سوبارو

مقایسه شانه‌به‌شانه سوبارو فارستر جدید و قدیم

سوبارو در زمان توسعه نسل جدید شاسی‌بلند فارستر از استراتژی “اگر خراب نشده تعمیرش نکن” استفاده کرده است. این شاسی‌بلند قابل که این هفته در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شده هم‌اکنون دارای فضای کابین بیشتر، پیشرانه‌ای کم‌مصرف‌تر و طراحی به روز شده برای جالب‌توجه شدن است. برخی شاخصه های طراحی این خودرو از مدل‌های کراس‌ترک و ایسنت گرفته شده‌اند. شاید به‌روزرسانی این خودرو خیلی چشمگیر نباشد اما در مطلب پیش رو این خودرو را با نسل قبلی مقایسه می‌کنیم.

  • نمای جلو
نمای جلوی فارستر جدید اصلاحات فراوانی را تجربه کرده است. جلوپنجره چندضلعی این خودرو هم‌اکنون گردتر بوده و شباهت‌هایی را به نسخه سه ردیفه ایسنت نشان می‌دهد. چراغ‌ها نیز بزرگ‌تر و گردتر هستند. همان پوشش‌های پلاستیکی هم‌اکنون از سپر تا بخش بالایی گسترش یافته و مه شکن‌های جلو و بزرگ‌تر نیز باعث ایجاد ظاهر گیراتری شده است.

  • نمای عقب
تغییرات صورت گرفته در بخش عقب به نسبت کمتر هستند. بزرگ‌ترین تغییر این بخش به چراغ‌ها مربوط است که بزرگ‌تر و گوشه دارتر از مدل قبلی هستند. برخی پوشش‌های نقره‌ای‌رنگ نیز به بخش پایینی سپر و پلاستیک مشکی اضافه شده است.

  • پروفایل جانبی
هماهنگ با کلیت خودرو، پروفایل جانبی فارستر ۲۰۱۹ نیز تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد. همان فرم کلی باقی مانده اما مدل جدیدی دارای ویژگی‌های به‌روزتری همچون پوشش پلاستیکی نقره‌ای زیر رکاب درب‌ها، دستگیره‌های درب و آینه‌های کرومی و رینگ‌های جدید است. اکثر این ویژگی‌های اضافی بسته به تریم های سفارشی تفاوت دارند.

  • کابین
کابین نسل جدید فارستر فضای خوب و دوست‌داشتنی است. با وجود آپشن های چرم فراوان و ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو که برای اولین بار در این شاسی‌بلند نصب شده‌اند، طراحی بسیار متفاوتی را مشاهده نمی‌کنیم اما خب تفاوت‌های ایجاد شده کافی هستند. خریداران می‌توانند صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی استاندارد یا نمونه بزرگ‌تر ۸ اینچی را سفارش دهند. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر توسط ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در دو طرف احاطه شده و سه اهرم چرخان مشابه نیز زیر آن دیده می‌شوند. فرمان نیز بازطراحی شده و طراحی جدیدی برای کنترل‌های صوتی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (752 ديدگاه)

    آخه این چه کاریه اینا که همشو از نو ساختن حداقل یه چیز جدید و خوشکل میساختن بیشتر شبیه فیس لیفته تا نسل جدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    قیافه اش تغییر زیادی نکرده. اما خدایی هرچی بخوای داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حمید ع

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    منکه میگم هر دو نسل بهترین ظاهر و عملکرد رو تو کلاس خودشون دارن.فوق العادست.فک کن یه کارمند ساده ای و می تونی با درآمد 5ماهت بتونی اینو صاحب شی.تازه فروش اقساطی بلند مدت با پیش پرداخت کم و بدون سود به کنار.
    اینجاست که باید بگیم مرگ بر آمریکا…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا