سوبارو

معرفی سوبارو کراس‌ترک ویلدرنس با فاصله بیشتر از زمین و حال و هوای آفرود

سوبارو نسخهٔ ویلدرنس را برای کراس‌ترک ارائه کرده است که با فاصلهٔ بیشتر از زمین و محافظ‌های بدنه، توانایی‌های بیشتری در آفرود دارد.

محصولات سوبارو به لطف برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد از توانایی‌های مناسبی در مسیرهای ناهموار برخوردار هستند اما سوبارو پا را از این فراتر گذاشته و با ارائهٔ نسخهٔ ویلدرنس برای محصولات خود، توانایی‌های بی‌راهه نوردی آن‌ها را ارتقاء داده است. جدیدترین مدل از این سری، کراس‌ترک ویلدرنس است که در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده است. این نسخه از قطعات منحصربه‌فرد سیستم تعلیق، روکش‌های پلاستیکی بیشتر بدنه و لاستیک‌های آل ترین بهره می‌برد.

کراس‌ترک ویلدرنس مثل دو مدل قبلی این سری یعنی اوت‌بک و فورستر از سپرهای جلو و عقب جدیدی با زوایای حمله و فرار بهتر، جلوپنجرهٔ خاص ویلدرنس با الگوی شش‌ضلعی، فلاپ‌های گلگیر عریض‌تر و یک صفحه محافظ فلزی واقعی در جلو بهره می‌برد. چراغ‌های مه شکن شش‌ضلعی، برچسب مشکی مات روی کاپوت و تریم‌های مسی‌رنگ در قسمت‌های مختلفی مثل سپرها و ریل‌های روی سقف نیز از دیگر ویژگی‌های بیرونی این کراس‌اوور ژاپنی هستند.

در داخل خودرو هم سوبارو تودوزی چرم مصنوعی را ارائه کرده که در برابر آب مقاوم بوده و راحت‌تر از پارچه یا چرم طبیعی تمیز می‌شود. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های کابین کراس‌ترک ویلدرنس هم می‌توان به کف‌پوش‌های چهارفصل، نشان‌های ویلدرنس روی پشت‌سری‌ها و تریم‌های برنزی اشاره کرد. مثل دیگر نسخه‌های کراس‌ترک این مدل هم از نمایشگر ۱۱.۶ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو بهره می‌برد.

کراس‌ترک حتی با لاستیک‌های چهارفصل بزرگراهی هم در آفرود عملکرد چشمگیری داشت اما بااین‌وجود، در نسخهٔ ویلدرنس سوبارو لاستیک‌های آل ترین یوکوهاما را ارائه کرده که روی رینگ‌های ۱۷ اینچی مشکی قرار می‌گیرند و نوید توانایی بیشتری را در مسیرهای سخت می‌دهند. علاوه بر این، فاصلهٔ خودرو از زمین نیز از ۲۱۸ میلی‌متر در نسخهٔ معمولی حالا به ۲۳۳ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. برای مقایسه، این فاصله حتی از خودروهایی مثل فورد برانکو اسپرت و جیپ کامپس تریل‌هاوک هم بیشتر است.

کراس‌ترک ویلدرنس همچنین به سیستم X-Mode هم مجهز شده که با دو حالت برفی و گل‌ولای، کشش چرخ‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، هنگام فعال بودن حالت X-Mode، سیستمی بنام کنترل شیب هم درگیر می‌شود که در شیب‌های تند خودرو را با سرعت پایینی کنترل می‌کند. زیر کاپوت کراس‌ترک ویلدرنس یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت قرار می‌گیرد که با تیپ‌های اسپرت و لیمیتد مشترک است. این موتور ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۳۸ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس CVT متصل می‌شود.

مثل اکثر محصولات سوبارو، این مدل هم به‌صورت استاندارد به پکیج کمک‌رانندهٔ EyeSight مجهز است که شامل سیستم‌هایی مثل کروز کنترل تطبیقی، جلوگیری از خروج از خط، هشدار ترافیک عقب و پایش نقاط کور می‌شود. قیمت سوبارو کراس‌ترک ویلدرنس از ۳۳,۲۹۰ دلار آغاز می‌شود و تنها آپشن قابل سفارش برای آن یک پکیج ۲,۲۷۰ دلاری است که شامل سانروف، صندلی برقی راننده و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    به نظرم بهترین کلاس خودرو برای ایران کراس اوور هایی با قابلیت افرود جزئی هستند

    افرود بخاطر جاده های خراب و علاقه ایرانی ها به سفر با خودرو شخصی
    و کراس اوور به جای suv های سایز بزرگ بخاطر جاده های نچندان بزرگ و شهر های پر تراکم

    موافقم 42
    مخالفم 2
    1. عاشق پدال

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (50 ديدگاه)

      با تویوتا کرولای پسر دایی رفتیم مشهد. تو مسیر فکر کنم یه تیکه اسفالت کنده شده بود به زیر ماشین گرفت. جلوتر واستادیم زیرشو دید قشنگ یه تیکه اندازه نیم بند کنار پیچ خروجی روغن موتور کنده شده بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    طراحی از این مزخرف تر ندیده بودم……ولی سوبارو = کیفیت و دوام و جون سخت بودن……..زیر پا ایرانی جماعت 20 سال ماشینه

    موافقم 20
    مخالفم 47
  3. Aref

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (251 ديدگاه)

    عاشق سوبارو و این مدلش هستم. ولی متاسفانه اگه همین وارد ایران بشه مشتری های ایرانی بخاطر سپر و طراحی اش نمیخرنش. بازار اینجا بیشتر دنبال طراحی فضایی و مدرن مثل هیوندای هستش.

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. یه بنده ی خدا

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      نه اتفاقا طراحی ساده وزیبا دوست دارن
      واز طراحی فضایی متنفرن

      موافقم 4
      مخالفم 5
  4. یحیی ژرمن

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    پلاستیک زیاد توی بدنه زشتش کرده

    موافقم 21
    مخالفم 3
  5. علی جردن

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1043 ديدگاه)

    یک چرخ این می ارزه به کل لاماری ها و بقیه خودروهای وارداتی و مونتاژی ایران
    آقای مسئول ازین ها وارد کنید.

    موافقم 41
    مخالفم 0
  6. Sina

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (811 ديدگاه)

    کی بشه که ایسنت وایلندرس رو بده بیرون…👌🏻

    موافقم 10
    مخالفم 0
  7. Hamilton1970

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    متاسفانه مشکلی که خریداران خودرو در ایران دارن اینه که میگن بقیه که ببینن باید بگن واو و خودشون رو حساب نمیکنن
    شما ماشینی می‌خری که خودت نگاهش کنی و لذت ببری. هروقت می‌شینی پشتش ازش راضی باشی. نه اینکه بقیه در مورد ماشینت چی میگن
    امیدوارم این مشکل حل بشه
    درباره این خودرو هم بگم، از نظر دوام که خودشو ثابت کرده، فنی هم چیزی کم نداره، ظاهرش هم واقعا خوبه! (از نظر من البته)
    امیدوارم این خودرو پاش به ایران باز بشه و مثل بازار جهانی قیمت مناسبی هم داشته باشه

    موافقم 20
    مخالفم 1
  8. سالار فصل

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بهترین انتخاب برای آفرود در هر جای دنیا
    فقط 33 هزار دلار
    4 چرخ متحرک
    تعلیق بینظیر
    ابعاد مناسب
    زاویه حمله عالی
    ارتفاع عالی
    پلاستیک بینظیر و بزرگ روی بدنه برای جلوگیری از پوسیدگی و …
    عاشقش شدم واقعا

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. علی جردن

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1043 ديدگاه)

      واژه بهترین رو هیچ وقت برای ماشین ۴ سیلندر استفاده نکن. اولین شرط بهترین بودن داشتن یک موتور ۶ & ۸ & ۱۰ & ۱۲ & ۱۶ سیلندر زیر کاپوت هست

      موافقم 3
      مخالفم 35
    2. سینا

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (347 ديدگاه)

      cvt =(
      زیر خبرش نظرات خارجیارو میخوندم، دوتا چیز از سوبارو ناراضی بودن، یکی cvt یکی دیگه هم که چرا این ماشین توربو نداره

      موافقم 1
      مخالفم 2
  9. hamidreza

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (327 ديدگاه)

    این ماشین حداقل باید ۳۵۰ اسب قدرتش باشه و ۴۵۰ نیوتون متر هم گشتاور …
    ولی بهش میاد خیلی جون سخت و فرز باشه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  10. سینا

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (347 ديدگاه)

    بین شرکت های مختلف، حس می کنم سوبارو انگار توی گذشته گیر کرده، حالا این ماشین به کنار (با اینکه cvt داره و بده)…نه برنامه‌ای برای برقی سازی یا کم کمش هیبرید…نه برنامه واسه موتور جدید، این موتور 2.5 بوکسر پایه‌ش مال 25 سال پیشه

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. سالار فصل

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (52 ديدگاه)

      برقی که سولترا رو داره با اینکه مشکل داره توی بازار سیاه خیلی بالای قیمت میخرنش.
      فروش خیلی خوبی داره با اینکه پلتفورم قدیمی داره
      آمریکایی ها کلا این برند رو دوست دارند
      سال گذشته در 15 محصول پر فروش آمریکا 2 تاش سوبارو بود ، ایمپرزا و کراسترک
      CVT با ماشین چینی فرق داره
      قیمتش عالیه شما با 18 کا میتونی آل ویل سوار شی
      پیارسال هم قابل اطمینان ترین برند اتومبیل آمریکای شمالی از دیدگاه مصرف کنندگان شد
      حالا بنظرت ارزش خرید داره یا نه؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
  11. عاشق پدال

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    کراس کانتری یا کراس ترک یکی از کاربردی ترین هاست. سوبارو سیستم چهارچرخش هم زبانزده.
    ۴ تا لاستیک با عاج بلند بندازی میشه یه ماشین برا یه عمر.
    چندباری مدل سدانشو دیدم. ساده و زیبا. داخلش هم قشنگه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا