ایستگاه خبر

پیشنهاد انتقال خودروهای رسوب کرده در گمرک به مناطق آزاد

برگزاری جام جهانی فوتبال در قطر و احتمال میزبانی از مسافران و میهمانانی از این‌ رویداد در مناطق آزاد توریستی کشورمان، باعث شده تا بار دیگر امکان واردات خودروها به این مناطق پیشنهاد شود.

پیش‌ازاین هم پیشنهاد واگذاری خودروهای دپو شده در گمرک که امکان ترخیص پیدا نکرده بودند، مطرح و قرار بر این بود که در صورت تصویب نهایی دولت، تمامی خودروهای موجود، به‌استثنای خودروهای آمریکایی، جهت تردد به مناطق آزاد واگذار شود، ولی مصوبه‌ای در دولت صادر نشد.

به‌تازگی سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی اعلام کرده که باوجود پیگیری‌هایی که مناطق آزاد جهت واگذاری ۲۳۰۰ خودرویی که از سال ۱۳۹۷ به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد، داشته، با موانع قضایی مواجه و فرایند آن طولانی شده است، ازاین‌رو از رئیس‌جمهوری درخواست کرده‌اند که برای ایام جام‌ جهانی، حدود ۲۰۰۰ خودرو صرفاً برای کیش و قشم وارد کنند.

این خودروها حدود  ۲۲۴۹ دستگاه است که بیش از ۱۰۰۰ دستگاه دارای پرونده قضایی است که با توجه به مصوبه دولت، قید زمانی برای آن‌ها تعیین نشد و مقرر بود که در صورت طی فرایند رسیدگی قضایی و صدور رأی برائت، ترخیص شوند. از سوی دیگر بیش از ۱۱۰۰ دستگاه دیگر فاقد ثبت سفارش  است که امکان ترخیص ندارد مگر آنکه ثبت سفارش برایشان باز شود، این در حالی است که وقتی دولت مهلت برای ترخیص تعیین کرده بود، هیچ‌گاه توافقی برای باز شدن ثبت سفارش انجام نشد و دست صاحبان کالا از خودروهایشان کوتاه باقی ماند.

به هر ترتیب، مناطق توریستی کشورمان سالهاست که با خودروهای قدیمی سر می‌کنند و حتی چنین مصوبه‌ای نیز نمی‌تواند چهره خیابان‌های آن‌ها را در حد خیابان‌های مناطق گردشگری رقیب در سایر کشورهای نزدیک بنماید. امیدواریم با تغییرات بنیادین در مقررات واردات خودرو در مناطق آزاد و همه کشور عزیزمان، شاهد استفاده مردم از خودروهای به‌روز، ایمن و به‌صرفه باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Jdm باز

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    والا ما که امیدی نداریم😕
    چون تا حالا ندیدیم این پیشنهاد ها اجرایی بشه، فقط در حد همون پیشنهاد میمونه خیلی هم جدی بشه تهش مجمع تشخیص مصلحت میگه مغایره با مصلحت نظامه

    موافقم 26
    مخالفم 1
  2. کافر مقدس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    تو روزگاری که طبقات پایین لهه میشن اینا به فکر واردات برای طبقات بالا هستن

    طبقات پایین ایران رو میشه بزنی توسرشون ساکت بشن ولی طبقات پولدار ایران اینجوری نیستن رسانه دارن . لابی مجلسی دارن . اراده کنن یکیو خراب میکنن نمیشه اونارو مثل پایینی ها ساکت کرد که

    من عاشق این یک تیکه م . مخصوصا بخش *کشور عزیزمان* و * مردم* و *امیدواریم*

    میدواریم با تغییرات بنیادین در مقررات واردات خودرو در مناطق آزاد و همه کشور عزیزمان، شاهد استفاده مردم از خودروهای به‌روز، ایمن و به‌صرفه باشیم.

    موافقم 15
    مخالفم 10
  3. پدرام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    این دیگه از اون چیزهای چرت و پرت هست این ماشین ها تا اینجا که اومدن دارن چند ساله تو گمرک خاک می خورن حیف نیست ! بجای اینکه لگن های ایران خودرو و سایپا خاک بخورن و بپوسن این جواهرها باید این طوری به سرشون بیاد(هر چند توی بازار جهانی چیزخاصی نیستن) اما واقعا حیفه

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. پدرام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    اصلا به صورت غیر قانونی وارد شده باشه والا همین تعداد هم همون موقع می ریختید توی بازار بهتر بود که اینجا خاک بخورن

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. behn00d

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    حیف اینا که انقدر خاک خوردن😕

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. F.A

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (125 ديدگاه)

    سلام
    پس تکلیف سرمایه ما که در ابتدای سال ۹۷ و قبل از دستور منع واردات خودرو؛ یک دستگاه پریوس را در ایرتویا ثبت نام کردیم؛ چی میشه؟!
    ارز (پول) این خودروهای دپو شده پرداخت شده و از کشور خارج شده است. حال چرا نباید خودروها را به ثبت نام کنندگان تحویل دهند؟ چرا ثبت نام کنندگان باید تاوان تصمیمات غیر کارشناسی و یک شبه دولت را پس بدن؟!
    آقایان مسئول؛ خودتان را جای صاحبان واقعی خودروها و ثبت نام کنندگان قرار دهید؟ اگر با اون پول در همان سال ۹۷ یک خودروی کارکرده می خریدم؛ الآن، حداقل یک خودرو سوار بودیم و و و
    لطفأ به اندازه یک ارزن انصاف داشته باشید و خودروها را به ثبت نام کنندگان و صاحبان واقعی آنها تحویل دهید.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. SS

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (731 ديدگاه)

    واردات غیرقانونی دقیقا یعنی چه؟؟
    قاچاق رو که از گمرک وارد نمیکنن

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا