تجربه و آزمایش

اتفاقاتی که با کشیدن ترمزدستی الکترونیکی در سرعت‌بالا می‌افتد!

خودروهای سنتی که دارای اهرم ترمزدستی سنتی هستند در اکثر بازارهای خارجی منسوخ می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود هیجان دستی کشیدن و دریفت با چنین خودروهایی کم‌کم محو شود.


یکی از مجریان برنامه‌ی تاپ گیر آقای کریس هریس خواسته بفهمد که آیا می‌توان با ترمزدستی الکترونیکی هم هیجان را تجربه کرد؟


بنابراین او به همراه دوستش یک سفر کوتاه در فولکس‌واگن گلف R فیس لیفت داشته و هدف او کاملاً روشن بوده است. اگر شما در سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت اقدام به درگیر کردن ترمزدستی الکترونیکی بکنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

طبیعتاً عملکرد ترمزدستی الکترونیکی واضح است و باعث می‌شود خودرو به حالت کاملاً مناسبی متوقف شود، چیزی که باعث ناامیدی هریس شده است. احتمالاً او انتظار وضعیتی خطرناک‌تر، هیجان‌انگیزتر و دودی‌تر داشته است!

اما پرسشی که برای شما کاربران پدال هم پیش آمده بود; هریس در چالش بعدی خود تلاش داشته دستی بکشد، چیزی که به آسانی در خودروهای قدیمی‌تر قابل انجام بوده است. به همین خاطر او پدال گاز را فشار داده، بر سرعت این هاچبک اسپورت آلمانی افزوده و ترمزدستی الکترونیکی را کشیده است.

چه اتفاقی افتاده؟! خب ما نمی‌خواهیم قضیه را لو دهیم بنابراین شما باید این ویدئو را مشاهده کنید. ترمزدستی‌های الکترونیکی نیز همانند گیربکس‌های اتوماتیک طرفداران و مخالفان خاص خود را دارند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3496 ديدگاه)

    تو ماشینهای عادی خوبه ولی استفاده تو یه ماشین مثل z کوپه فاجعه اس

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. s.h

    ۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    واسه دریفت فقط ائودی و بی ام و های مدل تقریبا 2004-2005 که دست کاری شدن اگر دیده باشید اکثرا این دو برند و تو این رنج سنی استفاده میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elring-aventador

      ۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (331 ديدگاه)

      من حاضرم قسم بخورم این کامنتو بر اساس 5 تا کلیپ که تو اینستا دیدی ، گذاشتی .

      بی ام دابلیو خودروی ایده الیه برای دریفت ولی در مورد ائودی خیلی این حرف درست نیست
      …. ولی همه میدونن که سری z نیسان دست طویله تو بحث دریفت داره و با اختلاف بهترین خودروی دریفت بوده ( البته بیشتر منظورم نسل قدیمشه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. s.h

        ۳ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (712 ديدگاه)

        اره نیسانم هست همون سری z یا خیلی های دیگه ولی تا حالا چند باری دریفت از نزدیک هم دیدم ( تو یکی از پیست های تهران و با بی ام و 2002 و موستانگ های قدیمی )
        و تا حالا هیچ وقت هیچ حرفی از هیچ جا مثل تلگرام قرقره نکردم و در ضمن اینستا هم اصلا ندارم چون حوصله شو ندارم و وقتی واسه کشتن ( همه سرگرمیم وقتی دور از خونم همین سایته و دیدن چند تا کلیپ )
        و اینو بدون ائودی های دو دیفرانسیل هم خیلی استفاده میشن !!!!! رفیق جنوبی زیاد دارم ( اکثرا راننده های خوبیند بچه های جنوب) یکی از دوستاش که دریفت باز بود چند سال پیش ( تو که کلیپ میبینی همونی که با 405 میچرخه ) در به در دنبال یه بی ام و بود بخره واسه همین کارا ولی بنده خدا اخرم گیرش نیومد
        اگرم چیزی میگم از 4 نفر اینطوری شنیدم یا به قول تو کلیپ هایی که میبینیم وگرنه نه تو نه من دریفت باز نیستیم که

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. emad1990

    ۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    حالا تکلیف اونی که عاشق دیریفت کشیدنه چی میشه؟!!
    حتما باید یه راهی باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا