ویدئویی که اخیراً منتشر شده، فناوری پیشرفتهترمیم ترکهای جاده در سوئد را به نمایش میگذارد. در این ویدیو، یک کامیون اسکانیا با تجهیزات مدرن، فرآیند ترمیم ترکهای جاده را با دقت و کارایی بالا انجام میدهد.
یکی از مشکلاتی که برای آسفالت جادهها پیش میآید، ترک خوردن بهمرور زمان است. رفع این مشکل که میتواند روی کیفیت سواری خودروها تأثیر منفی بگذارد، با آسفالت مجدد ممکن است که اقدامی هزینهبر خواهد بود. حال اما سوئدیها برای رفع ترکهای جاده فناوری جالبی را ابداع کردهاند. در ویدئویی که بهتازگی منتشر شده، کامیون اسکانیا را نشان میدهد که با استفاده از فناوری پیشرفته، ترکهای جاده را ترمیم میکند. این کامیون که بخشی از تلاشهای سوئد برای حفظ ایمنی جادهها است، با تجهیزات تخصصی ترکها را شناسایی و ترمیم میکند.
فرآیند ترمیم شامل پر کردن ترکها با مواد مقاوم و صاف کردن سطح جاده است که ایمنی و دوام آن را افزایش میدهد. سوئد در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۲ میلیارد یورو برای نگهداری زیرساختهای جادهای هزینه کرده است که نشاندهنده تعهد این کشور به حفظ شبکه حملونقل است. این سرمایهگذاری، همراه با فناوریهای پیشرفته مانند ترمیم ترکهای آسفالت، کارایی تعمیرات جادهای را بهبود میبخشد. همچنین، سوئد از راهحلهای نوآورانه برای جلوگیری از بروز ترکهای آسفالت استفاده میکند که دوام زیرساختها را افزایش میدهد.
Souls_Master
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴این بدرد جاده های مملکت ما نمیخوره.کار ما از ترک گذشته
رسول زهرائی رئوف
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴اِ مگه سوئد یک کشور فوق پیشرفته و لاکچری نیست که یه آسفالت می کنن تا پنجاه سال ضمانت داره مگه اینا هم آسفالت شون ترک میخوره
خود تحقیری هیچ مرزی نمیشناسد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴همین ویدیو مربوط به ترمیم اسفالت بعد ار ۵۰ سال هست
KOP
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بشنو و باور نکن. ماندگاری 100 درصدی در بازه 50 ساله وجود ندارد. و طبیعی هست، آسفالت مثل هرمحصول مصنوعی دیگه به مرور فرسوده و نیاز به تعمیر دارد. بخصوص شمال که تغییرات دما بسیار زیاد است و استفاده از مواد مختلف برای جلوگیری از لغزندگی در یخبندان مرسوم است که سرعت فرسایش را بیشتر میکند .
함
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴اشتباه به عرضتان رسانده اند آسفالت های اون کشور ها هم ۵۰ سال دوام نمیاره تخریب فیزیکی شامل سایش نفوذ آب و یخ زدگی همه جا هست پس ماندگاری ۵۰ سال یا جوکه یا خالی بندی این روش ترمیم هم هیچ تفاوتی با ۱۰۰ سال پیش نداره دو مرحله قیر داغ پاشید بعدش یک مرحله سنک دانه اولین آسفالت ها همینجوری اجرا میشد روش های نوین آسفالت و ترمیم تو اروپا نیست همین بغل دبی اجرا شده اسمش آسفالت پلیمری هست دست بر قضا میدونم باورش براتون سخته تو ایران هم اجرا شده.
مهرداد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴آسفالت برای 51 سال پیش بوده الان ترمیم کردن.
داداش من ظهر میرم مهمونی شب برگردم خونه با ماشین از رو مانعی پریدم که تازه با غیر به ارتفاع نیم متر کار گذاشتن بدون رنگ و تابلو و علامت. اگه برای شما پیش نیومده حتما تو خارج از ایران زندگی میکنی.
اینجا بیشتر ترک ها و خرابی ها دستی ایجاد میشه.
سوشیانت
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ما خودمون رو تحقیر نمیکنیم منظورمون اونایی که باعث بوجود اومون این وضع شدن
KOP
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴دوست من کیفیت آسفالت و اجرا در ایران از اروپا پایینتره، اما در حقیقت در اروپا نیز آسفالت با عمر بسیار طولانی وجود نداره و بسته به شرایط طبیعی نیاز به نگهداری مستمر داره و البته بسته به کشور کیفیت جاده ها متفاوت هست و همه جا صد رد صد یک دست و عالی نیست. بارندگی شدید تغییرات دمایی بخصوص در شمال اروپا که یخبندان و به طبع اون استفاده از نمک شن و مواد ضد یخ روی آسفالت وجود داره باعث فرسایش زودرس میشه. به همین دلیل همیشه ترک هست و همیشه در حال ترمیم هستند.
دوستانی که فکر میکنند تمام معابر در کشورهای ثروتمند اروپا بدون نقص هست ، با حقیقت همخوانی ندارد.
کشورهای شرقی اروپا کلا یه سطح پایینتر هستند.
سوشیانت
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴هیچ جا بی ایراد نیست اما اگر منطقی بخوایم فکر کنیم به طور کلی اونجا خیلی بهتره
رامین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بله ترک میخوره ولی زیر ساخت جاده اگه اصولی انجام بشه مثل جاده های ما ماشین شبیه کشتی بالا پایین نمیشه جاده هایی در ایران وجود داره که قبل از انقلاب و کار انگلیس یا آمریکاییها هستش به خداوندی خدا قسم من که بیست سال از اون مسیر در دهه پنجاه و شصت و هفتاد تردد داشتم کوچکترین مشکلی پیدا نکرد خود تحقیر نیستیم ولی وقتی میبینی که توی این مملکت دزدی واسه عده ای گردن کلفت آزاد و گاها با پاداش هست حالت گرفته میشه قیر در داخل آسفالت کمتر از نصف استفاده میشه بجاش رنگ مشکی میریزن کم کاری در نظارت و مهندسی انجام میشه و نتیجه ای که بار میاد یه جاده پر از چاله و چوله بالا پایین هست نتیجه هزینه چند برابری بر روی خودرو و خانواده و تصادفات و کشته شدن افراد و ضرر های بیمه و کشور البته شماها نمیخواهید واقعیات را متوجه بشید چون نون دونیتون به خطر میفته
محمود
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴در تایید حرف شما جاده تربت حیدریه تا نهبندان را قبل از انقلاب یک شرکت ایتالیایی اجرا کرد من پدرم رانندهی کامیون بود تو سی سال نه چالهای نه ترکی ندیدم.در عوض جادهی شاهرود تا سبزوار توی این مدت حداقل ۱۰ بار بازسازی شد . باز هم دست انداز داره.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چند روز پیش جاده تاکستان به ابهر استان زنجان بودم
واژه مناسبی برای توصیف فاجعه پیدا نمیکنم
وسط جاده گودالهایی بود به عمق نیم متر و ابعاد یک ماشین
...
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ایکاش لااقل بیکار بودن حد مرز میشناخت که کمتر امسالی مثل شمارو در فضای مجازی میدیم :)
Sevlan
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴میبینم به پدال و… هم نفوذ کردین، تحقیر رو اونایی بوجود آوردن که الان سرکارن و یه دم فارغ از گندزدن نیستن، پس یه جوری صحبت نکن انگار مملکت ارث پ. د. ر. ت. ه، هرکی هر چی گفته راجع به مشکلات این کشور حق گفته، واضح و عریان هست همه چی!!!!
باربد
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴چون هوا سرده و اکثر ماه های سال برف میباره، باعث میشه که آسفالت ها خراب بشه و هر سال بخشهایی که خراب میشه رو ترمیم میکننند
مرتضی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴اصلا خودت متوجه شدی چی گفتی چه ربطی به بحث خود تحقیری داره، کوه ها هم با اون عظمتشون فرسایش پیدا میکنن از بین میرن بحث یک چیز دیگه س، اینکه مدیریت دارند و مشکلی هرجا پیش میاد با مدیریت منطقی مشکل رو حلش میکنن و بهانه نمیارند، لطفاً قبل کامنت گذاشتن یک مقدار تحقیق و تفکر کنید، ممنون!
سیدمحمود حسینی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴خود تحقیرین که همتون دیسلایک کردین دیگه
مگه دروغ میگه
مسعود
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدربیکارهستندکه باذره بین افتادن دنبال ترک وسوراخ روی اسفالت.بیان ایران ترک وشکاف روبهتون نشون بدم.ایران کشوری بابالاترین درامد.باکمترین وناچیزترین خدمات.
مصطفی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴واکنش جاده های جنوب و جنوب غرب تهران
جدی میفرمایید؟..🤣
آریا
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴جوری ترمیم کرد که انگار از نو آسفالت کردن
اینجا هم اینقدر پینه داره که با رولزرویس فانتوم هم همه چاله ها رو حس مکنی
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴الهی شهرداری فداتون بشه
net
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴یکی از علتهایی که ماشین های لوکس امریکایی و لوکس اروپایی و ژاپنی و کره ای حیفه بیاد به کشورهای جهان سوم و فقیر و عقب افتاده خاورمیانه به غیر از ۶ کشور ثروتمند عربی (عربستان کویت امارات قطر بحرین عمان) نبود جاده پهن و آسفالت با کیفیت هست
net
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ویرایش
و نبود اسفالت با کیفیت هست
net
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر پیش بینی و کامنت های من دقیق هست. در نمایشگاه کامیون شیراز یک تریلی ولوو اف اچ نیوفیس مدل ۲۰۲۴ رنگ قرمز مالکش ۵ میلیارد تیون کرده بود و با مالکش مصاحبه کردند گفت بخاطر جاده های خراب ایران دلم نمیاد باهاش بار ببرم و باهاش بار نمیبرم. کامنت های قبل من یادتونه چقدر میگفتم حیفه ماشین های لوکس اروپایی وارد ایران بشه
net
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴جالب بود صحبتش میگفت حیفه این تریلی لوکس اروپایی روی اسفالت های ایران حرکت کند
بهاری
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ما توی کشور همه مصالح آسفالت رو در اختیار داریم اما علم درست کار کردن رو نداریم و احتمالا دزدی در کار مانع پیشرفتمون شده
بهداد
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴این دستگاه بیاد ایران تا برسه به اولین جاده برای ترمیم، جلوبندی خودش خراب میشه
Cehx
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴وایی دهنت سرویس 😂
اکبر
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴مرحله اول پاشیدن قیر بود و در مرحله بعد ، سندبلاست کردن تا کل منافظ پوشیده شود .
علی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴حداقل خوبه کاربری بنام” اکبر “درخصوص مراحل ومتریال احتمالی مصرفی نوشت.
توخبرکه اشاره ای بهشون نشد. صرفا یه کلیپ بدون جزئیات.
رامین
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴با توجه به این فیلم ساختن این دستگاه در کشور قابل انجام می باشد. ولی مشکل اصلی آسالتهای کشور تا نود درصد از زیر سازی بسیار نامناسب است،جهت مثال آسفالت موجود در شهرکها و جاده منتهی به نیروگاه بوشهر مربوط به پنجاه سال پیش و توسط یک شرکت ایرانی و با نظارت آلمانی ها بوده که هنوز با کیفیت و قابل استفاده است،نمونه دوم آسفالت داخلی پایگاه هوایی و دریایی بوشهر که مربوط به سال پنجاه است،شرکتهای تسا و هدیش)اگر درست نوشته باشم( پیمانکار ساخت بوده اند
mha
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴و اینک ماست مالی نوین😂
حسین نورمحمدی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴بیچارگی آسفالت تو ایران تاحدزیادی گردن بی نظمی بین آسفالت کننده و ادارات دیگه است..میکنن وصله میزنند میکنن وصله میزنن..میکنن ول میکنن میرن سال بعد یادشون نمیااد!!چند نفر اعتراض میکنن تا بیان باز همون وصله ای که میخواستن سال پیش بزننو بزنن😄😭
شاهان
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴جاده سیرجان بندرعباس با این حجم تردد ماشین سنگین سال به سال خرابتر میشه و کسی هم رسیدگی نمیکنه،
لاین سبقت که کامل توسط کامیون ها بستس، از بس اون یکی لاین افتضاح
شب که باشه که دیگه هیچ، جلوبندی داغون ترکیدگی لاستیک به علت افتادن تو چاله، چاله نها چاااااله
مخصوصا سیرجان تا حاجی آباد، حاجی آباد بندرعباس بهتره،
شاهان
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴هر چند وقت هم اگه آسفالت ترمیم بشه، بی فایدس بعد از مدت کوتاهی بدتر از قبل میشه، مسئولین حق دارن بی خیال باشن،تو این جاده ها که رانندگی نمیکنن،
من اگه قدرت داشتم اول وزیر راه رو میفرستادم تو این جادها با ماشین رانندگی کنه بعد ایرادات را برطرف کنه
علی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام تمامی نظرها محترم میباشند ولی ، بحث کلی در جاده سازی آسفالت نیست بلکه زیر سازی آن هستش بطور مثال آسفالتی که پنجاه سال ضمانت داره موجود میباشد البته با زیر سازی بتن مصلح .آسفالت فقط نقش یه رو کش رو برای جلوگیری گیری از لیز خوردن ماشین ها و چسبندگی بهتر لاستیک به زمین و در آخر دیر تر آسیب دیدن زیر سازی جاده به کار می برند. البته نوع آسفالت اروپا و آمریکا با آسفالت ایران بسیار متفاوت هست . در کشورهای آسیایی مثل ژاپن که داخل زیر سازی ها از یکسری سنسورهایی استفاده میشه که در زمان حرکت ماشین های سواری ارتعاش ایجاد شده رو میتوانند به الکتریسیته تبدیل کنند . در آلمان در زیر سازی بعضی از جاده ها دارند لوازم شارژ وای وافی اتومبیل های برقی نصب می کنند که در زمان حرکت ماشین ها بتوانند شارژ بشوند و تا دلتون بخواد از این چیزها . بنابراین بحث اصلا خود تحقیری نیست بلکه مدیریت منابع و زمان هست که ما رو به یکی از بدترین و اسراف کار ترین کشورهای دنیا مبدل کرده ، در کشورهای جهان اول برای ساخت هر چیزی تا چند کاربری با بازده بالا نداشته باشه حتی یک درخت هم از ریشه در نمیآورند ولی اینجا به راحتی تمام برای بعضی از جاده هایی که اصلا توجیه اقتصادی 50درصد ی هم نداره همینطور پول بیتالمال رو هدر میکنند . بحث همینه مدیریت نادرست منابع و اسراف حداکثری. بازم بنده رو بخاطر پر حرفی عفو نمایید.
مهدی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چه با حوصله توضیح دادی علی جان
عبدالله
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴مسلح نه مصلح
مهدی جعفری راد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴افرین به تو…دیکته رو از پایه یه دور هم نه دوسه دور بنظرم طی طریق کن…مصلح😅
ایوب
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴این وسیله برای اسفالت اونجا خوبه که تو صدکیلومتر ممکنه یه ترک سی سانتی باریک پیدا بشه نه تو ایران که کل پهنای جاده تا کیلومترها خرابه یعنی احتیاج به بازسازی کامل داره
ناشناس
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا فقط اینا رو میگید .کشور ما هم یه همدانی آسفالتی ساخته که خودش خودشو ترمیم میکنه .این بگو که خیلی بهتره و دیگه احتیاج به آوردن تجهیزات نیست .ولی آیا ازش حمایت هم میکنن ؟
jk
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چقد یاد کارایی که مسئولین میکنن میفتم بابا دمت گرم نمیخواد ترک اینجوری پر کنن چاله داریم یه متر وسط جاده برونشهری بعد ده متر اونور تر همون چاله ها با آسفالت مانع درست کردن خدا نابودتون کنه به جا مانع آسفالتو میریختی تو همون چاله
محمدعلی خضری
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴این دستگاه ماله آلمان هست و اونم شهر دوسلدورف هست
احسان
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اینکه بلوپچره تو ایران هم هست
شهرام قربانی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴باز تو کشور اونا یکی هست که ایرادات جاده هاشون رو برطرف کنه تو کشور ما این ایرادات رو میزارن برا نسل بعد
ج.م
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴یک بار از جاده جمال آباد به پیشوا استفاده کنید خودتون ترجیح میدهید از شانه خاکی استفاده کنید تا جاده آسفالت هر سال هم مسعولین منطقه بودجه می گیرند و برای تیم خودشون ماشین های شاسی بلند میخرن البته چند تا چراغ هم وسط بلوار زدن برای توجیه مخارج
ناشناس
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴این موارد بیشتر باید مورد توجه شهرداریها باشه و دنبالش برن ، متاسفانه اکثرشون دنبال سیاسی بازی و باند بازی هستند و مردم هزینه های واقعا گزاف جلوبندی میدن
من قبل عید بدلیل عدم کفاف حقوق رفتم اسنپ کار کردم بعد عید تقریبا بیش از اونکه کار کرده بودم خرج جلوبندی و کمک فنر و.. کردم
واقعا آدم نمیدونه چرا ما اینطوری شدیم هیچی سر جاش نیست
علی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اونی که فرمود خود تحقیری ،هیچ بنی بشری بدش از آب و خاک و وطن مادر پدری خودش نمیاد و کشور خوب باعث غرور آدم میشه و کشور غارتگر باعث عقده آدم به عرض برسانم به والله تو منطقه ما یک رادار داریم که زمان شاه انگلیسی ها جاده اون را درست کردند سی و پنج کیلومتر هست همه اش پیچ چون کوهستانی و جنگلی است به خدا هنوز که هنوز است فقط آسفالت زمان شاه یک ذره خراب نشده حتی آسفالتی که با کامیون جک زدند کنار جاده و میگن چون این آسفالت از نظر مهندسان استاندارد نبوده ریختند کنار جاده بعد از پنجاه سال انگار تازه ریخته شده و انگار فولاد است و هنوز سر سوزنی ازش ک خراش برنداشته تازه این آسفالت ایراد داشته که کنار جاده ریختنش و آسفالت جاده هنوز بعد از ۵۰ سال نیاز به تعمییر ندارد تازه منطقه بسیار سرد و برفی هم هست در زمان شاه مهندسان با یک دستگاه فشار سنج آسفالت درست شده را آزمایش میکردند اگر کم کاری شده یا نشست داشته باشد به هیچ وجه تحویل نمیگرفتند چون وجدان کاری داشتند اما حقیقتا هیچ وجدانی در کار نیست و دیگر جاده ها ی ساخت الان سالی یکبار نیاز به تعمییر دارند حالا حق میدهید که این خود تحقیری نیست آگاهی است به مسولین دلسوز با وجدان نماز شب خوان خداترس
عبدالله
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴اتوبان قم کاشان برید ببینید چه خبره ، شکاف نیست دیگه چاه و چاله به اندازه یک ماشینه . انتقاد از اوضاع خراب و فاجعه بار برخی جاده ها و مقایسه با کشورهای منظم که اتفاقا ثروتهای طبیعی مثل ما ندارند ، خودتحقیری نیست بلکه انتقاد از برخی مسئولین بی عمل است که بدهکار و مشغول ضمه مردم هستند. آقایان ماله کش بر کثافات حرف نزنید سنگین ترید
ناشناس
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴این فناوری جدید نیست این قیرپاشی و سیمان پاشیه
علی
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴ایران هم این تکنولوژی را داره ولی کارکردش اینجوریه که دوتا کار گر تو کمپرسی با بیل آسفالت 3 روز قبل را میپاشند تو جاده وبا تایر همون ماشین صاف و میکوبن ویک ساعت بعد چاله خالی میشه
در ضمن این کار با هزینه هنگفتی انجام میشه
محمد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۴پس چی بگیم از جنوب کشور خوزستان، همه چی داره ولی همه چی نداره،اگه وضعیت جاده ها رو ببینین فک میکنید جنگه و بمباران شدن جاده ها
احسان ولیپور
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴کاملا مشخصه این ویدئو به هوش مصنوعی داده شده و ازش خواسته براش متن تولید کنه، کاملا بوی هوش مصنوعی رو حس میکنم
Mustang
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر باحاله