ایستگاه خبر

از سایت دیوار پژو 206 SD V8 بخریم یا V9؟

رپورتاژ: پژو ۲۰۶ sd مانند هر خودروی دیگری دارای تیپ‌های مختلفی‌ست و به همین دلیل ممکن است خریداران موقع خرید این خودرو دچار سردرگمی شوند و ندانند که کدام یک از تیپ‌های آن بهتر است. این خودرو دارای هشت تیپ V1، V2، V8، V9، V10 و V20 است، اما از آنجایی که دو تیپ V8 و V9، جزو پرآپشن‌ترین تیپ‌ها هستند معمولا ذهن خریداران به سمت این سوال می‌رود که خرید خرید پژو ۲۰۶ sd v8 بهتر است یا V9؟


وقتی قصد خرید خودرویی را داریم، یکی از اولین کارها، سر زدن به سایت‌های آنلاین و مقایسه قیمت‌هاست. یکی از این سایت‌های آنلاین هم که بخش وسایل نقلیه آن جزو پربازدیدترین‌هاست، سایت دیوار است. کافی‌ست این سایت را باز کنید و نگاهی به قیمت خرید پژو ۲۰۶ sd v8 و V9 بیاندازید. در این سایت پژو ۲۰۶ صندوقدار  v8، ۷۴ میلیون تومان و پژو v9، ۷۵ میلیون و ۵۰۰ آگهی شده است، پس این دو خودرو از رنج قیمتی تقریبا یکسانی برخوردارند.

از بین تمام خودروهای ۲۰۶ صندوقدار، تنها V9 گیربکس اتومات دارد و از آنجایی که به عقیده خیلی‌ها دیگر زمانه رانندگی با خوردوهای دنده اتوماتیک فرارسیده، این خودرو هم به دلیل داشتن این آپشن محبوب است، اگرچه که گاهی عدم آشنایی راننده با گیربکس اتوماتیک، ممکن است مشکلاتی را هم به وجود آورد. بنابراین برخی از خریداران توصیه می‌کنند که اگر می‌توانید از سهولت رانندگی با خودروی دنده اتومات چشم بپوشید، سراغ v8 بروید که عمری طولانی‌تر دارد و به نسبت V9، که به صورت محدود در بازار عرضه می‌شود، از بازار خرید و فروش بهتری هم برخوردار است.

مشخصات فنی دو خودرو

هر دو مدلV8 و V9 پژو ۲۰۶ صندوقدار از موتوری مشابه با حجم ۱۵۸۷ سی سی بهره می برند. حداکثر توان خروجی و حداکثر گشتاور این موتور به ترتیب ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۲ نیوتون متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

Peugeot 206 SD
حداکثر سرعت هر دو خودرو  ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت است، اما از آنجایی که شتاب v8، ۱۱.۴ در مقابل، ۱۲.۶ ثانیه v9 است، این خودرو از شتاب بهتری هم برخوردار است.  این دو خودرو از نظر مصرف سوخت هم تفاوت‌هایی با هم دارند. مصرف سوخت مدل  V9 در شهر ۱۰.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت جاده‌ای آن ۵.۸  لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و در میدان مقابل، v8، با مصرف سوخت شهری ۸.۹۴ لیتر و مصرف خارج از شهر، ۵.۲۵ لیتر، خوردوی کم مصرف‌تری به شمار می‌آید.

V9، استاندارد  آلایندگی یورو ۳ را داراست و v8 توانسته، استاندارد آلایندگی یورو ۴ را از آن خود کند.

این دو خودرو از نظر امکانات هم تفاوت‌هایی با هم دارند که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم.

امکانات دو خودرو

۲ عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور، سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری، سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک، دماسنج و ساعت دیجیتال روی داشبورد، تنظیم دستی صندلی، پشت سری‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، آیینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، حسگر دماسنج و قاب رنگی و گرمکن، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور، مه‌شکن جلو، سنسور اکسیژن و کنترل بخار بنزین، از جمله امکانات v9 است.

پژو 206
در مقابل پژو v8، هم از این امکانات برخوردار است، اگرچه برخی از این امکانات بین این دو خودرو مشابه است: سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری، ترمز عقب دیسکی، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، تهویه اتوماتیک، پخش CD با کنترل پشت فرمان، بلندگوی درهای جلو و عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ همراهی تا در خانه در محیط‌های تاریک، آینه‌های جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی آینه، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، سنسور دنده عقب، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب ۲ تکه با قابلیت تاشوندگی، پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع و دماسنج داشبورد.

v8 همان نسخه صندوقدار تیپ ۵ ۲۰۶ هاچ بک است و  V9، معادل تیپ ۶ هاچ بک محسوب می‌شود و بسیار شبیه به آن است. در کل اگر می‌خواهیم خودرویی با شتاب، امکانات و مصرف سوخت بهتر داشته باشیم، خرید پژو ۲۰۶ sd v8 کار عاقلانه‌تری به نظر می‌رسد.

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا