ایستگاه خبر

همکاری ایران و روسیه در تولید خودروی مشترک

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت اخیرا سفری به روسیه داشته است. در این سفر وی دیداری با فایزولین وزیر مسکن روسیه و همچنین ماکسم سوکولوف مدیرعامل آوتاباس و وزیر سابق حمل و نقل روسیه داشته است.

اخیرا تحریم‌های زیادی علیه خودروسازی روسیه پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، اعلام شده است و خودروسازی این کشور با مشکلات فراوانی روبرو است. یکی از بزرگترین مشکلات صنعت خودروسازی این کشور کمبود قطعه است که هم خودروسازان و هم مالکان خودروها را دچار مشکل کرده است.

اگرچه شرکتهای خودروسازی در روسیه و برندهای معتبر آن در مقایسه با برندهای آلمانی یا آمریکایی خیلی معروف نیستند و حرفی برای گفتن ندارند، اما هنوز نماینده مهمی در صنعت خودرو جهانی به حساب می‌آیند.

در دیدار اخیر معاون وزیر صمت با مسئولان روسیه صحبت‌هایی در مورد تولید خودروی مشترک شد و آنتون آناتولیویچ کوبیاکف، دستیار رئیس جمهور روسیه، صنعت خودروسازی روسیه را برای همکاری‌های مشترک با ایران آماده اعلام کرد.

این همکاری قرار است نه فقط در زمینه‌ی تولید خودرو بلکه در صنعت قطعه‌سازی نیز انجام شود.

دنیس مانتوروف، رئیس وزارت صنعت و تجارت روسیه در مورد این همکاری اعلام کرد:

امروز این کشور حدود یک میلیون خودروی خود را با کیفیت نسبتاً بالا تولید می‌کند، از این‌رو در صنعت قطعات خودرو روسیه علاقه‌مند به همکاری با ایران است. ایران به روی، آلومینیوم، سرب و همچنین فولاد نیاز دارد و در مقابل می‌تواند قطعات خودرو و توربین‌های گازی را تأمین کند.

کمبود قطعات و کاهش تولید در روسیه یادآور اتفاقی است که برای صنعت خودروی ایران در سال ۹۷ به دلیل تحریم‌های ظالمانه‌ی امریکا رخ داد. در آن زمان تولید خودرو به نصف کاهش پیدا کرد و قیمت‌ها به شکل باور نکردنی افزایش یافت. در همین راستا دولت روسیه برای جلوگیری از این اتفاق با ایران در صنعت خودرو وارد همکاری شده است. این پتانسیل اکنون برای قطعه‌سازان فراهم شده تا به تامین بخشی از نیازهای خودروسازان روسی بپردازند. هرچند در بخش های‌تک که نیاز اصلی روسهاست، خود تولیدکنندگان ایرانی نیز کمبودهای فراوانی دارند.

car plant in Moscow

با اینکه صنعت خودروی روسیه سال‌هاست که با برندهای معتبر جهانی همکاری داشته و از دانش و پتانسیل بالایی بهره می‌برد اما به شکل مستقل و قائم به ذات، همانند صنعت خودروی ایران، فاقد توانایی و دانش و مدیرت تولید خودروهای مدرن است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. JDM lover

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    تیبا رو با لادا نیوا میخوان ترکیب بکنن 😂😂😂

    موافقم 33
    مخالفم 0
    1. bizhan nano

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (9 ديدگاه)

      چرا لاداها رو میریزین تو پرایدا😂🤣

      موافقم 28
      مخالفم 1
  2. فقط کاربرات هشت دهنه

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    بقیه دیدگاه ها کجا رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 14
    مخالفم 5
  3. SS

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (738 ديدگاه)

    اون موقع که چهار تا ماشین اقتصادی درست حسابی تو روسیه تولید میشد همکاری نمیکردید، الان یادتون اومده
    البته روسیه میتونه از استعدادهای خودروسازهای داخلی استفاده کنه و لادا نیوا رو با یه قیافه و آپشن جدید به دو برابر قیمت بفروشه.

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. ح

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ما فقط اشتغال زایی و سود برای جوانان رو میخوایم . وگرنه موجب سود یکجانبه روسیه خواهد شد .

    موافقم 7
    مخالفم 0
  5. Mercedes-benz

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (91 ديدگاه)

    خدا یا خودت به دادمون برس🤲

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. هیچکس

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    کوری عصاکش کور دگر شود

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا