ایستگاه خبر

لوازم مورد نیاز داخل ماشین، بدون آنها سفر نکنید!

رپورتاژ: چه عازم محل کار باشید، چه به یک سفر خارج از شهر بروید، در هر صورت وقتی مطمئن دل به جاده‌ها خواهید زد که لوازم مورد نیاز داخل ماشین را مهیا کرده باشید. ما در این مقاله ۷ وسیله ضروری، که باید داخل هر ماشینی باشند را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر گمان می‌کنید که تنها لوازم مورد نیاز داخل ماشین مدارک، بیمه و گواهینامه هستند ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

۱-رانندگی بدون جعبه ابزار ممنوع!

هنگامی که می‌خواهید به قصد سفر، از شهر خارج شوید باید یک برنامه ریزی دقیق برای پیشگیری از اتفاقات ناگهانی داشته باشید. همیشه این احتمال وجود دارد که مدت کوتاهی بعد از سفر جاده‌ای، ماشین خراب شده و از کار بیافتد. پس همواره در صندوق عقب و در کنار چمدان وسایل شخصی خود، یک جعبه ابزار کامل قرار بدهید. با کمک جعبه ابزار که از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز داخل ماشین است، می‌توانید عیب و ایراد خودرو را به طور موقت برطرف کرده و دستگاه را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برسانید.

۲-مسافرتی ایمن با جعبه کمک‌های اولیه

یکی از اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز داخل ماشین، به خصوص هنگامی که سفری طولانی در پیش دارید جعبه کمک‌های اولیه است. تصادفات جزئی، تعمیر خودرو یا حتی ماشین گرفتگی می‌توانند به افراد صدمات جدی وارد کرده و باعث ایجاد تجربه‌ای ناخوشایند در سفر شوند. پس خرید جعبه کمک‌های اولیه برای ماشین را در برنامه خود قرار دهید.

۳-رعایت قوانین و مقررات رانندگی با هولدر موبایل

با اینکه استفاده از موبایل در حین رانندگی خلاف قوانین و مقررات است، اما گاهی به دلیل سفر و مکان یابی (gps) مجبور به استفاده از موبایل هستید. اما گرفتن گوشی در دست برای استفاده از gps، باعث کاهش حواس و تمرکز در حین رانندگی می‌شود. در چنین شرایطی است که باید حتما از یک هولدر موبایل استفاده کنید. برای استفاده از هولدر کافیست، مکانی مناسب برای نصب هولدر انتخاب کرده و بعد از قرار دادن گوشی روی آن با دستانی آزاد به رانندگی ادامه دهید.

۴-نگران نداشتن لاستیک زاپاس نباشید

در تمام رفت و آمد‌ها با ماشین، همیشه امکان پنچر شدن لاستیک و نبود لاستیک زاپاس وجود دارد. در این مواقع اسپیر رفع پنچری لاستیک، به کمک شما آمده و درز‌های کوچک تایر را می‌گیرد. برای استفاده از این اسپری، باید آن را به داخل نازل تیوپ تزریق کرده و بگذارید که خشک شده و سوراخ را بگیرد. بعد از استفاده از اسپری، باید خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برسانید تا لاستیک را تعویض کنید.

۵-مثلث خطر شبرنگ، هشدار برای ماشین‌ها!

اگر در تاریکی شب، ماشین شما دچار مشکل شد و باتری‌های چراغ قوه هم از کار افتاده بود، داشتن مثلث خطر در صورتیکه می‌خواهید توسط راننده‌های دیگر دیده شوید می‌تواند برای شما مفید باشد. شما باید مثلث خطر را در فاصله‌های ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر از محل خرابی ماشین قرا دهید.

۶-سفری بی دردسر، با لوازم جانبی موبایل

گوشی هوشمند به جز جدایی ناپذیر زندگی تبدیل شده است؛ همراهانتان و خود شما در طول سفر استفاده زیادی از موبایل خود خواهید داشت. بنابراین باید در لیست لوازم مورد نیاز داخل ماشین، حتما برخی از وسایل جانبی موبایل را قرار دهید.

اگر در هنگام رانندگی استفاده زیادی از گوشی دارید، ممکن است در یکی از در رفت و آمدهای شهری و مسافرت‌های جاده‌ای، با گوشی خاموش و بدون شارژ مواجه شوید. پس همیشه در ماشین خود یک پاور بانک یا شارژر فندکی داشته باشید. شارژر فندکی می‌تواند، برق ماشین را به ولتاژ استاندارد usb تبدیل کند. برای خرید این وسیله باید تعداد درگاه‌ها، توان خروجی و کیفیت و قیمت را در نظر بگیرید.

قوانین و مقررات رانندگی، شما را از مکالمات تلفنی در حین رانندگی منع می‌کند. اما اگر در طول روز مکالمات تلفنی بیشماری دارید و مشغولیت شما را حتی در سفر و رانندگی رها نمی‌کند و باید تلفن‌های ضروری را پاسخ بدهید، بعد از پارک کردن ماشین با هندزفری بلوتوثی تلفن را پاسخ بدهید.

استفاده از هندزفری سیمی، می‌تواند بسیار دست و پاگیر باشد و حواس شما را پرت کند. هدست بلوتوث، هندزفری بدون سیم یا هدفون میکروفون دار، بهترین گزینه برای راننده‌ها هستند. یکی از فروشگاه‌های آنلاین و معتبر در زمینه فروش انواع لوازم موبایل، فروشگاه جانبی است. فروشگاه اینترنتی تخصصی جانبی، با امکان پرداخت در محل، ضمانت اصل بودن کالا و ضمانت بازگرداندن جنس در هفت روز خریدی مطمئن و تجربه‌ای خوش را برای شما رقم خواهد زد.

۷-ژاکت و پتو، همراه همیشگی شما

مهم نیست که در چه زمان و فصلی، دل به جاده‌ها می‌زنید؛ در هر صورت باید در صندوق عقب ژاکت و پتو داشته باشید. در زمستان پتو، به گرم شدن محیط داخلی ماشین کمک می‌کند. در فصل‌های دیگر نیز، می‌تواند به عنوان بالش مسافران استفاده شود.

تمام لوازم مورد نیاز داخل ماشین که هر شخصی به آن نیاز دارد!

  • تمامی راننده‌ها باید برای محض احتیاط، در هنگام سفر و رفت و آمد شهری همیشه چند بطری آب در ماشین خود نگه دارند. این بطری‌های آب، در فصول گرم سال که ماشین جوش می‌آورد می‌توانند کمک بزرگی باشند.
  • به همراه داشتن زنجیر چرخ در ماشین، در فصل‌های سرد سال حیاتی بوده و مانع از لیزر خوردن ماشین می‌شود.
  • بهتر است محض احتیاط، همواره یک کپسول آتش نشانی در ماشین وجود داشته باشد.

در این مقاله شما را با اصلی‌ترین لوازم مورد نیاز داخل ماشین آشنا کردیم، از نظر شما خودرو به چه وسایل ضروری نیاز دارد؟ تا به حال در رفت و آمد‌های درون شهری و سفر، کمبود وسیله‌ای را در ماشین احساس کرده‌اید؟ حتما تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. mopar

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (74 ديدگاه)

    من به چشم خودم از کپسول اتش نشانی معجزه دیدم روی کشتی بودیم(تو راه قشم) یه بنده خدایی فکر کنم سیگار ش افتاده بود روی صندلی ماشین متوجه نشده بود(عموما مردم برای تماشای دریا از ماشیناشون پیاده میشن میرن دریا رو تماشا میکنن دیدیم از ماشین جلوی ما دراه دود میاد بیرون من تو ماشین نشسته بودم اول فکر کردم جوش اورده پیاده شدم دیدم نه صندلیش داره میسوزه سریع از تو ماشین خودم کپسول اوردیم خاموشش کردیم وگرنه کلی اسیب میتونست بزنه فکر کنید 40 تا ماشین کنار هم تو یه محیط بسته که سپر به سپر هم چسبیده بودن چه فاجعه ای میتونست رخ بده

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. rezars pc

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      عالیی

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. ehsan fa

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      کپسول استاندارد از بنزین و روغن موتور مهمتره ولی کو گوش شنوا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      عالی👌

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. net

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    بطری اب و مثلث خطر واجبه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    لوازم مورد نیاز که هیچی و از واجبات هر خودروئیست اما چیزی را که جا انداختید یه همسفر مکمل هست که از نون شب هم واجب‌تره !
    اگر در سفر ، همسفر هم پیک خود نداشته باشید ، اون سفر را عذاب الاهی در نظر بگیرید و نه مَجمَعی جهت لذت شادی آرامش و آسایش‌خیال🤦‍♂️ !

    هر وقت هر کسی را میخواهید بشناسید در هر زمینه‌ای که برای شما مهم هست ، حتماً یه سفر حداقل ۳ روزه با او بروید ، بعد میفهمید چه میگویم و از چه منجلابی نجات پیدا میکنید و حتی برعکس تو چه شَهد عسلی میوفتید .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اخ اخ اخ اخ دلم خنک شد اصل مطلب رو گفتی دمت گرم.خدا سرتاپاتو طلا بگیره!
      من دلم تنگه واسه یه دلخوشی کوچیک
      واسه یه همسفر ساده که باهاش
      بزنم جر بدم این جاده رو با موزیک
      اخ اخ که همسفر خیلی مهمه من شب هایی شده 3 صبح با بچه ها نشستیم یهو میگیم بریم چالوس سوار میشیم میریم خداشاهده شده یکدست لباس هم برنداریم.شده یهو برف داره میباره میگم ساعت 9 شب بریم گردنه میگن بریم چه قدر غمگینم که امسال ازدواج میکنم و کم کم میتونم ازین یهویی ها برم و دیگه پنجشنبه جمعه ها فری در رکاب دوستان نیستیم.یادمه یکبار لواسان بودیم اینکه میگم برای چندسال پیشه حالا بماند فضا عرفانی بود و می ناب و شراب معرفت و عرق کارگر بود خلاصه حال و احوال عرفانی بود یکی از این پدرنامردا میگه ایکاش الان امیردشت بودیم اونم تابستان گفتم بریم خب منکه بدم نمیاد.خلاصه 5 نفری سوار شدیم راننده هم من بودم اصلا حال نداشتم 😂😂😂 خلاصه با تاپ و شلوارک بلند شدیم و نمی دونم چه طوری رسیدیم وقتی رسیدیم کلید نیاورده بودم اصلا کلید خونه بود باید اول میومدم خونه کلید میگرفتم تازه یک نفرمون موبایل اورده بود فقط یکی کیف سامسونت اورده بود توش هم کاغذ های وکالتش بود فقط منم نه کارت پول و نه پول یادمه یه 100 تومن اونم تو شلوار یکی از بچه ها بود خلاصه داغون نه کارت شناسایی نه کارت شهرک نه مهمتر کارت و بیمه ماشین هیچی خلاصه توضیح دادم و زنگ زدم رفتیم تو رسیدیم گفتیم دروازه بزرگه خلاصه یادمه رفتیم رو سقف پرادو دوستم یک قلاب ریز گرفت رفتم اومدم پایین تازه فهمیدم خب پایین که اومدم کلید ندارم در قفله خلاصه بچه ها همین طوری اومدن و موقع بیرون رفتن نردبان میذاشتیم چند روز موندیم اومدیم ولی خاطره سمی شد 😂😂😂😂😂😂 به هرکس میگیم بدوبیراه میشنویم تازه تو اون جمع یکی ازدواج کرده از وقتی تعریف کردیم یکی از هنرارو نمیذاره با ما بگرده خانمش

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        بله ماهان جان
        دنیای ۲۰ تا ۳۰ سال از زندگی انسان بهترین روزگار است .
        خداشاهده چند سالی که دانشگاه میرفتم با دوستان انتخاب واحد میکردیم و همان روز مسقیم به سمت شمال میرفتیم یک هفته ، اصلاً نمیفهمیدیم چطور میگذشت اما گذشت و از دوستان دیگر مگر تلفنی خبردار احوال هم باشیم و هر کسی سرش به کار خودش گرم هست و جالبه که هیچکدام‌مان هم شغل مربوطی با مدرک دانشگاهی‌مون نداریم 😂 !

        گفتید ازدواج ، مبارکتان باد و به امید زندگی دونفره و شیرین برای شما و همه پدالی‌های نازنین !
        در این زمانه ازدواج فقط یک دل میخواهد و آن هم دل شیر و عظمی راسخ .

        بورلی‌هیلز بگو ، امیردشت جایز نیست 😂 !

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          😂😂😂 دقیقا منتها دنیای ما از 18 سالگی تا همین 38 سالگی ادامه داره و حالا حالا ها این قلندر خوابش نمیبره!ما هم همین طور مثلا من قرار بود دندانپزشک بشم.یا اون یکی رفیقم قرار بود مهندس مکانیک بشه نمایشگاه زد.اون یکی دوستم قرار بود مهندس شیمی بخونه و استاد دانشگاه بشه بسازبفروش شد😂 اون یکی قرار بود دامپزشک بشه میگفتم بهش رضا گوساله الان کارخانه لبنیات داره و خیلیا میترسم بقیه رو بنویسم بخونند نصفه شب بهم زنگ بزنند.
          ممنون نوید جان انشالله ازدواج شما و کشتن گربه شما دمه حجله!😂😂
          گفتید زندگی دونفره در اصل 3 نفره خانم بزرگ رو فراموش کردید😂.امیردشت راستش الان یکجوری شده قبلا یعنی پانزده بیست سال پیش اینا افراد خیلی جالبی سکونت داشتن همه دکتر و اساتید برجسته و مهندس های عالی رتبه و کارخانه دارها کلا ادم های محترمی بودن الان جو یکم عوض شده انگار یکسری دلال و ازینایی که یهو ارث میرسه بهشون ولی اون فرهنگشو ندارم(خودت میدونی منظورمو)این طور افراد اومدن و یکم اون پرستیژ پایین اومده.خودم 2 ساله نرفتم سر نزدم اون موقع گزاف بود الان گزافتر شده اما هرچی قیمتا رفته بالاتر اون کلاس کاری و سبک ادماش عوض شده خیلی از قدیمی ها شهرک رفتن کلا.خلاصه ما درخدمتیم گفتم همیشه فوقش یک چند روز پیش میزبان بد بدگذره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          بزرگواری میفرمائید ماهان جان

          به چه نکته‌ی مهمی اشاره کردید و این قضیه دیگر مُختص امیردشت نیست متاسفانه و در همه‌ی جاهایی که روزگاری مردم خوبی داشته امروزه به سبب پول‌های بادآورده شده جولانگاه ثروتمندان بی‌فرهنگ که زیاد میبینیم در اطرافمان که همه چیز خودشان را به نمایش دیگران میگذارند و نه سواد و فرهنگ بالایی دارند و همین که با آن‌ها هم‌کلام میشویم ، تا تَه خط را میرویم که ای داد ، پول آمده اما سواد و شعور خیر !

          عزیزی دارم که حدود ۴۰ ساله در کانادا زندگی میکند و البته الان بیشتر به ایران می‌آید و میرود اما دقیقاً همین حرف شما را میزد که در این ۱۰ ساله‌ی اخیر ایرانی‌هایی مهاجرت کردند که آبرو برای ایرانی جماعت نگذاشته‌اند و اکثریت ثروتمندانی بوده‌اند که به سبب اقتصاد مریض ایران به یکباره سرمایه‌دار شدند اما از نظر فرهنگ و شعور آن چیزه کوچکی هم که داشتند از دست دادند و رفتارها و گفتارهایی در کانادا به نمایش میگذارند که خود ایرانی‌ها در آن جا خجالت زده میشوند و تذکر میدهند !

          امیردشت آمدم ، بینظیره از هر نظر ، برخی ویلاها برای کسانیست که وقتی بدانید ، دود از سرتان بلند میشود ، همان کسانی که ما را دعوت به قناعت میکنند اما آقازاده‌هاشون این ویلاها را کادو گرفته‌اند و حتی نخریدن 😂🤦‍♂️ !

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mahan

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          دقیقاً نوید جان.متاسفانه تازه به دوران رسیدگی بعضی ها شدیداً تو ذوق میزند و از کیلومتر ها بوی عقده میدم.(منظورم اینکه تازه به پول و جایگاه رسیدن نیست بلاخره همه از اول ثروتمند نبودن و از یکجایی رسیدن و اگر با تلاش هم باشه که خیلی رفتار های پخته و شایسته دارند منظورم ازین لفظ رو حقیقتا خودت می‌دونی که منظورم چه رفتار و چه کسایی هستند).شما ده سال پیش اگه دختری با شلوارک ورزشی و ست نیم تنه ورزش میکرد می‌دیدی کسی کاری نداشت منتها این چند وقته اگه دختری با مانتو و روسری توی ماشینش هم باشه ۱۰۰۰تا هول از (۱۵ساله تا ۵۱ساله) مزاحمت و ترافیک ایجاد می کنند و رانندگی هم بلد نیستند اکثرا ولی توی خیابون ها گاز و مزاحمت ایجاد می کنند ماهم عشق ماشین و رانندگی هستیم ولی رانندگی تختگاز هم آداب و مکانی داره.بگذریم انشالله که براشون عادی بشه و درست بشند!
          همسایه ها هم میشناسیم و میدونم کیارو میگی.متاسفانه همون ها بیشتر شخصیت و احترام رو رعایت نمی کنند.خنده داره بگم بقلیه ما یکی از دختر های وزیر دولت قبل بوده!۴سال پیش تازه خریده بود اومده بودن با شوهرشان آشنایی بدن که خلاصه خیلی تحویل نگرفتم!به دلایلی.
          امیردشت زیباست اگه بعضیا بگذارند هم زیباتر میشه و هم آرامش سابق برقرار میشه.خلاصه هر وقت خواستید ما در خدمتیم.کلبه درویشی و طعام فقرا تعارف کردن نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mahan

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      خلاصه همسفر خوب باشه شلمچه هم میچسبه اما با ادم عنسفر هیچ جا خوش نمگذره تو بگو لاس وگاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        واسه یه همسفر ساده که باهاش
        بزنم جر بدم این جاده رو با موزیک
        سمیه
        درکل خاکی هسی مث خودما

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          مهیار جان لطف داری برادر عزیز.خب این طوری شد که سفر واجب شدیم باس یه سفر بریم.
          همیشه ادم باید خاکی و افتاده باشه مگه چی وجود داره که بعضیا غره میشن و دلسیاه میشن نفهمیدم هیچ وقت به چی میرسن که این قدر عجیب میشن.در زندگیم سعی کردم از خودم در حد توان و ظرفیت خاطره خوب بگذارم مثلا اگه همین فردا غذا تو گلوم گیر کرد سر خوردم از پله افتادم به هر حال از صفحه روزگار حذف شدم بعد مدتی هستند دوستانی بگند که یادش بخیر فلانی ادم خوبی بود.همین جز بزرگترین حس ها هست!من هنوز با دوستان روس و همین طور عربی که تو مسکو بودیم درارتباطم و گاهی میریم و میان پیش ما.تنها کسی بودم که درسته زبان های مختلف بلد بودم ولی با اکثر خارجی ها و حتی خود روس ها صمیمی بودم هرچند میدونید که روس ها زیاد صمیمی نمیشند اینها همه معجزه رفاقت و محبته!یا با شیخ هایی دوستم که 80 سال دارند و یا سن بیشتری دارند و اطرافیانشون ازشون میترسند ولی من با حفظ احترام شوخی میکنم و یا دوستان کشورهای عرب از بزرگ تا کوچکشون.نشده برم کشورشون استقبالم نیان تازه بماند که بین این دو قوم عزیز گاهی درگیری پیش میاد!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این مدت چقدر از این مقاله های ایستگاه گذاشتین!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    هیچ سفری به گرد پای سفر با ماشین سنگین نمیرسه (به شرط جاده خلوت ) صدا غرش موتور های دیزلی قدیمی بنزو در میاری یه آهنگ جواد یساری میزاری و از همه مهمتر یه سیبیل کلفت هم باید بزاری 🙂 اگه تابستونم باشه با شلوارک و زیر پیرهن رانندگی میکنی حالشو میبری .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

      ۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      راستی تخته گاز هم میری 🙂

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mahan

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        مثل اینکه بچه های پدال اهل دلند خب سفر واجب شد که باهم بریم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mahan

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اره انصافا خیلی حال میده منتها من تجربه رانندگی مسافرت با اسکانیا و اکتروس و اف اچ و اف 12 رو دارم.لامصب شاسی بلند واقعی همینه.عمو جواد عشقه خیلی بهش ظلم کردن هرچند یکبار میبینیمش قبلا افتخار میداد الان هیچ جا افتخار نمیده و کم پیدا هست امیدوارم سالم و تندرست باشه این بزرگمرد شریف.اشعار عابد و معما و ادما ای ادما.افتاب از کجا زده.بچه ها.الهی من بمیرم.(((خسته ام من عالیه))).منم پیر میشم.(((مهراب))).شپیده دم.شاخه نبات.تو مثل طلوع خورشید
      اینا یادمه عشقن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فرید

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    اون روزی که همزمان دو تا از لاستیکام پنچر شدن فهمیدم همراه داشتن لوازم پنچرگیری و پمپ باد خیلی واجبه. جاده شدیدا خلوت بود خیلی شانس آوردم که یه کامیون پیداش و شد دمش گرم کمک کرد و دوباره راه افتادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امین

    ۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    کابل باطری به باطری
    تسمه کولر تسمه دینام حتی دسته دومش هم خوبه.
    و کپسول آتشنشانی خییییلی واجبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا