تسلا

مشخصات احتمالی هاچ‌بک تسلا برای رقابت با فولکس‌واگن ID.3

تسلا با مدل جدیدی که هنوز نامش مشخص نیست، برای حمله به بخش هاچ‌بک‌های کامپکت الکتریکی آماده می‌شود. برنامهٔ ساخت این خودرو برای اولین بار سال گذشته توسط ایلان ماسک اعلام شد و قرار است در سال ۲۰۲۳ پدیدار شود. انتظار می‌رود هاچ‌بک تسلا برد بیشتری نسبت به رقیب اصلی خود یعنی فولکس‌واگن ID.3 داشته باشد و با قیمت کمتری در حدود ۲۵ هزار دلار به بازار عرضه شود. این بچه تسلا از لحاظ کلاس با خودروهایی مثل فولکس‌واگن ID.3 و نیسان لیف به رقابت خواهد پرداخت اما قیمت‌گذاری آن موجب می‌شود بتواند حتی با خودروهای سگمنت پایین‌تر مثل پژو e-208 و هوندا e هم رقابت کند.

طبق گزارش‌ها، تسلا به لطف سلول‌های باطری جدید ۴۶۸۰ که امکان کاهش ۵۰ درصدی هزینهٔ تولید را فراهم می‌کند می‌تواند به این قیمت برای هاچ‌بک جدید خود دست پیدا کند. درعین‌حال، این باطری‌ها می‌توانند ۵ برابر انرژی بیشتری ذخیره کنند که ۱۶ درصد افزایش برد را به دنبال خواهد داشت. به گزارش اتوکار، ارزان‌ترین نسخهٔ هاچ‌بک تسلا بردی حداقل ۴۰۰ کیلومتری خواهد داشت که از نسخهٔ پایهٔ ID.3 با برد ۳۵۰ کیلومتر بیشتر است. از سوی دیگر، برد نسخهٔ پرچم‌دار این هاچ‌بک هم احتمالاً با مدل ۳ دوربرد که بردی ۵۶۵ کیلومتری دارد برابر خواهد بود. این بچه تسلا از لحاظ طراحی شباهت‌هایی با مدل ۳ خواهد داشت هرچند که از استایل هاچ‌بک دو جعبه‌ای و اندازهٔ جمع‌وجورتر برخوردار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    هیچی دیگه فکر کنم ID.3 به فنا بره 😬

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Reza

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      فولکس رو دست کم نگیرید

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. Silent

        ۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        جسارتا اگر مطالب پر پیمون برند و پوشش می داد سایت از تسلا فاصله رو درک می کردین ! امکان نداره بدون پیروی از مهندسی ناب کالیفرنیا دیزاین تسلا بتونن کار جدیدی کنند تا سال ها! به همین سادگی

        موافقم 1
        مخالفم 8
  2. سورنا

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    تسلا کم کم داره سبد محصولاتش هم بیشتر میشه و این خیلی خوبه رقابت که باشه کمیفیت و … هم بیشتر میشه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3099 ديدگاه)

    شایعاتی در این باره وجود داره که تسلا با سلولهای ۴۶۸۰ و روش های جدید تولید که با هر شرکت دیگری متفاوت هست ، هزینه تولید هر یک از این هاچبک ها را به رقم عجیب ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار خواهند رساند !
    و این باعث خواهد شد که این ماشین قیمت پایه زیر بیست هزار دلار داشته باشه و فروش زیاد این مدل به تنهایی درآمد سالیانه ۳۷ میلیارد دلاری
    برای تسلا داشته باشه….
    تسلا چند ماه قبل زمین ۱۱۳ هکتاری واقع در ضلع جنوبی گیگافاکتوری شانگهای را جهت احداث فاز سوم این کارخانه که محل تولید این مدل خواهد بود را تصاحب کرده .

    (( بدانید که متوسط قیمت خودروهای الکتریکی در حال حاظر ۴۲ هزار دلار هست ))

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. مک وال

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (217 ديدگاه)

      این خودرو زیر 20 هزار دلار نخواهد بود.
      خودت هم داری میگی شایعه.
      تازه تسلا قصد داره قیمت سایبرتراک رو هم افزایش بده.

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. rezars pc

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      چراغاش اوونی باشه که اول مقالست میشه ۴ امین تسلایی که طراحیشو دوست دارم

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. new RAMIN

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      (( بدانید که متوسط قیمت خودروهای الکتریکی در حال حاظر ۴۲ هزار دلار هست ))

      راستش در روستای شما اینجوری هستش.
      ولی تو روستاهای ما قیمت الکتریکی های byd میانگین 22 هزار دلاره تازه خودران اتو پارک هم داره کیفیتش هم برای خودش غولیه. بسیار هم فروشش خوبه

      ((هزینه تولید هر یک از این هاچبک ها را به رقم عجیب ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار خواهند رساند !))
      در روستای شما این شکلی هست ولی در روستای ما جنرال موتورز وولینگ عرضه میکنه
      که 2 نفرس و میزان پیمایشش 200 کیلومتره قیمتش هم 6 هزار دلاره

      البته در روستای ما کمپانی CH هم تکنولوژی تعویض باتری در 19 ثانیه رو گذاشته که
      رسما از بنزین زدن سریعتره !! البته مراحل اولیس ولی قطعا تا سال آیندن همه گیر میشه.

      راستی ماشین شما زیاد تو روستای ما فروش نداره ها!!😂😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. rezars pc

        ۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        جسارتا آمریکا ۳۳۰ میلیون جمعیت داره و چینم یک میلیاردو پونصد و آقا رامین شما از هردو هزاران کیلومتر فاصله
        دست ما کوتاه و خرما بر نخیل

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. new RAMIN

          ۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          ((جسارتا آمریکا ۳۳۰ میلیون جمعیت داره و چینم یک میلیاردو پونصد و آقا رامین شما از هردو هزاران کیلومتر فاصله
          دست ما کوتاه و خرما بر نخیل))

          رضا جان منظور من میزان آمار فروش نسبت BYD هست. نسبت به byd زیاد نمیفروشه /// اون پایین مقایسه امار فروش byd , nioبا تسلا روگذاشتم.میتونی بخونی.

          تسلا خودرو الکتریکی خوبیس. ولی وقتی با 2/3 یا حتی نصف قیمت محصولات تسلا میتونی الکتریکی بخره با همون میزان پیمایش و متریال و آپشن های بالاتر… خب چه دلیلی داره تسلا بخریم؟؟؟

          تسلا در هر کشوری حضور پیدا کنه امار فروشش خیلی میزنه بالا طوری که تسلا مدل 3 جزوه 10 خودرو پر فروش میشه. اما چرا در چین داستان اینطوری نیست ؟؟ داستان برمیگرده به کمپانی ها داخل خود چین.

          حالا اینکه چرا مردم چین به جای پرداخت 41 هزار دلار به تسلا مدل 3 میرن 35 هزار دلار پول چینی مثلا آشغال میدن و byd هان سوار میشن رو…خودتان قصاوت کنید چرا…!

          قطعا دلیلی هست که ما از آن بی خبریم.

          موافقم 2
          مخالفم 2
      2. ارشیاSVJ

        ۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (307 ديدگاه)

        جارو برقیا رو حساب کن.
        نه سشوار ها.

        موافقم 4
        مخالفم 0
    4. Silent

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      عالی! مدل 2 تسلا در اصل بر مبنای دانش نوین باطری هایی است که توسط خود مجموعه توسعه پیدا کرده در کالیفرنیا بهینه شده نسبت ابعاد به وزن و ظرفیت(لینکش گذاشتم تو سایت چند روز پیش). استارات موضوع هم نگرانی از عدم تناسب تیراژ همین مدل 2 به علت همگانی بودن امکان خرید بلطف قیمت بی رقیبش هست.
      داخل موتور تسلا چی هست و چرا بی همتاس؟ https://www.youtube.com/watch?v=wvLmBfwmA04 و https://www.youtube.com/watch?v=esUb7Zy5Oio همون جوری که می بینید در اصل با مجموعه چیپ ست ها سر کار دارید به سان موتور فضا پیما 😂 نه قطعات اچارکشی که بیفتی به جونش! در نتیجه زبان استوک و تیون کردن همچین مجموعه مستقلی بکل تفاوت داره با همه چیزایی که تا الان دید از ماشین. هر موتور به تنهایی داری قدرت تولید گشتاور به صورت مستقل هست (هر موتور روی چرخ ها معادل یک ماشینه!) این نحوه بازتعریف گشتاور مغناطیسی الکتریکی موتورهای تسلا که الان شرکت های دیگر مشغول کپی از کانسپت اصلی این غول هستند موجب حذف میلنگ و پرت گشتاور موتور می شه در نتیجه سیستم گیرباکس تک سرعته سر کار داریم 😎😂 که دیگه تاخیر عوض کردن دنده ها از بین می ره و شتاب بی مانند و درک می کنیم سیستم گیرباااکس ش خودش یک دنیاس! که توسط چیپ ست ها برای هر موتور روی چرخ مستقل عمل کرده و دیوانه است نیسست تو سایت مطالبش عجیبه!!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Silent

        ۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        بلطف همین موتوهای پیشران تسلا 4 تا عدد و داشته باشید: تعداد قطعات متحرک داخل موتور 90% کاهش داره نسبت به کل تولیدات خودروهای دیگر سیستم شمع و رادیات یعنی از چیزی حدود 200 قطعه شده 17 پارت فققققط !! اینه برترین برند دنیا . حالا شتاب و باطری و نرم افزارش بماند…. سیستم گیرباکس و تسلا بازااا می دونید اضافی کنید مطلب!

        موافقم 1
        مخالفم 2
    5. Silent

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      باز رفت رفت برا تاییید لینک یوتیوب 🤔 چه بد

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. rezars pc

        ۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        لینک پدال هم بزنی همینه

        موافقم 1
        مخالفم 0
    6. بهزاد

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      جسارت نباشه مهندس ، قیمت باتری چند درصد از قیمت کل خودرو را شامل میشه؟
      مثلا الان قیمت هر کیلووات باتری 100 تا 110 دلاره و اگر یک باتری 70 کیلوواتی به کار برده بشه میشه 7 هزار دلار ، بعد از این اگر هزینه تولید باتری مثلا 40 درصد افت کنه در نهایت 2800 دلار از هزینه ها میاد پایین و قیمت خودروی 25 هزار دلاری میشه 22200 دلار و ما هر چی حساب میکنیم نمیشه 12 هزار دلار و نمیفهمیم تو مغز شما چی میگذره!
      نمیدونم کجا درس خوندی یا میخونی اما هر چه هست شما نمایش یک شکست کامل سیستم آموزشی هستید که حتی مبانی ساده ی اقتصاد رو تو این سن و سال درک نمیکنید.

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. ARAZ

        ۸ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (63 ديدگاه)

        بدبختی اینه وقتی متوجه نمیشید یه بار دیگه نمیخونید . هر جور دوست دارید میفهمید
        مرد حسابی گفته تسلا با سلولهای ۴۶۸۰ و روش های جدید تولید .
        منظور روش جدید تولید باتری نیست روش کلی تولید خودرو رو گفته .
        اول خواندن نوشتن یاد بگیریم بعد به آموزش دیگران ایراد بگیریم .

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. بهزاد

          ۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          اگه منظورت نوشته متن گزارشه که ، و روش های جدید تولید نداره اما اگر صحبت مهندسه که ایشون یک چیزی میگه اونم کلی و اگر ازش راجب جزئیات پرسیده بشه نمیتونه جواب بده چون کارش کپی یک متن از جایی به جای دیگه ست نه تجزیه و تحلیل.
          الانم شما اصلا متوجه نیستی بحث راجب چیه!
          سر همدیگرو درد نیاریم بیشتر این حرفها واسه اهداف دیگری هست و پنج سال دیگه همگی متوجه خواهیم شد.
          مدیر پاناسونیک میاد میگه ما در توسعه و ساخت باتری 4680 موفق شدیم و در تاسیسات خودمون از 2021 اقدام میکنیم و بعد مدیر LG میاد میگه ما مشغول توسعه و تحقیق باتری 4680 هستیم و امیدواریم تا 2023 یا زودتر تولیدشو شروع کنیم بعد شماها هنوز متوجه قضایا نیستید!
          پایین ترین ضریب هوشی هم متوجه میشه اگر تسلا این باتری هارو ساخته بود دیگه چرا شرکت های دیگه مشغول توسعه و تحقیق بودن! و مثلا LG هنوز نتونسته باتری های به این اندازه را تولید کنه؟ مگه تسلا اینارو نساخته…
          دو ساله عدد باتری میگن و فکر میکردن نوعی فرمول ساخت با مواد جدیده در حالی که فقط داشتن اندازه ی سلول باتری هارو میگفتن و شما هم به این خاک ریز پیوستید البته اگر روح دیگری از ایشان نباشید

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Silent

          ۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (625 ديدگاه)

          این برا همین 17 ساعت پیش هست!! patent مفهموم خیلی مشخصی داره! حالا از دقیقه 2.45 تا 6.30 چی می گه؟😂 https://www.youtube.com/watch?v=WH6GXfGvxCo خیلی واضح هست پتنت 4680 توسط تسلا ثبت شده در امریکا

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          المیراج شما فقط مشغول تحریف هستی نه چیز دیگه.
          باتری ها اونم از نوع 4680 کاملا توسط پاناسونیک توسعه یافته و با شروع تولید در تاسیساتش در آمریکا تحویل تسلا خواهد شد و اگر دوستانی هستند که توانایی درک این جوان جویای نام را دارند بیان به ایشون شیر فهم کنند اینقدر جفنگ تحویل ندن.
          تسلا دو ساله تولید میکنه و انبار! فاجعه در حد جام جهانی و کنتور هم نداره و جالبه که تیم تسلا میگه ما در s plaid سال دیگه از باتری های 4680 استفاده میکنیم و یک نفر اینجا هر جور دلش میخواد میبنده و میبافه.
          اون دستگاه پرس سه تیکه هر وقت آماده شد بیا اینجا بگو ، در ضمن این امکان توسط شرکت دایکاست ایتالیایی فراهم شده و هیچ ارتباطی با تسلا نداره و هر شرکتی که بخواد میتونه این ادوات رو ازشون بخره.
          اون یکی اکانتت میای میگی تسلا ال ای دی هایی ساخته که شب و روز میکنه و موجب دید بهتر چشم های ماشین بعدش میگی تامین کننده اش سامسونگه!
          خالی بندی هم حدی داره…

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. Elmiraj

          ۸ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          ((باتری ها اونم از نوع ۴۶۸۰ کاملا توسط پاناسونیک توسعه یافته))
          😂😂😂
          پس این پاناسونیک بود که ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۹ از سلولهای ۴۶۸۰ رونمایی کرد و اون شخصی که رو سکو بود مدیر پاناسونیک بود نه ایلان ماسک😂
          .
          .
          ((تسلا دو ساله تولید میکنه و انبار! فاجعه در حد جام جهانی و کنتور هم نداره ))
          خدایی فازت چیه کارخانه به این بزرگی که تسلا دو سال مشغول احداثش بوده انکار می‌کنی …!؟!؟ تسلا اوایل امسال فیلم مونتاژ سلولهای ۴۶۸۰ آن را منتشر کرد و این سلول های دپو شده به محض تکمیل گیگابرلین در model y بکار خواهد گرفت.

          ((جالبه که تیم تسلا میگه ما در s plaid سال دیگه از باتری های ۴۶۸۰ استفاده میکنیم و یک نفر اینجا هر جور دلش میخواد میبنده و میبافه.))
          جهت اطلاع تسلا هیچ وقت نگفته ما در S plaid از سلولهای ۴۶۸۰ استفاده می‌کنیم…!! حتی کوچکترین شایعه ای هم در این خصوص درست نشده…
          اونی که قرار بود به سلول‌های ۴۶۸۰ مجهز بشه plaid plus بود که به کل از سبد محصولات تسلا حذف شد .

          ((اون دستگاه پرس سه تیکه هر وقت آماده شد بیا اینجا بگو ، در ضمن این امکان توسط شرکت دایکاست ایتالیایی فراهم شده و هیچ ارتباطی با تسلا نداره و هر شرکتی که بخواد میتونه این ادوات رو ازشون بخره.))
          دستگاه سه تیکه نیست و این سه اجزای اصلی پلتفرم هست که توسط دستگاه gigapress در سه تیکه مجزا ساخته میشه…!!!
          جهت اطلاع شرکت دایکاست ایتالیا تنها تامین کننده gigapress هست و هیچ ارتباطی در طراحی آن نداشته ( اگر دیدی IDRA این دستگاهو به خودروساز دیگری فروخت ، خبرشو به من بده…)
          .
          .
          .
          خدایی بسه😂 دلیلی نداره بیشتر از این خودتو ضایع کنی…
          این میزان از نا آگاهی و مقاومت در برابر فهمیدن در نوع خودش بی‌نظیره…

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. بهزاد

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          سایلنت دانشمند این پتنت نحوه ی جاگذاری یا چیدمان سلول ها در پک و شارژ و دی شارژ کردن و چند تا مورد دیگه را داره میگه و کلا کارکردش روش امن و کمتر گرم شدن اتصلات و سلول ها در زمان کار را بیان میکنه!
          4680 نوعی اندازه برای باطریه نه چیز دیگری ، یکم قدرت ادراک رو بالا ببرید.
          اون چیزی که تسلا به عنوان سلول باتری 4680 نشان داد یک پروتوتایپ بود و مثلا داخلشو تشریح میکرد که کوبالت نداره اینو داره اونو نداره و… اما پاناسونیک بارها گفته باتری 4680 رو با متد خودش تولید و به دست تسلا میرسونه همانطور که LG شیمیکال هم گفته باتری های 4680 با متد خودشون ساخته خواهد شد.
          اینقدر این اعداد رو تکرار نکنید ، باور کنید بیشتر کاربران حالت تهوع پیدا کردن و این میزان غیر منطقی بودن غیر عادیه.
          اندازه جزو پتنت ها حساب نمیشه و اگر تسلا سازنده ی باتری هست دیگه چه نیازی به شرکت های دیگه داره خودش آستین بالا بزنه تولید کنه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
    7. Elmiraj

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      new RAMIN @
      اینجا حرف ما در مورد برند های تراز اول دنیاست که در بازار آمریکا حضور دارن نه چینی های اسباب بازی ساز که خودروی الکتریکی شون اندازه دو دست رینگ و لاستیک model 3 هم قیمت و ارزش نداره…
      .
      .
      بهزاد @
      ((جسارت نباشه مهندس ، قیمت باتری چند درصد از قیمت کل خودرو را شامل میشه؟
      مثلا الان قیمت هر کیلووات باتری ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلاره و اگر یک باتری ۷۰ کیلوواتی به کار برده بشه میشه ۷ هزار دلار ، بعد از این اگر هزینه تولید باتری مثلا ۴۰ درصد افت کنه در نهایت ۲۸۰۰ دلار از هزینه ها میاد پایین و قیمت خودروی ۲۵ هزار دلاری میشه ۲۲۲۰۰ دلار و ما هر چی حساب میکنیم نمیشه ۱۲ هزار دلار و نمیفهمیم تو مغز شما چی میگذره!))

      اول از همه بدونید که هزینه تولید هر کیلووات از سلولهای ۴۶۸۰ در پک باتری کمتر از ۱۰۰ دلار هست… چون هیچ انسانی در خطوط تولید ۴۶۸۰ وجود ندارد و کل پروسه مونتاژ خودکار هست ، علاوه بر این هر سلول ۴۶۸۰ اندازه‌ای پنج برابر بزرگتر از سلولهای ۲۱۷۰ داره این خود هزینه تولید را نزدیک ۳۰ درصد کاهش داده .
      دوم اینکه این هاچبک ۲۵ هزار دلاری از آنجایی که رو پلتفرم اصلاح شده model 3/y سوار میشه و قطع به یقین اندازه کوچکتری هم از دو مدل مذکور خواهد داشت پس حتما از باتری ۵۲ کیلوواتی نسخه های پایه Model 3/y یا حتی کوچکتری بدلیل چگالی بالای سلول های 4680 استفاده خواهد کرد که این خود باعث میشه قیمت تمام شده پک باتری کمتر از ۵ هزار دلار باشه .

      ((اگه منظورت نوشته متن گزارشه که ، و روش های جدید تولید نداره اما اگر صحبت مهندسه که ایشون یک چیزی میگه اونم کلی و اگر ازش راجب جزئیات پرسیده بشه نمیتونه جواب بده چون کارش کپی یک متن از جایی به جای دیگه ست نه تجزیه و تحلیل.))
      منظور از روش تولید مجزا از همه ، دستگاه‌های غول‌پیکر gigapress هستن که تنها در خطوط تولید تسلا پیدا میشن و هیچ خودروساز دیگری قادر به استفاده از آنها نخواهد بود چون روش تولید Mega cast اختراع تسلا هست و پتنتش سال ۲۰۱۹ توسط تسلا ثبت شده…
      در روش Mega cast کل مجموعه پلتفرم که برای دیگران متشکل از صد ها تکه هست ، برای تسلا تنها شامل سه تکه بزرگ میشه که این خود هم هزینه تولید را بسیار کاهش داده هم سرعت تولید را بسیار بالاتر از دیگران برده .
      .
      ((مدیر پاناسونیک میاد میگه ما در توسعه و ساخت باتری ۴۶۸۰ موفق شدیم و در تاسیسات خودمون از ۲۰۲۱ اقدام میکنیم و بعد مدیر LG میاد میگه ما مشغول توسعه و تحقیق باتری ۴۶۸۰ هستیم و امیدواریم تا ۲۰۲۳ یا زودتر تولیدشو شروع کنیم بعد شماها هنوز متوجه قضایا نیستید!))
      مدیر پاناسونیک و LG هیچ وقت نگفتن که ما سلولهای ۴۶۸۰ را توسعه دادیم ، چون طراحی و توسعه این سلول ها بیش از دو ساله توسط تسلا انجام شده و کارخانه Kato road تسلا که در نزدیکی کارخانه Fremont هست از سپتامبر ۲۰۱۹ تاکنون در حال تولید و دپوی این سلولهاست .
      پاناسونیک و LG فقط و فقط تأمین این سلول ها برای تسلا خواهند بود ، هر چند بعد دو سال هنوز قادر به تولید آنها به صورت انبوه نشدن…!!

      بازم بعد دو سال خوب شد که فهمیدی این کد ها فقط نشانگر اندازه سلول ها هستن…!
      .
      .
      .
      خودت هیچی نمیدونی و از هیچی خبر نداری ، لطفاً لقب بی اطلاع و…. را به دیگر اعضای سایت نده چون آخر سر این خودتی که اینگونه ضایع میشی…

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. porsche

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        من ماشین سایپا رو به تسلا ترجیح میدم

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. akrh78

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1358 ديدگاه)

          خیلی با کامنتت حال کردم
          حسن ختام خوبی بود
          کلا همشونو شستی بردی

          موافقم 1
          مخالفم 1
  4. Ali

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (267 ديدگاه)

    با این قیمت بیاد میترکونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. new RAMIN

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    این نسخه ارزان 25 هزار دلاری قراره تو چین تولید بشه.
    بزار ببینم این تسلا در برابر byd و nio چه کرده !

    در سال‌ 2020 فقط تسلا مدل3 در بازار چین بود.
    که 135449 دستگاه فروخت امسال مدل Y هم اومد

    آمار فروش تسلا مدل 3 در 4 ماه نسخت 2021 = دقیقا 73296 دستگاه.
    آمار فروش تسلا مدل Y در 4 ماه نخست 2021 =دقیقا 21822 دستگاه.
    مجموع فروش در 4 ماه نخست سال 2021 = دقیقا 95125 دستگاه
    قیمت تسلا مدل3 در چین= 38 الی 58 هزار دلار
    قیمت تلا مدل Y در چین= 36 الی 42 هزار دلار.

    .

    بریم سراغ BYD
    راستش رو بخواهید byd دقیقا 21 محصول داره !
    همه رو نمیتونم بگم. اون 2 تا پر فروش هارو میگم.

    byd سانگ پرو الکتریک / byd هان برقی

    آمار فروش byd سانگ پرو الکتریک در سال 2020= دقیقا 132130 دستگاه
    آمار فروش byd سانگ پرو الکتریک در 4 ماه سال 2021 = دقیقا43621 دسنگاه

    byd هان برقی تازه اومده تو بازار چین و از 6 ماه پایانی سال 2020 در چین عرضه شد
    آمار فروشش رو میبینم.

    در سال 2020 = دقیقا 28773 دستگاه
    در 4 ماه نخست سال 2021 = دقیقا 27101 دستگاه

    قیمت byd سانگ پرو الکتریک در چین= 32 الی 40 هزار دلار
    قیمت byd هان الکتریک در چین = 26 الی 38 هزار دلار

    حالا بریم سراغ NIO
    راستش قیمت محصولات nio در چین خیلی بالاس !
    Nio فقط 3 محصول داره. ES8 و ES6 وEC6

    es8 قیمتش از 42 هزار شروع و به 62 هزار دلار ختم میشه.
    es6 از 40 هزار دلار شروع و 61 هزار دلار ختم میشه.
    ec6 هم از 49 هزار دلار شروع و به 52 هزار دلار ختم میشه.

    همه این 3 محصول 2 برابر تسلا قیمت دارند. طبیعتا آمار فروشش اگه زیاد باشه باید به تسلا شک کرد! اما باز هم آمار فروشش خوبه.

    آمار فروش سال 2020 = دقیقا 43724 دستگاه !
    آمار فروش 4 ماه 2021 = 29242 دستگاه.

    میدونم چشم گیر نیست. اما خب محصولات خیلی گرونن.

    دیگر کمپانی ها هم زیاد گسترده حضور ندارن xpeng که محصولاتشو فقط 6 ماهه عرضه کرده. بقیه هم در آینده عرضه میکنن.

    راستی هواووی رو فراموش کردین😍😍
    500 اسب قدرت.
    پیمایش 500 کیلومتر
    قیمت 33 هزار دلار.

    شما را نمیدونم ولی من NIO و byd رو به تسلا ترجیح میدم. تسلا که مشکلات کیفیتش داد و بیداد میکنه. خودرانش هم خرابه😂😂😂 خب nio و byd میخرم.

    تازه پدال خبرش رو بزار که تسلا 186 هزار خودرو تولید شده تو چین رو فراخوان داده
    🤣🤣

    تسلا جان عزیز. شما عالی هستی داداش. همه قبولت دارن.

    ولی تو چین اون بزرگان یه لقمه چپت میکنن !!!!
    بزودی هم میان اروپا و آمریکا اونجا هم به لقمه چپت میکنن🙃🙃🙃

    دیروز هم لینک گذاشتم changan که فقط 3 خودرو الکتریکی داره که آخر خنده هستن
    ولی با این حال برای مشتری ارزش قائل شده و داره تکنولوژی تعویض باتری ارائه داده ! تعویض باتری فقط در 19 ثانیه !!!!! این حتی سریعتر از بنزین زدنه!!!

    دیروز لینکش رو در قسمت اون مقایسه پیکاب های فورد دادم.

    خلاصه تسلا داره روی شتاب 1.9 اس پلاد کار میکنه. اون سر کره زمین دارن روی تعویض باتری 19 ثانیه ای کار میکنن. حالا کدام یک کاربردی تره!؟؟🤣

    به نظرم تسلا بهتره از بازار چین جمع کنه بره. هرچند بعد اون سوتی که داد و اون زنه تو نمایشگاه شانگهای داد و بیداد کرد و شکایت کرد و اون تصادفات خودران تسلا و…
    به نظرم واقعا بهتره تسلا از بازار چین جمع کنه بره. چون فقط آبروش داره میره !!

    الان دیس لایک حمله پراید سواران تسلا دوست! و سیل انتقادات زیر کامنت من میاد.
    خدا رحم کنه!!😂😂

    ولی من حقیقت رو گفتم🙃

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. Mad.z.Max

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      ((…الان دیس لایک حمله پراید سواران تسلا دوست! و سیل انتقادات زیر کامنت من میاد…))

      پس خودتم واقفی که حرفات خریدار نداره، ولی بازم میشینی قلم فرسایی میکنی و با روان ملت بازی میکنی

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        آره خب خودت می‌دونه کسی به حرفاش اهمیت نمیده اما برای جلب توجه هرکاری می‌کنه….

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          خودت نه خودش😐😂⁦🤦‍♂️⁩
          از دست این اصلاح کننده….

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. porsche

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      رامین کسی که خوابرو میشه بیدار کرد ولی تسلا فنا خودشونو به خواب زدن

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    تو این کلاس بهترین میشه . من تجربه رانندگی با تسلا سایبر تراک رو داشتم. از پشت گوشی سنگینی شو احساس میکردم ولی قدرت و گشتاورش عالی بود چسبندگی خوبی هم داشت ظاهرشم که شبیه ماشینای مریخه.

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۸ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      نه فرازمینی کشف شده نه مریخی در نتیجه ماشین مریخی هم وجود خارجی نداره!😂 توهمات انسان هاست که مثلا میگیم این مال مریخه! درواقع اونم یه ماشین زمینیه مثل باقی ماشین ها….

      موافقم 1
      مخالفم 1
    2. akrh78

      ۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      یا خود خدا
      کیفیت سنجی متریال از رو عکس کم بود
      تست شتاب و هندلینگ و محل ساخت (مریخ) از توی بازی هم اضافه شد
      واقعا ما بهترین پارک ها رو در سطح منطقه و جهان داریم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. میثم

    ۸ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    شنیدم داره روی باتریهای نانو هم کار میکنه که ابعاد و وزنش خیلی از باتریهای 4680 کمتره

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا