ایستگاه خبر

معایب و محاسن روآ را بشناسیم

رپورتاژ: نوشتن از معایب خودرویی که سال‌هاست همه به مشکلاتش معترف هستند کار سختی نیست. اما در شرایط فعلی بازار خودرو ایران که تنوع بسیار کمی برای خودروهای زیر ۲۰ میلیون تومان دارد نباید به راحتی دور اسم یک خودرو را خط کشید. روآ نیز همین شرایط را دارد و با وجود اعتراض مصرف‌کننده‌ها هنوز خودروی مقبولی برای برخی از کاربری‌ها است. از همان ابتدا به دلیل استفاده از روآ در ناوگان تاکسی‌رانی تصمیم بر این شد که با بهینه کردن آن را به خودرو بهتری برای جا به جایی مسافر تبدیل کنند. برای همین از سال ۸۸ موتور روآ به یک موتور گازسوز تبدیل شد. در حال حاضر برای خرید یک مدل دوگانه سوز سال ۸۶ باید حدودا ۱۲ میلیون تومان پول داشته باشید. مدل سال ۸۹ آن نیز به قیمت ۱۵ میلیون تومان در سایت دیوار آگهی شده است. البته دیگر تولید این خودرو متوقف شده اما در زمان تولید بسیاری از افراد قشر متوسط با خرید روآ و تغییر نام آن در صندوق‌عقب سعی می‌کردند که آن را یک پژو ۴۰۵ معرفی کنند.

معایب

  • انتقال صدا زیاد موتور به اتاق
  • لرزش خودرو
  • نداشتن ایربگ

محاسن

-ارزان بودن

– کیفیت بهتر بدنه اتاق در مقایسه با تیبا و پراید

– موتور پرقدرت

– اتاق بزرگ‌تر از خودروهای هم‌قیمت

 

اگرچه انتقادات زیادی به روآ می‌شود اما بسیاری از منتقدان هم از آن چیزی را انتظار دارند که از ابتدا برای آن طراحی نشده است. اینکه هر خودرویی را باید با چه سرعتی راند بستگی بسته به توان آن متفاوت است. برای مثال انتظار سرعت ۱۲۰ کیلومتر از روآ انتظار منطقی نیست. روآ خودرویی با ترکیب پیکان و ۴۰۵ است که نه خواسته ما را مانند ۴۰۵ رفع می‌کند و نه معایب پیکان را دارد. این خودرو در واقع بهینه یافته آردی است. آردی در دهه هشتاد و بعد از توقف پیکان تنها خودروی رقیب برای پراید بود. البته به فضای بزرگ‌تر اتاق باعث شد که بسیاری از افراد در مقایسه این دو با هم دست به انتخاب آردی بزنند. بعد از آردی روآ به میدان آمد. یکی از تفاوت‌های آردی و روآ علاوه بر ارتقا مشخصات فنی، این بود که در ظاهر روآ با تنوع رنگی بیشتری وارد بازار شد. آن هم در حالی که تغییرات چندانی در خودرو رقیب ( پراید) داده نشده بود. برای همین خرید روآ برای خانواده پر جمعیت، استفاده بین شهری و یا تاکسی بهتر از پراید است.

به یاد داشته‌باشید که تولید روآ سال ۸۸ متوقف شده است و با گذشت ۹ سال دیگر روآ صفر پیدا نخواهید کرد. پس خودتان را برای جست و جو در بازار دست دوم آماده کنید. برای این کار بهتر است یک روآ تولید سال ۹۰ بخرید که آخرین سال تولید آن است. یکی از آگهی‌های سایت دیوار شامل روآ مدل ۹۰ می‌شود که ۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. یک مدل تاکسی مشابه هم  با ۲۵ میلیون تومان برای فروش آگهی کرده‌‎اند. به طور میانگین خرید روآ مدل ۹۵ حدود ۲۳ میلیون تومان است.

اگر برای خرید روآ دنبال مدل تاکسی آن نیستید باید جست‌و‌جوی خود را دقیق تر پیش ببرید. یک مدل روآ سفید در سایت دیوار سال ۸۷ با ۶۹ هزار کیلومتر کارکرد ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

منبع : ویرلن

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. احسان

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (310 ديدگاه)

    محاسنو خوب اومدی

    موافقم 154
    مخالفم 28

Comments are closed.

دکمه بازگشت به بالا