ایستگاه خبر

بزرگترین واردکننده خودرو در ایران کیست؟

به گزارش « هفته نامه آسمان » میوه، برنج، سنگ قبر، دسته بیل ،… و خودرو، فرقی نمی‌کند! آنچه اتفاق افتاده این است که هر کدام از این کالاها « سلطان » خود را در بازار ایران دارند و در این بین، می‌بایست « خاندان گرامی » را سلطان واردات خودرو کشور خطاب کرد . . . .

هرچند در حال حاضر نسل سوم از « خانواده گرامی‌های تاجر » ، واردات خاندان را برعهده گرفته و مدیریت می‌کنند، اما نگاهی به شجره‌نامه آنها نشان می‌دهد که پدربزرگشان از همان ابتدا تاجری بنام در حوزه چای و برخی مواد غذایی بوده است. البته هنوز هم « گرامی‌ها » سنت پدربزرگ را حفظ کرده و چای و برخی دیگر از مواد غذایی را تحت برند « گلستان » تجارت می‌کنند.

این روزها « گرامی‌ها » را بیشتر با واردات خودرو می‌شناسند و هرجا صحبت از « هیوندایی موتورز » و « کیاموتورز کره » به میان می‌آید، نام این خاندان است که می‌درخشد! روزگاری میتسوبیشی، دورانی کوماتسو و حالا نیز هیوندایی و کیا و البته جیلی! این کارنامه کاری «گرامی‌ها» در حوزه واردات خودروست که شروع آن به حول و حوش سال ۱۹۹۰ میلادی برمی‌گردد.

« آسان موتور » و « اطلس خودرو » دو شرکت بزرگی به شمار می‌روند که تحت مدیریت خاندان « گرامی » به واردات خودرو مشغولند. « گرامی‌ها » البته به جز این دو، شرکتی دیگر را نیز به نام « آسان خودرو » تشکیل داده‌اند، که نماینده رسمی « جیلی موتورز » چین محسوب می‌شود.

نگاهی به آمار واردات خودرو به ما چنین می‌گوید که هم اکنون بیش از ۹۰ درصد خودروهای وارداتی به کشور را این سه شرکت به خصوص « آسان موتور » و « اطلس خودرو » برعهده دارند.

این لقب البته به مدد ضعف و یا تحریم سایر واردکنندگان خودرو و طی یکی دو سال گذشته نصیب خاندان « گرامی » شده است، چرا که پیش از آنها، خانواده « حدادها » با آوردن تویوتا به ایران، بازیگر شماره یک بازار خودرو داخل به شمار می‌رفت. هرچند سابقه فعالیت «گرامی‌ها» در حوزه خودرو کمتر از « حدادها » است، اما این روزها این هیوندایی و کیاست که بیش از امثال تویوتا در خیابان کشور به چشم می‌آیند.

« گرامی‌ها » البته به لحاظ – بزرگی – هنوز هم پایین‌تر از خاندان « فردوس » که شرکت ماموت را مدیریت می‌کنند، قرار دارند، اما به هر حال رقیبی گردن کلفت برای « ماموتی‌ها » به حساب می‌آیند!

آنها در شرایطی توانسته‌اند به واردکننده شماره خودرو در کشورایران تبدیل شوند، شرکت‌هایی مانند ایرتویا (واردکننده تویوتا)، ستاره ایران (واردکننده بنز) و پرشیاخودرو (واردکننده بی‌ام و) ، مدت‌هاست به دلیل مساله حاصل از تحریم‌های بین‌المللی، فعالیتی در زمینه واردات ندارند و اگر هم دارند، بسیار محدود و کم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲ بهمن ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    میخوام بدونم این خانواده محترم، گرامی ایا خمس و ذکات شون رو میدن یا نه؟
    حتمه جواب منو بدید؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. مهیار

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      یه سری که بتونن از آب گل آلود ماهی بگیرن میشن پولدار اما اگه شرایط طوری بود که هر خودروساز تو کشور نمایندگی داشت و خودرو توسط خود خودروساز به ایران وارد میشد اینا باید میرفتن سر زمین زراعت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mohammad

      ۲۸ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      این جه ربطی داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. علی

      ۵ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله
      این خانواده 1000 نفر یتیم را به سرپرستی قبول کرده اند و یکی از بهترین بیمارستان های ایران را احئاث کرده اند.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مصطفي

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (132 ديدگاه)

        لطفا اگه حرفی میزنید منبع موثق هم ارایه بدید .

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. یه پسر

          ۲۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1135 ديدگاه)

          اگه کاری هم کرده باشن واسه آرامش وجدانشون بوده
          هر موقع نون علم صنعت و زحماتشون رو خرج احداث بیمارستان امور عام المنفعه کردن بیان من دست و پاشونو ببوسم
          پول دلالی رو چه به کار خیر

          موافقم 1
          مخالفم 0
    4. حسين

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بله میدهند من ١٣ سال در شرکت گلستان کار میکردم اما به دلایل شخصی حدود ٢ ماهه که از این شرکت خارج شدم اما در خیر بودن این خانواده هیچ شک و شبهه ای نیست

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. ali

    ۱ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ها کدخدا را دیده اند که تونستند ده رابچاپند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. siavash

      ۵ مهر ۱۳۹۱
      سوابق: (69 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی و حرف بسیار قشنگی بود چون در این کشور اگر کسی دم کسی را نبیند نمی تواند تجارت کند آن هم به این بزرگی و البته همیشه دست بالای دست بسیار است

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بهرام

        ۲۴ دی ۱۳۹۲
        سوابق: (14 ديدگاه)

        من اکثر گلایه ها رو دیدم ولی مردم بخدا این کلید دست دولت نیست بلکه دست ماست لااقل در مورد ماشینهای بی کیفیت داخلی دست ماست میگید چیه ؟یه سال مردم قصد کنند هیچ ماشینی نخرند بهتون قول میدم از بی ماشینی نمیمیرید تا ببینیم کدوم احمقی رو میخواند پیدا کنند که ماشین قالبشون کنه
        بخدا ارزش ما قدر پراید اونم 20 میلیون نیست بلکه کمری و امثال اینها اونم 18 یا 20 میلیون اونم صفرش نخندید میشه اگه همت کنید نخرید

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. faghir

    ۵ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    پس دزدهای اصلی خودروهای وارداتی اینا هستن که از ارز دولتی استفاده میکنند و با 5 برابر قیمت جهانی به ملت خواب الود همیشه در صحنه قالب میکنند.
    حرومشون باشه……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اونی که ارز دولتی به اینا داده از اینا دزدتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه ی حرفاتون چرت و پرت .. طرف کلی زحمت کشیده تا به اینجا رسیده..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      راست میگی آقا مهدی ،با زحمت با وعده ماشین دار کردن من پولمو 7 ماه پیش گرفتند با ارز 1226 ماشینو خریدند تو گمرک خوابوندند تا بازار بکشه بالا ،حالا میگند فعلا که نداریم ،یا بیا همون پولتو که ارزشش نصف شده بگیر یا به قیمت امروز بخر ،خدایا دیگه داره گریم میگیره ! ،چقدر بچه هامون. از 7 ماه پیش تا الان زوق کردن ،ولی خوب اشکالی نداره شاید اگه آقای گرامی این 100 یا 200 میلیاردی که بیشتر سود میکنه گیرش بیاد بیشتر زوق کنه. وزحمتاش هدر نره ،ایشالا اون دنیا این انسان زحمت کش واونایی که او را در این مهم یاری کردند میبینیم! راستی کسی از سازمان حمایت و تعزیرات خبر داره ? خدا حفظشون کنه که خیلی زحمت میکشند!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        امیرجون ماشالله وضعت خوبه ها برای ماشین کیا یا هیوندای پیش فروشی ثبت نام کردی

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مهیار

        ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
        سوابق: (129 ديدگاه)

        امیر بزرگترین اشتباه الان ثبت نام کردنه منم چند مدت پیش ویتارا ثبت نام کردم کلی ضرر کردم چون از یه طرف هر روز ماشین گرون میشه از طرف دیگه هم اون پولی که اونجا میذاری هر روز ارزشش کم میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. بی ترمز

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
        سوابق: (31 ديدگاه)

        همین بلا سر من هم اومد خدا ازشون نگذره که خیلی […]

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهیار

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      آقا مهدی دزدم وقتی میخواد دزدی کنه زحمت میکشه از دیوار مردم میره بالا همه برای پول زحمت میکشن اما همه خون مردمو تو شیشه نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. احمد

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لطفا به خانواده […] و دوستانشان در […] بفرمایید در مورد مفسده اقتصادی دهه هفتاد در مورد خودروهایی مثل هوندا سیویک که در ایران راه انداختن و در نهایت پول خیلیها را ندادند و پول خیلی ها هم بعد از مدتها بدون سود و همان اصل پول را دادند و در آخر یکی از دوستان را فدا کردند و به انگلیس فراری دادند که همه چیز گردن او بیفتد توضیح دهند. در اینصورت مردم باور میکنند که زحمت کشیده اند و نه اینکه با پول مردم ساده ایران دارن حال میکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. عزیز

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خانه از پای بست ویران است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      نه بابا میتونی آبادش کنی یا علی وگرنه شعار نده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مسعود عباسی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شکی نیست که بدون زحمت نمیشه به اون بالا رسید. بعضی ها نشستن و بجای تلاش کردن و یا حتی فکر کردن مدام آمار بقیه رو میگیرن و پول دار شدن رو غیر ممکن میدونن . درسته نمیشه از این مساله صرف نظر کرد که بعضی از کارهای بزرگ با رابطه انجام میشه نه همه کارها. دنبال موضوعی میگشتم بطور اتفاقی این مطلب رو دیدم و همچنین نظر چند تا از هموطنای عزیز. اتفاقا من انگیزم برا پیشرفت بیشتر شد حتی به جرات بگم جواب چند تا از سوالام رو گرفتم. انشالله همه اونایی که تلاش میکنن به خواستشون برسند.
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سجاد

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این چه برخوردیه یکی هم که داره کار میکنه اینجوری تخریب میشه ؟؟ کیا نخریم و بریم آشغالهایی که ایران خودرو و سایپا میسازه و بریم بخریم !!!؟ اگه این ماشین های رفته بالا پس پراید و پژو که دو پول سیاه نمی ارزه چی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. لرستانی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخواهم بدانم این شرکتها با پاسپورت مسافر میتوانند ماشین وارد کنند ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهیار

      ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
      سوابق: (129 ديدگاه)

      عزیز لرستانی هر نفر فقط یک بار آن هم فقط یک دستگاه آن هم فقط برای مصرف شخصی و فقط از لیست ماشین های مجاز گمرک بدون نیاز به کارت بازرگانی میتواند ماشین رو با پرداخت هزینه های گمرکی وارد کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. وحید

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا این بدبخ شما نمیدونین اون زمان ها که شماها تو خواب بودین تا 4شب بکوب کار می کرد والان %100شما هم جای ایشون بودین هم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ناجي

    ۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    برای اونایی میگم که فقط به فکر حرفهای خاله زنکی هستند .. هر تجارتی توی جهان یه متولی میخواد که به کارش مسلط باشه .. اینکه برخی از خانواده ها از زمانهای قدیم تونستن به تجارت ایران و ایرانی کمک کنند و الان ایرانیان را شایسته خودروی با کیفیت می دونند و میرن با هر وضعیتی خودرو وارد می کنند و با تحریم ها و مشکلات هموطن رو صاحب یه ماشین با کیفیت و طراحی خوب می کنند پس از این راه سود بردن هم جزء این تجارته.. نکنه شما محض رضای خدا موش می گیرید ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واقعا با حرف شما موافق هستم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11 ديدگاه)

        الان شما هر ماده غذایی از سوپری محلتون بگیرین میبینید قیمت درج شده بر روش با خرید از کارخونه خیلی فرق میکنه یکبار یک بنده خدایی پول نداشت ک بده یک خاور فقط پفک نمکی دادش ما برای فروش میرفتیم دم سوپریها میگفتیم پفک 50 تومنی فروش دارم میگفت چند ما هم با حساب طلب میگفتیم 8 تومان طرف میگفتم سه تو من بیشتر نمی خرم اونجا بود که فهمیدیم سوپریها چند صد برابر به ما میفروشن حالا یکی یک خودرو بیاد دو برابر بفروشه همه هم میدونیم دو برابر هستش یعنی با آگاهی کامل میخریم میشه دزد یکبارم من لباس از بندر آوردم شد بود دونه ای 4 تومن هر تیشرت بعد سر خیابونمون همون لباس و دیدم داره میفروشه چهل تومان یعنی ده برابر نه دو برابر پس وقتی همه چیز عرفه و حتی نون بیست برابر فروخته میشه دیگه به وارد کننده اونم با اون همه بدبختی واردات که اگر آسون بود همه میرفتیم همین کار و میکردیم گیر ندیم تجارت باید سود داشته باشه واا انگیزه فعالیت ایجاد نمیکنه شما هم بکن کسی جلوی شما و نگرفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. امیرمحمد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بابا تورو بخدا ول کنید این حرف هارو ما که از پراید بالاتر نمیتونیم سوار بشیم چه دلیلی داره مردم رو به دزدی متهم کنیم.بلدی شما هم وارد کننده خودرو باش به مردم هنگ دزد بودن نزنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی رضا شریفی

    ۲۷ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    برای خیلی از ما این فرصت ها وجود دارد ما هم میتونستیم و استفاده نکردیم موفقیت شهامت و شجاعت و خلاقیت میخواد که ما شکست خورده ها و تماشاچی ها از آن بی بهره ایم بپرسید چند نفر را مشغول بکار کردند از خدمات آنها به جامعه و کشور همین بس که هزاران اشتغال ایجاد کرده اند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مریم

    ۱ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    خیلی زشته که ما ایرانی ها عادت داریم هر حرف بی حساب و کتابی رو همینجوری به زبون بیاریم من این خانواده رو خیلی خوب می شناسم و از کمک های زیادشون به افراد نیازمند خیلی خوب اطلاع دارم
    بزرگ خاندان گرامی اساسا پول دار بوده یک خانواده کاسب و مال دار که مغز اقتصادی خیلی قوی داشتند تازه به دوران رسیده نیستند خیلی زحمت کشیدند خیلی تلاش کردند و خیلییییییی زیان هم دیدند ولی دست از تلاش برنداشتند و بر خلاف 90 درصد خانواده های ایرانی خیلی هم با همدیگه متهد هستند برای هزاران نفر امکان کار و فعالیت ایجاد کردند خداوند هم به پولشون برکت داده
    همیشه پول داشتن نشونه مال مردم خوری نیست
    نشانه لطف خداوند در مقابل لیاقت و انسانیت بندگانش هستش
    برای آرامش خودتون لطفا اینقدر بخیل نباشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شري

      ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کسی نمیگه تلاش نکردن که، اما ارز به نرخ دولتی به هر کسی داده نمیشه، مسلما پشت پرده تلاشهای زیادی شده!!!! ضمنا ایشون واسه رفاه پولدارا تلاش کردنو سود بردن که این قشر از جدیدترین و لوکسترین خودروهای آسیایی بی بهره نمونه، اما حق همه اقشار خورده شده، یه کم درک داشته باشید. هیوندا و کیا واجب تره یا دارو؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. امین

      ۵ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      واقعا زیبا بود. آفرین ما ایرانی ها باید طرز تفکرمون رو تغییر بدیم و کمی عاقلانه فکر کنیم کسی نباید از نداری افراد رو دزد بخونه. کمی بیدار شیم و به حق و حقوقمون آگاه شیم….

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mahyar

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خانوم مریم ممنون حرفه دله منو زدید، لایک

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. بی ترمز

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (31 ديدگاه)

      از اون یک دیدگاهت معلومه که از کجا اومدی و پیام گذاشتی!!!!
      من یکی از اون مال باخته ها هستم که شرایطی خرید کردم و 45 میلیون واریز کردم و بعد از 10 ماه و با کلی منت خودرو ی خرید قطعی 73 میلیونی رو که باید قسطی سی میلیونشرو پرداخت میکردم نقدا 110 میلیون به من انداختن (به خاطر شرایط بازار)
      توی سایت هیوندای که میری زمان تولید خودرو را دو هفته بعد از ثبت نام من زده و تاریخ تحویل از گمرک و اوپراتور تحویل که شخصی به نام فیروزی بوده رو 1.5 ماه بعد از ثبت نام قید شده
      حالا مردم قضاوت کنن این حلال خورها این 7 ماه خودرویی که قرار بود به من 73 میلیون قسطی بفروشن چرا قایمش کردن که 10 ماه بعد بدن 110 میلیون؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. سیاوش

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان مشکل مردم تو کشورما خودرو نیس و تجارت اختلاف طبقاتی وتوزیع نا عادلانه ثروته تا روزگار بر این قراره پولداره روز به روز پولدارترمیشه فقیره هم روز به روز بی چیز تر این قصه سر دراز دارد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دنیا به یوسفی نیاز دارد که یک بار دیگر و برای همیشه اختلاف طبقاتی را از بین ببرد و ظالمان را خار کند و مومنان را عزیز و البته این امر مهم به زمان زیادی نیاز دارد اما این وعده ی خداست و محقق خواهد شد
    اللهم عجل لولیک الفرج

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. اهوازی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که ماشین خارجی ندارم ولی خدا خیرشون بده مردم را از دست ماشینهای بی کیفیت ایرانی راحت می کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ناهید

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بک سوال داشتم هیچ کس جواب گو نیست. ماتوی یک قرعه کشی بی ام و ایکس وان بردیم. حالا موقع تعویض پلاک گفتن یک شماره باید روی کارتکس درج میشده.ولی این شماره نبوده حالا این کارتکس رفته پیش فروشنده ی ماشین ایشون میگن ده روز برای درج این شماره طول می کشه . ده روز گذشته ولی باز می گن به مشکل خورده و باید شما دوباره ماشین رو به نام شرکت خودش بزنید تا این شماره رو بهتون بدن؟ آیا این روش و این گفته صحیح است؟ اگر خودمون بخواهیم از کسی سوال کنیم هیچ کس پاسخگو نیست وما به راست و دروغ این مطلب واقف نیستیم . لطفا کمک و راهنمایی کنید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. mahyar

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعضی دیدگاه هارو خوندم و به این نتیجه رسیدم که بعضی آدما که از خودشون چیزی ندارن به هر طریقی می خوان این انسان های موفقو خراب کنن، آقای محترمی که توو فکر خمس و ذکات اینا هستی بدون هر کسیو توو قبر خودش میذارن، پس به خودش مربوطه، در ضمن من این انسان هارو واقعا تحسین میکنم چرا که با عقل و هوش اقتصادیشون و تلاش های فراوانشون به این درجه رسیدن، حالا یه عده که چیزی نیستن می خوان با حرفای صدتا یه قاضشون تلاش های این انسان هارو زیره سوال ببرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مصطفی

    ۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی رو میشناسم گذاشتن تو قبر یکی دیگه…. خمس و زکات اینا رو هم من میدم…. الهی بگردم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. pony car

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (144 ديدگاه)

    یعنی اگر واقعا از راه حلال به اینجا رسیده باشه کار معجزه اسایی کرده به هر حال من قضاوت نمی‌کنم ما به روز قیامت ایمان داریم که خدایی هم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرزانه

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من هم این را قبول دارم که اگر کسی تلاش کنه و از خدا یاری بخواد خدا هم او را یاری می کنه. ولی یادمون نَره که بهتر به احادیث ائمه و زندگی نامه بزرگان رجوع کنیم. مگه ما که این همه ادعای شیعه بودن رو داریم آیا یک شیعه واقعی هستیم نباید به دین با دیدگاه سطحی نگاه کرد و فقط یاد گرفت که مسجد بریم و هر هفته تو نماز جمعه شرکت کنیم یاد حدیث امام علی (ع) می افتم که می فرمایند: خداوند سبحان خوراک تهیدستان را در اموال توانگران قرار داده، هیچ فقیری گرسنه نمی ماند مگر به واسطه اینکه ثروتمندی از حق او بهره مند شده و خدا تعالی در این باره از آنان بازخواست می کند. مگر امام علی که مانند فقیرترین کس زندگی می کرده است مال نداشته است. چرا خودمون رو گول می زنیم . اگه این خانواده گرامی خیلی بیمارستان ساختند بگند که جرا از این طرف اقتصاد لنگ ایران را ناقص می کنند و بیکاری رو بیشتر می کنند آیا می خوانند در ظاهر وجه خود را خوب نشون بدن؟ نه آقا نمی شه حق مردم رو خورد و به فقرا داد. نمی شه سر مردم کلاه شرعی گذاشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. علي

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستی که گفتی این خاندان 1000 یتیم و تحت پوشش داره
    این کارش هم برای پوشش فعالیت غیر قانونی و موجه کردن فعالیت هاشه !
    اصلا چرا باید تو کشور این همه یتیم باشه که این اقا 1000 تا شون صدقه سری بده !!
    چرا تو کشور های قانون مند این همه یتیم نیست

    میدونی
    چون اونجا یه شبه کسی این همه پول دار نیشه !!! یا قوانین طوریه که نمیذارن بشه
    وقتی یکی این همه مایه دار میشه در مقابلش داره کلی یتیم زیاد میشه اونم بخاطر فقر و نبود عدالت اجتماعی و ووو…
    پس ظاهر بین و سطحی نگر نباشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. jocar.ir

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حداقل یه چهارتا ماشین جدید و باحال وارد کنند نه این اشغال های چینی رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. خانواده محروم

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برید به نیازمند ها کمک کنید وارد کردن به چه دردتون می خوره.آخه مگه به اقتصاد کشور ما هم کمک می کنه ها .هروقت کشور خودمون از اینا ساخت بیارید بفروشید.پولش فقط می ره برا وارد کننده .یا می ره تو خارج از ایران.واقعا که.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امید

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.
    درجواب برخی دوستان باید به عنوان یک یزدی بگویم خداروحش راشاد کنه مرحوم گرامی یزدی را بخوبی می شناسم ایشان فوق العاده خیرمند بود.باقیات الصالحات زیادی هم به جا گذاشته اما گرچه فرزندانش در این بعد به این خدا بیامرز نمیرسند اما اآنهم دست خیری دارند.
    بیمارستان دریزد،پایتخت،مجتمع های آموزشی وخیریه …..
    ولی فرزندان جای پدر همینی که در تصویر می بینید رانگرفته اند.
    روحش شاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. پناهی

    ۱۹ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باپنج طبقه پارکینگ خصوصی درزعفرانیه درخدمت واردکنندگان هستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. no name !

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خواهشن در مورد چیزی که نمیدونید نظر ندید ، ما ایرانیا بر عکس این که خیلی فکر میکنیم مسلمونیم خیلی راخت به هم دیگه همه جور تیکه ایی میندازیم و خیلی راحت گناه هم و میشوریم ! من خودم به عنوان یکی از کارمندای این خانواده محترم اعلام میکنم همتون خودتون و مدیون کردین چون با نداشتن شناخت قضاوت کردین ! بیمارستان یاوران مهدی بهترین و بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی هست که توی خاور میانه تکه و در حال ساخت هستش ! توی روستاهای دور افتاده جاهایی که اسمشم به گوشتون نخورده مدرسه ساخت و بیمارستان ، بازم بگم !؟ بدا به حال شما !
    http://www.yavarancharity.com/
    http://www.fatemehzahracharity.com/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حسام

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من نمیدونم چرا این مردم یاد نمیگیرن از سرمایه داراشون حمایت کنن مثل تمام کشورهاى مدرن البته تقصیر شما نیست هر کى وارد این سایت بشه ببینه انسانهاى زحمت کش رو لقب خاندان گذاشتن همین نظرات اشتباه رو میده اونم کى رو مهندس فردوس رو نه عزیز من اگه فردوس خاندان بود که صنعتگر نمیشد اگر مملکت ما ١٠٠ تا مثل فردوس یا گرامى ها داشت واضع مملکت این نبود وضع اشتغال جوانان این ایران زمین این نبود البته ما این اشتباه رو یه بارم کرده بودیم یادتون میاد با لاجوردى ها، ازمایش ، ارج، داروگر بله فریدون داروگر و ………..،،،، با اینا چیکار کردیم چه جورى از این مملکت فرارى شون دادیم با همین حرفها ۵٧بعد چى شد چرا دور میریم با امیر خسروى پارسال چى کار کردیم کسى که براى اولین بار اب فیلتر شده درست دستمون داد بله vata رو میگم یا ١٢۶ تا خدمت دیگه واسه این مردم کرد اخرش چى شد چه جورى تشکر کردیم بیاین از صنعتگرى که خالصانه مخلصانه در خدمت مردم و این مرزو بومه حمایت کنیم از دستشم نگیریم از پاشم نگشیم. دوردبه تمام صنعتگران ایران زمین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حسام

    ۶ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بله روحشان شاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا