ایستگاه خبر

سرنوشت خریداران فیات در دستان سایپا

سه سال پیش هنگامی که شرکت تازه تاسیس تاپکو،  با برنامه ریزی نادرست یا نیت نامعلوم،  مبلغ کلانی از مردم به اسم ثبت نام خودروی فیات سی ینا دریافت کرد، شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که با ثبت نام و پیش خرید این خودرو، ۱۵ میلیون تومان از مال خود را  از دست می دهد. اما این اتفاق افتاد.

خط تولید این کارخانه در ۳۰ آذر ۸۸ با حضور وزیر صنایع و معاون اول رئیس جمهور در شهر ساوه افتتاح گردید.  در این مراسم گفته شد که ظرفیت این کارخانه ۱۶۰,۰۰۰ دستگاه در سال است! و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری ریالی داشته است.

fiat siena
fiat siena

این در حالیست که بسیاری از ثبت نام کنندگان در طول این سالها نه تنها خودرویی دریافت نکردند، بلکه شکایت و پیگیری آنها نیز بجایی نرسید و پول آنها نیز سرنوشت نامعلومی پیدا کرد. در نهایت شرکت تاپکو با دستور مراجع قضایی و با توجه به افزایش شکایتها، قسمتی از ودیعه خریداران را بازپرداخت نمود. درحالیکه در طول این سالها با این پول و سرمایه احتمالا پروژه هایی بسیار سودآورتر را اجرا نموده بود، اما حتی اصل ودیعه بسیاری از خریداران هنوز پرداخت نشده است.
اکنون که سایپا امتیاز تاپکو را خریداری نموده است، انتظار می رود تعهدات تاپکو را نیز اجرا نموده و هرچه سریعتر ودیعه های باقیمانده را نیز تسویه نمایند. گرچه سایپا اعلام کرده است که تولید فیات در ایران را در برنامه دارد و شاید بخواهد در قبال این مبالغ، در آینده نامشخص به خریداران، خودرو تحویل دهد.

افتتاح خط تولید کارخانه تاپکو
افتتاح خط تولید کارخانه تاپکو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. عباس

    ۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ازاینکه به فکر ما هستید متشکریم از شما خواهشمندیم پیگیر وضعیت ما باشید واز مقامات مسول بخواهید که پول مارا به مابرگردانند دیگر خسته شدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. میلاد

    ۲۰ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    متاسفانه اطلاع رسانی این شرکت هم فوق العاده افتضاحه.ملت نمیدونن از چه طریقی پیگیری کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مجید

    ۲۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من نمی دونم چرا بعضی از این خودروساز های داخلی تو انتخابشون این قدر خلاقیت از خودشون نشون می دن! بابا یه نگاهی هم به خودرو ساز هایی مثل کیا و هیوندای بندازین که با شما شروع کردن حالا به کجا رسیدن!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهرام

    ۲۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازدست این همه بی عدالتی ودرغ گویی به خدا پناه می برم.بنده درحال مذاکره باوکیل هستم لطفا بیشتر مارا راهنمائی تا به حق پایمال شده خود برسیم ازین جا پی توان برد که در دریا چه توفان است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. نادم

    ۱۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوئ استفاده مسئولین شرکت تاپکو از اسم ورسم مقامات عالی رتبه کشور و حضور این افراد در مراسم افتتاحیه ذهن را در جهت خرید مطمئن از شرکت سوق داده وحتی یک درصد احتمال دروغ وکلاه برداری را دراذهان شکل نمی دهدوظلم این شرکت درحق خلق الله بی پاسخ نخواهدماند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرزاد كساييان

    ۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه‌طوری می‌شه وضعیت تصمیم‌گیری در سایپا را راجع به تعیین تکلیف در مورد ثبت‌ نام‌کنندگان را جویا شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا سل

    ۵ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اشکالی نداره تاپکو هم پول مردم همانند نمایندگیهای ایران خودرو نمایندگی زنجان و…بخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. همایون

    ۶ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خواهشمندم در صورتیکه در این کشور مرجعی برای پیگیری حقوق ضایع شده ی ما وجود دارد بگویید که ما بدشناسانی که گول تبلیغات این شرکت را خورده و 15میلیون پول خود را زمانی که تورمی نبود به این شرکت دادیم و اگر فقط اولایل همین امسال نه چهار سال پیش که حواله های را نقدا دریافت کردند هر کالایی میخریدیم تا الان حداقل سه برابر آن ارزش داشت و این شرکت نه تنها اصل پولهایمان را نمیدهد بلکه پاسخگویی هم نیست و شرکت سایپا هم اصلا” پاسخگو نیست و در ضمن وزارت صنایع هم در شکایت حضوری ما هم بعد از گذشت چهار ماه هنوز پاسخی نداده است و این در حالیست که واقعا” از نظر مالی شدیدا نیازمند پول خودمان هستیم و خواهش میکنم در این دولت خدمتگذار یک بار هم شده به داد ما برسید و تعهدات و ضررهای مالی ما را جبران نمایید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. همایون

      ۶ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خواهش میکنم به دلیل نیاز شدید مالی اینجانب و هزینه های درمانی در جهت وصول پولم مرا یاری کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. علیرضا

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بالاخره سایپا میخواد این ماشینو تولید کنه یا نه ؟ تکلیف خدمات پس از فروش این ماشین چیه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علیرضا

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    سایپا بد تر از تاپکو بر خلاف کسر تمام حق وحقوق خریداران موقع خرید شرکت نه تنها آن را به مشتریان پس نمی دهد بلکه با فشار واجهاف آنان را بر خلاف میل باطنی وادار به انصراف جهت پرداخت سود کم و خرید خودروهای بی کیفیت مانند تیبا میکند.
    آخر ظلم تا جه قدر .قانون …..؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا