سوبارو

30 سال همراه با محصولات STI سوبارو

۳۰ سال از تأسیس مرکز بین‌المللی تکنیک سوبارو STI می‌گذرد، مرکزی که راه را برای نمایش توانایی‌های جهانی سوبارو هموار کرد.


بخش موتور اسپورت این خودروساز ژاپنی از سال ۱۹۸۸ تاکنون یکی از موفق‌ترین بخش‌ها بوده و توانسته ۴۷ پیروزی در مسابقات رالی کراس جهانی، ۳ قهرمانی رالی جهانی، ۴ قهرمانی در مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ و یک رکورد لپ تایم جهنم سبز برای سدان خود در سال ۲۰۱۷ را به دست آورد.


مهندسی بی‌نقص این بخش همیشه در محصولات پرفورمنس سوبارو حاضر بوده و جدیدترین تولید آن یعنی WRX STI تایپ RA در حال گرامیداشت رکورد به دست آمده با مدل مخصوص WRX STI تایپ RA NBR است که در نوربرگ رینگ رکورد ویژه‌ای بر جای گذاشت.


تنها ۵۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و در آن قدرت بیشتر، سقف فیبر کربنی، سیستم تعلیق اسپورت بیلشتین STI و سیستم کنترل دینامیک چند حالته اصلاح شده را خواهیم دید.


سوبارو هم‌چنین مدل تولید محدود BRZ tS را ارائه می‌کند که توسط STI تیون شده و دارای کیت آئرودینامیک بهتر، سیستم تعلیق اصلاح شده و رینگ های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های چسبنده‌تر می‌باشد.


همه‌چیز به سال ۱۹۸۰ بازمی‌گردد، زمانی که سوبارو با مدل لئون وارد اولین مسابقات رالی قهرمانی جهان شد. اولین محصول STI با هدایت مؤسس این بخش ریوچیرو کوزه ساخته شد و پس از آن بود که همه‌چیز در سوبارو لگاسی RS RA خلاصه می‌شد.


اولین محصول STI سوبارو دارای سیستم تعلیق و ترمز بازنگری شده و پیشرانه بوکسوری توربو با قدرت ۲۲۰ اسب بخار بود. در ژانویه ۱۹۸۹، یک لگاسی توربوی تا بن دندان مسلح توانست با سرعت متوسط ۲۲۲ کیلومتر در ساعت و بیش از ۲۰ روز رکورد سرعت مسابقات استقامت جهانی فیا را بشکند. این خودرو بیش از ۱۰۰ هزار کیلومتر را طی کرده بود. لگاسی RS RA همچنین اولین محصول سوبارو بود که در سال ۱۹۹۳ و رالی نیوزلند توانست مسابقات رالی کراس جهانی را ببرد.

بخش STI در سال‌های ۱۹۹۵، ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ عناوین بهترین خودروساز را از آنِ خود کرد و باعث شد سوبارو اولین خودروساز ژاپنی باشد که سه سال پیاپی چنین عنوانی را کسب می‌کند. در سال‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ نیز عنوان برترین رانندگان به راننده‌های سوبارو رسید.

شاید مشهورترین خودروی جاده‌ای STI مدل ایمپرزا ۲۲B STI مدل ۱۹۹۸ باشد که تنها برای بازار ژاپن ساخته شد. تنها ۴۰۰ دستگاه از این خودرو ساخته شد که همه آن‌ها دارای رنگ بدنه آبی میکا و رینگ های طلایی BBS بودند. نیروبخش این خودروی اسطوره‌ای پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری تخت با قدرت ۲۸۰ اسب بخار بود.

سوبارو در سال ۲۰۰۴ مدل WRX STI را در آمریکا معرفی کرد که از یک پیشرانه ۳۰۰ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته دستی به همراه سیستم چهار چرخ محرک DCCD بهره می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Vahid

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به همه دوستان پیشنهاد می کنم حداقل یک بار پشت فرمون یه سوبارو بشینن تا برای همیشه عاشق این برند بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تیاگو

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (99 ديدگاه)

      تو ژاپنی ها عاشق مزدا و سوبارو هستم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داخل لگاسی نشستم مدل 2008 ولی پشت فرمونش نه
      صاحبش خیلی خیلی راضی بود
      خودشم مثل دیوانه ها رانندگی میکرد
      میگفت تو این 10 سال بجز موارد مصرفی هیچی خرجش نکردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    سوبارو بی نهایت قدرتمند ساخته میشه و متاسفانه باز هم به علت عرضه بد در کشور ما خیلی شناخته شده نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Wrx

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    عشق من ?
    دارم تمام تلاشمو میکنم که یه دونه wrx منطقه ازاد بگیرم
    البته اگه اگههه این بیصاب ارز به سرو سامون برسه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mahdisky1996

    ۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سوبارو شرکت پایه اتومبیل سازی ژاپن هستش و بقیه شرکت های ژاپنی زیرمجموعه این شرکت هستن سوبارو استاد ساخت ماشین های زیبا و سرسخته میتونید با دو جفت لاستیک میخ دار راحت تو برف باهاش دریفت بکشید صدای توربوش فوقالعاده ست این ماشینا مخصوص رالی و جاده های بیرون و داخل شهر هستن و هیچ جا و مکانی براشون محدود نیست.جالبه بدونید من یه پراید132 سورمه ای دارم و به عشق سوبارو خریدمش ?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مصطفی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من در تلاشم تا ی دونه سوبارو ایمپرزا مدل۲۰۰۴تامدل۲۰۰۷بخرم البته اگه بتونم وارد کنم اگه کسی همچین ماشینی داشت ک قصد فروش داشته باشع خبر بدید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا