تجربه و آزمایش

200 هزار کیلومتر با اسپرو 94

دوو اسپرو، خودروی محبوب آن روزهای گذشته، با همان موتور با حجم ۱۹۹۸cc و خروجی ۱۱۵ اسب بخار متعلق به گروه جی. ام – اپل، که با توجه به ادعای سازنده در آن روزها مصرف سوختی برابر ۹/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته است اما این روزها بعد از گذشت ۱۹ سال البته با توجه به نوع رانندگی شما بین ۱۳ تا ۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند.

Daewoo Espero
Daewoo Espero
آن روزها گرچه خودروهای ژاپنی بیشتر بر سر زبان ها می‌چرخید و میل خریداران در صورت داشتن استطاعت مالی به آن ها بود اما اسپرو نیز برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده بود، آن هم شاید به خاطر شتاب خوب با توجه به موتور قوی، هزینه نگهداری قابل قبول با توجه به زیاد بودن قطعات یدکی، امکانات رفاهی مناسب مثل کولر، شیشه های برقی، کنسول وسط، برف پاکن تایمر دار و … اشاره کرد. هدف من تنها معرفی کردن یک خودروی قدیمی نیست بلکه به نوعی تلنگری به خودروهای کنونی خودروسازان ما با کمی چاشنی مقایسه است.
ماشین کره ای خاطره انگیز ۱۹ سال پیش ما با همان پدال وسطی که به نوعی تزیینی (ترمزهای بسیار ضعیف) است، همان موتور پر مصرف، فضای کم نشستن با وجود طول زیاد، فرمانی نه چندان دقیق ولی باز هم بهتر از ۴۰۵ سال ۸۹ .

Daewoo Espero
Daewoo Espero
فلسفهٔ کره ای ها از همان روزگار مشخص بود، خودرویی با مشخصات فنی و امکانات بهتر و بیشتر به نسبت قیمت کمتر گرچه دوو در این راه چندان موفق نبود اما دیگر خودروسازان کره ای بسیار موفق بودند.

Daewoo Espero
Daewoo Espero
اسپروی ما با وجود سن بسیار بیشتر نسبت به ۴۰۵ سال ۸۹ همچنان در شتاب گیری حداقل در دنده ۱ و ۲ یک سر و گردن بالاتر است. در سفرهای چند ساعته صندلی های آن کمتر کمر شما را به درد می آورد. در هنگام توقف حداقل از ابتدا مطمئن هستید که نیاز به امداد غیبی برای توقف آن ندارید نه مثل ۴۰۵ که ترمز ABS آن به محض آنکه لاستیک های جلو دچار بی تعادلی می شود سرردرگم می شود و حتی بعد از آنکه دوباره اصطکاک پیدا کرد تا چند ثانیه به آن سردرگمی ادامه می دهد گویا که سیستم ABS خودروی ۴۰۵ ما کمی فراموش کار است.

اگر مثل نگارنده مجبور به استفاده از هر دو خودرو باشید، اولین مسئله ای که برای شما قابل توجه خواهد بود بعد از پیاده شدن از ۴۰۵ و ورود به اسپرو راحتی بیشتر شما هم به عنوان راننده و هم به عنوان مسافر می باشد. فرمان نرم تر، سهولت بیشتر در تعویض دنده و حتی زیباتر بودن جلو داشبورد. شاید مسئله بسیار دردناک برای من این باشد که حتی خودروی سال ۸۹ ما دارای شیشه عقب دستی و فاقد بلند گوی عقب است و بسیاری ایرادات ریز دیگر که تنها با کمی دقت قابل اصلاح بود. نکته قابل توجه در اینجا این است که آیا خودرو سازان ما همچنان قادر به تولید خودرویی در سطح و اندازه های یک پیر ۱۹ ساله نیستند. شاید هستند اما نمی خواهند!

نویسنده: فرزاد پاکنژاد شیرازی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱۶ دیدگاه‌ها

  1. ضد عرب"x-master"

    ۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (97 ديدگاه)

    یادش بخیر اون موقع عموم یکی داشت که خیلی خوب و تند و راحت بود.
    واقعن در زمان خود ماشین خوبی بودا..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رویایی دارم

      ۱۰ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      6 ماهه داریم میگیم پدال یه همچین پستایی بذار نمیگذاری که!!
      به اینا میشه گفت ماشین در حالی که به لگنای داخلی لگن هم نمیشه گفت
      همین سبکو ادامه بده ماشینای خوب دیگه ای هم هستن مث سیلو گالانت سیویک کریسیدا و…

      تا یه عده احمق به جای لگنای دزدای داخل برن اینا رو بخرن که خیلی بهتره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. باربد

        ۱۱ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (46 ديدگاه)

        کاملا موافقم .گالانتو کرسیدا و سوناتای 93 و 94 رو بگذار.من 3 ساله سوناتا 93 رو فروختم ولی هنوز هیچ ماشینی رو به خوبی سوناتا 93 و اسکوپ 92 ندیدم
        هیونداهای دهه 90 بی نظیر بودن.البته همه ماشین های دهه 90 بی نظیر بودن…

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. کودیاک

      ۱۰ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (97 ديدگاه)

      تازه قبل از اینکه سمند بگیریم قرار بود یه سیلو دست دو بگیریم ولی لامصب نداد که الان مجبوریم سمند سوار شیم.خیلی سواریش نرم بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. عرفان

    ۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    405 فقط قبل سال 82 خوبه من یه 80 دارم همه چیش فابریک فرانسس صدای اگزوزش گیجت میکنه اگه فیلتر هوای اسپرت هم بندازی صداش پشم ریزون میشه.شتابشم عالی و از خیلی ماشینا ی داخلی سر تره.{البته از این آشغال که خیلی سر تره.}

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. hamidreza

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با ماشینت با دوو اسپرو سره 1 میلیارد کل 400 متر میندازم اگه بردی یه دستم بهت…

      موافقم 3
      مخالفم 0
  3. کودیاک

    ۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی باحاله یه وقتایی تو ایران حکمرانی میکرد حیف الان قدیمی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. feri 007

    ۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    با تشکر از آقای شیرازی
    مقایسه جالبی بود… ولی تو کت این ملت نمیره که بابا دیگه از این ماشینای به اصطلاح مدل سال نخرید… نمیدونن که این 405 و پارس که میخرن طراحیش مال 30 سال پیشه…

    آقای شیرازی لطفا یه مطلب هم درباره میتسوبیشی گالانت عینکی 1994 بذارین… من یه مدت یکیشونو داشتم ولی انصافا سواری و قدرتش(به نسبت قیمتش) به صدتا تندر90 و زانتیا می ارزه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۰ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      دقیقاً. اگه امکانش هست ماشین های آلمانی دهه 90 مثل گلف و اوپل آسترا هم مورد تحلیل و مقایسه قرار بدید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. اسپرو

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        با 405 مقایسه میکنی؟ من با اسپرو با تیبا درگ زدم من با دنده 3 میرفتم تیبا با دنده 5 به من نمیرسید

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. قباد

      ۱۲ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      دانشمند !!!! ال90 چه سنخیتی با زانتیا داره؟ خواستی یه چیزی بگی.!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. قباد

      ۱۳ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اقاferi007 از بابت پاسخ قبلی از شما عذر میخوام.ببخشید.ولی دوست عزیز چرا فکر میکنی که مردم نمیدونن 405 و پرشیا طراحی شده در 25 سال پیش هستند؟میدونن ولی چیکار کنن.شما 2تا ماشین جدید که قیمت مناسب داشته باشند را معرفی بفرمائید تا اونا رو بخرند.دوم گالانت عینکی ماشین بسیار خوبیه من خودمم زمانی شدید طالبش بودم اما نیازی نیست ماشینهای دیگه رو محکوم کنیم اونم ماشینی مثل زانتیا که در سال 1994 ماشین دوم اروپا بوده بالاتر از مرسدس سی کلاس که سوم شد.ضمنا ال90 اگر قیمت واقعی خودشو میداشت ماشین خوبی هست ولی به هیچ جوری نمیشه با زانتیا مقایسه اش کرد.یکی دو تا از ویژگیهاشو در کامنتهای بعدی نوشتم.درسته الان قدیمی شده با اینحال توانمندیهائی داره انگار یک اثر هنریه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. feri 007

        ۱۳ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (218 ديدگاه)

        مرسی آقا قباد…

        دوست عزیز اول اینکه من توی نظرم “به نسبت قیمتی که الآن دارن” این ماشینارو باهم مقایسه کردم(گالانت 20 تومنی کجا و زانتیای 50 تومنی با 2.5 برابر قیمت کجا؟؟؟)

        دوم اینکه شما میگی “اگه” ال90 قیمت واقعیش رو میداشت… خب عزیزم من پول بدم شما میتونی به قیمت واقعیش که توی فرانسه میدن واسم یه دونه بخری؟!؟!؟

        سوم اینکه شما درست میگی ال90 و زانتیا هیچ سنخیتی با هم ندارن ولی به این نکته توجه کن که من ققط زانتیا رو با گالانت و ال90 رو با گالانت مقایسه کردم… بین زانتیا و ال90 مقایسه ای انجام نشده…

        چهارمم اینکه منو ببخشید اگه توهینی کردم و شما احتمالا یک از این دو ماشین رو دارین(ال90 یا زانتیا)

        موافقم 2
        مخالفم 0
  5. امین

    ۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    کلا خودروهای قدیمی مثل میتسوبیشی گالانت , تویوتا کرولا,کریسیدا, دوو سی ال او , مزدا 323 و … خیلی به صرفه تر از خودروهای داخلیه . خیلیییییییییی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اصلا کسی که میخواد دوو رو عوض کنه باید یکی از این ماشین هایی که شما گفتی رو بخره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. نیما

    ۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    یه نکته ی جالب اینه که طرح اسپرو اول برای زانتیا بوده اما سیتروئن اونو قبول نکرده و این طرح به دوو فروخته میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرامرز

      ۱۰ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      هر چی فکر میکنم طراحی بهتری از زانتیا داره. البته زانتیایی که تو ایران اومده یه تغییراتی نسبت به نمونه اولیش داشته ولی به نظرم باز طراحی این جالب تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. علی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوست عزیز هر دو به دست برتونه طراحی شدن.بعد اسپرو بر اساس پلترفرم j جنرال موتورز ساخته شده و اطلاعی از زانتیا هم ندارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود.بله واقعا ماشین عالی هستش.نکته ی قابل توجه در مورد این ماشین این هست که دوو اسپرو مانند زانتیا میتواند با 3 چرخ حرکت کند.این قابلیت هم به خاطر سنگین بودن وزن جلوی ماشین به نسبت عقب این ماشین هست که باز علتش به خاطر وزن بالای موتور هست.برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت دوو اسپرو یا کلوپ دوو مراجعه کنید.
    جا داره از همه از سایت پدال تشکر کنم که باالخره از ماشین های دست دوم دهه ی نودی هم که گفته بودم گزارش تهیه کردند.یه برنامه ی منظمی برای گزارش خودرو های دهه ی های 70 تا 90 بگذارید.ممنون.
    V12

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. قباد

      ۱۲ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      توانائی حرکت با 3چرخ مربوط به سیستم تعلیق هیدرواکتیو زانتیاست نه سنگین بودن جلو ماشین.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۹ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    راستی فکر نکنم مصرف این ماشین 13 تا 15 لیتر در 100 کیلومتر باشه.حتما تنظیم نیست.V12

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حامد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا به دادمون برسید.
    ایرانخودرو و سایپا پدر مملکت و در اوردن.
    مگه ساحب این 2 شرکت چند نفرن؟؟؟ اقا رو در رو با چماق هم دعوا کنیم میتونیم از دستشون خلاص شیم.
    کمری تو کانادا 10 ملیون به پول ایران
    پراید تو ایران 14 ملیون؟؟؟؟؟؟؟
    اینا مسلمونن؟؟
    ما هم مسلمون نیستیم که ظلم و قبول میکنیم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  10. ناصر

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (191 ديدگاه)

    مثلا پلاکشو پوشوندید :-) اصلا هم معلوم نیست که 61ه 255 ایران 11 هستش :-)
    حالا از شوخی گذشته من یه عمریییییییییییییی عاشق این ماشین بودم همین الانم هستم یادمه اون زمونا هرکی خیلی پولدار بود اسپرو داشت من داییم یه اسپرو داشت عروسک به خدا شاید نصف پسر دخترای فامیل اون زمان (فکر کنم 73 یا 74 بود )با همین ماشین داییم رفتن سر خونه زندگیشو و ازش به عنوان ماشین عروس استفاده کردن …..همین الانم با وجود 19 سال حاضرم قسم بخورم پژو 405 به گرد پای اسپرو نمیرسه البته یه اسپروی روپا و سرحال………
    و یه چیزی که نگارنده از قلم انداخته و خیلی مهمه …….میدونید چیه؟
    طراح زانتیا و دوو اسپرو یه نفر بوده و اونو توی موسسه استادیو برتونه انجام داده

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. قباد

      ۱۲ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (24 ديدگاه)

      هر دو طراحی موسسه برتونه ایتالیا معروفترین استودیو طراحی خودرو دنیا به همراه پینین فارینای ایتالیا در واقع این دو موسسه دانشکده های طراحی هستند که بیشتر طراحهای بزرگ از این دو موسسه به شرکتهای خودروسازی معتبر رفته اند.ولی طراحشون با هم متفاوت است.زانتیا توسط آقای مایکل رابینسون یکی از برجسته ترین طراحان برتونه طراحی شده.رابینسون طراح لامبورگینی میورا 2007 نیز بوده.میورای افسانه ای در 1968 توسط خود نوچیو(نوسیو)برتونه و گاندینی طراحی شده بود.این میورا هنوز هم زیباترین و مسحورکننده ترین ماشینی است که تاکنون طراحی شده.تا سال 57 یکدستگاه میورا در ایران موجود بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. HASSANBMW

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (396 ديدگاه)

    ااا…..دوو کره ای؟؟؟ من همش فکر می کردم آمریکاییه!!!
    خخخخخ….
    با شرکت AEG اشتباه می گرفتم!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۱۰ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      AEG که تا جایی که من میدونم شرکت لوازم خانگی آلمانیه. من تا الآن شرکت خودروسازی AEG نشنیدم. اگه دقت کنید تو ایران تلفظ آلمانی رو بکار می برن (آ ا گ) نه انگلیسی (اِی ای جی).

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    اول خودرو سازهای ما اگر بخواهند لامبورگینی تولید کنند وبسازند میتوانند ولی نون مفت به دهنشان شیرین امده….دوم 405دراصل اولش بلندگوعقب داشت بعد برداشتن از روش سوم هم اینکه داشبورد 405خیلی قشنگ تر وزیبا تر وامروزی تر هست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۱۰ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      دزد و مفت خور هستن ولی بی عرضه هم هستن. اگه میتونستن واسه همین سمند و تیبا کپی 99% نمی کردن.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. فرامرز

        ۱۰ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        اینم محض اطلاع دوستان:

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. قباد

        ۱۲ تیر ۱۳۹۲
        سوابق: (24 ديدگاه)

        هم میتونن کپی کنند و هم میتونند بهترین طرحها رو تهیه کنند.ولی شما جای خودروسازها بودید با این خریدارها که ما باشیم که برای ال90 و تیبا ذوق میکنیم چه دلیلی داره هزینه بکنند و طرحهای بهتر و به روزتری را تولید بکنند؟حتی پشیمون شدن چرا در یک مقطعی به خودشون زحمت دادن و ماکسیما و زانتیا ,آوانته,مزدا323 و چند خودرو دیگه که دست کم هر کدومشون یه مشخصه بارز داشتند را مونتاژ کردن .چون الان ما به تیبا و ال90 افتخار میکنیم و به اونها میگیم اشغال.همیشه خودمون را تبرئه میکنیم.در حالی که باید خواهان باشی تا بهت چیز خوبو بدهند.و یا دست کم برای ماشینهای ابتدائی اینقدر به به و چه چه نکنیم.

        موافقم 0
        مخالفم 1
  13. tiger

    ۱۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لطفا بررسی اپل امگا رو هم قرار بدید.واقعا 100000000000000000000000 این ماشینای داخلی میارزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهران

    ۱۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    آیینه ماشینو برقی میکنن آپشن حساب میشه
    مردم چه میدونن سیلو یا اسپرو چیه ؟!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. یکی

    ۱۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    good old car!
    یادش بخیر ی اتوماتش را داشتیم خیلی خوب بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علیرضا

    ۱۲ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    عزیزدل محصولات ایران خودرو از 85 به بعد اشغالن شانسی تک و دونیش خوب باشه شما باید این ماشینو با 405 موتور 2000 مقایسه کنی بعد نظر بدی من یه 405 مدل 84 دارم فقط یه صفحه کلاچ روش عوض کردم اونم سال 86 اما همین جوریش با 405 مدل 92 کورس میذارم گردشم نمیرسه مخصوصا سینه کشیا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سینا غلامی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    خیلی دوس دارم یه تمیزشو داشته باشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محسن

    ۱۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اینه صنعت خودروسازی ببخشید گاری سازی ایران اسپرو از ۴۰۵ سال۸۹بهتره جمع کنید کاسه کوزتونو دزدای گرونفروش

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. reza

    ۱۴ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    لطفا بیشتر درباره این جور ماشین ها مطلب بزارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. میلاد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عالی بود داداش من اسپرو داشتم اتوماتیک بود !
    اصلا این ماشین قایل مقایسه با 405 نیست !!!!!!!!وقعا ماشین فوقالعاده ایه
    مال من صدی 8 با کولر مسوزوند یکم مصرفشو زیاد نوشتی
    دوو کلا مصرفش پایینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. یاسی جون

    ۱۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه اریاشاهین داشتیم یادش بخیر.بعدازسی سال هنوزروکش صندلی هاش سالم بود هنوز توی گردنه ها بعد ازسی سال بادنده سه شتاب میگرفت وبعدازیک مسافرت طولانی احساس خستگی نمی کردی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ثمری مقدم

    ۲۰ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    با سلام این اسپرو نمونه بود—واقعا این ماشین های چینی ام وی ام 530 یا 315 اشغال که واقعا اشغال هستن قابل قیاس نیست با ان اسپرو –اسپرو خیلی بهتر بود ای کاش تولید میشد –یا گالانت یا اپل استرا واقعا خوب بودن اقا همون ریو هم واقعا ماشین خوبی بود چرا باید اشغال چینی بخریم اخه چرا –خیلی قشنگ مقایسه کردین مرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سامان

    ۲۱ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما یک دوو اسپرو 93 داریم واقعا حرف نداره من با دنده2 صدتا میرم خیلی راحته تو جاده از هیچ ماشینی کم نمی یاره وقتی بهش گاز میدی هرچی اراده کنی برات میره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سعید

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    وقتی به شرکتی مثل ایران خودرو رو میدید همین میشه از 89به بعد که اصلا کمبود قطعه دارن ماشیناشون کمبود داره بدبختا پارسال بابام بعد 9سال سیلو رو فروخت یه پارس سال خرید بیشتر از 120-130که میرفت باد تو سقف ماشین میپیچید صدای بوق تریلی میداد بعد برد نمایندگی بهش گفتن جا پیچ مونتاز نشده سقف کامل به روکش نچسبیده واقعا خاک ر سرشون بابامم بدون اینکه درسش کنه فروختش رفت دوباره یه سیلو مدل 83 با 10000هزارتا کارکرد پیدا کرد خرید 22تومن پرشیارم 18 صفر خریده بود بعد 1سال فروخت 31 تومن واقعا این سیلو حرف نداره صندلی های اون پارس کمر خورد میکرد ولی سیلو اصلا نمیفهمی سواری به خدا باید همه ایرانخودرو رو باید تحریم کرد داره شورشو در میاره 405 که هنوز شیشه های عقبش هنوز برقی نیست بعد 26 تومن قیمتشه ترموزاشونو اگه abs رو بردارن به خدا امنیتش بهتره 206م که به خاطره ها پیوست قیمت 14 تومن کجا 36تومن کجا تندر 90م که فقط مدل 86-87خوب بود این چینیارو انقدر مسخره میکنید حداقا برامون ارزش قایلند که اپشن هاشونو تو 1ماشین اراده میدن نه تو تیپ های مختلف برای سرکیسه کردن مردم سمند نشان بارز هستش 206م که تیپای مختلف داره به خدا حق ایرانی این نیست که پراید بخره 20 تومن بعد افغانستان برا وارد کردنش قر میاد یکم فکر کنیم بد نیست بعد خرید کنیم نه اینکه تا سایت باز شد بپری یکی ثبت نام کنی .ریو یا زانتیا چرا نباید تولید بشن بعد تیبارو تولید کنن به عنوان خودروی ملی رانا که موتورش اصلا اشکال داره بعد چراغ جلو و عقب 206صندوق دارو عوض کردن شده رانا بعد تازه میخوان قیمتارم ازاد کنن به خدا خجالت داره البته تقصیر خودمونم هستا باید خودمون کاری کنیم وگرنه ایرانخودرو -سایپا به فکر جیب خودشونن نه ما

    موافقم 0
    مخالفم 1
  25. مهرداد

    ۳ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط دنبال ماشین خارجی باشید به مدل پایینیشم نگاه نکنید سگه همشون شرف داره به ماشینایه داخلی . الان سیلو توی ماشین خارجیا هم کم مصرف تره هم کم اصطلاک تره که همه قطعاتشم هست…

    موافقم 0
    مخالفم 1
  26. DaewooEspero.ir

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان.
    من یه اسپرو 94 دارم دو ساله که دست منه واقعا عالیه! مصرفشم تو جاده با سرعت مجاز رو 6.3 و تا سرعتهای 140 هم که رفتم حداکثر 7.5 هست. البته تو شهر تا نزدیک 12 هم میرسه مخصوصا با کولر.
    به طور کلی با شرایط موجود در کشور من فکر میکنم ماشینهای وارداتی دهه 90 واقعا به صرفه تر و مخصوصا با کیفیت تراز محصولات تولید داخل هستن (منظورم محصولاتی با رنج قیمتی حتی تا دو برابر!) و یه همت جمعی میخواد که با نخریدن موقتی خواهان کیفیت بالاتر بشیم.
    با تشکر از همه دوستان و سایت محترم پدال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. che guevara

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام فراوان
    من 206sdدارم تو 3سال به لرزه افتاده تمام ماشینای ایرونی زود تو خرج میفتن.همین اسپرو شاید هزینه تعمیرش بالا باشه ولی همون قطعه تعویضی حداقل2سال بهت کار میده کیفیت عالیه نسبت به خودروهای مدل بالای داخل.اگه استاندارد با دوو برخورد بشه ازینکه زیره پاته لذت میبری.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  28. che guevara

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پراید شده 17م بعد 2سالم میفته تو خرج . بی دلیل نبود که قراءتی گفت شتر خیلی مزایا داره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mansour

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ی 206 داشتم حدود ی یک ماه پیش فروختم ، ی 20 روزی هست ی اسپرو 93 خریدم، خدائیش نمیدونم چجوری حسمو بهتون بگم، تازه فهمیدم لذت سواری یعنی چی، یعنی ی چی میگم ی چی میشنوید، لحظه شماری میکنم کار روزانم تموم بشه بندازمش تو اتوبانهای شهر ، عقده ای شدم تا آخر سرعتشو برم ولی جلوم بازنبوده تا 170 تا باهاش رفتم، چقدر نرمو راحته با اینکه 20 سالشه، خلاصه که ماشین ایرانی و مونتاژ ایران ی ریال، دنبال ماشن مستقیم وارداتی باشید ، اونوقت میتونید تفاوتو احساس کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. هومن

    ۹ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اسپرو 94 از سرعت و چسبندگی وشتاب اولیه در کلاس 2000 cc با رقیبان خود که بدون توربو شارژر هستند خیلی قوی تر و چابک تر هست چه در شتاب چه در سرعت نهایی حتی با ماشینهای مدل روز هم در تست سرعت و مخصوصا در چسبندگی بر روی جاده در سر پیچ های تند اول محسوب میشود من c200 2011 دارم و ماشین پدرم از اسپرو هست واز زمان صفری تا الان هنوز از سواریش لذت میبره و لازم به ذکر هست تا یک اسپرو سالم از هر نظر سوار نشید این ماشین براتون ناشناس میماند بدرود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا