تجربه و آزمایش

آیا با یک خودروی الکتریکی می‌توان روزی 1600 کیلومتر راند؟

بسیاری از مردم درباره مالکیت یک خودروی الکتریکی مردد هستند. شاید دلیل اصلی این شک و تردید به شعاع حرکتی پایین و مدت زمان طولانی شارژ باتری‌ها برگردد. حال اگر بتوان با یک خودروی الکتریکی در یک روز بیش از هزار مایل یا ۱۶۰۹ کیلومتر را طی کرد، آیا این نگرانی برطرف نمی‌شود؟

در جدیدترین تلاش برای رسیدن به پاسخ، Jason Fenske تلاش کرده تا با تسلا مدل ۳ خود یک سفر طولانی حدود ۱۶۰۰ کیلومتری را در طول یک روز به انجام برساند. او آزمایش خود را با یک نظرسنجی در توییتر آغاز کرد و در آن پرسید که حداکثر مسافتی که مردم می‌توانند در طول یک روز رانندگی کنند، چقدر است. ۱۶۵ هزار نفر به این پرسش پاسخ دادند که ۹۱ درصد آن‌ها گفتند که بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر و ۵۹ درصد هم حتی ۸۰۰ کیلومتر را رانندگی نمی‌کنند. درواقع تنها ۹درصد افراد ممکن است به چنین سفری طولانی و سریع بروند.

بااین‌وجود هدف ۱۶۰۰ کیلومتری برای این آزمون تعیین شد هرچند اکثریت و حتی نیمی از مردم حاضر نیستند مسافتی حتی نصف این را در یک روز رانندگی کنند. این سفر با سرعت متوسط ۹۵ کیلومتر بر ساعت درمجموع ۱۶ ساعت و نیم به طول انجامید. درحالی‌که درمجموع ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه صرف شارژ باتری‌ها شد. این یعنی تقریباً به ازای ۵ دقیقه رانندگی، یک دقیقه صرف شارژ باتری‌ها شده است.

بنابراین اگر یک خودروی بنزینی در این رقابت شرکت می‌کرد، خیلی سریع‌تر از تسلا به مقصد می‌رسید زیرا به‌جای ۶ توقف برای شارژ ۲۴ دقیقه‌ای، نهایتاً یک بار در پمپ‌بنزین‌ها معطل می‌شد.

هزینه کل شارژ هم حدود ۸۹ دلار تمام شد. درحالی‌که اگر این سفر با یک خودروی بنزینی با مصرف سوخت متوسط ۷.۸ لیتری انجام می‌شد این هزینه بیش از ۱۰۰ دلار بود. اگر هم خودروی پرمصرف‌تری با مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتری انتخاب می‌شد، هزینه سفر حتی تا ۲۰۰ دلار هم بالا می‌رفت.

نهایتاً راننده پس از طی مسافت ۱۵۶۶ کیلومتر آزمایش را به پایان برد زیرا به مقصد و هتل خود رسیده بود.

خوشبختانه در سال‌های اخیر علاوه بر بهبود ظرفیت باتری‌ها، شارژهای پرسرعت نیز به کمک آمده‌اند تا پروسه شارژ را راحت‌تر و سریع‌تر کنند. بنابراین خیلی دور نیست که الکتریکی‌ها در این آزمون، نگرانی خریداران را به‌طور کامل مرتفع سازند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. •Mohamad•

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (178 ديدگاه)

    دوباره الکتریکی 😓🤦🏻‍♂️
    ای خداااا

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. S

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (134 ديدگاه)

      بنظر من که مصرف کنندم الان ۸ ساله مدلی از تویوتا رو دارم و تاحالا فک کنم صدای موتورشو نشنیدم حالا چه فرقی داره برام که اون زیر چی باشه😐

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Amirreza

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        ما درباره سدان های خانوادگی و شهری و تویوتا و ۴ سیلندر و اینا حرف نمیزنیم ، مشکل اصلی ما صدای موتور های وی ۸ ، وی ۱۰ لامبورگینی و فراریه و همچنین عملکرد و هندلینگ خودروهای پرفورمنس در پیست که در صورت برقی بودن وزنشون زیاد میشه و در هندلینگشون اثر منفی داره ، وگرنه یه خودروی شهری یا یه سدان خانوادگی اقتصادی و نیمه لوکس اگر برقی باشن میتونه به صرفه باشه

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. Reza

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          حرف دل منو زدی امیر رضا مرسی

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. حشمت

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (328 ديدگاه)

          همونجوری که اسب سواری و ورزش هاش حذف نشدن، ماشین های برقی و خودران باعث خذف شدن موتور اسپرت نمیشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3534 ديدگاه)

      ایلان کلاه بردار پول ما رو ‌پس بده
      هفته ایی یک بار باید پول کارواش بدیم هیچ ولی دو ساعت نیم بابت شارژ دیگه نوبره

      موافقم 2
      مخالفم 4
  2. rezars pc

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (475 ديدگاه)

    ۱۶۰۰ کیلومتر واقعا بحث بردش نیست از لحاظ توانایی ماشین خطرناک و خیلی زیاده مثل اینه ازهواز آدم بره مشهد اونم تو یک روز واقعا خسته کننده و زیاده این میشه گفت یعنی از لحاظ برد توانایی ماشین از توانایی راننده بیشتره هرچند کلی عامل اثر گذارند تو پیمایش

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. rezars pc

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      البته یک اشتباهی داشت این کامنت اونم عدم توان و خسته شدن خودم رو برای همه تعمیم دادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Mad.z.Max

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1840 ديدگاه)

    «که ۹۱ درصد آن‌ها گفتند که بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر»

    فک کنم منظور کمتر از ۱۶۰۰ بوده. کلا ۹ درصد گفتن بیشتر میرن..

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. محمد امین

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    همین الان car wow یه درگ گذاشت بین فردری sf90 و ریماک ۱۹۱۴ اسب
    حتما ببینید
    البته خیلی نا منصفانه بود ،فراری تقریبا۱۰۰۰ اسی قدرت کمتر و ۱۴۰۰ نیوتون گشتاور کمتر داره ، و قیمتش یک پنجم ریماک هست ولی روی آسفالت ۴۰۰ متر رو ۹.۶ رفت و ریماک ۸.۶
    به نظرم میخواستن sf90 رو تحقیر کنن ،آخه ماشین ۳۷۶ هزار پوندی چه به ماشین ۲ ملیون پوندی با مشخصات چهار برابر، ولی با این حال در تست ترمز مشابه عمل کردن، این رو میگم چون ریماک خیلی خیلی ادعای ترمز داشت

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. Ninja

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      1000 اسب 1400 نیوتون
      حدود قدرت یه بوگاتی شیرون که خودش اسطورس و حدود 1 نیم میلیون قیمت داره

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. محمد امین

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        اره، یه ماشین باید با ماشین هم قدرت خودش مقایسه بشه ، مثل ایم میمونه پراید بیاد با بوگاتی ویرون درگ بزاره، به خدا مثل همینه ،اختلافقدرتشون همین قدره

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. rezars pc

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      ولی همین sf90 فوق العاده سریع و قویه و نسبت به قیمتش بهترین رفورمنس رو میده ایکاش ۱۲ سیلندر بود

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Ninja

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        اگه وی ۱۲ بود خاص و گرون تر از لافراری میشد که

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    چه جالب

    توجه کردید به تفاوت قیمت برق و بنزین !

    مسلماً بنزینی به صرفه‌تر هست با تفاوت کم قیمتی برق و بنزین !

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. rezars pc

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      در کشور ما که با توجه به روزی که گذشت و مدت زمان قطعی برق واقعیت اینه گوشه چشمی به خرید یک ماشین برقی برای زندگی فوق العاده مضحکه
      نیروگاه ۴۲ ساله رامین اهواز با ظرفیت ۱۹۰۳ مگاوات داره برق تولید میکنه که قطعا اگه دوتا از اونها توی اهواز باشه و همه برقی باشند توی دود خفه میشیم برای نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی جشن میگیرند همین دزفول
      ۲۰۰ کیلووات که اصلا عددی نیست
      در ایران کنونی خودروی الکتریکی از هردو لحاظ صرفه ی مالی و محیط زیستی مشکل سازه واقعیت اینه اثر زیست محیطیه خودرو های الکتریکی تو کشور های حوزه اسکاندیناوی محسوسه

      موافقم 5
      مخالفم 0
    2. میثم

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      تازه اگه یه ماشین هیبریدی مثل پریوس باشه با مصرف 3.5 فکر کنم هزینه بنزینی کمتر هم بشه
      تازه اختلاف قیمتشون موقع خرید هم باید درنظر گرفت
      از طرفی ماشین بنزینی هزینه های جانبی مثل روغن و تسمه و .. هم داره

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        شما یه باتری برقی هارو عوض کنی انگار کل موتور یه ماشین بنزینی رو عوض کردی اینقدر که هزینه بره!والا بخدا درون سوز ها چیز خیلی خوبین نمیدونم این همه تبلیغات علیه شون برای چیه!

        موافقم 3
        مخالفم 1
  6. محمد مختاری آذر

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    پدال لطفا خبر ریماک نوارار جدید رو بزار ممنون
    خیلی قدرتمنده شتابش که عالی !!!!!! حتما برید بببینید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. AHMET 2002

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    ( که ۹۱ درصد آن‌ها گفتند که بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر و ۵۹ درصد هم حتی ۸۰۰ کیلومتر را رانندگی نمی‌کنند. درواقع تنها ۹درصد افراد ممکن است به چنین سفری طولانی و سریع بروند)

    چی شد؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. porsche

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      یه یک زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اشتباه تایپی بوده حتما…

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. AHMET 2002

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        👍🏻

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. سردبیر

        ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (764 ديدگاه)

        درود.
        اتفاقا کاملا درسته و اشتباهی نیست. 9 درصد گفتن بیش از 1600 کیلومتر هم رانندگی می کنن و 91 درصد گفتن کمتر از این میزان توی یک روز رانندگی می کنن. هم متن و هم جدول طبق منبع هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. porsche

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (749 ديدگاه)

          ۹۱ درصد آن‌ها گفتند که بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر …..

          خودمم گیج شدم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          من یکی که نفهمیدم…

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آها الان فهمیدم! ممنون آقای سردبیر 🙏

          موافقم 1
          مخالفم 0
  8. زیزیگولو

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    مطمئناً این مشکل به زودی حل خواهد شد و ماشینای برقی با بُعد مسافتی چند هزار کیلومتر در دسترس مردم دنیا قرار میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mahdi

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (140 ديدگاه)

    دیگه معضل شارژ کردن و محدوده حرکتی خودروهای الکتریکی دیگه رفع شده و جای کوچکترین نگرانی در این مورد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا