ایستگاه خبر

وزیر هم می داند!

مهدی غضنفری وزیر صنعت و معدن و تجارت در پایان جلسه هیات دولت عنوان کرد که از حاشیه بازار خودرو که موجب دو قیمتی و یا چند قیمتی شدن آن شده ، مطلع است و در عین حال تاکید کرده که از خودروسازان داخلی انتظار داریم، تدابیری اتخاذ کنند.

mahdi-ghazanfari
غضنفری همچنین درباره افزایش قیمت خودرو گفته است که با توجه به نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت برخی کالا ها، تولیدکنندگان خودرو خواستار متعادل شدن قیمت خودرو ها شده اند این درحالی است که قرار شده جلسه ای با دوستان برگزار و راهکارهای مقابله با افزایش قیمت خودرو را بررسی کنیم. وی در عین حال از خودروسازان داخلی خواسته که با توجه به بالا بودن تعرفه واردات خودروهای خارجی و مناسب بودن بازار داخلی، از سفته بازی در بازار خودرو جلوگیری کنند و اجازه ندهند که با دلالی، قیمت خودرو افزایش یابد. وزیر صنعت و معدن و تجارت همچنین از خودروسازان خواسته که نیاز بازار را تامین کنند.
مهدی غضنفری در ادامه در پاسخ به این پرسش که  چرا با وجود تولید ۸۵ درصد قطعات خودروها در داخل کشور، همراه با نوسان ارز، قیمت خودرو نیز بالا می رود، عنوان کرده که بسیاری از قطعات خودروها در داخل تولید می شود اما باید دانست که مواد اولیه این تولیدات از خارج وارد می شود.

207i
وزیر صنعت، معدن و تجارت در برابر پرسشی دیگر مبنی بر اینکه  مگر ارز دولتی به واردکنندگان داده نمی شود، پاسخ داد: در صورت ثبت سفارش، دلار به قیمت دولتی در اختیار آنها قرار می گیرد اما با توجه به اولویت دار بودن واردات کالاهای اساسی، ممکن است این دلار با تاخیر به دست آنها برسد.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. محسن . ک

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یه خرده تعرفه واردات کم بشه همشون آدم می شن. وقتی که خودشون می دونن و کاری نمی کنن معلومه که یه منفعتهایی هست واسه بعضی ها که ما بی خبریم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. siavash

      ۲ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (69 ديدگاه)

      آقای وزیر تا نباشد چوب تر فرمان نبرن…آره!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۳ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      تعرفه دست مجلسه.
      وقتی یه سری برن به خاطر پول به یه سری بی عرضه رای بدن همین میشه ملت باید به کسی رای بدن که با پول نیاد بالا.
      بیخودی یه سری سوءاستفاده نکنن من با این نظام هیچ مشکلی ندارم من با مردم خودمون مشکل دارم که خودشون همه چیز میندازن گردن دولت و … این دولت ودیگران هم از بین خودمون رفتن ما باید بهترینو انتخاب بکنیم که نمی کنیم فقط به خاطر چند هزار تومن که بعدا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مجید

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چقدر هم خودروسازان داخلی به حرف ایشون گوش میکنن
    بخاطر همین امروز با پخش گسترده ایران خودرو 206 تیپ 6 رکورد 25 میلیون رو هم زد و به 25.5 رسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایرانی

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    می داتد اما فایده اش چیست؟ مگر غیراز این است بازار خودرو را فقط منحصر کرده اند برای افرادی خاص و بازر سیاه در مملکت درست کرده اند مگر غیراز اینست که این دوشرکت خودرو ساز بدون رقیب هرچه می خواهند باملت و پولهای ملت انجام می دهند با ملت قرارداد یک ماهه میبندند و ماشین را بهداز 2 ماه تحویل میدهند این ملت بدبختم حق اعتراضی ندارند چون نیم درصد بهره پولشان را می دهند (عجب شاهکاری)اینهارا هم وزیر میداندپس چرا کاری نمیکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سهامداران همین شرکتهای خودروسازی مردم هستند. اگه کسی سهامشون را نمیخرید 2 روزه… .
    «از ماست که بر ماست »

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا ام

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    یکی نیست بگه آقای وزیر ماشینی مثله 207 اتومات یک شبه 8 میلیون گرون شد این چه ربطی به نوسانات بازار دلار داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مجید

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    تلاش یک قطعه ساز برای کسب صندلی هیئت مدیره ایران خودرو
    احتمال افزایش واردات قطعات بی کیفیت چینی خودرو
    نظر مدیران سایت چیه؟
    من شنیده بودم که روی 206 موتور چینی میزارن بخاطر همینم مصرفش بالا رفته اما باور نمیکردم حالا با این خبر دارم مطمین میشم لطفا بگید این مطالب صحت داره یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mohamad

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من واقعادر تعجب این هستم که چرا هیچ کاری نمیکنن …..مگه مردم دل ندارند ….چرا مردم ما نمی تونن ماشینای لوکس داشته باشن………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      محمدجان بخاطر عدالت!!
      حالا که یارانه ها رو اجرا کردند و اینطور که پیش میره تا سال اینده این کار اتمام پیدا میکنه و دیگه دولت هیچ سوبسیدی به مردم نمیدهد مردم برای چی باید 90 درصد گمرکی البته در حرف چون مبلغ واقعی 110 درصد با مالیات و … میشه بدند
      دولت از یارانه ها کلی درامد به جیب میزنه پس دیگه نباید برای واردات ماشین 110 درصد گمرکی بگیره گمرکی ماشین هم مثل موبایل باید 10 درصد بشه
      دوستننی که موافقن تایید کنن هرچند که فایده ای نداره چون انقدر از این راه درامد دارند و با همین روش محصولات بی کیفیتشون رو به مردم میندازن
      جالبه که خودشون از بی ام و سایر ماشینهای خارجی استفاده میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ساسان

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ممدجان جوابش راحته اونوقت فرق مردم عادی با وزیر وزرا و خود خودرو سازای ایرونی که بنز وبی ام و ……….سوار میشن معلوم نمیشه داداش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. مهران

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عزیزم چرا نمیتونن ماشین لوکس داشته باشن؟هر وقت میرم بیرون چند تا پورشه پانامرا و بنز اس کلاس
    و بی ام و … می بینم!یعنی اون روی سکه هم هست !وقتی که پراید و ماشین های چینی رو با قیمت نجومی می فروشن خودشون که پراید و … نمی خرند. باور کنین این جور ماشین ها رو هر جای دنیا نمیشه دید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. پرهام اعتمادی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دروغ و دروغ پراکنی در ذات این دولت است. بزرگترین خیانتی که که یک نفر یا یک گروه میتوانست به اقتصاد یک کشور کند نصف کردن ارزش پول ملی در برابر ارزهای رایج دنیا بود که این دولت توانست در کمتر از 2 ماه این کار را انجام دهد و از این بابت رکورد خرابکاری و تضعیف اقتصاد ایران را در تاریخ بنام خودش ثبت کرد.
    همه شاهدیم در ابتدای آزاد کردن قیمتهای انرژی رییس جمهور به این مردم ستمدیده قول داد یارانه های نقدی بدون هیچ تبعیضی به همگان پرداخت شود ولی از آنجا که دروغگویی برای او و تیمش به عادت تبدیل شده کمتر از یکسال نام 10 میلیون ایرانی را در لیست انظار محروم شدن از این مقرری ناچیز ( پول امام زمان ) قرار داد. این در حالی بود که یک خانواده 4 نفره یا چند صد هزارتومان افزایش هزینه ماهانه خود روبرو شد و با کمال شگفتی دولت یارانه جایگزین این افزایش را 1حدود 180000 تومان محاسبه کرد.
    جناب آقای غضنفری وزیر بازگانی این دولت که به تعبیر آقای رییس جمهور از نخبه ترین مدیران کشور نام گرفته افتضاحی در حیطه صنعت و تجارت خارجی این کشور به بار آورد که در عهد ترکمانچای هم تا این حد فعالان اقتصادی کشور ایران در صحنه بازرگانی بین الملل و تولید داخل تحقیر نشده بودند.
    بد نیست به بعضی دستاوردهای منحصر به فرد ایشان در وزارت صنعت و تجارت نگاه کنیم:
    1- افزایش 50 درصدی قیمت شیر ، لبنیات و حتی انواع بستنی در کمتر از یکسال ( زمستان 90 و زمستان 91 در دو نوبت ) که با توجه به عدم هرگونه ارتباط دامداری ها و نهاده تولید داخلی شیر با افزایش نرخ ارز هیچ توجیهی بر آن نیست.
    2- ورود بی برنامه و مغرضانه میلیون تن برنج سمی درجه 3 هندی به کحشور توسط عده از رانتخواران وابسته به دولت و به نابودی کشاندن تولد داخلی بهترین برنج دنیا در ایران ( غلی رغم کشمکشها بر سر سمی بودن این تحفه هند و اثبات این موضوع در سازمانهای مستقل )
    3- حمایت زیرزیرکی و مرموز از واردات بی رویه انواع میوه بی طعم و بی خاصیت کشورهای بیگانه و کشور و انکار این حمایت در مطبوعات و تلویزیون کشور بطوریکه انگار موجوادتی از فضا به وزارت بازگانی نفوذ کرده و مجوز این ثبت سفارشهای قانونی را از طرف آقای وزیر مهر و امضاکرده و به بانک جهت دریافت ارز ارزان قیمت معرفی کرده بودند. نتیجه این اقدام خداجویانه آقای وزیر و همدستان خدمت گذار به نابودی کشاندن جامعه باغدار و بسیاری از صاحبان سردخانه در کشور بود.
    4- از دیگر خدمات شایان ذکر ایشان و همسنگرش در بانک مرکزی میشود به تحریم گسترده کلیه شرکت های وارد کننده و صادر کننده ایرانی در دنیا ، قطع شدن شبکه سوییفت بانکهای ایرانی و خارجی برای اولین بار در تاریخ ایجاد این شبکه ، بی اعتبار شدن نظام بانکی ایران در چشم عقب افتاده ترین و بی اهمیت ترین کشور های جهان نظیر بنگلادش و تایلند نام برد که در این مورد آخر شخصاً شاهد بودم تاجران این کشورها در نمایشگاه عدم اطمینان از وصول مبالغ صادراتشان به ایران را به رخ تاجران ایرانی میکشیدتد.
    5- از چنین دولتی و از چنین وزیری افزایش یکباره قیمتهای مشتی محصول بنجول و اسقاطی بنام خودرو آنهم بدون اطلاع قبلی و چند میلیوینی بعید نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. پرهام اعتمادی

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آیا میتوان فقط یک نمونه از دخالت سازمان به اصطلاح حمایت از مصرف کننده و تولید کننده در طول حیاط این سازمان به یاد آورد که منجر به حمایت از مردم زجر کشیده و مظلوم ایران زمین شده باشد ؟ در کدام دوره و در کدام صنف کسی دیده است که این تشکیلات عریض و طویل که ماهانه میلیاردها تومان از دارایی های ملی را به هدر میدهد به کمک ملت ستمدیه آمده باشد و فقط برای رضای خدا یکبار برای مثال در برابر خودروسازان کشور که من نام غده سرطانی بدنه صنعت را برای آنها ترجیح میدهم به نفع مصرف کنندگان ایستادگی کرده باشد. کجای این دنیای بزرگ ( که میرود به دهکده ای جهانی تبدیل شود ) سراغ داریم که قیمت استراتژیک ترین کالای اساسی سبد خانواده در طول یکسال 3 تا 4 نوبت افزایش را تجربه کند و این افزایش ستمکارانه که صرفاً میبایست هزینه های سنگین پیش بینی نشده این دولت نابخرد را جبران نماید از دل جلسات مشتی خودفروخته و جیره خوار گوش به فرمان رییس بعنوان مدیران سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده بیرون بیاید.
    روشن است وقتی استدلال یک دولت از دو نرخی بودن قیمت خودرو در بازار آزاد و نمایندگی این باشد که باید برای حذف دلال بازی در بازار بجای نظارت بر روند ثبت نام و تزریق محصول به بازار از سوی کارخانه ، قیمت مصوب این خودرو ها را به قیمت دلالان افزایش داد باید انتظار داشته باشیم که مصرف کننده ایرانی که این روزها هم اولیه ترین حقوق او لگدمال میشود هم به شعور او دائماً توهین میشود باید بابت خودروی 405 که متعلق به تکنولوژی 20 سال پیش است بشتر از 15 میلیون وجه رایج بپردازد.
    در حالیکه اگر همین مبلغ با نرخ 1226 به ارز تبدیل کند و عوارض رایج واردات در کشورهای همسایه را بپردازد حق دارد یک خودرو روز ایمن و تا حدی هم لوکس سوار شود .
    روشن است وقتی سیاست مداران کشور به قیمت اشتغال چند هزار نفر کارمند در ایران خودرو ، سایپا و پارس خودرو 15 سال است دائماٌ بر طبل انحصار تولید خودرو در کشور پهناور و 75 میلیونی ایران میکوبند نتیجه ای جز ظلم و جور این شرکتها بر سر مردم نخواهد داشت. واضح است که انحصار به هر شکلی و در هر جایی و در هر زمانی بطور مطلق مساویست با فساد.
    این آن نکته کلیدی است که شک دارم رییس جمهور مدعی عدالت در ایران آنرا درک نکرده نباشد. اما دریغ از یک تفکر مبتنی بر آگاهی و شناخت کامل از بزرگی ملت ایران که در رفتار و کردار سیاسی و اقتصادی ایشان در طول همه این سالهای ریاست منعکس شده باشد.

    بدیهی است تا زمانی که از دیدگاه صاحبان قدرت افرادی که در حاشیه شهرهای بزرگ و شهرستانهای محروم زیر کورسوی 2 لامپ و یک اجاق گاز کوچک صبح را به شب میرسانند و چون خودرویی ندارند مصرف کننده بنزین نیستند ( سربار اقتصاد تحریم شده و بی ثبات کشور نیستند ) و چون میهمانی نمیروند و پذیرای کسی هم نیستند پس از بابت برق و آب و گاز هم مصرفی ندارند و نتیجتاٌ این قشر به عنوان یک خانواده اصیل و استاندارد ایرانی محبوب شخص رییس جمهور و کلاٌ این تفکر هستند. و بقیه ملت ایران چون اصرار به زندگی در شهر های بزرگ دارند و میخواهند از حداقل حقوق شهروندی نظیر داشتن خودرو ( آنهم محدود به پژو و پراید این پدیده خودروسازی دنیای قرن بیست و یکم ) برخوردار باشند پس باید مجازات شوند و بنزین آنها به هفت برابر قیمت قبلی افزایش یابد و خودروی آنها به 4 برابر قیمتهای جهانی همان خودرو در دنیا به ایشان فروخته شود و باید اجاره یک آپارتمان 70 متری را در تهران و کلانشهرها به ماهانه 1500000 تومان رساند تا این بسته مجازات برای این افراد تجمل گرا و زیاده خواه که پول امام زمان را تلف میکنند ، کامل شود.
    ای کاش سازمان حمایت … یک روز صبح 7:30 در همین هفته گذشته که شرکت ایران خودرو در اقدامی خلاقانه به مدت نیم ساعت سایت ثبت نام ویتارا و تندر 90 را ( که همیشه محبوب دلالان بازار هستند ) برای افراد سحر خیز که آن موقع صبح خواستار خرید خودرو از سایت بودند !!!!! باز کرده بود وارد سایت میشد و نحوه این ثبت نام و آمار پراکندگی فروش آنروز در نمایندگیهای کل کشور را رصد و بازرسی مینمود تا به وظیفه ذاتی خودش عملکرده باشد .
    ابداٌ منظورم این نبود که خدای ناکرده مدیران ایران خودرو با انتخاب این جور ثبت نام آنی و در سپیده دم قصد همکاری با عده از نزدیکان خود را داشته و از باب این به هم ریختگی بازار چشمداشتی به این رانت میلیاردی داشته اند و از شما هم خواهش میکنم بدگمان نباشید .!!!
    میتوانید تصور کنید بعد از چند هفته چشم انتظاری مشتریان شرکت ایرن خودرو ( و ایضاٌ سایپا )و علی رغم جندین بار اطلاعیه های فروش تندر در سایت که یکی پس از دیگری به طرز خارقالعاده ای کنسل میشد به ناگهان بدون اینکه خود مدیران خودرو ساز هم بدانند سازمان حمایت صرفاً برای از جذابیت خارج کردن خودرو در چشم سوداگران و نه هیچ توافق پشت پرده ای اقدام به تشکیل جلسه و حمایت پشت حمایت از مصرف کننده گان یا اگر مقدور نشد حداقل تولیدکنندگان نماید.
    خدایا به عظمت و بزرگی تو شاکریم و بار این همه ظلم جور را که این روزها به ما میرود فقط با یاد تو تاب می آوریم . فقط تو میدانی که ما به جرم کدامین گناه باید این تاوان سنگین را پس دهیم. باشد که پس از تزکیه و توبه ما باز تو ما را مشمول رحم و مهربانی خود گردانی و از سرگردانی و این رنج بی پایان نجات دهی.
    آمین….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. میثم

      ۲۶ آذر ۱۳۹۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      آمین یا رب العالمین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. 067

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (56 ديدگاه)

    بابا صد رحمت به دلالهای بازار…..!
    سیاه بازیای سازمان ضد مصرف کنندگان وشرکت های محترم گاری سازی که بدتر از اوناست….
    و باز هم به قول آقا پرهام:خدایا به عظمت و بزرگی تو شاکریم و…………..آمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. جعفر

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    این وزیر صنعت معدن تجارت …. ! فقط کارش تائید پیشنهاد افزایش قیمت ارائه شده توسط خودروسازان است. تعرفه کاهش تعرفه واردات خودرو تمامی نوسانات بازار رو حل خواهد کرد. شما لطفا بیش از این زحمت نکشید و به کارهای محترم برسید!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mohamad

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بسیار لذت بردم از تحلیل وتفسیر اقتصاد سرطان گرفته این خاک توسط جوان مستقل خرد عزیز اقای پرهام اعتمادی به امید روزیکه مسئولین به جای دورویی وشیره مالیدن ین مردم مظلوم وگرانبها این چنین دیدی نسبت به جامعه داشته باشند.
    درود فراوان بر تو وخانواده محترمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من کاملا بااقای اعتمادی مخالفم چون مسئولین محترم هیچ تقصیری ندارن اگه منم مدیر یا مسئول جایی بودم حتما بااین شرایط عالی و استثنایی(نااگاهی(بی سوادی)مردم-سکوت مردم-پارتی بازی- تبصره زیرمیزی برای بستن دهن بازرسان-وهزارویک غیره) هرچقدر میتونستم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا