تویوتامزداهوندا

بازخرید خودروهای مرگبار ژاپنی در استرالیا!

هوندا، میتسوبیشی، تویوتا، مزدا و سوزوکی در حال ارائه پیشنهاد بازخرید حدود ۶۰ هزار خودرو در استرالیا هستند. دلیل این کار نیز فراخوان بسیار گسترده ایربگ های تاکاتا می‌باشد.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا ACCC دهم ژانویه اعلام کرد تویوتا، مزدا و سوزوکی فراخوان‌های داوطلبانه‌ای برای بیش از ۱۸ هزار خودروی تولید شده بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ که به ایربگ های NADI 5-AT تاکاتا مجهز هستند اعلام کرده‌اند.

خودروسازان در استرالیا مجبور به بازخرید خودروهای تحت تأثیر شده‌اند زیرا مهندسی دوباره و جایگزینی کیسه‌های هوای جدید فرایندی هزینه‌بر بوده و زمان زیادی از مشتریان را خواهد گرفت.

اما محصولات تویوتا که در این فراخوان شرکت کرده‌اند شامل مدل‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ خودروهای استارلت ۳ و ۵ درب، پاسئو، سلیکا و راو ۴ می‌باشند. تنها خودروی فراخوان شده مزدا هم مدل ائونوس ۸۰۰ مدل‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ و سوزوکی نیز گرند ویتارا مدل ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ می‌باشد.

اگر مالکان علاقه‌ای به بازخرید خودروهای تویوتا نداشته باشند خواهند توانست خودرویی جایگزین تا زمان حل این مشکل دریافت کنند. حدود یک هفته پس از اعلام این بازخرید، ACCC تائید کرده هوندا و میتسوبیشی هم همین پیشنهاد را به ۴۲ هزار خودروی دیگر ارائه کرده‌اند.

خودروهای هوندا و میتسوبیشی نیز دارای همین کیسه‌های هوای معیوب تاکاتا هستند. این کیسه‌های هوا در زمان تصادف با شدت بسیار بیشتری باز شده و قطعات و متریال را به سمت سرنشینان پرتاب می‌کنند. دو راننده قبلاً در استرالیا به خاطر این مشکل جان خود را از دست داده‌اند. هر دو شرکت میتسوبیشی و هوندا خودروهای خود را با قیمت بازار بازخرید خواهند کرد و تا زمان تکمیل این فرایند خودروی جایگزین را در اختیار مالکان قرار خواهند داد.

لجند، CR-V و آکورد مدل‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ و پاجرو NL، لنسر CE، اکسپرس WA، میراژ CE و استارواگن WA مدل‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ هم جزو محصولات هوندا و میتسوبیشی در این فراخوان هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Roham

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (728 ديدگاه)

    گرند ویتارا ایران هم مشکل ایربگ داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. behnam1012

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (983 ديدگاه)

      فکر نمیکنم تو ایران گرند ویتارا مدل 1996 تا 1999 داشته باشیم
      اکثرا 2007 به بعدن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    ببین بیجا کاریه یه قطعه ساز چطور همه را به دردسر انداخته .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. شاپور

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (291 ديدگاه)

    جالب بود خدمات به هزاران هزار خودروی بیش از ۲۰سال تحویل شده آنهم بخاطر فقط مرگ ۲نفر در این مدت، زندگی در خارج را آرزوست. آیا آماری از قتل عام مردم توسط شرکت سایپا و ایران خودرو وجود داره؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. s.h

      ۶ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اقا داروی این مرض مرگبار نخریدنشه نه اینکه باز سایت باز شه یه عده دلال یا ادم نفهم رند صف اونجا سر این دو نفر پدر در میارند خود مردم
      خود مردم
      همه چیز یه جاحعه به اتحادش برمیگرده
      اصلا شما فکر کن سالی بیست سی هزار نفر !!! یا بیشتر بابا وقتی با تو صف هستند و طرف واسه 22 بعمن نمیدونم فلان و…. یه هزار تومنی تخفیف میده اشغالاش فروش میره خداوکیلی شما باشی به خودت نمیگی : مگه احمم یه پیچ زیادش کنم وقتی یه وسیله که تو بد ترین ظرایط 5-6 تومن اب خورده برام میدم 60 تومن دست بزنم ؟؟؟؟
      یا مثلا نمیگی هر چند سال دکمه ها رو جا به جا میکنم اسمشو عوض میکنم میدم دست مردم ؟؟؟ مگه دیونم عوض کنم ؟؟؟ بابا کسی نباید بخره
      این جماعت هموناییند که با بنزین 10 هزار تومنی هم باز ترافیک درست میکنند با گوشت وو مرغ 500 هزارتومنی هم با جاده شمال ببسته میشه
      اقا مشکل مردمن که نمیخواند این پالونو از رو خودشو بردارند خوب یارو پیاده نمیشه این یه چیز خیلی خیلی خیلی عادیه وگرنه چقدر شما میشنوید فلان مهندس این شرکت ایرانیه و…. نه اینکه خیلی ناتوان باشند تو میخری اونام میفروشند تو اعتراضی نمیکنی اونام نه تنها کیفیت نمیدن بلکه ظبط و زه هم میکنند اپشن واست

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. PEDRAM

        ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داش خودت اولین نفر برو ما پشت سرت میایم همش حرف داش پیر زن هم میتونه پشت گوشی با چهارتا کلمه مهندس بازی در بیاره داش خودت که میگی اعتراض کنیم خودت که میخوای پالان رو از شونت برداری خودت جلو بیوفت ما پشتتیم😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 0
  4. حسن

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1275 ديدگاه)

    شرافت انسانی ملک را اباد میکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اونا کجان ما کجاییم.بیست سال پیش ماشین زدن باز براشون مهمه که ماشیناشون در چه وضعه.شرافت و انسانیت یعنی ایناینجا بخوای از گارانتی استفاده کنی باید چند هفته بدویی آخرشم معلوم نیست کارت راه بیافته یا نه.چرا اکثر ملت نفهمن؟چرا برای یه مناسبت که مربوط به کشور خودمون نیست خیابونارو پر میکنن اما هیچ درکی از مشکلات خودمون و راه حلش ندارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا