تسلا

احتمال به خطر افتادن سلطنت تسلا در چین!

تسلا در حال تسلط بر بازار خودروهای الکتریکی در چین است اما انتظار می‌رود این شرکت سال آینده با چالش‌هایی از سوی رقبا روبرو شود.

تسلا امسال حدود ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رساند و به این ترتیب چین دومین بازار بزرگ تسلا پس از آمریکا بود. اگرچه این آمار فروش برای تسلا احساس‌برانگیز است اما برخی تحلیل گران معتقدند فروش تسلا در چین سال آینده افزایش خواهد یافت اما شرکت‌های چینی نیز می‌توانند فروش خود را بالا ببرند.

انجمن خودروهای سواری چین تخمین می‌زند تسلا سال آینده می‌تواند فروش حدود ۲۸۰ هزار دستگاهی در چین داشته باشند که یکی از دلایل آن تولید تسلا مدل Y در گیگافاکتوری شانگهای خواهد بود. ایلان ماسک انتظار دارد این کراس اوور پرفروش‌تر از خودروهای مدل ۳، مدل S و مدل X ظاهر شود.

یکی از تحلیلگران صنعت خودرو در مصاحبه با بلومبرگ گفته است:

با وجود مزیت‌های عمده گیگافاکتوری ۳ تسلا، می‌توان انتظار افزایش فروش قابل‌توجهی را برای سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در کشور چین داشت.

اگرچه انتظار می‌رود فروش تسلا در چین افزایش یابد اما انجمن خودروهای سواری چین پیش‌بینی کرده کل فروش خودروهایی با انرژی‌های جدید در چین به ۱.۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ برسد به این معنی که بیش از ۸۰ درصد بازار آماده‌ی تصاحب توسط شرکت‌های متنوع خواهد بود. شرکت‌هایی همچون Nio، Xpemg و Li در موقعیت بسیار خوبی برای فروش خودروهای الکتریکی هستند.

مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های مشاوره خودرویی در چین گفته است:

از ماه ژوئن تاکنون شاهد رشد پایدار فروش شرکت‌های Nio، Xpeng و Li بوده‌ایم. آیا شما می‌توانید با وجود چنین شرکت‌های ثروتمند و خلاق رقابتی باقی بمانید؟

این تنها خودروسازان چینی نیستند که مایه نگرانی تسلا می‌باشند. خودروسازان مشهوری همچون فولکس‌واگن و مرسدس بنز نیز به شدت در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی خود هستند و آمار فروش خودروهایی همچون فولکس ID.3 نشان داده این محصولات با استقبال بالایی مواجه شده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
bloomberg

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. S

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    دلیل آروم بودن سایت یعنی چی میتونه باشه???
    خدایی اول صبح دلم براشون تنگ شد
    بخصوص اون چند اکانتی هایی که خودشون حرفای خودشونو تایید میکردن بعد با ی اکانت دیگه خودشون رو دیس میکردن و بحث بین خودشون و خودشون میفتاد???

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. challenger

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      اره خیلی خلوته دل تنگ شدم

      موافقم 8
      مخالفم 0
  2. challenger

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    به نظرم nio es6 از لحاظ ظاهری جذابیتش بیشتر از مدل Yهست
    البته طرفدار چینی ها به هیچ وجه نیستم و همین طور برقیا یا به قول بعضیا جاروبرقی ها
    ولی اولین خودرو برقی که من ازش خوشم اومد این بود

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. $Ãbţìň$

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      باهات موافقم،اما من وقتی که هامر برقی رو دیدم،یکم به ماشین های برقی حس بهتری پیدا کردم،اما به هیچ عنوان از هیچکدوم حتی اون هامر هم استقبال نمیکنم و متنفرم از این ماشین ها

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. Ahmedreza2002

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      نه تنها nio یلکه اکثر ماشینای بازار به نظرم از مدلy بهترن
      خیلی ناجوره تیپش

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Ahmedreza2002

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        البته فیس ماشین منظورمه

        موافقم 4
        مخالفم 0
  3. حمید

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اخه نفس دوستداران خودرو گرفته شده
    نه پولی نه خودروی خوبی هست
    با این فرمان ما حالا ها باید سمن و دنا و … ببینیم و بخریم
    ?

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. مهرداد كمال

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1824 ديدگاه)

    تسلا کار غیر ممکنی رو ممکن کرد ماشین برقی کاملا کاربردی و مطمئن با قیمت معقول و نتیجه پذیرش عموم

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. Cadillac

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    چرا رمز من عوض نمیشه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. مهدی،:امید اینده

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    اقا یکی توضیح بده چرا این همه سهامش بالا رفت

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. SAMURAI

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (715 ديدگاه)

      نبوغ ایلان ماسک
      البته بخش زیادیش حبابه

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. challenger

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (178 ديدگاه)

        می دونیم نبوغ ایلان ماسکه
        ولی بالاخره یه کار هایی انجام داده منظور ما اینه اون کارها چیه چی کار کرده
        چه شگرد هایی زده
        قطعا با انجام برخی شگرد ها تونست انقدر سهام شرکتش رو رشد بده

        موافقم 3
        مخالفم 0
  7. میثم

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    در نهایت هم این اتفاق می افته
    بازار بین تمام شرکتها پخش میشه
    حالا یکی بیشتر و یکی کمتر
    ولی اون تحلیلی که چند روز پیش پدال منتشر کرد بنظر من درسته. شرکتهای سنتی پتانسیل تولید بالایی دارن و خیلی زود میتونن با تیراژ بالاشون نیاز بازار رو تامین کنن

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. Elmiraj

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3105 ديدگاه)

    خب همان طور که گفتم دیر یا زود این اتفاق می‌افته و در خلال افزایش فروش جهانی تسلا ، رقبا هم با ارائه محصولات ارزان تر به فروش بالاتری دست خواهند یافت ،،، چون ارزان ترین تسلای موجود حداقل ۳۸ هزار دلار قیمت داره که بسیار بالاتر از حداقل قیمت رقباست ، خصوصاً چینی‌ها…

    با افزایش تقاضا و حذف درون سوز های بیشتر یک تسلا با تیراژ کم‌ش نمی‌تونه جوابگوی همه باشه…

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. Elmiraj

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3105 ديدگاه)

      به علاوه کل ظرفیت تولید گیگافاکتوری شانگهای برای سال جدید ۵۵۰ هزار دستگاه اعلام شده که علاوه بر بازار داخلی چین به ژاپن ، کره و اروپا هم صادر میشه .

      موافقم 3
      مخالفم 0
  9. زیزیگولو

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4887 ديدگاه)

    تسلا کمپانیی هستش که شاید یه عده ازش متنفر باشنو یه عده دیگه بپرستنش ((مثل همین بچه های پدال خودمون)) ولی‌با این وجود و حتی با تموم فرازو نشیبای ماشینای برقی تو بازار شکی نیستش که تسلا تو زمینه ماشینای برقی تو جهان بین بقیه برندای برقی پیشرو هستش تا جایی که این کمپانی رو میشه به‌ عنوان یکی از معدود خودروسازای برقی نوآورو موفق دونست که شبکه‌ شارژ مخصوص‌ به‌ خودشو داره و داریم میبینیم که هرچی بازار ماشینای برقی بزرگترو گسترده‌ تر میشه و خودروسازای بیشتری واسه رقابت با تسلا میان تو بازار ولی این حقیقت بیشتر معلوم میشه که رقابت با تسلا کار آسونی نیستش و بطور کلی هر جوری که بخایم بررسی کنیم تسلا رهبر ماشینای برقی تو بحث کارایی به حساب میاد

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. challenger

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      این حرف شما تایک مدت صدق می کنه
      یعنی هیچکی به تسلا نمی رسه فکر نکنم
      به نظر من تنها وتنها دلیل موفقیت تسلا ریسک پذیری و ریسک پذیر بودنه البته یه خورده( از یه خورده بیشتر) خوش شانس بوده

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4887 ديدگاه)

        درسته که رقابت بین برندای برقی خیلی نزدیکو شونه به شونه هستش … هرچند من بین برندای برقی تایکان رو میپسندم ولی باید پذیرفت که بازم تسلا با فاصله از بقیه جلوتره

        موافقم 3
        مخالفم 0
  10. Ramin

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    کار تسلا سخت خواهد بود.

    نه واسه اینکه برند هایی دیگه مثل گلف و تویوتا هستن.

    واسه اینکه خودرو های چینی ارزون و برقی زیاد داریم.

    مثالش cs55 E ruck هست. اصلا قدرت نداره . شتاب نداره. ( 210 اسب و 330 نیوتون گشتاور / شتابشم 13 هست ) ولی….

    با هر بار شارژ 605 کیلومتر میره. دیفرانسیل جلو هم هست !!!!!!!!

    قیمتشم 24 هزار دلاره. اقتصادی هم هست.

    تسلا باید بتونه ماشین هاشو واسه چین ارزون در بیاره. وگرنه برند های چینی برقی ساز نابودش میکنن. ( چون اولویت خیلی ها میزان پیمایش هست و زمان شارژ هست . )

    به نظرم تسلا باید یه خودرو ارزون برقی بسازه.

    قیمت پایه مدل 3 از 40 هزار دلار شروع میشه. که از دسترس بعضی ها خارجه.

    مدلx و s بماند……

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. رامتین

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    بنظرم تا 2 سال دیگه فولکس واگن بازار الکتریکی های چین را میگیره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Mr.X

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    بنظرم کل جهان تا ۱۰، ۲۰ سال آینده زیر سلطه اقتصاد چین قرار میگیرن با این سرعت پیشرفت. مثل ایران که الان همه چی توش چینیه.
    ماشین های چینی هر شب که میخوابی صبح پا میشی دارن بهتر میشه. از جیلی میلی رسیدن فعلا به تیگو ۷ و هایما و نیو اینا. بعدشم که همینجوری پیشرفته میشن تا اقتصاد رو زیر سلطه خودشون میگیرن
    ایران هم برای همین خودشو چسبونده به چین ولی در آخر تانزانیا و سومالی پیشرفت میکنن ما هم هنوز تو پراید موندیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. AMIRREZA

      ۲۳ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقا شما اشتباه میکنید
      اقتصاد چین تا یک میلیون سال دیگه هم از اقتصاد آمریکا رد نمیشه چون علت اصلی رشد اقتصاد چین اینه که شرکت های بزرگ به خاطر نیروی کار ارزون محصولاتشون رو توی چین تولید میکنن اما تمام این شرکت ها یا آمریکایی هستن یا از فناوری های آمریکایی استفاده میکنن یا محصولاتشون رو به آمریکا صادر میکنن
      مثلا واسه تحریم هواوی هیچ شرکتی جرئت نداشت به هواوی چزی بفروشه یا برای هواوی چیزی بسازه حتی سامسونگ و سونی به اون عظمت از دولت آمریکا درخواست مجوز کردن یک دلیل دیگه هم نفوذ آمریکا تو تمام کشور ها هستش الان شما ببین چین و روسیه چند ماهه واکسن کرونا رو ساختن اما بجز چند تا کشور دیگه تو هیچ کشوری مجوز نگرفت اما نگاه کن به واکسن آمریکایی که چند هفته هستش که ساخته شده و توی اکثر کشور های پیشرفته جهان داره تزریق میشه یه دلیل دیگه هم اینه که چین اصلا آزادی بیانی که آمریکا داره رو نداره همین دوهفته پیش یه میلیاردر چینی از دولت چین انتقاد کرد الان ناپدید شده برای همین میلیاردر های جهان سرمایه هاشون رو وارد چین نمیکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Sina

    ۱۳ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    یه عیبی که بسیار واضح تو مدل X و Y دیده میشه فرم ماشینه که اصلا زیبا نیست ، خیلی واضحه که همون نسخه سدانه که فقط بهش ارتفاق دادن ، به نظرم خیلی بهتر میتونست در زمینه طراحی کار کنه ، مدلY طراحی عجیبی داره به نظرم،
    مدل اس ظاهر خوبی داره ولی بقیه مدل ها باید روشون بیشتر کار میکردن
    نمای جلوی مدل 3 هم چندان عالی نبوده
    هرچند به دلیل پرفورمنس و اعداد و ارقام بهتر از رقبا بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا