تسلا

تسلا مدل 3 در آستانهٔ تبدیل‌شدن به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی تاریخ

در سال ۲۰۱۹ تسلا به رکورد فروش شگفت‌انگیزی برای مدل ۳ دست یافته و بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه از آن‌را به خریداران سراسر جهان تحویل داده است. مدل ۳ در سال ۲۰۱۷ تنها ۱,۷۶۴ دستگاه فروش داشت اما این رقم در سال ۲۰۱۸ با افزایش چشمگیری به ۱۴۶,۰۵۵ دستگاه رسید و در سال ۲۰۱۹ نیز فروش ۳۰۰,۸۱۵ دستگاهی را به ثبت رساند که نسبت به سال قبل بیش از دو برابر افزایش داشته است. بیش از یک‌سوم از این رقم یعنی ۹۲,۵۵۰ دستگاه فقط در سه‌ماههٔ چهارم سال ۲۰۱۹ فروخته شده است؛ بنابراین، مدل ۳ از ابتدای عرضه به بازار تاکنون ۴۴۸,۶۳۴ دستگاه فروش داشته است.

این در حالی است که نیسان در مارس ۲۰۱۹ اعلام کرد هاچ‌بک الکتریکی لیف از دسامبر ۲۰۱۰ به فروش ۴۰۰ هزار دستگاهی دست پیدا کرده و اولین خودروی الکتریکی دنیا محسوب می‌شود که به این میزان فروش رسیده است. سپس در گزارش دیگری که در ۲۵ نوامبر منتشر شد گفته شد که فروش این خودرو به بیش از ۴۳۰ هزار دستگاه رسیده است درحالی‌که گزارش دیگری هم به فروش ۵۱,۵۰۰ دستگاه لیف بین ماه‌های مارس تا نوامبر اشاره داشته است؛ بنابراین با فرض فروش ۵ هزار دستگاه دیگر در ماه دسامبر، می‌توان حدس زد که فروش لیف تا پایان سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۴۵۰ تا ۴۶۰ هزار دستگاه بوده است.

بنابراین تسلا مدل ۳ که تا پایان سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۴۵۰ هزار دستگاه فروش داشته است، باید تنها در طول چند هفته بتواند در فروش از نیسان لیف پیشی بگیرد و این اتفاق قطعاً در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۰ روی خواهد داد. بدین ترتیب بعدازآن مدل ۳ به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی تاریخ تبدیل خواهد شد و احتمالاً تا پایان سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۰ می‌تواند از مرز فروش نیم میلیون دستگاه هم عبور کند.

از سوی دیگر، شرکت تسلا از سال ۲۰۰۸ تا پایان سال ۲۰۱۹ در سراسر دنیا مجموعاً حدود ۹۰۰ هزار دستگاه خودروی فروخته است؛ بنابراین انتظار می‌رود تسلا هم اولین خودروسازی باشد که تاکنون موفق به رسیدن به نقطهٔ عطف فروش یک‌میلیون دستگاه خودروی الکتریکی دست یافته است. تنها کاری که این شرکت باید انجام دهد این است که در سه‌ماههٔ نخست امسال صد هزار دستگاه خودروی دیگر بفروشد که بعد از رکورد فروش قابل‌توجه ۱۱۲ هزار دستگاهی در سه‌ماههٔ پایانی سال ۲۰۱۹ بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پویان

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (748 ديدگاه)

    تبلیغات تونست این کاتر رو بکنه .مثل نقشی که تبلیغات توی فروش اپل داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Carbonado Aventador

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    با توجه به این فاجعه ی استرالیا
    و گرمایش و الودگی بیش از حد کره ی زمین..
    .
    قشنگ راه رو برای فروش هرچه بیشتر خودرو های الکتریکی و به قول خودمون ؛ طرح دو فوریتی برای زودتر رسیدن به دنیای بدون ماشین بنزینی رو کلید میزنه..
    .
    فقط کافیه تسلا ۴ تا تبلیغ با ته مایه های اتش سوزی استرالیا و گرمایش زمین بکنه..
    .
    ملت هم که بادی به هر جهت..
    .
    یه ماهه فروشش دوبرابر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    با وجود چالش های عظیم و ده ها مشکل داخلی حین مونتاژ ماشین ها باز با غولی طرفیم که به آسانی داره همه آمار ها را زیر پا می گذاره…
    تنها دو سال تا راه اندازی کامل دو ابرکارخانه خارجی تسلا و ورود چهار ماشین دیگر شرکت به خط تولید تسلا فاصله داریم ، روندی که طبق پیش بینی با سابقه ترین کارشناسان وال استریت تا سال ۲۰۲۴ تسلا را به فروش ۱.۴ میلیون دستگاه در سال می رسونه و در آن روز های نزدیک هر سهم این کمپانی بیش از ۸۰۰ دلار معامله میشه و ارزش کمپانی به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار می رسه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. meysam

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    شرکت سونی هم از یه خودروی الکتریکی در نمایشگاه CES رونمایی کرده که خیلی خفنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Farzad

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    از تنها ماشین تسلا که خوشم میاد همین مدل ۳ هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ali a

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    واقعا حقشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا