تویوتا

آیندهٔ نامعلوم تویوتا یاریس در ایالات‌متحده

مدیرعامل تویوتای آمریکای شمالی آقای «جیم لِنتز» چندی پیش در مورد برنامهٔ شرکت برای بررسی سبد محصولاتش در آمریکا و تعیین ادامه یا خاتمهٔ تولید مدل‌های مختلف، با اتوموتیو نیوز گفتگو کرد. در آن زمان وی جزئیات چندانی از این برنامه را اعلام نکرد و صرفاً به احتمال حذف برخی مدل‌ها به دلیل روند رو به رشد محبوبیت و فروش کراس‌اوورها اشاره نمود. اکنون اما گویا یکی از قربانیان این برنامهٔ تویوتا مشخص شده که آن مدل یاریس است.

آیندهٔ این خودروی ساب‌کامپکت در ایالات‌متحده نامعلوم است زیرا به گفتهٔ آقای لنتز، یاریس فروش چندانی در این بازار ندارد. وی در ادامه گفته است:

«ما در مورد میزان اهمیت این سگمنت حداقل در ایالات‌متحده اطمینان نداریم. این عدم اطمینان به‌ویژه با توجه به کاهش فروش یاریس سدان در سال جاری، برای ما مثل یک پرچم قرمز به نظر می‌رسد».

فروش یاریس هاچ‌بک در ایالات‌متحده تا ماه اکتبر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸ درصد کاهش داشته درحالی‌که مدل یاریس iA که در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ مزدا ۲ سدان محسوب می‌شود نیز در همین مدت با ۲۸ درصد افت فروش مواجه شده است.

البته تویوتا قصد ندارد راه فورد را دنبال کرده و تمامی مدل‌های سواری خود را کنار بگذارد زیرا به گفتهٔ لنتز، مدل‌های کرولا و کمری با خطر خاتمهٔ تولید مواجه نیستند اما کوپه‌ها و ساب‌کامپکت‌ها داستان متفاوتی دارند. گروه تویوتا هم‌اکنون در ایالات‌متحده سه کوپهٔ GT86، لکسس RC و LC را عرضه می‌کند اما فروش GT86 تا ماه اکتبر ۴۰ درصد کاهش داشته و لکسس RC هم در همین مدت ۵۲ درصد کاهش فروش را تجربه کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. محمد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    آمریکاییها خودروهای حجیم دوست دارن و این تیپ خودروها رو پس میزنن برعکس اروپاییها

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا