سوزوکی

پشت فرمان سوزوکی سوئیفت 2020 جدید

نه چندان رضایت‌بخش...

سوزوکی همیشه کارها را به‌صورت متفاوتی انجام می‌داده مخصوصاً وقتی که بحث خودروهای چهار چرخ محرک در میان باشد. سوئیفت در دسته خودروهای کوچک، ارزان‌قیمت و چهار چرخ محرک قرار می‌گیرد و حالا نوبت به فیس لیفت این خودرو رسیده است.

سوزوکی سوئیفت 2020

به‌روزرسانی‌های سوئیفت فقط به ظاهر آن خلاصه شده و از جمله این موارد می‌توان به چراغ‌های جلو و عقب LED و جلوپنجره‌ای متفاوت با نوار کرومی در وسط اشاره کرد.

سوزوکی سوئیفت 2020

اما موضوع مهم‌تر اینکه تکنولوژی و ایمنی این خودرو بهبود یافته و تریم جدید SZ-L آن دارای برخی تجهیزات جدی همچون سیستم تهویه مطبوع، رینگ‌های آلیاژی، کروز کنترل تطبیقی، چراغ‌های تطبیقی، اپل کارپلی و اندروید اتو می‌باشد. همه این‌ها با قیمت ۱۴۷۴۹ پوندی عرضه شده‌اند که تریم SZ-L را به گزینه‌ای جذاب در این خانواده بدل می‌کند.

سوزوکی سوئیفت 2020

مدل حاضر در تست از نوع SZ5 AllGrip بوده که از تجهیزات بیشتری همچون دستیار حفظ خودرو بین خطوط و پایش نقاط کور سود می‌برد. واضح است که این مدل گران‌تر بوده ولی تنها تریمی است که دارای سیستم چهار چرخ محرک می‌باشد.

سوزوکی سوئیفت 2020

از آنجایی که فصل زمستان در راه است و چسبندگی زیاد برای رانندگان ضروری جلوه می‌کند بنابراین سیستم چهار چرخ محرک سوئیفت باعث اطمینان خاطر بیشتر می‌شود. ارتفاع خودرو از زمین بیشتر نشده اما شما بهبود کشش را در هنگام عبور از برخی مکان‌ها همچون تقاطع‌ها متوجه خواهید شد هرچند پیش از آنکه گشتاور به چرخ های عقب برسد اندکی هرزگردی در چرخ های جلو وجود خواهد داشت.

سوزوکی سوئیفت 2020

البته همه افراد خواهان یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل و بزرگ نیستند بنابراین سوئیفت همچنان یک گزینه چهار چرخ محرک جالب باقی مانده هرچند قیمت حدود ۱۹ هزار پوندی‌اش برای چنین خودروی کوچکی گزاف به نظر می‌رسد.

سوزوکی سوئیفت 2020

هرچند همان قانونی همیشگی خانواده سوئیفت وجود دارد. هرچقدر بیشتر پول بدهید توجیه کمتری خواهد داشت. در بحث کیفیت کابین بهبودی رخ نداده و همچنان پلاستیک‌های سخت و درخشان دیده می‌شوند و همان مشکلات مربوط به سواری سفت و ورود صدای جاده به کابین نیز حس می‌شوند.

سوزوکی سوئیفت 2020

پیشرانه ۱.۲ لیتری ۸۲ اسب بخاری و گیربکسی با فاصله‌های تعویض زیاد هم کمکی به افزایش هیجان سواری سوئیفت نمی‌کنند و این جای شرمساری دارد زیرا ابعاد کوچک این سوپرمینی به همراه هندلینگ آن بسیار جذاب جلوه می‌کند. همچنین فرمان سریع و دنده‌های تیز باعث شده‌اند این خودرو رگه‌هایی از هیجان را به راننده منتقل کند.

سوزوکی سوئیفت 2020

اگر نیازی به فضای زیاد در صندلی‌های عقب نداشته باشید بنابراین فضای جمع‌وجور سوئیفت مناسب کودکان خواهد بود و فضای بار ۲۶۵ لیتری آن نیز کاملاً پاسخگوی چنین خودرویی خواهد بود.

البته گول نوشته هیبرید روی درب صندوق را نباید خورد زیرا این تکنولوژی هیبریدی ملایم فاقد حالت الکتریکی خالص است. سیستم ۱۲ ولتی سوئیفت تنها دستیاری کوچک برای شتاب گیری بوده و تأثیری اندک روی بهبود مصرف سوخت دارد.

سوئیفت فاقد جذابیت و هیجان نیست و تریم جدید SZ-L از این نظر بهتر عمل کرده است؛ اما تا زمانی که واقعاً خواهان سیستم چهار چرخ محرک نباشید این مدل تست شده SZ5 AllGrip قیمتی بالا خواهد داشت و خرید آن منطقی نخواهد بود. مدل‌های ساده‌تر به خاطر ابعاد جمع‌وجور و شاسی خوب باعث می‌شوند سوئیفت خودرویی جذاب باشد اما متأسفانه پلاستیک‌های سفت و سواری سفت و پر سر و صدا باعث می‌شوند این خودرو ریشه‌های قدیمی خود را نشان دهد.

مشخصات سوزوکی سوئیفت ۱.۲ Dualjet Hybrid SZ5 AllGrip

  • قیمت: ۱۸۷۴۹ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۸۲ اسب بخار/۱۰۷ نیوتون متر
  • گیربکس: ۵ سرعته دستی، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۳.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    14 هزار پوند؟
    اونا کجا و ما کجا…….

    موافقم 5
    مخالفم 2
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    اشتباه نکنم ، هم قیمتِ داچیا ساندرو باید باشه و مسلماً ساندرو سواری نرم و راحتی داره اما این خودرو چهارچرخ محرک و با دوام ژاپنیه .

    روزی میخواست در ایران تولید بشه که نشد اما نظر من اینه که ساندرو بهتر و به صرفه‌تره با سواری نرم و ظاهر نسل جدیدش هم که خوب شده .

    موافقم 32
    مخالفم 12
    1. Hadi

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      قطعاً از ساندرو بهتره ولی گرونتره…
      واقعاً جایگاه کنونی سوزوکی اصلا قابل قبول نیست…
      سوزوکی میتونه خیلی بهتر باشه…

      موافقم 25
      مخالفم 9
    2. Aria

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      این بهتر باید باشه
      ساندرو(استپ وی) مصرف بنزینش بالاست لشه
      داشبوردشو میبینی خوابت میبره
      موتورش قدیمیه
      تک دفه
      اصلا از هر لحاظ سوزوکی سره
      ضمن اینکه سوزوکی ژاپنه و همین یک آپشنه

      موافقم 38
      مخالفم 8
  3. ??Amin_sto??

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    ماشین خوبیه کاربردی و باکیفیت، چهار چرخ محرک بودش عالیه
    اما بهترین سوزوکی برای من جیمنی هست خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 25
    مخالفم 3
    1. Ali_x76

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      اتفاقا خرید چهارچرخ متحرکش اصلا منطقی نیست.
      وزن و مصرف و قیمت بیشتر، شتاب و فضای کمتر ( بخاطر گاردان و دیفرانسیل عقب ) در ازای چی؟
      اگه عملکرد در برف مد نظر باشه، فقط و فقط لاستیک زمستانی یا زنجیرچرخ راهگشاست.
      خودرو هایی مثل توسان، با وجود AWD بودن، توی مسیر یخ زده با خودرو های دف جلو بیشتر از ۲۰ درصد فرق نمی‌کنن ( چون نهایتا ۲۰-۳۰ نیرو به محور عقب میره)
      ضمنا در مسیر یخ زده یا برفی، بجز انتقال نیروی موتور به زمین، بحث ترمز گیری و پیچیدن هم مهمه، یعنی ماشین دف جلو با لاستیک زمستانی (یا زنجیرچرخ) از ماشین AWD با لاستیک چهارفصل خیلی خیلی بهتره.

      موافقم 5
      مخالفم 5
  4. ارشیاSVJ

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    فقط حوشگل و دو دیفرانسیله.
    هیچ نکته مثبت دیگه ای نداره.

    موافقم 2
    مخالفم 2
  5. میثم

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    تو اروپا ماشین ارزون میخوای سوارشی بهترین گزینه داچیاست
    بنسبت پولی که میدی خیلی می ارزه

    موافقم 11
    مخالفم 12
  6. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه این باله های کنار سپر ماشین اسمش چیه؟اسپلیتر رو نمیگم

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. Ahmadreza2002

      ۳ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      کدوم ؟
      تو تصاویر که چیزی نیست!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۳ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        این ماشین نه که ماشین های ریس رو میگم

        موافقم 1
        مخالفم 5
  7. زیزیگولو

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    قرار بود ایرانخودرو به عنوان یه هاچ بک اقتصادی خط تولیدشو راه بندازه ولی بخاطر تحریما، ژاپن همکاریشو با ایرانخودرو قطع کرد

    موافقم 10
    مخالفم 3
  8. Ramin

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    جلوش کپی جگوار تیپ اف هست.
    البته از زاویه پهلو.

    موافقم 1
    مخالفم 5
  9. Travelforever

    ۳ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    حدودا 600 میلیون در میاد در بهترین حالت که ماهی 6 میلیون ذخیره کنی پس از 100 ماه یعنی 8 سال میتونی بخریش

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. امیر

      ۴ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اینجا بعد ۱۰۰ ماه ، اونجا بعد ۱۰۰ روز .

      موافقم 3
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا