سوبارو

معرفی سوبارو اوت‌بک ویلدرنِس، نسخه‌ای آفرودی‌تر و سرسخت‌تر

سوبارو نسخهٔ جدیدی از مدل اوت‌بک را با نام ویلدرنس (Wilderness) معرفی کرده که آن‌را آفرودی‌ترین و سرسخت‌ترین نسخه در تاریخ این خودرو می‌داند. این ویژگی در ظاهر اوت‌بک ویلدرنس با استفاده از روکش‌های پلاستیکی بیشتر نشان داده شده اما علاوه بر این، سپرهای جلو و عقب جدید، جلوپنجرهٔ متفاوت، صفحه محافظ جلو، مه شکن‌های LED خاص این مدل و رنگ مشکی مات در وسط کاپوت هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این نسخهٔ جدید هستند.

علاوه بر این، سوبارو تریم‌های مسی‌رنگی را هم در قسمت‌های مختلف بدنه مثل ریل‌های روی سقف و نقاط قلاب بکسل روی سپرها کار کرده است. همچنین روی سقف خودرو هم باربند جدیدی نصب شده که ظرفیت ۳۲۰ کیلوگرم بار را دارد و امکان حمل لوازم جانبی مثل چادر مسافرتی را فراهم می‌کند. در همین حال، فاصلهٔ اوت‌بک از سطح زمین ۲۰ میلی‌متر افزایش یافته و مجموع فاصلهٔ خودرو از زمین به ۲۴۱ میلی‌متر رسیده است.

رینگ‌های اختصاصی ۱۷ اینچی آلیاژی مشکی مات با لاستیک‌های آل‌ترین یوکوهاما هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی اوت‌بک ویلدرنس هستند. به‌منظور افزایش فاصلهٔ خودرو از زمین، کمک‌فنرهای جلو و عقب حالا بلندتر شده‌اند و درنتیجه زاویه‌های آفرودی اوت‌بک بهبود یافته است به‌گونه‌ای که زاویهٔ حمله از ۱۸.۶ به ۲۰ درجه، زاویهٔ شکست از ۱۹.۴ به ۲۱.۲ درجه و فاصلهٔ فرار از ۲۱.۷ به ۲۳.۶ درجه افزایش یافته است.

اوت‌بک ویلدرنس به‌صورت استاندارد به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربو مجهز است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به گیربکس CVT متصل شده تا نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور بُرداری فعال و حالت X-Mode ارتقاءیافته تحویل دهد. علاوه بر این، ضریب نهایی گیربکس هم تغییر کرده و حالا گشتاور دور پایین بیشتری را به چرخ‌ها می‌رساند تا بالا رفتن از شیب‌های حداکثر ۴۰ درصد در شن و ماسه راحت‌تر صورت گیرد.

سوبارو برای اوت‌بک ویلدرنس یک رنگ بیرونی آبی جدید و منحصربه‌فرد و همین‌طور ویژگی‌های داخلی خاص این مدل را در نظر گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به روکش صندلی‌های ضد آب StarTex با لوگوی ویلدرنس روی پشت‌سری‌ها، تریم مسی‌رنگ در قسمت‌های مختلف مثل غربیلک فرمان و دسته‌دنده، رو سقفی تیره‌تر و تزئینات خاکستری بجای کرومی استاندارد اشاره کرد.

در اوت‌بک ویلدرنس نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی استارلینک سوبارو به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و از اپل کارپلی، اندروید اتو و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است. سوبارو همچنین طیف وسیعی از لوازم جانبی را هم برای این نسخه ارائه می‌کند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صفحات محافظ آلومینیومی یا فولادی برای پیشرانه، گیربکس، باک سوخت و همین‌طور محافظ دیفرانسیل عقب اشاره کرد. سوبارو اوت‌بک ویلدرنس اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (436 ديدگاه)

    به نظرم یه استیشن واگن قد بلنده،اصلا شبیه کراس اوور نیست

    موافقم 24
    مخالفم 0
    1. Ali_b

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (24 ديدگاه)

      دقیقا
      این ماشین می تونست خیلی زیبا تر در بیاد اگر استیشن بود

      موافقم 1
      مخالفم 15
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      فیلتر روغن رو نگاه کن ، جوننننم ، چه حالی میکنه تعویض روغنیه ، بدونِ دَنگوفنگ هلو برو تو گلو !!!

      فیلتر روغن پورشه پانامرا با هر بار تعویض باید کل سپر و جلوپنجره باز بشه تا دسترسی داشته باشه !!!

      واسه همین پانامرا نخریدما ? ( الَکی گفتم ، جو ندیناااا ) !

      موافقم 12
      مخالفم 0
  2. MOS

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    همه چیش اوکیه
    اما چه فکری کردن که رو این ماشین گیربکس CVT گذاشتن ؟

    موافقم 21
    مخالفم 0
    1. ehsan fa

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      این ماشین برا استفاده روزمره نیست و اسباب بازی آدم معمولی هاس باهاش میرن بیرون نه مسابقه.
      پولدارا با دیفندر و دیسکاوری میرن خارج از جاده.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. Amir

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (237 ديدگاه)

    به قول آقای MOS این ماشین کاملا عالی و بی نظیره و خوب واسه آفرود ساخته شده اما یه چیزی به اسم گیربکس CVT کل معادلات آفرودی این ماشینو به هم ریخته و اگه یه گیربکس معمولی داشت دیگه بی نقص بود

    موافقم 20
    مخالفم 0
  4. میثم

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    پراید منم 25 سانت از زمین فاصله داره
    آفرود سوار بودیم و نمیدونستیم 😂😂😂

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      ارتفاع فقط پارس elx? از ال۹۰ هم ارتفاعش بیشتره

      موافقم 7
      مخالفم 1
  5. میثم

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    گیربکس CVT برای افزایش راندمان ساخته شده و بیشتر برای ماشینای سواری و شهری خوبه
    اما در خیلی زمینه ها از جمله آفرود راندمان رو پایین هم میاره
    ولی بخاطر هزینه تولید کمتر و کاهش مصرف سوخت آلایندگی خیلی از شرکتهای ازش استفاده میکنن

    موافقم 14
    مخالفم 0
  6. Amirreza

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    دیگه خیلی تو استفاده از پلاستیک محافظ تو بدنه زیاده روی کرده ، زیاد قشنگ نیست

    موافقم 7
    مخالفم 0
  7. زیزیگولو

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4881 ديدگاه)

    به نظر من اوت بک یکی از برترین ماشینای کمپانی سوبارو هستش

    موافقم 9
    مخالفم 0
  8. Porsche

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (261 ديدگاه)

    طراحیش میتونست بهتر باشه
    یجورایی نا هماهنگه
    گیربکس CVT واویلا??
    واقعا بقیه مشکلات رو میشد نادید گرفت ولی اینو نه ?

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا