ایستگاه خبر

سوپراستاری با قیمت نجومی

رپورتاژ: در نمایشگاهی که از خودروهای برتر سال ۲۰۱۸ در ژنو برگزار شده بود یک خودرو بی‌ام‌و در رتبه پنجم قرار گرفت. این خودرو مفهومی به نام  M8 Gran Couope هنوز به بازار نیامده و قطعا راه زیادی برای اینکه به ایران برسد دارد. با این اوصاف بهترین خودرو شرکت بی‌ام‌و در ایران چیست؟ اگر عاشق برند این خودروساز آلمانی شده‌اید کدام مدل آن را به دیگران ترجیح می‌دهید؟

درآخرین رده‌بندی که توسط سازمان بیمه امنیت بزرگراه‌های آمریکا انجام شده بی‌ام‌و سری پنج به عنوان ایمن‌ترین خودرو شناخته شده است. تاریخ تولد این خودرو به دهه هفتاد میلادی برمی‌گردد. شرکت بی‌ام‌و تا به حال هفت بار با تغییرات متفاوتی آن را تولید و وارد بازار کرده است. این خودرو سدان خانوادگی در ظاهر از همان چهره کلاسیک بی‌ام‌و با موتور دو لیتری برخوردار است که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند و در ۶.۲ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. سرعت نهایی آن هم ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.

تفاوت BMW سری پنج با جنسیس جی ۸۰

یکی از رقیبان بی‌ام‌و سری پنج، جنسیس جی ۸۰ است.  BMWاز نظر سرعت عملکرد بهتری نسبت به این خودرو شرکت هیوندا دارد. آن هم در حالی که حجم موتور جنسیس ۳.۸ لیتر و بیشتر از این خودرو آلمانی است. البته مصرف بنزین در جنسیس جی ۸۰ معادل ۱۰.۷ لیتر و تقریبا دو برابر بی‌ام‌و است.

BMW  دست دوم را دست‌دوم بخرید
BMW 5-series history
در شرایطی که امروز بیشتر نمایندگی‌های خودرو خارجی حاضر به گرفتن سفارش نمی‌شوند راهی جز خرید BMW دست دوم باقی نمی‌ماند. در سایت دیوار می‌توانید یک بی‌ام‌و سری پنج را پیدا کنید. یکی از این خودروها مدل سال ۱۳۹۱ است که با ۴۹ هزار کارکرد به قیمت ۴۷۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. یک مدل دیگر که یک سال جدیدتر است هم با قیمت دو برابر در دیوار به فروش گذاشته شده است. البته اگر مدل سال ۱۳۸۸ همین خودرو را پیدا کنید باید برای آن ۲۰۰ میلیون تومان پول داشته باشید. این سری ساخت سال ۲۰۰۵ است و تفاوت‌هایی با مدل‌های جدیدتر دارد. برای مثال در مدل سال ۲۰۱۷ چراغ‌های جلو از نوع ال-ای-دی هستند که توانایی روشن کردن ۵۰۰ متر مقابل خودرو را دارند. همچنین دریچه‌های جلو پنجره برای ایرودینامیک بهتر در صورت نیاز پیشرانه به هوای بیشتر باز می‌شوند. البته ابعاد نسل جدید نسبت به نسل‌های قدیمی بزرگ‌تر شده ولی نکته جالب این است که وزن آن افزایش نیافته است.

2014 BMW 5-Series facelift
با این حساب هنگام خرید BMW دست دوم باید بدانید که تولیدات سال ۲۰۱۷ به بعد مربوط به آخرین نسل این شرکت هستند اما از تفاوت‌های ظاهری این دو نیز می‌توانید برای شناخت مدل آن استفاده کنید. برای مثال سری هفتم دارای چراغ‌های جلو کشیده‌تری است.

2014_bmw_5-series
هنگام خرید BMW دست دوم تفاوت بین نسل‌های ششم را می‌توانید از نمای پشت آن تشخیص دهید. چراغ عقب مانند چراغ جلو کشیده‌تر شده و این کشیدگی تا پهلوی خودرو ادامه پیدا کرده و همچنین نمایشگر میانی در سری آخر از حالت خوابیده به ایستاده تبدیل شده است. یکی از نکات جالب در این سری این است که نمایشگر حتی با حرکت دست روی هوا و یا پیچ آی‌درایو تکان می‌خورد.


بی ام و سری پنج در واقع هیچ ویژگی منفی به جز گران بودن ندارد. خرید BMW دست دوم از این مدل با صفر کیلومتر کارکرد به حدود یک میلیارد ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد.

منبع : ویرلن

 

پایان رپورتاژ اگهی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا