تسلافراری

جنگ هزار اسبی‌ها! درگ فراری SF90 و تسلا مدل S پلاد

خودروهای الکتریکی به‌آرامی در حال سلطه بر بازار خودرو هستند و دراین‌بین، برخی از خودروسازان سریع‌تر از بقیه در حال انجام این تغییر بزرگ هستند. فراری هم این حرکت را فعلاً با مدل‌های پلاگین‌هیبریدی آغاز کرده که اولین آن‌ها SF90 استراداله با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. از سوی دیگر، تسلا هم پادشاه خودروهای الکتریکی است و با مدل S پلاد ۱۰۲۰ اسب بخاری حکمرانی می‌کند؛ اما کدام‌یک از این دو خودروی هزار اسبی پادشاه ۴۰۰ متر خواهد بود؟

درگ‌تایمز در ویدئوی جدید خود به این سؤال پاسخ داده است. در این رقابت، تسلا کمی قوی‌تر است اما به خاطر باطری‌ها، وزن بسیار بیشتری هم دارد. این دو خودرو همچنین قدرت خود را به شیوهٔ کاملاً متفاوتی تولید می‌کنند. فراری برای رسیدن به هزار اسب بخار، یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو را در کنار سه موتور الکتریکی قرار داده است درحالی‌که تسلا قوای محرکهٔ تمام الکتریکی سه موتوره دارد.

از نظر فنی، فراری پیروز دو مسابقهٔ اول محسوب می‌شود زیرا تسلا جامپ استارت کرد. البته در مسابقهٔ دوم هردو خودرو جامپ استارت داشتند اما تسلا زودتر جامپ کرد. در مسابقهٔ سوم، فراری شروعی عالی داشت و در بیشتر مسافت پیشتاز بود اما درست پیش از خط پایان، تسلا از سوپرکار ایتالیایی پیشی گرفته و با ثبت تایم ۹.۳۶ ثانیه پیروز می‌شود. فراری هم در اینجا تایم ۹.۵۹ ثانیه را ثبت می‌کند. در مسابقهٔ چهارم اما تسلا شروع بهتری داشت و برای دومین بار پیروز شد. تایم دو خودرو هم در این درگ دقیقاً مثل درگ قبلی بود.

و سرانجام مسابقهٔ آخر هم نتیجه‌ای شبیه به دو درگ قبلی داشت. در اینجا دو خودرو شروعی مساوی داشتند اما بااین‌حال تسلا همچنان خودروی برتر میدان بود و در آخر با ثبت تایم ۹.۳۸ ثانیه، رقیب ایتالیایی با تایم ۹.۶۱ ثانیه را مغلوب کرد. از این رقابت نتیجه می‌گیرم که هرچند ممکن است خودروهای الکتریکی خودروهای بنزینی سنتی را در پرفورمنس شکست دهند اما هیبریدی‌ها تهدید متفاوتی محسوب می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۸ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    حماسی ترین درگ 1000HP معاصر، برای ثبت توو تاریخ! آخرین سوپراسپورت تیراژ دار هم در برابر تکنولوژی TESLA از نفس افتاد.
    لیستی از سوپراسپورتهای پرفورمنس پرهزینه صنعت خودرو که در آرزوی دیدن رخ چراغ های جلوی TESLA PLIAD راهی گاراژ شدن:
    مکی 765LT
    لامبو آونتادور SVJ دنده شلاقی
    مکی 720S تیون 1000اسبی
    لامبوEVO
    و در نهایت Ferrari SF90 سریعترین سوپراسپورت و نتیجه تکامل تکنولوژی خودروها از دید بسیاری :))
    ماشین های 500 700 هزار دلاری برای خواص

    اما ارقام: نزدیکترین درگ در دنیای واقعی فراری SF90 با 1000hp ترکیبی از انجین های V8 تویین توربو هیبریدی با 3موتور الکتریکی و جعبه دنده 8 سرعته دو کلاجه و 1300پوند سبکتر (معادل6 نفر سرنشین) و پلتفورم اسپورت فیبرکربنی
    و PLAID سدان چهار در با قیمت 120 هزارتا که صرفا از انجینهای مغناطیسی TESLA و گیرباکس تک سرعته اتومات!!! بهره می بره.

    موافقم 43
    مخالفم 80
    1. Silent

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      مهمترین ویژگی که توو این درگ به وضووح دیدید مخصوصا دور3! تکامل کامل معماری انجینهای مغناطیسی TESLA هست که در PLAID به عنوان نسل اول داره خود نمایی می کنه! مدل S سالهای 2019 معروفبه شتاب رعد آسا هست و می گفتن بعد شتاب اولیه می شه توو دورهای بالا با تسلا برابری کرد ولی!!!!

      موتورهای “” پوشش کربنی “”نسل جدید TESLA جهشی فوق العاده در بعد پرفورمنس و مصرف بهینه KWH هست! که ضمن سبکتر شدن و شتاب اولیه دیگه توو دورهای بالا روتاری حول انجین حتی به فراری هم رحم نکرد و براحتی از پشت سر این ماشین رو گرفت حالا سایرین بماند! TESLA شرکتی هست که توو هیج زمینه ای شبیه ش وجوود ندارد!

      طبیعتا در نسل بعد PLAID با توسعه ادامه دار معماری موتورها و ورود باطری های 4680 سبکتر ارزانتر با ظرفیت بالا احتمالا شاهد ابر سدان بعدی خواهید بود!

      موافقم 30
      مخالفم 45
      1. یوسف

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (937 ديدگاه)

        آقا این جنرال موتورز چند روز پیش گفته بود تا سال 2025 از تسلا جلو میزنه…. واقعا چه فکری کرده…..
        این نتیجه تسلا و فراری تو خط مستقیم هست و توی پیست نتیجه چیز دیگه ای میشه

        موافقم 20
        مخالفم 10
    2. new RAMIN

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      من یه زمانی فن تسلا بودم silent ولی دیگه اینقدر مبالغه نمیکردم…

      هر ماشینی رو با تسلا مقایسه میکنی بکن…اشکال نداره…
      اما خط قرمز من لامبورگینی هست🙂 خبر داری که لامبورگینی با موتور تنفس طبیعی و دیفرانسیل عقب بودنش چنین شتابی داره؟؟(البته 4چرخ متحرک هم میشه خرید)میدونی اگه توربوشارژ یا سوپر شارژ بزاریم روش چی کار میکنه؟؟
      https://www.pedal.ir/%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%b1%da%af%db%8c%d9%86%db%8c/%d8%b3%d8%b1%d8%b9%d8%aa-%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%b1%da%af%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%88%d9%be%d8%b1%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%98/

      https://www.pedal.ir/%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%b1%da%af%db%8c%d9%86%db%8c/%d8%b4%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%b1%da%af%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%a8%d9%88/

      از بچه 7 ساله تا مرد 50 ساله…همه لامبورگینی دوست دارن…حالا چرا؟؟
      چون یه لامبورگینی هست…

      موافقم 37
      مخالفم 22
      1. Silent

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        توو فنش ی من خودشم! TESLA فقط کافیه بدونید داره چه برنامه هایی رو پیش می بره فاصلش با کمپانی های دیگه روزی بهتر درک شد که فکر می کردن با 4 تا باطری و 2 تا موتور می شه برقی ساخت! :)))

        چیزی در مورد “”موتورهای پوشش کربن”” TESLA شنیدی؟! کمپانی که روی شاتل کار می کنه بهتر از هر خودرو سازی در مورد علم آیرودینامیک
        پیشرانه ها
        اطلاع داره و نتیجش می شه همین که توو جاده PLAID برا سبقت گرفتن از فراری هم مشکلی نداره فقط راند 3 رو پلی کن چند بار!
        TESLA کمپانی یک تریلییییون دلاری که بشکه های نفت رو در قالب باطری ارززززان تر عرضه کرد! ثروت یعنی تکنولوژی و سیلکن ولی

        موافقم 28
        مخالفم 40
        1. AMIN(M.A.S)

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (815 ديدگاه)

          اقای خود تسلا
          شما از گشتاور فوری بزرگ و اثراتش چیزی میدونی ؟
          تسلا حدود حداقل400NMگشتاور بیشتری داره(چون از حداکثر گشتاور فراری اگاهی ندارم حدودی گفتم) و همشو هم فوری در لحظه استارت داره اون چیزی هم که شما دیدی نتیجه همین اختلاف گشتاوره که مزیت فوری بودنش میتونه وزن بالاترشو خنثی کنه و وقتی در بازه وسیع تری در دسترس باشه میتونه اثرگذاری بیشتری بذاره (شتاب گیری دارای افت کمتر منظورمه این قضیه توی خودروهای پرخوران نسبت به تنفس طبیعی ها هم قابل درکه) و تاجایی که میدونم فراری تا حداکثر 200KM/H از موتورای الکتریکیش استفاده میکنه و بعد از اون باتری ها فقط اضافه وزن هستن

          موافقم 24
          مخالفم 13
        2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          باید یاد آوری کنم آیرودینامیک ترین خودروی تولید محدود دنیا اول xl1 فولکس هست و آیرودینامیک ترین خودروی تولید انبوه دنیا eqs هست ، البته ماشینی که جلو پنجره نداشته باشه بایدم آیرودینامیکش خوب باشه برای همین بنز a کلاس هم میشه مثال زد با آیرودینامیک ۰.۲۲ و میشه نتیجه گرفت بنز آیرودینامیک ترین خودرو های دنیا رو میسازه

          موافقم 10
          مخالفم 11
      2. The full electrek car audi rs e tron gt

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        ولی تسلا یه چیز دیگست
        می گید لامبورگینی ولی تسلا s plaid ماشینیه که svj و دیگر ماشین ها که سایلنت نام برد حریفش نمیشن
        سوپر اسپرت های خیلی سری هم مثل مک لارن ۷۲۰ تیون شده این ماشین معمولیش هم یکی از سری ترین ماشین های دنیاست که تسلا جاش گذاشت
        لامبورگینی را درسته همه دوست دارن اما اونتادر svj برتری جز صدا نسبت به اس پلد هم نداره و قیمت ها هم مقایسه کنید
        پس چرا طرف اس پلد نخره اونتادر بخره؟
        بوگاتی شیرون را بهتره با رودستر تو مشخصات مقایسه اش کنید
        هیچ ماشینی هم همین شتاب ۱.۹ ثانیه ای نسخه پایه رودستر (جز ریمک نورا) نداره وقتی هم با شتاب ۱.۱ ثانیه ای بیاد یکی از سری ترین ماشین ها جهان میشه در تکنولوژی هم هیچ سوپر کاری حریفش نمیشه در سرعت هم همینطور
        رودستر در نسل جدیدش دستگیره روی درش نداره درس لمسی باز میشه و حتی برف پاک کنش هم پیشرفته تر از یک ماشین دیگه هستش
        حالا همین را با شیرون مقایسه کنید…
        قیمت میلیون دلاری داره خیلی از همه لحاظ ضعیف تر هم هست پس خریدن تسلا خیلی بهتره و قطعا ماشین بهتری هستش
        پدال جان کامنتم خواهش می کنم منتشر شود با سپاس🙏🌹

        موافقم 20
        مخالفم 24
        1. new RAMIN

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          The full electrek car audi rs e tron gt
          تمام کامنت شما رو با این چندتا عکس پاسخ میدم…

          https://img-ik.cars.co.za/news-site-za/images/2017/06/Ferrari-GTC4Lusso-1.jpg?tr=w-1200,h-800

          https://ag-spots-2021.o.auroraobjects.eu/2021/04/05/lamborghini-aventador-lp770-4-svj-roadster-c722705042021203122_1.jpg

          https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/12/Lamborghini-SC20-2020-1024-10.jpg

          https://ag-spots-2021.o.auroraobjects.eu/2021/06/12/mclaren-speedtail-c762912062021170308_1.jpg

          البته تو رنج قیمت تسلا اس پلاد میشه اینم خرید ولی کمه هزینه بالاتر👇
          https://p1.pstatp.com/origin/33a6e0004a8e4b63e6feb.jpeg

          اخ.اشتب لینک دادم😅با پول اس پلاد 5 تا از اینا میدن☝منظورم این بود👇
          https://www.thedrive.com/content/2021/10/071A1811.jpg?quality=85&width=1440&quality=70

          موافقم 9
          مخالفم 6
        2. Porsche 911

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          خواهشا بیاین این بحث رو تموم کنیم
          هر کسی سلیقه ای داره و انقدر سلیقه های متفاوت در دنیا هست که شاید اصلا به طبع ما خوش نیاد
          پس دلیل این همه بی احترامی چیه
          اینکه بخاطر یه ماشینی که اصلا ندیدیم یا اگر هم دیده باشیم باز ارزش این بحث و جدل هارو نداره

          من انتخابم یکی از سریعترین فراری ها و خودرو های حال حاضر جهانه
          چون واقعا خیلی دوستش دارم هر چند مثل خیلی از فراری های قدیمی یک اثر هنری تمام عیار نیست ولی با مهندسی ایتالیا و فراری ساخته شده

          ولی واقعا شتاب این همه بالا واسه یه سدان مثلا خانوادگی رو نمی‌فهمم
          آخه چرا
          هیچ ارزشی نداره
          حالا برای یه سومر اسپرت مثل SF90 و ۹۱۱توربو اس و…. خوبه ولی بازم نه خیلی ولی واسه سدان اصلا هیچ دلیل منطقی ای نداره

          موافقم 4
          مخالفم 6
        3. Behrouz

          ۱۵ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (372 ديدگاه)

          تو قویترین تسلا رو داشته باشی تو خیابون کسی بهت نگاه هم نمیکنه 🙄 ولی اون ماشینهایی که نام بردی همه رو میخکوب میکنه تو خیابون باهاش عکس یادگاری هم میگیرن پست هم میزارن .ولی اون ماشینهای بی روح 😣😣 … شما الکتریک بازا ماشین باز نیستید فقط اداشو در میارید کی میاد یه لامبو یا بوگاتی رو میذاره میاد تسلا سوار شه … فقط برای سر کار رفتن خوبه وبس

          موافقم 7
          مخالفم 5
      3. GT

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        رامین بشدت موافقم👌

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. The full electrek car audi rs e tron gt

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          رامین جان نظرت محترم ولی لوسید ایر هم نمی تونه برتری های زیادی نسبت به پلد داشته باشه
          تو شتاب و سرعت پلد خیلی بهتره
          ولی لوسید مهندسی خیلی خوبی هم داره
          مهندس این ماشین یکیشون پیتر رالینسون هست که خیییلی مهندسی ماشین ها را با خلاقیت خوب انجام می ده قبلا برای تسلا بود اما الان برای لوسید رفته
          شاید بتونم بگم این ماشین تنها ماشینیه که می تونه به اس پلد برای رقابت نزدیکش باشه
          چرا انقدر به چینی ها علاقه داری🧐🙂😁

          موافقم 5
          مخالفم 3
        2. new RAMIN

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          (چرا انقدر به چینی ها علاقه داری)
          الان چه ربطی به سوپر کارها داره؟؟🤔 اما اینو بببین تا بفهمی…

          https://www.instagram.com/tv/CTTc7-NJwD6/
          این هم لینک یوتویب 👇
          https://m.youtube.com/watch?v=KRsUWY0md2g

          بر کسب اطلاعات بیشتر از این موتور الکتریکی به اینجا مراجعه فرمایید
          https://inf.news/en/auto/9a5d98b593085c2a181462dc8db148dc.html

          دوستانی که معتقد هستید موتور های الکتریکی و ماشین برقی ساده هستن و پیچیده گی ندارن فیلم رو ببنید تا بفهمید1= موتور الکتریکی پیچیدگی خودشان را دارند و بفهمید 2= آینده از آن کیست🙃

          درضمن من به چین مردم و تاریخ و فرهنگشون هیچ علاقه ای ندارم…فقط صنعتش…

          موافقم 4
          مخالفم 1
        3. M.K karimi

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (860 ديدگاه)

          👌👌👌👌
          (جای ریپلای نداشت مال آقای رامین بود )

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. حسن

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (187 ديدگاه)

      یه سوال داشتم، گیربکس تک سرعته اتومات چطور کار می کنه؟ شما در نظرتون بهش اشاره کردین، گفتم احتمالا بهترین کسی که بتونه توضیح بده شما هستین؟

      موافقم 7
      مخالفم 2
      1. Silent

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        انجین های مغناطیسی TESLA بر خلاف ساختار دست و پا گیر احتراق داخلی موتور های سنتی برای هماهنگی ترکیب سوخت هوا و انتقال نیرو با دور موتور از موتور به چرخ ها چیزی که معروف به میلنگ و پرت نیروی تولیدی تا چرخ ها هست بکل از اساس به هیچ کدومشون نیاز نداره!
        نیروی تولید شده در انجین های بوستر تسلا مستقیما از سر روتاری درون سیم پیچ که توسط مدارهای پیچیده میزان میدان مغناطیسی تولید شده مدیریت می شه به سر چرخ ها منتقل می شه و و با فشردن پدال گاز و رها کردنش مدارهای درون سیستم خودشون کار مدیریت تولید نیرو رو انجام می دن و دور موتور صرفا با یک چرخ دنده ای که به چرخ های منتقل می شه که اصطلاحا می گیم تک سرعته اتومات! ویژگی که حتی در پورش تایکان و محصولات برقی شده bmw هم نیست چون این برندها از دید تولید ماشین درون سوز در تلاش برا تولید ماشین الکتریکی هستن.

        موافقم 13
        مخالفم 22
        1. بهزاد

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          شماها وقتی وارد فاز دیتا میشید چشم بسته غیب میگید.
          یک کلمه بگو گشتاور موتور الکتریکی یک میزان ثابت داره و مثل درون سوزها با کم و زیاد شدن دور موتور تغییر نمیکنه برای همین به گیرباکس چند سرعته نیازی نداره.
          گاهی اوقات تماشا کن و زیاد درگیر توضیحات و این جفنگیاتی که تحویل میدی نشو.

          موافقم 20
          مخالفم 9
        2. مجتبی

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (42 ديدگاه)

          چی می گی عمو، اینورتر دارند دیگه، سرعت موتور وابسته به فرکانس هست، با اینورتر سرعت گشتاور و حتی ولتاژ سر موتور رو تغییر میدند

          موافقم 9
          مخالفم 2
        3. حسن

          ۱۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (187 ديدگاه)

          ممنون بابت توضیح،
          من از نسلی هستم که بیش از بیست ساله در مورد خودرو و مکانیک خودرو ها اطلاعات داره و دنبال اخبار خودرو هست. توضیحاتت نشون میده یه چیزایی از ماشین میدونی! همونطور که دوستان هم گفتن خلاصه همه حرفات اینه هست که بخاطر نحوه ارائه قدرت در موتورهای الکتریکی نیازی به استفاده از سیستم های پیچیده انتقال قدرت نیست. اما سوال من این هست که چرا یه چیزی که تک سرعته هست و در واقع با یک نسبت ثابت نیرو رو انتقال میده با اسم اتوماتیک ازش نام ببریم!؟ و همچنین نامگذاری های مشابه به اسم اتوپایلت و غیره! (همشون جنبه تبلیغاتی دارن تا اینکه بخوان تکنولوژی یا نو اوری خاصی باشن)

          یبار این رو گفتم بازم میگم، بهتره بری GM EV1 رو سرچ کنی وببینی که سال ۱۹۹۹ جنرال موتورز ماشین الکتریکی با گیربکس تک سرعته ساخته و این موضوع اصلا جدید و اختراع تسلا نیست! فقط اون موقع لزومی برای برقی شدن نداشتن که بیشتر سرمایه گذاری کنن.

          در مورد شرکت های خودرو سازی دیگه هم اگر کمی مطالعه کنی میبینی اونا لزومی نداره خودشون رو ناگهانی به خودرو ساز برقی تبدیل کنن. همه شرکت ها بفکر درامد بیشترن و شرکت های خودرو سازی (بنزینی یا دیزل) تا وقتی فروش دارن چرا باید همه چی رو تعطیل کنن و برقی بسازن (چون تسلا برقی میسازه!!!).
          کم کم به اون سمت در حرکت هستن و این به معنی عدم توانایی اون شرکتا نیست. بلکه این مسیر تدریجی براشون سود بیشتری داره. و در اینده هم که کاملا الکتریکی بشن خیلی از تسلا عقب تر نخواهند بود. تسلا در ماشین های الکتریکی سرامد هست و در این شکی نیست، اما باید قبول کنید ماشین های الکتریکی از پیچیدگی بسیار کمتری برخوردارن و این به معنی توانایی و تکنولوژی بالای تسلا نیست (دقیقا برعکس هست).
          و در اخر وقتی خودرو سازان همه الکتریکی بشن، صحبت از تلنولوژی و شتاب تسلا خنده دار می شه در اون زمان، و تسلا هم مثل مابقی شرکتای خودرو سازی خواهد بود.

          موافقم 1
          مخالفم 1
    4. Sina10

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      همه نظرتون درسته ، اما بخش اخرش برام خنده داره
      چجوری اون موقع میشد موتور های برقی که توش قوانین فیزیک باز تعریف میشن ، اما الان شد ماشین ساده و ارزون؟!
      واقعیت اینه که پلاد عالیه و در این شکی نیست اما کسی که SVJ و 765LT رو میخواد بخره ، کمترین نگاهی به پلاد نمیکنه و هر کسی هم دنبال پلاد هست هم نگاهی به سوپرماشینا نمیکنه
      چون اهدافشون متفاوته
      اینا هرکدوم برای کاربردهایی متفاوت تولید شدن
      لامبو SVJ کلی درگو باخته چون اصلا برای اونجا ساخته نشده! برای تایم زدن در نوبرگرینگه
      ویرون استاندارد وقتی که توی پیست ها تایم میزد نسبت به قدرتش فاجعه بود و هست چون هدفش این نیست ، جالبه بدونین همین تسلا پلاد و حتی ماشین عادی مثل RS3 جدید و ب‌ام‌و M4 توی پیست مشهور نوربرگرینگ ازش سریعتر بودن!!
      تسلا هم عالیه و این نتیجه هم فوق العاده خوب که نشون میده برای ساختش تلاش زیادی کردن اما نباید با فراری مقایسه و جانشین سازی بشه چون ربطی به هم ندارن!
      و در کل درگ کار سختی نیست ، اگه اینطور بود تیونر های کوچیک با فاصله از تسلا جلوترن! اما این نتیجه واسه یه ماشین عادی عالیه به نظرم که تونسته تو خط مستقیم این هیولا ها رو راحت مغلوب کنه ،
      اما بازم میگم ، هدف متفاوته و نباید این پیروزی معادل جانشین کردن حساب بشه

      موافقم 12
      مخالفم 7
      1. Silent

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        ساده به معنای تعداد کم قطعات متحرک فیزیکی و شمع و سوپاپ! وگرنه که هییچ آچار بدست سنتی و تییونری جرات باز کردن و بستن انجین های تسلا رو نداره!
        در بعد بحث پیست هم گفتم این موتورهای نسل جدید که در دورهای بالا هم عملکرد فوق العاده روتاری حول انجین ر و به راننده می ده!!!! صرفا نمونه اولیه هست که احتمالا در Track package PLAID با اسپویلر اکتیو و کالیبر سرامیکی ترمز و سبک سازی به لطف باطری های نسل آتی پیست محور هست! هرچند برای یک سدان نیاز نیست

        موافقم 8
        مخالفم 13
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          چون در واقع موتور نیستن وگرنه کسی مال تایکان و موتور هیبریدی پریوس هم باز نمیکنه داداش ، الکی همه چیزو گنده نکن ، یه کلام بگو شتابش فوق العادس ، یا یه همچین جیزی ، نیاز به اینهمه تحقیر نیست

          موافقم 4
          مخالفم 5
      2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        خیلی خوب گفتی ، دمت گرم آقا سینا

        موافقم 1
        مخالفم 4
    5. RezaRs

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      پلتفرم استاردله المونیومه نه کربن فایبر دوست عریز

      موافقم 2
      مخالفم 7
      1. Silent

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (625 ديدگاه)

        The car’s all-new chassis combines aluminium and “””carbon fibre”””” to improve structural rigidity
        برند خودتوون رو هم سر درنمیارید :))

        موافقم 6
        مخالفم 9
        1. RezaRs

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          برند من نیست دوس عزیز هر وقت فراری مال من شد از شما هم دعوت میکنم مارنلو

          موافقم 6
          مخالفم 4
    6. ممد ژانگولر

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3505 ديدگاه)

      تسلا لامصب ۳ بار عروسک فراری رو نابود کرد 😮
      مگه داریم مگه میشه
      دلم برای فراری و خدابیامرز انزو فراری سوخت
      یبار که از فورد جی تی شکست خوردن اینبار هم از تسلا
      یعنی آمریکاییها بدجوری حال فراری میگیرن 😿

      موافقم 11
      مخالفم 22
    7. Elmiraj

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      تازە این در حالیه که SF90 به ازای هر تُن از وزن ۱۵۷ اسب بخار قدرت بیشتری داشت….!!!

      نسبت قدرت به وزن ۲.۱۱ در برابر ۱.۵۹

      موافقم 11
      مخالفم 15
      1. محمد امین

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        تلمیراج وزن فراری ۱۷۵۰ کیلوگرم هست با مایعات و بعد از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۷۸۰ تسب قدرت داره
        لطفا یکم مطالعاتت رو به سمت خودرو های دیگه هم جهت بده

        موافقم 10
        مخالفم 7
        1. Elmiraj

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          ۶۸ لیتر بنزین و دیگر مایعات سرجمع ۱۰۰ کیلوگرم به وزن SF90 اضافه می‌کنه که باز میشه ۱.۶۹ کیلوگرم بر اسب بخار…یعنی بازم به ازای هر تُن ۱۱۹.۴ اسب بخار قدرت بیشتر…!!!!

          خود فراری و تمامی مجلات دنیا گفتن که 986 اسب بخار قدرت داره نه ۷۸۰…!!! چون یک هایپرکار به این دلیل هیبرید میشه که از سیستم الکتریکی در شتاب اولیه و سیستم درونسوز در شتاب ثانویه استفاده کنه .

          حال نکته جالب داستان اینجاست که اگر وزن ۱۶۷۰ کیلوگرمی sf90 را با تمامی مایعاتش در نظر بگیریم و قدرت سیستم هیبرید را هم اصلا حساب نکنیم باز نسبت قدرت به وزن ماشین ۲.۱ کیلوگرم بر اسب بخار میشه و با S plaid هم تراز میشه که می‌بایست با این وضعیت تایم ۹.۲ و شتاب ۱.۹۸ ثبت کنه که احتمالا تو خواب مهندسان فراری اتفاق بیوفته….
          .
          .
          در آخر باید بگم دیدن اینکه یک سدان ۱۳۰ هزار دلاری به پیشرفته ترین و پر بازده ترین سیستم درایو دنیا مجهزه و هایپرکار هایی با قیمت ۵ و ۱۰ و حتی ۲۰ برابر قیمت هم حریفش نیستن برای طرافداران این برند ها واقعا سخته…

          موافقم 9
          مخالفم 16
        2. AMIN(M.A.S)

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (815 ديدگاه)

          جناب Elmiraj ظاهرا هیچ توجهی به اثر گشتاور ندارید
          اقای محمد امین دفعه پیش کامنت خیلی قشنگی درباره وضعیت های مختلف خودرو درحین شتابگیری گذاشتن
          من هم عرض کردم مزیت قدرت معمولا توی دورهای بالاتر و برای درنوردیدن سرعتای بالاتره به صورت ساده و قدرت و نسبت های مربوط بهش درواقع در سرعتای بالا کارایی پیدا میکنن خصوصا اینجا که ازنظر پاورترین خیلی تفاوت های بنیادی وجود داره
          تسلابه میزان قابل توجهی گشتاور بیشتری داره(فک میکنم حدود400NM) و مزیت فوری بودنش باعث میشه تاحدود زیادی وزنشو خنثی کنه تو کامنت بالاتر هم عرض کرده بودم
          ولی فراری گشتاور خیلی کمتری رو در حین لانچ داره که بخش نه چندان زیادی ازش فوری و مربوط به بخش الکتریکیش هست و همین مساله باعث میشه حتی اگر به قول شما نسبت قدرت به وزن برابری داشته باشن تسلا جلو بیوفته و درباره سیستم هایبرید هم علاوه بر هدفی که وجود داره میزان استفاده هم ازش ملاکه دیگه
          قرار نیست هر ماشینی که سیستم هایبرید داره از همه فول الکتریک ها در دوربالا و از همه درونسوزا در دور پایین سریعتر باشه که اونجوری خب پس باید انتظار داشت اکورا NSX هم سریعتر از مدل اس و بوگاتی شیرون باشه
          ولی به هرحال بازهم اختلافشون خیلی زیاد نبود
          بازم خودتون بهتر میدونید

          موافقم 4
          مخالفم 3
        3. Elmiraj

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          AMIN (M.A.S) @
          یعنی مجموع گشتاور درونسوز در محور عقب و گشتاور الکتریکی در محور جلو نتونستن ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر تسلا را جبران کنند در حالی که تسلا ۵۵۲ کیلوگرم وزن بیشتری داشت…!؟!؟
          ( وزن sf90 اینجا ۱۶۱۰ کیلوگرم اعلام شده)
          .
          .
          ((ای کاش درگ در آسفالت معمولی بود و S plaid شارژ ۱۰۰ درصد داشت تا تفاوت دو ماشین را بهتر می‌دیدیم ))

          موافقم 7
          مخالفم 9
        4. بهزاد

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          گشتاور تسلا ۶۰۰ واحد NM بیشتره که خودش به اندازه ی یک موتور V6 توربو هست.
          در آینده ای نچندان دور خودروسازان همتراز فراری به خاطر استفاده از مواد سبک در ساخته ها و تولیدات برقی به اعدادی خواهند رسید که این شور خنثی بشه‌.
          تسلا به خاطر هزینه ها نمیتونه پابه پای اسپرت سازان بیاد چون استفاده از فیبرکربن و کولار و زیلون و سایر متریال و آلیاژهای سبک و گران ،قیمت خودرو را به شدت بالا برده که از عهده ی فروش و پرستیژ تسلا خارجه.

          موافقم 3
          مخالفم 5
        5. AMIN(M.A.S)

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (815 ديدگاه)

          نه فقط 400NMگشتاور رو بلکه این گشتاور فراری (البته الان دیدم گشتاور مجموع فراری رو نمیدونم چجوری ولی 800NMاعلام کردن پس اختلافشون600NMهست برای مقایسه و یاد اوری داج چلنجر اسکات پک و لامبورگینی هوراکان کلا 600تا گشتاور دارن!! ) مزیت فوری بودن برای اکثر میزان خودشو نداره اما تسلا حدود1400NM رو به صورت فوری داره که میتونه با وجود وزن سنگین همچین نمایشی داشته باشه و برای همینه انتظارم ازش بیشتره
          مثال میزنم (مقایسه کلی هست)
          شوی کامارو SS قدرتی در حدود460اسب و گشتاوری حدود 640NMداره که همین مقادیر (حالا با مقدار کمی بالا و پایین) در مدل3پرفورمنس هم هستن و از نظر وزنی چیزی حدود200KGکامارو سبک تر هست
          اما در عمل زمانی که مسابقه درگ 1/4مایل برگزار میشه در بهترین لانچ تسلا حدود نیم ثانیه جلو میوفته (اینجا از عملکرد و سرعت گیربکس کامارو هرچقدر هم باشه چشم پوشی میکنیم)
          دلیل این اختلاف زیاد مشخصه که گشتاوری فوری این ماشینه که البته به 4چرخ منتقل میشه و شتاب اولیه خیلی بهتری بهش میده
          صفر تا صد کامارو حدود 4.2یا 4.1ثانیه و صفر تا صد مدل3حدود3.4 ثانیه هست
          خودتون مقایسه کنید و تاثیر گشتاور فوری رو ببینید و البته تاثیر گیربکس رو که در مقایسه بالا ندید گرفته بودیم
          در مقایسه پلاد و فراری هم چیزی که فراری رو روی دور نگه میداره همون سیستم هایبرید و سیستم انتقال قدرت هست که سرعت فوق العاده ای داره(4چرخشم متحرکه برخلاف کامارو) و موتور پرخوران که گشتاور رو در محدوده بهتری نسبت به تنفس طبیعی داره و باعث میشه اختلافش با پلاد نسبت به کامارو و مدل 3کمتر باشه گرچه نسبت هامون متفاوتن و ما اختلاف وزن زیاد داریم اما اختلاف گشتاور خیلی بیشتری داریم و منظور دوستان از هنر مهندسی فراری همین چیز هاست
          بازم میگم مقایسه درگ با درگ مدل 3و کامارو هم یه مقایسه کلی بود به جزییات خیلی توجه نکردم
          امیدوارم مفید بوده باشه

          موافقم 3
          مخالفم 0
        6. Elmiraj

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          ((در آینده ای نچندان دور خودروسازان همتراز فراری به خاطر استفاده از مواد سبک در ساخته ها و تولیدات برقی به اعدادی خواهند رسید که این شور خنثی بشه‌.))

          دیدیم ریماک با پلتفرم فیبر کربنی و ۸۸ درصد قدرت بیشتر چطور در مقابل سیستم درایو plaid خار شد…
          .
          .
          ((تسلا به خاطر هزینه ها نمیتونه پابه پای اسپرت سازان بیاد چون استفاده از فیبرکربن و کولار و زیلون و سایر متریال و آلیاژهای سبک و گران ،قیمت خودرو را به شدت بالا برده که از عهده ی فروش و پرستیژ تسلا خارجه))

          می‌بینیم که این خودروسازان به نظر تو پولدار و توانا به زور هم از پس طراحی یک پلتفرم الکتریکی برنمیان و از ناچاری پلتفرم درونسوز را به الکتریکی تبدیل می‌کنن و بیست تا مدل مختلف را رو همون پلتفرم ناقص سوار می‌کنند…!!!

          و این تسلای به نظر تو بی پول هست که سه پلتفرم اختصاصی در حال توسعه داره و هم‌زمان دو تا از پیشرفته ترین و بزرگترین کارخانه های خودروسازی دنیا رو میسازه…!!!
          حالا خوبه بدونی جدای اینا ، اکنون تسلا ۱۶ میلیارد دلار پول نقد در اختیار داره و ۱۹۸ میلیارد دلار هم به صورت سهام آزاد در اختیار داره که اگر ارزش دایملر ، بی‌ام‌و ، نیسان و رنو را روی هم بزاری بازم به این ۲۱۴ میلیارد دلار نمی‌رسه…

          موافقم 9
          مخالفم 7
        7. بهزاد

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          چند بار کامنت گذاشتیم منتشر نشد!
          راجب این سهام آزاد یکم توضیح میدی؟
          از کجا فهمیدی این مقدار سهام آزاد وجود داره؟ لینک
          برای چند صدمین بار میگیم هنوز شرکت ها در حال توسعه ی آینده ی خودشون و این صنعت هستند و اینقدر شرکت های کوچک را به رخ نکشید.
          ۸۲ درصد سهام تسلا شناور بوده که روزانه یکسری دلال و معامله گر بورسی بین خودشون صدها و هزاران سهم رو خرید و فروش میکنن و هیچ ارتباطی با شرکت تسلا ندارن و یک سنت هم به خزانه ی تسلا سرریز نمیشه و اون سرمایه نقدی تسلا فقط به خاطر فروش مقداری سهام ایلان بدست اومده و ارتباطی با تجارت این شرکت نداره‌.
          شما و خیلی ها میگید میزان سهم ایلان ۲۱ الی ۲۳ درصد در حالی که این میزان دقیقا ۱۷/۸ درصد هست و در واقعیت با محاسبه ی صورت های مالی این شرکت تا به حال یک دلار هم سودش از زیانش پیشی نگرفته با توجه به چند فصل سودآور اخیر!
          مقداری از این سرمایه هم با گرو گذاشتن مقداری سهام ماسک در یک موسسه ی مالی کانادایی بدست اومده.

          موافقم 3
          مخالفم 4
        8. Elmiraj

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          بر طبق جدید ترین داده های رویترز و یاهو فاینانس هم اکنون ایلان ماسک مالک ۲۳.۱ درصد سهام تسلا هست..
          ( از سال گذشته تاکنون سهم ایلان ماسک بابت مدیریت تسلا از ۲۰.۸ به ۲۳.۱ درصد افزایش یافته)

          ۱۸.۹۸ درصد برای افراد
          ۴۱.۲۰ درصد برای شرکت ها

          باقی سهام هم که ۱۶.۷۲ درصد هست به صورت آزاد هست و هیچ مالکی نداره فقط مدیران تسلا بابت آن تصمیم می‌گیرن .

          (( این ۱۷.۸ درصد بدون احتساب سهام ایلان ماسک در سولار سیتی هست ، سولار سیتی پنج ساله که زیرمجموعه تسلا شده ))

          موافقم 7
          مخالفم 1
        9. بهزاد

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          دوست گرامی راجب سهام بی نام و نشان توضیحی ندادید؟
          این ۲۰ درصد از کجا اومده یا شما چطور و بر اساس کدام داده میفرمایید این میزان سهم بی نام و نشان در اختیار این شرکته؟
          با توجه به صورت مالی این شرکت از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ در کل این شرکت نزدیک ۵ میلیارد دلار زیان دهی داشته و این مورد را ببری به یک اقتصاد دان توضیح بدی که نقدینگی این شرکت مثبت ۱۶ میلیارد دلاره همونجا سکته ی ناقص میزنه.
          حداقل طرفداری میکنید جوری باشه که منطق اقتصاد صنعتی زیر سوال نره و همینطوری چیزی که در فروم های مربوط به تسلا مشاهده میشه به عنوان رفرنس بیان نکنید.
          منتظر توضیح در مورد اون سهام بی نام و نشان هستیم؟

          موافقم 1
          مخالفم 2
        10. Elmiraj

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          ((دوست گرامی راجب سهام بی نام و نشان توضیحی ندادید؟))
          سهام آزاد سهامی هست که هنوز توسط هیچ شخص ، نهاد یا شرکتی خریداری نشده و این هیئت مدیره شرکت هست که در مورد آن تصمیم می‌گیره..‌.
          بر طبق توافقی که هیئت مدیره تسلا چند سال پیش با ایلان ماسک بستن ، هیچ پولی از تسلا بابت مدیریت شرکت به ایلان ماسک پرداخت نمیشه و ایلان ماسک بابت مدیریت تسلا سهم بیشتری را از تسلا میگیره ،،، در طول یک سال گذشته ه‍یئت مدیره تسلا بابت مدیریت شرکت توسط ایلان ماسک ۲.۳ درصد سهام تسلا را به ایلان ماسک داده . ( این ۲.۳ درصد با ارزش ۱۱۹۰ میلیارد دلاری الان تسلا معادل ۲۷.۳ میلیارد دلار هست که بالا تر از هر مدیری در دنیاست )

          سال گذشته هنگامی که تسلا ۵۷۰ میلیارد دلار ارزش داشت ، خبرگزاری رویترز در گزارشی گفت که هم اکنون تسلا این توان را که از راه فروش سهام آزادش کل دایملر ۷۰ میلیارد دلاری ( ارزش اون زمان) را بخره…. ( البته اون روز ها سهام آزاد تسلا ۲۰.۷ درصد بود که اکنون به ۱۶.۷۲ درصد کاهش یافته )
          .
          .
          .
          ((با توجه به صورت مالی این شرکت از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ در کل این شرکت نزدیک ۵ میلیارد دلار زیان دهی داشته و این مورد را ببری به یک اقتصاد دان توضیح بدی که نقدینگی این شرکت مثبت ۱۶ میلیارد دلاره همونجا سکته ی ناقص میزنه.
          حداقل طرفداری میکنید جوری باشه که منطق اقتصاد صنعتی زیر سوال نره و همینطوری چیزی که در فروم های مربوط به تسلا مشاهده میشه به عنوان رفرنس بیان نکنید.))
          https://insideevs.com/news/541696/tesla-q3-2021-earnings/
          این گذارش عملکرد مالی تسلا در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به نقل از مجله InsideEVs هست که در آن جریان نقدینگی ۱۶.۱ میلیارد دلاری و درآمد خالص ۱.۶ میلیارد دلاری به وضوح گذارش شده…

          موافقم 4
          مخالفم 0
        11. بهزاد

          ۱۱ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          باز راجب اون سهام آزاد توضیح ندادی که کجا خوندی همچین چیزی را ؟
          جریان نقدینگی و نقدینگی چیه؟
          مثلا اگه گفته ۱۶ میلیارد دلار جریان نقدینگی داشته همش میره تو جیبش؟
          منظور ما اون ۱۶ میلیارد سرمایه ی نقد بود که تا اول سال ۲۰۲۱ گزارش شده در حالی که تا اون لحظه یک دلار هم سودش از کل زیان چند ساله بیشتر نبوده؟
          اصلا این سهام آزاد معادل انگلیسیش چی میشه که شما سهام بی نام و نشان برداشت کردید؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        المیراج جان ضریب درگ رو در نظر بگیر ، sf90 یه خودروی دانفورس بالا هست ، و خودت قطعا باید تاثیر مقاومت هوا رو بدونی
        و دوباره میگم که در یه قدرت برابر، پیشرانه های بنزینی و الکتریکی نباید مقایسه بشن …، مثلا همونطور که میدونید، یه هواپیما پیشرانه ملخی رفت برگشتی ، نسبت به یه هواپیما با پیشرانه جت ، تقریبا با قدرت نصف ، سرعت برابر و مصرف سوخت خیلی کمتری داره ….
        اینجا هم به همین شکل هست ، به خاطر ساختار پیشرانه های الکتریکی و بنزینی
        بعدش هم ، در حال حاظر تسلا در هیچکدوم از ۵ درگ نتونست به شتاب ۱.۹۸ و۹.۲ثانیه برای چهارصد متر نزدیک بشه ، درصورتی که فراری به اعداد اعلامی خودش و حتی بهتر هم رسید و در صفر تا صد هم عملکرد برابری داشتن
        حالا به خاطر ۰.۲ ثانیه میگی مهندس های فراری کم آوردن! در صورتی که اختلاف مهندسی این دو ماشین زمین تا آسمون هست
        از خودت میپرسم ، ساهت یه سدان الکتریکی سخت تر هست یا ساخت یه خودرو میست محور که توی هر پیست که وارد شده رکورد زده
        و مطمئن باش تکنولوژی هوش مصنوعی که پشت سیستم ایگنیشن و وستگیت و سیستم های الکترونیکی این ماشبن هست ، از درایو تسلا پیچیده تره

        موافقم 7
        مخالفم 3
    8. محمد امین

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      خب بالاخره این مردک ذهر خودش رو ریخت…
      واقعا درگ نزدیکی بود ، اختلاف حدود ۰.۲ ثانیه
      به نظرم هر دو خودرو موفق بودن
      خب نتایج مشخص بود ، عملا تسلا هنوز هم در درگ برتری داره …
      عملکرد sf90 خیلی خوب بود ، مخصوصا اگر به لانچ ماشین ها نگاه کنید ، sf90 لانچش به خوبی تسلا و شاید هم بهتر بود ، و همه می‌دونیم که لانچ خودرو های الکتریکی چه قدر نفس‌گیر هست و تسلا جزو بهترین ها در این زمینه هست  ، پس میشه نتیجه گرفت که با توجه‌ به‌ اینکه sf90 یه سوپر کار هیبریدی هست که ۸۰ درصد قدرتش از پیشرانه ی بنزینی هست ، پس عملا یه شاهکار محسوب میشه سیستم لانچ کنترل این ماشین ، و حتی از ریماک نورا هم در لانچ بهتره، همچنین عملکرد خوب گیربکس ۸ سرعته دیدنی هست
      دلیلی این که در وسط های درگ و زمان که این دو ماشین به هم میرسیدن ، تسلا فاصله مینداخت،  مستقیما به این مسئله برمیگرده که موتور های الکتریکی فراری از سرعت ۱۶۰ کیلومتر ، تاثیر چندانی در شتاب‌دهنده ندارن و در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت عملا غیر فعال میشن ( البته همین هم که با حدود ۲۰۰ اسب قدرت تا این سرعت ها شتاب‌دهی  دارن ، یه شاهکاره مهندسی در زمینه ی موتور های الکتریکی هست که قبلا توضیح دادم ) پس ، فقط حدود ۷۸۰ اسب قدرت داره با حدود ۱۷۵۰ کیلوگرم وزن همرا با مایعات  و  از اواسط درگ و این رو هم باید در نظر بگیریم که طراحی low downforce تسلا باعث میشه که درگ خیلی کمتری داشته باشه … خودم پیش‌بینی میکردم که تسلا فاصله ی بیشتری بندازه با این وجود ،آما خب دیگه sf90 زیر دست مردان  مارانلو ساخته شده ، و همیشه فراتر از اعداد روی کاغذ عمل میکنن
      و در آخر درگ سرعت دو خودرو یکسان بود
      تسلا در هیچکدوم از درگ ها به عدد ۹ نرسید و شتاب ۲  و این هم مثل دیمن باید براش فرش قرمز بندازی تا به اعداد اعلامی اش برسه ، در صورتی که sf90 خیلی راحت بدون آوردن خم به ابرو در تمام درگ ها تقریبا زیر ۹.۶ زد و قبلا ۹.۵ هم در این کانال ثبت کرده  و توی شتاب صفر تا ۱۰۰ هم بهتر بود …
      البته میدونم  الان المیراح جان میاد بحث نسبت قدرت به وزن رو مطرح میکنه ، ولی قبلا کامل توضیح دادم که اولا نباید پیشرانه ی بنزینی با الکتریکی در یه سطح از قدرت مقایسه بشه ، و دوما که وزن و گشتاور انی بیشتر تسلا و همچنین طراحی لاستیک ها که بسیاز چسبندگی دارن باعث میشه که در مرحله ی لانچ و استرس ، تسلا مزیت داشته باشه ، و همچنین در مرحله ی قدرت ضریب درگ کم ماشین عملا برگ برنده اش هست

      موافقم 6
      مخالفم 4
    9. MC20

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1582 ديدگاه)

      Silent عزیزم ، این قیاس ، مع الفارقه ، اما تو احتمالا ، شاید ، متوجه نباشی … مثل برگزاری مسابقه دوی 100 متر ، بین یک دونده 96 کیلوگرمی قهرمان المپیک ، با یک ژیمناست 69 کیلوگرمی قهرمان المپیک … بیشتر توضیح نمیدم ، چون احتمالا قبول نمی کنی و با مثال هم گفتم که تا ابد توو ذهنت بمونه . قبلا هم گفتم ، هایپرلوپ از تسلا هم سریعتره ، پس چرا درآینده ، هایپرلوپ سوار نشیم ؟

      موافقم 0
      مخالفم 4
    10. Shirko

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (249 ديدگاه)

      اقا زوری که نیست ، فراری می بازه دیگه در برابر تسلا

      موافقم 12
      مخالفم 0
    11. عشق ب ام و

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      یکی از بزرگترین زیان های مدل اس پلاد و کلا خودروهای الکتریکی برای محیط زیست که از تورک آنی و شتابگیری سریع اونا نشأت میگیره ؛ مصرف بسیار زیاد لاستیک هستش .
      لاستیک که جزو فراورده های پتروشیمیایی است و ….

      موافقم 4
      مخالفم 3
    12. Reza Waffen SS

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5337 ديدگاه)

      و اینگونه برقی ها دنیا را به تسخیر خود درآوردند

      موافقم 5
      مخالفم 1
    13. R

      ۱۲ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1024 ديدگاه)

      چقدر چرت و پرت !!😐

      موافقم 1
      مخالفم 1
    14. Matin

      ۲۶ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (14 ديدگاه)

      با احترام ایا این تسلا ی نسبتا محترم می تونه ی لذت رانندگی اون سلاطینی که نوشتید رو بده؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. امین

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (78 ديدگاه)

    تسلا با یک دهم قیمت پیروز شد.نشون میده که خدا حافظ ماشین بنزینی

    موافقم 12
    مخالفم 26
    1. GT

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      یک دهم قیمت؟؟؟ هذا ماذا فازا؟! 😐

      موافقم 13
      مخالفم 5
    2. The full electrek car audi rs e tron gt

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      اس پلد تازه سدان الکتریکی هستش وقتشه رودستر و دیگر سوپر کار های الکتریکی هم بیان ببینید اون موقع دیگه چقدر ماشین ها سری می شن

      موافقم 7
      مخالفم 10
    3. جناب ایکس

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      اینطوری که sf90 باید هم قیمت لامبورگینی رونتون باشه 1.3 میلیون دلار… حداقل اگه توی مسائل پیچیده تر دقت نمیکنید و قیاس مع الفارغ میکنید، دیگه تو این چیزای کوچیک اشتباه نکنید.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  3. بهنام

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (820 ديدگاه)

    بعنوان یه فراری فن متعصب از باخت جواهر سنتی ایتالیایی ناراحتم ولی تسلا و مدلهای پر شتابش برام جالبن.
    باید تسلا رو بعنوان پیشتاز این عرصه قبول داشته باشیم که هنوز با خودرویی با طراحی و مهندسی پایه ای قریب به ده پونزده سال پیش داره تا بحال یکه تازی میکنه.
    انتخابم فراری هست حتی تگه اون سمت ده تا تسلا باشه .

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. علی

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      صداقتت و عشقه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  4. GT

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    عملکرد تسلا در خط مستقیم شگفت انگیزه، ولی در پیست….
    انتخاب من صد در صد فراریه

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. Silent

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      سدان4 در!!!

      نسخه پیست محور با کالیبر ترمز سرامیکی و اسپویلر اکتیو و نسل جدید باطری ها PLAID Track package هست. این نسخه صرفا انجین های پوشش کربن تسلا رو روو کرد.

      موافقم 5
      مخالفم 9
  5. یانکی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    درگ تایمز وقتی دید دستش تو تقویت مکلارن 720 و 765 رو شده رفت سمت تسلا وقتی دید همه میتونن با تسلا تایم 9.2 بزنن رفته سمت فراری اس اف 90 و دوباره شروع به تقلب کرده.گیر دادا به جامپ استارت در حالی که این اتفاق تو مسابقات رسمی که ری اکشن هم جزئی از مسابقه هست اهمیت داره.تو درگ مورد نظر هر ماشین به محض استارت تایمش حساب میشه پس با پایان مسابقه تایمهای رو تایلو اهمیت داره.نکته مهم هم اینکه که فراری درگ400 متر رو در زمان 9.7 میزنه شاید هم بیشتر و تسلا 9.2.ایشون تو درگهای گذشتش هم سعی میکرد دیمون رو بازنده جلوه بده.

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      درسته دیگه هر درگی اروپایی ها ببرن اون مجله از نظر شما میشه دروغگو و رشوه گیر ، هر درگی هم که برنده شن با نابرابری به نفع اروپایی ها بردن ، اصلا وقتی این درگا پر از دروغه چرا میبینیشون

      موافقم 11
      مخالفم 10
  6. Saleh

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    این شتاب برای یک ماشین خانوادگی برای همه خطرناکه ، هم سواره هم پیاده

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. new RAMIN

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2020/08/2021-ferrari-sf90-stradale-142-1593128812.jpg
    این عکس کافیس تا اسب رقصان مارانلو را انتخاب کنید…

    اما من به جای SF90 ترجیح میدم یه رضوانی تانک و یه بنتلی کانتیناتال مولینر داشته باشم. و به جای S plaid یه لوسید ایر داشته باشم. به نظرم کاربردی ترن…

    معتقدم فراری فقط GTC4lusso….ولی این sf90 و 296gtb انصافا زیبا هستن.فراری اگه بد باشه!(که نیست)ولی طراحی های زیباش سبب میشه دلربا و جذاب باشه.

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. M.K karimi

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      بدون اون عکس هم انتخاب معلومه …!!

      موافقم 7
      مخالفم 1
    2. جناب ایکس

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      واقعا تغییر کردی رامین! یوزر نیم NEW RAMIN برازندته

      موافقم 4
      مخالفم 0
  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    تسلا که شتابش خیلی خوبه و برقی بودن و قدرتش خیلی توی درگ به کارش میان اما نکته خیلی جالب اینه که فراری با اینکه قدرتش کمتر بود و گشتاور آنی نداشت اما تونست بسیار خوب رکورد بزنه ، در کل هردوشون از سلاطین ۴۰۰ متر هستن

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. آرین

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    تسلا بعد از این 5 راند چقدر شارژ براش موند؟ به خونه رسید؟

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. Silent

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      اووونی که راش شارژ نموووند فراری بود که 25 کیلومتر بیشتر شارژ برقی نداشت و اوونم توو لانچ جلو غول PLAID به کارش نیووومد 😂

      نه تسلایی که 600 کیلومتر شارژ داره! و کارش همینه

      موافقم 8
      مخالفم 17
  10. SF90 STRADALE

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    هیچکس بخاطر ۰.۲ یا ۰.۳ ثانیه نمیاد تسلا رو به فراری ترجیح بده
    در مسافت بالای ۴۰۰ متر ، پیست ، هندلینگ و لذت رانندگی برتری با SF90 استراداله هست
    فراری با این ماشین نشون داد به زودی تنها دلخوشی هواداران تسلا رو هم ازشون خواهد گرفت ….

    موافقم 34
    مخالفم 10
    1. AMG GT R

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1082 ديدگاه)

      اون کجا که بگی من تسلا دارم
      اوووووووننن کجاااا که بگی من فرارییییییی دارم

      موافقم 19
      مخالفم 4
      1. جناب ایکس

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        هنوز ماشین های خیلی خیلی کمی هستن که از فراری f50 gt و f40 LM و Enzo FXX که مال 10، 20 یا 30 سال پیش هستن تو پیست سریعتر باشن با اون وزن فوق العاده کمشون. پس یه درگ کم ارزش هیچی از ارزش های پادشاه سوپر اسپورت های جهان کم نمیکنه. باید منتظر نسل بعدی فراری بود تا شاهکار هایی به لیست بالا بلند شاهکار های خود اضافه کنه. بشخصه هم عاشق اس اف 90 هستم و حتی اگه تسلا تایم 8 ثانیه هم بزنه برام فرقی نداره چون فراری فراری هست و فقط اهلش میفهمن که منظورم از کلمه فراری فراری هست چیه. از 3 سالگی تقریبا با اولین ماشین سوپر اسپورتی که آشنا شدم فراری بود و هیچ ماشینی جای حس نوستالژی فراری رو برام نمیگیره.

        موافقم 6
        مخالفم 2
    2. Silent

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      همین جور بخودت لایک بده :))) درست می شه

      موافقم 8
      مخالفم 31
      1. مازیار

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2451 ديدگاه)

        لایک رو که من هم دادم
        و بجز من هم کم نیستن کسانی که بجز شتاب اولیه اون هم در مسافت کوتاه ، فاکتورهای دیگه ای هم مد نظرشون هست خصوصا اگه یه طرف فراری باشه اونوقت دیگه نه تنها به شتاب اولیه بلکه به سرعت و لپ تایم و اینها هم محدود نمیشه

        موافقم 17
        مخالفم 6
        1. جناب ایکس

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1467 ديدگاه)

          این خاصیت این افراده که با یه دستاورد کوچیک فوری تمام عالم و آدم به هم میریزن

          موافقم 4
          مخالفم 2
      2. SF90 STRADALE

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (3894 ديدگاه)

        سایلنت ، سلطان دیتا
        خیلی به خودت فشار نیار سیم پیچیت اتصالی میکنه
        تو دنیایی که برندِ چینیِ هونگچی ، ماشین الکتریکی با شتاب ۱.۹ میسازه تو باید فراری باشی

        موافقم 18
        مخالفم 5
        1. new RAMIN

          ۱۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (2380 ديدگاه)

          @nissanmaxima
          (تو دنیایی که برندِ چینیِ هونگچی ، ماشین الکتریکی با شتاب ۱.۹ میسازه تو باید فراری باشی)

          دوست عزیز اون هونگکی S9 الکتریکی نیست…هیبریدی هست! چون ماشین الکتریکی فاقد موتور8سیلند هستن…!
          #HONGQI
          #S9
          #HONGQI_S9

          موافقم 2
          مخالفم 6
  11. بهنام

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (820 ديدگاه)

    بنظرم هنوز مدل اس قشنگه خصوصاً اس پلاد.

    موافقم 4
    مخالفم 8
    1. جناب ایکس

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      طراحیش خیلی خیلی ساده هست. مث ماشینای کانسپته. من به شخصه خوشم نمیاد.

      موافقم 2
      مخالفم 2
  12. حسین

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    علیرغم اینکه 780 اسب بخار از قدرت فراری از پیشرانه درون سوز میاد که آنی نیست اما با این حال می بینیم مهندسی پیشرفته این برند عملکرد تقریبا برابر ارائه میده با خودرویی که 1020 اسب قدرت آنی داره و تک دنده هم هست.
    به قول یکی از دوستان مقایسه فراری با تسلا مثل مقایسه نوتلا با *** هست

    موافقم 20
    مخالفم 8
  13. Philipp

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    البته الکتریکی 1000 اسبی باید با بنزینی 1000 اسبی رقابت کنه تا واقعا معلوم شه کدوم بهتره
    نه با سوپرکار 700-800 اسبی

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. Sina10

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      خب SF90 هم ۱۰۰۰ هزار اسب بخار داره اما بخشی از این ها توسط موتور های برقی تامین میشن

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. جناب ایکس

        ۱۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        یه مقایسه قشنگ اینه که بهترین خودرو الکتریکی ر ودر پیست با بهترین خودرو بنزینی در پیست مقایسه کنید. میشه ID.R در برابر 919 evo که خوب معلومه دیگه. بنزینی پیست محور کجا الکتریکی پیست محور کجا. اینم تایماشون مقایسه کنید خودتون:
        آی دی آر: 6:05
        919 ایو: 5:19
        این 50 ثانیه اختلاف یه دنیا فاصله هست بین الکتریکی و بنزینی. شاید در آینده الکتریکی ها با یه سیستم باتری سبک تر بتونن تو پیست حرف بیشتری برای گفتن داشته باشن مث یه چیزی مث ابر خازه های لامبورگینی یا… ولی فعلا که اس پلاد مثلا 5 ثانیه کندتر بوده از m4 با کمتر از نصف قدرت و حدود 65 درصد قدرت به وزن کمتر (بدانید و آگاه باشید که پیست جای صحیح مقایسه ماشین هاست نه درگ چون غیر از هندلینگ، هم شتاب هم ترمز گیری و خیلی فاکتور های دیگه هم به چالش کشیده میشن تو پیست)

        موافقم 2
        مخالفم 2
  14. Philipp

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    بی صربانه منتظر GT63e هستم ببینم وقتی شرایط کاملا برابر باشه چی پیش میاد

    موافقم 2
    مخالفم 6
  15. Ninja

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    راند اخر اشکم در اومد
    یعنی چی 2 راند اول برد 3 راند پشت سر هم باخت
    ولی اینبار هم فراری سر بلند بود چون تو پیست سریعتر صدا زیبا تر خوذش زیباتر قیمت زیبا تر برند زیبا تر پزش بیشتر سبک تر لذت رانندگی بیشتر طراحی داخلی زیباتر و …….. که نشون دهنده ی اینه که قیمت بیشتر میارزه در ضمن ارزش کلکسیونی فراری هم از یاد نره
    درکل این درگ نشون داد هرچیزی دوره داره دوره ی بنزینی ها هم تموم شد
    ولی در کل نزدیک بود هتریک کنیم و برای سومین بار برقی ها راهی موزه بشن
    البته اگه تسلا تو خیابون دیدین و سوار اس اف نود بودین برین باهاش درگ بزارین چون شارژ تسلا کم شده و سرعتش کم شده
    یاد ماشین کنترلی میافتم که سرعتش بعد 3 دقیقه نصف میشه اینم مثل همون
    چه با اختلاف کم هم بردن
    البته جانشین لافراری و فراری برقی انتقام میگیرن
    ایشالا به زودی هتریک میکنن بعد بازنشسته میشن باشکوه کناره گیری میکنن

    موافقم 8
    مخالفم 3
  16. امیر

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    پدال جان خواهش می کنم حرف من رو بپذیر.
    لطفا از این درگ های پوچ و بی محتوا نذارید والا بخدا فهمیدیم تسلا فراری رو شکست
    میده. والا دیگه نصف درگ هایی که پوشش میدید فقط درگ این پلاد با بزرگان صنعت
    خودرو ، والا جز بحث و جدل توی سایت چیز دیگه ای نداره. من نمی دونم این
    شتاب 2 ثانیه برای ماشین سدان به چه دردی می خوره شاید بگید الان اگر تویوتا یا
    مرسدس و ب ام و و پورشه و …. این ماشین رو تولید می کردن همه به به چه چه
    می کردن ولی من این طور نیستم چون اگر این تسلا اسم پورشه رو داشت باز هم ایراد
    می گرفتم چون واقعا شتاب 2 ثانیه به هیچ دردی نمی خوره اون هم برای ماشین سدان
    این تسلا یه ماشین سدان هست پس به 1020 اسب بخار نیاز نداره چون فقط کافیه
    پدال گاز رو نگاه کنی همون لحظه تو دیواری اون موقع اتوشویی نمی شه رفت.
    پس لطفا این قدر مانور ندید روی این ماشین ، مورد بعدی چرا شما تسلا فن ها
    تمام خودروساز هارو می کوبونین تا از تسلا شکست می خورن هیچ کس هم نباید
    حرفی بزنه ولی تا یه نفر به تسلا خرده ای می گیره سریع بهش حمله ور می شید ؟
    نمی کم همیشه ولی چند بار توی سایت دیدم. این دو موردی که گفتم هیچ وقت
    توی کت نمی ره. پدال لطفا کامنت رو منتشر کن

    موافقم 9
    مخالفم 9
    1. جناب ایکس

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      پدال سایت اطلاع رسانی هست حالا ممکنه یه نفر کار اشتباه کنه (منظور درگ ها با مقایسه های اشتباه هست) یا ممکنه یه ویدیو هم محتوای خیلی بدرد بخوری داشته باشه. شما اگه با این درگ ها حال نمکنید (که منم خودم نمیکنم) میتونید نگاه نکنید. مث اینه که یه خبر مسخره اما مهم اتفاق بیوفته و اخبار بگه چون این مسخره هست خب ما هم چیزی راجع بهش نمیگیم چون مسخره هست در صورتی که وظیفه اخبار اطلاع رسانی هست و کاری به این چیزاش دیگه نباید داشته باشه.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  17. Sina10

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    انتظار داشتم تسلا عملکرد خوبی داشته باشه
    دلیلش هم نحو تولید گشتاور و نیرو و زمانیه که اونو ارائه میکنه
    هر چقدرم سنگین تر باشه خیلی سریعتر قدرتشو انتقال میده
    عملکرد فراری هم بد نبود با اینکه شتابش خیلی ضعیف تر از رقیبه
    تسلا هم سلطان درگه و اینو بازم اثبات کرد ، پلاد عالیه ، از ۵ سدان برتر بازار بدون شک ، قیمتش عالیه
    این افتخار بزرگی برای تسلاست
    در پایان نمیخوام از این حرفای تکراری بزنم که توی پیست نتیجه عوض میشه اما تفاوت خودرو برقی و بنزینی همینه ، برقی ها سریعترین خودرو های استاندارد در خط مستقیمن بدون شک و ریماک پلاد بار ها اثباتش کردن
    ولی خب وزن کم و تجربه و اون موتور ۸ سیلندر فراری یه جایی بدرد میخوره و خب این حرف خنده داره که به کسی که میخواد فراریو بخره ، بگیم جای فراری ، تسلا رو بخره!!
    چون تسلا و فراری اهداف متفاوتی داشتن ، تسلا پلاد ، دوج پلنجر دیمن توی برقیاست!

    موافقم 3
    مخالفم 0
  18. پارسا

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (282 ديدگاه)

    همه چیز شتاب نیست ، نسل جدید SL شتاب فوق‌العاده ای نداره ، اما وقتی توش میشینی یا حتی وقتی از بیرون بهش نگاه میکنی دنیا برات رنگارنگ میشه ، حالا شما به نظرتون ۲ ثانیه ارزشش بیشتر این حس هست ? نه

    موافقم 5
    مخالفم 4
  19. kastech

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (202 ديدگاه)

    قطعا فروش تسلا پلد به مردم عادی خطرناکه! مسئولین رسیدگی کنن خواهشا

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. جناب ایکس

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      اقای رضا فاطمی امین وزیر صنعت و سردار هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کردند که از این به بعد فروش تسلا مدل اس پلاد در سرار کشور حتی مناطق آزاد ممنوع میباشد😑😑😑😑😐😐😐😐. یه طوری گفتی مسئولین انگار با مسئولین خودمونی یا مثلا صدات از ایران به اتحادیه اروپا یا سازمان ملل میرسه تا فروشش رو ممنوع کنن😂😂😂😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 0
  20. مهدی

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    تسلا واقعا داره مرز های شتاب گیری و تاپ اسپید رو جا به جا میکنه و پیشرفت های بزرگی داشته
    اما بیایید قبول کنیم هیچی برای ما اون صدای V12 اون صدای V10 اون صدای V8 نمیشه هیچی جای صدای توربو و سوپر رو نمیتونه بگیره
    تسلا شرکت خوبیه اما بیایید قبول کنیم پیشینه و سنت شرکت ها هم مهم هستند
    الان ممکنه فکر کنید من تسلا فن هستم اما نه
    من تسلا رو دوست دارم نه به اندازه فراری ، نه به اندازه لامبورگینی ، نه به اندازه شورولت که اون هم شرکت امریکاییه
    بیایید چیزی که از قدیم وجود داره و اصل خودرو سازی همون هست رو دوست داشته باشیم

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. جناب ایکس

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      کدوم تاپ اسپید دقیقا؟🤔🤔🤔

      موافقم 3
      مخالفم 1
  21. Joseph

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (135 ديدگاه)

    همه کسایی که ماشین علاقه دارند عاشق فراری هستن یا از زیبایی ماشین لذت میبرن، همیشه این ماشین برای افراد طبقه خاص ساخته میشد و ارزوی خیلی هاست و همیشه کسی که فراری سوار میشد تو خیابون که گاز میداد مطمئن بود که برندست ولی الان تو خیابون به یک ماشین سدان خانوادگی میبازه واین برای فراری خیلی سنگین تموم میشه چون تعداد تسلا تو خیابون زیادتر از فراری خواهد بود و اون حس برتری از بین میره و با این کانفیگ هیبرید هم نمیتونه الکتریکی ها رو شکست بده چون اگه موتور الکتریکی قوی تر کنه باید باتری های بزرگ با جریان لحظه انی بیشتر بزاره که از اونطرف ماشین سنگین میشه و اختلاف بیشتر میشه واین باعث میشه که حتما بره سراغ الکتریکی کامل و دیگه اون فراری میمیره!

    موافقم 10
    مخالفم 1
  22. بهراد

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (753 ديدگاه)

    آدمو برق بگیره اما جو نگیرتش

    موافقم 1
    مخالفم 4
  23. تعادل

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (31 ديدگاه)

    تسلا، فراری رو قورت داد!

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. جناب ایکس

      ۱۰ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      بهتره بگی تسلا تونست فقط شست پای فراری رو قورت بده. اونم بزودی میفهمه براش زیاده دوباره تف میکنه.

      موافقم 7
      مخالفم 4
  24. مهردادکمال

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1813 ديدگاه)

    تسلا تحسین برانگیزه و جایگاهش حالا حالا ها خدشه ناپذیره اما خب همه چی هم که درگ ۴۰۰متر نیست بایست تمام جوانب رو در کنار هم سنجید بازهم تکرار میکنم تسلا بی نظیره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  25. Hamed

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    ماشینای الکتریکی یه گشتاور دارن و خط مستقیم الان استارت آپ های چینی هم میتونن از موتور الکتریکی 2000 هزار اسب پرفورمنس بگیرن خب که چی ؟ هی برن با بنزینیا کورس و درگ بندازن تو کفی بعدش بگن خب دیگه الان ما ته خودروسازی رو درآوردیم؟
    همین تسلا رو بعد این درگ یه سر هم میبردن با SF90 تو یه پیست باهم استارت و چنددور تایم میزدن فیلمش رو هم میدادن بیرون تا یه سدان الکتریکی قشنگ جایگاه خودش رو بدونه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. Matin

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اخه چرا باید اسب رقصان رو با جارو برقی بندازن تو رینگ؟
    همه چی که شتاب و سرعت نیس لذت رانندگی هم مهمه صدای اگزوز هم مهمه که تسلا یدونش هم نداره
    البته از حق نگذریم تسلا تکنولوزی بالاتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا