.

جیلی EC7-RV سال ۲۰۰۹ طراحی شد. این ماشین موتوری ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ دارد. حجم موتور ۱۷۹۲ سی سی و حداکثر قدرت آن ۱۳۸ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر گشتاور این مدل جیلی ۱۷۲ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه است.

شتاب صفر تا صد این مدل جیلی ۱۲ ثانیه محاسبه شده است و بیشترین سرعتی که با آن می‌شود جاده‌ها را در نوردید ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. در مورد مصرف بنزین آن هم باید گفت که مصرف سوخت ترکیبی این مدل جیلی ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک بنزین آن هم ۵۰ لیتر اعلام شده است.

از دیگر امکانات این مدل ماشین می‌توان به کیسه هوای سرنشینان جلو و سیستم نویگیشن صوتی با پخش دی وی دی و صفحه نمایش ۶.۵ اینچی اشاره کرد. ضمن اینکه سانروف برقی، آینه‌های برقی، فرمان چرم مجهز به کلیدهای کنترلی، قابلیت روشن شدن اتومات چراغ‌های جلو، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم ۸ حالته و صندلی‌های چرم از دیگر مشخصات این مدل از محصولات جیلی است.

 

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. معین م

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    جیلی جان تو از همون موقعی که امگرند ۷ تازه اومده بود به بازار کشورمون
    و خیلیا سعی میکردن شبیه مدل های مرسدس بکننش به همه مدیونی حلالت نمیکنم ???

    اما انصافا حساب جیلی با بقیه چینیا جداس و از اول با کیفیت تر از اونا بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. میثم

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    این همه بد بینی به ماشینای چینی زیاد به کیفیتشون ربطی نداره چون از ماشینای داخلی خیلی بهترن.
    دلیل این دید منفی، بازار دست دوم بد (با جو سازیی که داخلیها درست کردن) و قطعات نسبتا گران و خدمات و نمایندگی پس از فروش محدود در شهرهای دیگه بجز تهرانه.
    حتی تو تهران هم خیلیهاشون مشکل تامین قطعه دارن.
    خیلی از شرکتهای وارد کننده هم استراتژی دقیقی ندارن و یه مدت محدود ماشین وارد میکنن و بعد جمع میشن و مشتری میمونه با ماشینی که هیچ خدماتی براش نیست. مثل هافی لوبو و بایک و چند تا برند دیگه.
    همه اینا باعث بد شدن بازار ماشینای چینی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sami

    ۵ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشینیه خوبیه نسبت به بقیه چینیا و ماشینای ایرانی.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا