ایستگاه خبر

سوناتای ال اف 2015

رپورتاژ: هیوندای سوناتا را می‌توان مهم‌ترین سدان کره‌ای موجود در بازار بین‌المللی خودرو معرفی کرد که به دلیل طراحی چشم‌نواز، مشخصات فنی قابل‌قبول و امکانات مناسب مورد استقبال گسترده مشتریان در نقاط مختلف جهان ازجمله ایران واقع شده است. هفتمین و آخرین نسل سوناتا که با کد LF شناخته می‌شود، سال ۲۰۱۴ بر روی خط تولید قرار گرفت و در همان سال ابتدا در کره جنوبی و سپس در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در نیویورک رونمایی و در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد.


فروش و خرید هیوندا سوناتای نسل ششم  YFدر آمریکا بسیار موفقیت‌آمیز بود. درحالی‌که بازار کره جنوبی استقبالی که انتظار می‌رفت را نسبت به  YF نشان نداد. YF اگرچه در زمان خود خودرویی بسیار زیبا بود ، اما در ایران نیز به دلیل برخی نقاط ضعفی که داشت به‌ویژه در بخش فنی، مورد انتقاد قرار گرفت. درصدد جبران این مسئله، برای طراحی و ساخت نسل هفتم رویکردی محافظه‌کارانه‌تر به کار گرفته شد. خودروی جدید بسیاری از شاخص‌های خود را از هیوندای HCD-14، که در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه نیویورک معرفی شده بود، وام گرفت. طراحی داخلی و ظاهری آن هم بر اساس هیوندای ۲۰۱۴  Aslan صورت گرفته بود.


LF 2015 موتور ۰.۲ لیتری توربو را جایگزین موتور ۶ سیلندر نسل پیشین کرد. اما در بازار ایران با یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه عرضه شد. که دارای حداکثر قدرت ۱۷۸ اسب بخار ۶۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت است که آن را به کمک یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

2015 Hyundai Sonata Sport Interior
هیوندای در سیستم تعلیق LF نسبت به YF تغییراتی را اعمال کرد که شامل بازنگری و بهبود تعلیق جلو و استفاده از دو بازوی پایینی به جای یک بازو در سیستم تعلیق مولتی‌لینک عقب می‌شود. وجود دو بازوی پایینی سبب می‌شود نیروهای جانبی بهتر توزیع شده و در نتیجه سواری و هندلینگ خودرو کیفیت بالاتری پیدا کند. هنگام رانندگی با سوناتا LF نسبت به YF تکان‌های بدنه خودرو راحت‌تر کنترل می‌شود و تسلط بیشتری بر خودرو وجود دارد.

2015 Hyundai Sonata Sport Interior
ال اف ۲۰۱۵ در نسخه فول آپشن دارای تجهیزات رفاهی گسترده‌ای ازجمله سانروف پانوراما، ۲ سردکن صندلی، گرمکن ۵ صندلی، تهویه مطبوع برای سرنشینان جلو و عقب است. از دیگر امتیازات خرید هیوندا سوناتای ۲۰۱۵ نسل هفتم می‌توان به استاندارد آلایندگی یورو ۵، ۱۰ ایربگ، سیستم تشخیص نقطه کور BSD، سیستم روشن‌ شدن سمت جاده در هنگام پیچ SBL، سه حالت رانندگی اسپرت، اکو و نرمال و سنسور پارک در جلو و عقب اشاره کرد.

2015 Hyundai Sonata Sport
برای اطلاع از قیمت سوناتای دست دوم می‌توانید به بخش وسایل نقلیه سایت دیوار مراجعه کنید. ال اف ۲۰۱۵ مشکی فول‌آپشن با ۳۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد، ۳۵۵ میلیون تومان آگهی شده است. به گفته فروشنده، این خودرو فاقد هر گونه ضربه و رنگ‌شدگی و دارای یک سال بیمه کامل است. همین خودرو به رنگ سفید، با شرایط بدنه مشابه و با ۷۲۰۰۰ کیلومتر کارکرد در آگهی دیگری، ۳۹۵ میلیون تومان قیمت‎‌گذاری شده است. استثنایی‌ترین قیمت اما به یک ال اف ۲۰۱۵ فول آپشن و ۴۲ هزار کیلومتر کارکرده است که به قیمت ۲۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این خودرو بدون خط و خش و رنگ‌خوردگی است و تخفیف بیمه یک ساله دارد. این موارد استثنایی، مهم‌ترین مزیت خرید هیوندا سوناتا از بازار دست دوم دیوار است.

 

منبع: ویرلن

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا