ایستگاه خبر

پورشه؛ خودروساز بی‌رقیب تاریخ آلمان

رپورتاژ: هیچ‌کس نیست که اگر بتواند لذت رانندگی با پورشه را تجربه کند به آن دست رد بزند. این خودروی لوکس بی‌شک همه آن چیزی است که راننده‌های حرفه‌ای در طلب آنند و شرکت پورشه با طراحی ماشین‌های مسابقه‌ای در کنار خودروهای لوکس امکان هر نوع تجربه‌ای که بخواهید را برای شما فراهم کرده است. مدل‌های متفاوت این خودروساز آلمانی توانسته چنان تنوعی داشته باشد که نظر هر مخاطبی را جلب کند. اگر شما هم قصد خرید  پورشه را دارید در خواندن این مطلب با ما همراه باشید.

کمپانی پورشه در ابتدای شروع به فعالیتش، خودرویی با برند پورشه تولید نمی‌کرد اما به دیگر کمپانی‌ها برای ساخت خط تولید و بهینه‌سازی محصولاتشان مشاوره می‌داد. دولت هیتلر یکی از اولین پیشنهادها را به پورشه داد. آن‌ها از این کمپانی خواستند یک خودروی همه سوار طراحی کند. پورشه این خودرو را طراحی و فولکس واگن آن را تولید کرد و همان خودرویی است که امروز با نام فولکس قورباغه‌ای می‌شناسیم. پورشه چندین تانک هم برای ارتش دولت نازی‌ها طراحی کرد و البته که باز هم ساخت آن توسط کمپانی دیگری انجام شد.

پورشه در آن زمان شاید خودش هم نمی‌دانست که در آینده‌ای نه‌چندان دور چه نقش مؤثری در دنیای ماشین‌ها بازی خواهد کرد و اولین‌هایش چگونه به قلب عاشقان خودرو پیوند می‌خورند. اولین خودرو پورشه بالاخره در سال ۱۹۴۸ از کارخانه خارج و به جاده‌های آلمان رسید. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های پورشه در آن زمان با دیگر خودروسازان در موتور ماشین‌هایش بود. پورشه در خودروهایش از موتوری استفاده می‌کرد که به‌جای آب با هوا خنک می‌شد و به‌جای جلو در قسمت عقبی ماشین قرار می‌گرفت.


یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب مدل‌های مختلف  پورشه تعادلی است که در این نوع خودرو وجود دارد. سخت‌ترین کار با پورشه چپ کردن است و این کمپانی مشهور خودروسازی از همان ابتدا تا امروز این ویژگی را حفظ کرده است. مدل ۹۱۱ پورشه را می‌توان موفق‌ترین مدلی دانست که این کمپانی تاکنون تولید کرده و هنوز هم پس از گذشت نزدیک به نیم قرن از زمان تولید این مدل، مدل‌های قدیمی ۹۱۱ گران‌تر از مدل‌های نو آن خرید و فروش می‌شوند.


در واقع بهتر است بگوییم پورشه را با ۹۱۱ می‌شناسند. هر چند که این کمپانی با ارائه مدل‌هایی مانند کائن و پانامرا تلاش کرد از یک خودروساز مسابقه‌ای و اسپرت به یک خودروساز همه چیز ساز بدل شود. با این حال هنوز هم بیش از تمام این مدل‌ها پورشه را با همان مدل طلایی ۹۱۱ می‌شناسند که در جاده و مسابقه درخشید و نام پورشه را در ذهن‌ها ماندگار کرد.


پورشه در بسیاری از نظرسنجی‌هایی که تاکنون انجام شده گزینه اول خرید خودرو بوده و در رتبه بالاتری از خودروسازانی مانند لکسوس، کادیلاک و مرسدس قرار گرفته است. خرید پورشه برای کسانی که توان مالی این کار را دارند اولین گزینه است و برای آنها که توان مالی‌اش را ندارند اولین رؤیاست.

اگر شما هم قصد خرید پورشه را دارید بی‌شک می‌دانید که راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد. اما یکی از بهترین راه‌های استفاده از سایت دیوار است. دیوار یک بستر مناسب برای خرید فروش خودرو و هر آن چیزی است که در جستجوی آنید و تنها با یک کلیک ساده به آنچه می‌خواهید می‌رسید. پس همین حالا سری به دیوار بزنید.


منبع: ویرلن

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

دکمه بازگشت به بالا