بخش موتور اسپورت این خودروساز ژاپنی از سال 1988 تاکنون یکی از موفقترین بخشها بوده و توانسته 47 پیروزی در مسابقات رالی کراس جهانی، 3 قهرمانی رالی جهانی، 4 قهرمانی در مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ و یک رکورد لپ تایم جهنم سبز برای سدان خود در سال 2017 را به دست آورد.
مهندسی بینقص این بخش همیشه در محصولات پرفورمنس سوبارو حاضر بوده و جدیدترین تولید آن یعنی WRX STI تایپ RA در حال گرامیداشت رکورد به دست آمده با مدل مخصوص WRX STI تایپ RA NBR است که در نوربرگ رینگ رکورد ویژهای بر جای گذاشت.
تنها 500 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و در آن قدرت بیشتر، سقف فیبر کربنی، سیستم تعلیق اسپورت بیلشتین STI و سیستم کنترل دینامیک چند حالته اصلاح شده را خواهیم دید.
سوبارو همچنین مدل تولید محدود BRZ tS را ارائه میکند که توسط STI تیون شده و دارای کیت آئرودینامیک بهتر، سیستم تعلیق اصلاح شده و رینگ های 18 اینچی با لاستیکهای چسبندهتر میباشد.
همهچیز به سال 1980 بازمیگردد، زمانی که سوبارو با مدل لئون وارد اولین مسابقات رالی قهرمانی جهان شد. اولین محصول STI با هدایت مؤسس این بخش ریوچیرو کوزه ساخته شد و پس از آن بود که همهچیز در سوبارو لگاسی RS RA خلاصه میشد.
اولین محصول STI سوبارو دارای سیستم تعلیق و ترمز بازنگری شده و پیشرانه بوکسوری توربو با قدرت 220 اسب بخار بود. در ژانویه 1989، یک لگاسی توربوی تا بن دندان مسلح توانست با سرعت متوسط 222 کیلومتر در ساعت و بیش از 20 روز رکورد سرعت مسابقات استقامت جهانی فیا را بشکند. این خودرو بیش از 100 هزار کیلومتر را طی کرده بود. لگاسی RS RA همچنین اولین محصول سوبارو بود که در سال 1993 و رالی نیوزلند توانست مسابقات رالی کراس جهانی را ببرد.
بخش STI در سالهای 1995، 1996 و 1997 عناوین بهترین خودروساز را از آنِ خود کرد و باعث شد سوبارو اولین خودروساز ژاپنی باشد که سه سال پیاپی چنین عنوانی را کسب میکند. در سالهای 1995، 2001 و 2003 نیز عنوان برترین رانندگان به رانندههای سوبارو رسید.
شاید مشهورترین خودروی جادهای STI مدل ایمپرزا 22B STI مدل 1998 باشد که تنها برای بازار ژاپن ساخته شد. تنها 400 دستگاه از این خودرو ساخته شد که همه آنها دارای رنگ بدنه آبی میکا و رینگ های طلایی BBS بودند. نیروبخش این خودروی اسطورهای پیشرانه 4 سیلندر 2.2 لیتری تخت با قدرت 280 اسب بخار بود.
سوبارو در سال 2004 مدل WRX STI را در آمریکا معرفی کرد که از یک پیشرانه 300 اسب بخاری و گیربکس 6 سرعته دستی به همراه سیستم چهار چرخ محرک DCCD بهره میبرد.