تویوتا

بازگشت بحث‌برانگیز! اولین تجربه سواری با تویوتا سوپرا جدید

خودروهای نمادین واقعی انگشت‌شماری در دنیا باقی مانده و یکی از این خودروها هم تویوتا سوپراست. هم‌اکنون پنجمین نسل این خودروی خاطره‌انگیز روانه‌ی بازاری مکاره شده است. حالا فرصت رانندگی با این خودرو به ما دست داده است.


خب بیایید با ضرب‌المثل “فیل در اتاق” شروع کنیم! تویوتا در توسعه‌ی نسل جدید A90 سوپرا با خودروسازی آلمانی یعنی ب‌ام‌و همکاری کرده است.


هر دو برند جدای از پلتفرم و برخی قطعات مهم مشترک از ویژگی‌های خاص محصولات خود بهره برده‌اند. بنا به گفته‌ی تویوتا، این به معنی فاصله‌ی بین محوری کوتاه و فاصله‌ی بین بیشتر چرخ‌های روبرویی است. در واقع فاصله‌ی بین محوری سوپرا کوتاه‌تر از GT86 بوده ولی مرکز ثقل آن نیز پایین‌تر می‌باشد.


پس از آنکه تصمیمات لازم درباره‌ی اصول اساسی خودرو اتخاذ شد، هر دو شرکت راهشان را از یکدیگر جدا کرده‌اند تا خودروهایی با ویژگی‌های خاص خود را تولید کنند؛ و این داستان همواره ادامه دارد…


موضوع جالب اینکه تتسویا تادا مهندس ارشد سوپرا به اتواکسپرس گفته شاسی این خودرو از برخی قطعات نسل بعدی محصولات M ب‌ام‌و سود برده است. به این ترتیب باید انتظار خودرویی اسپورت و کاملاً ناب را بکشیم.


بخشی از دلایل تویوتا برای همکاری با ب‌ام‌و به وفاداری آن به میراث سوپرا که استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی مربوط می‌شود بازمی‌گردد؛ بنابراین زیر کاپوت این خودرو یک نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری را خواهید دید که نیروی خود را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این خودرو به دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی نیز مجهز شده است.


دامپرهای تطبیق‌پذیر با تنظیمات مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب همراه شده‌اند و دو حالت را می‌توان برای آن‌ها انتخاب کرد. ترمزهای بزرگ نیز وظیفه‌ی متوقف کردن سوپرای جدید را بر عهده دارند.


پرفورمنس این خودروی ژاپنی کاملاً قوی بوده اما نباید آن را دیوانه وار دانست چراکه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سوپرا برابر با ۴.۳ ثانیه می‌باشد؛ اما بی‌شک سوپرا بجای آنکه خودروی اعداد باشد خودروی احساس است.


تادا می‌گوید مهندسان تویوتا به دنبال بهبود استحکام بدنه بوده‌اند و این میزان استحکام ۱.۶ برابر GT86 می‌باشد. تست‌ها هم نشان می‌دهند سواری خودرو خوب می‌باشد. جالب آنکه سوپرای جدید حتی سفت‌تر از سوپرکار لکسس LFA می‌باشد.


شما این موضوع را در زمان حرکت حس می‌کنید. شاسی احساس سفتی را به راننده منتقل کرده ولی سیستم تعلیق خودرو نرم‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کردید. کیفیت سواری خودرو در حالت نرمال دامپرها کاملاً احساس‌برانگیز است چراکه سوپرا با کمترین میزان ناهنجاری و ناراحتی دست‌اندازها را پشت سر می‌گذارد. با انتخاب حالت اسپورت شاهد کنترل بیشتر حرکات بدنه هستیم اما همان میزان پایداری سوپرا را شاهد هستیم که این به معنی چسبندگی زیاد لاستیک‌ها به جاده به منظور ارائه‌ی بیشترین میزان چسبندگی و کشش می‌باشد.


چسبندگی و کشش خودرو در حدی است که فکر می‌کنید سوپرا به راحتی می‌تواند قدرت‌های بیشتر را نیز هندل کند.


پیشرانه هماهنگی خوبی با سوپرا دارد اما فوق‌العاده نیست. تادا می‌گوید اگر تویوتا خودش به دنبال تولید پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی جدیدی می‌رفت باید پروژه را ۳ تا ۴ سال به تأخیر می‌انداختیم و به دلیل قوانین سخت‌تری که در زمینه‌ی سر و صدای تولیدی وجود دارد سوپرا خودرویی کاملاً بی‌صدا می‌شد.


خوشبختانه حالا چنین چیزی وجود ندارد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر یاد شده صدای جذابی تولید می‌کند و با هویت خودرو همخوانی خوبی دارد. در دورهای میانی است که پیشرانه‌ی ب‌ام‌و بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد.


حداکثر گشتاور این قلب آهنین از دور ۱۶۰۰ در دسترس بوده و این وضعیت تا دور ۴۵۰۰ حفظ می‌شود بنابراین سوپرا با قدرت پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارد. البته با گذشتن از دور ۵۰۰۰ حس محدود شدن پیشرانه به راننده دست می‌دهد و بالا رفتن دور پیشرانه صدای خیلی جالبی را نیز ایجاد نمی‌کند؛ اما صدای این پیشرانه بسیار بهتر از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر پورشه ۷۱۸ کیمن می‌باشد.


گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم بی‌نقص نیست. این گیربکس در حالت اتوماتیک تعویض‌های نرمی دارد اما به راحتی نمی‌توان از پدال شیفترهای تعبیه شده روی فرمان استفاده کرد و معکوس‌های آن نیز به تندی صورت نمی‌گیرد.


انعطاف قوای محرکه‌ی سوپرا یکی از نقاط قوت این خودرو بوده و با آن می‌توانید به بالانس مناسب شاسی دست یابید. در صورتی که قلق خودرو دستتان بیاید به خوبی خواهید توانست پیچ‌های سنگین را پشت سر بگذارید. حتی در سرعت‌های نرمال هم شاهد تقسیم وزن عالی ۵۰/۵۰ و تنظیم‌پذیری بالای شاسی خواهید بود.


مهندس ارشد تویوتا خیلی درباره‌ی هدف گرفتن پورشه ۷۱۸ کیمن به عنوان سنگ محک کلاس سخن گفته است. این خودرو درگیری و هیجان رانندگی زیادی داشته و البته سوپرا هم در همین حد ارزیابی می‌شود.

علیرغم تمامی کارهایی که تویوتا انجام داده، سوپرا از نظر فرمان ارتباط زیادی با سطح زمین برقرار نمی‌کند؛ اما آنچه که از شاسی دریافت می‌کنید حس خوب پایداری است که به شما اجازه می‌دهد رانندگی جسورانه‌ای داشته باشید و به آنچه که از راندن سوپرا می‌خواهید برسید.


کمک حال شما در این سبک رانندگی دیفرانسیل فعالی خواهد بود که به دنبال ورود خودرو به پیچ‌ها بوده و با فرمانی همراه شده که در مرکز پیچ بسیار پاسخگوست. با اندکی اشاره روی پدال گاز شما می‌توانید احساس قفل شدن دیفرانسیل را حس کنید که این امر در نهایت با چسبندگی احساس‌برانگیز اکسل جلو و چابکی بالای خودرو همگام خواهد شد.


البته که قیمت پایه‌ی ۵۲۶۹۵ پوندی سوپرا باعث می‌شود به دنبال چیزهایی فراتر از سواری خوب باشیم. این خودرویی است که در مسیرهای روزانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مالکان درعین‌حال با آن به پیست هم خواهند رفت.


اگرچه طراحی داخلی سوپرا تفاوت‌های زیادی با Z4 دارد اما رگه‌هایی از محصولات ب‌ام‌و در آن دیده می‌شود. البته این کار خوبی بوده زیرا سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا تعریف چندانی ندارد.

این خودرو از آرایش بازنگری شده‌ی iDrive ب‌ام‌و سود برده و دارای صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی است. بخش اعظم دکمه‌های بکار رفته در کابین نیز از همکار آلمانی گرفته شده است. سیستم اطلاعات سرگرمی سوپرا عملکرد نرمی داشته و استفاده از نرم‌افزار ب‌ام‌و به معنی مشاهده‌ی اپل کارپلی برای اولین بار در یک تویوتاست. کیفیت ساخت و متریال بکار رفته در سوپرا مناسب قیمت خودرو بوده و همین موضوع درباره‌ی تجهیزات هم صدق می‌کند.


نسل جدید سوپرا از تجهیزاتی همچون صندلی‌های اسپورت گرم و سرد شونده، سیستم تهویه مطبوع، دوربین دید عقب، بلوتوث، ناوبری با سرویس‌های ارتباطی، چراغ‌های LED تطبیقی، رینگ‌های ۱۹ اینچی و سیستم‌های ایمنی کامل سود می‌برد. از جمله سیستم‌های ایمنی این خودرو می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار، هشدار خروج از مسیر با دستیار حفظ خودرو بین خطوط، نوربالای خودکار، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب اشاره کرد.


کابین خودرو تنگ بوده و راننده در ارتفاعی پایین قرار می‌گیرد اما دید رو به جلو خوب است. محفظه بار ۲۹۰ لیتری سوپرا برای یک آخر هفته‌ی هیجان‌انگیز کفایت می‌کند.


اما یکی از مشکلاتی که هنوز هم خود را نشان می‌دهد همان جریان فیل در اتاق است. اگرچه نسل جدید سوپرا یک خودروی اسپورت جذاب است اما این امر نتیجه‌ی همکاری با ب‌ام‌و بوده و اگرچه روند توسعه‌ی خودروهای دو شرکت مسیر مجزایی را طی کرده اما همواره با راندن سوپرا به ارتباط آن با Z4 فکر خواهید کرد. شاید برخی افراد بگویند این دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند درحالی‌که برخی افراد نیز فکر می‌کنند این چیز بدی نیست.

اما کمی کاراکتر ژاپنی می‌تواند پکیجی جذاب‌تر مخصوصاً در دورانی که شاهد الکتریکی شدن خودروها هستیم ارائه کند. مهندس ارشد سوپرا گفته است:

سوپرا کادوی نهایی ما به تمامی طرفداران خودروهای اسپورت پیش از تغییر عظیم قوانین است.

سوپرا خودروی کامل و فوق‌العاده‌ای نیست اما باید به آن به چشم یک خودروی اسپورت تثبیت شده نگاه کرد.


تویوتا سوپرا ترکیبی از توازن، چابکی، چسبندگی و اعتمادبه‌نفس پیشرانه‌ی ۶ سیلندر قدرتمندی است که پرفورمنس بالا و صدای جذابی تولید می‌کند. تصمیم درباره‌ی اینکه همکاری تویوتا با ب‌ام‌و شخصیت سوپرا را تحت تأثیر قرار داده یا خیر را به شما واگذار می‌کنیم؛ اما شکی وجود ندارد که این کوپه‌ی ژاپنی از استعدادهای زیادی برخوردار می‌باشد. سوپرا کاملاً به اندازه‌ی هاچبک های خانوادگی کاربردی بوده و این یک ویژگی مثبت است.

مشخصات تویوتا سوپرا

  • قیمت: ۵۲۶۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۳۵ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    عکس سوم وچهارم زیباترین تصویری هستش که از تویوتا سوپرا دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان کامل ترین رقابت بین خودروهای مرسدس C63S وآلفا رومئو جولیا وب ام وM3 و آئودی RS5اسپرت بک و ب ام و آلپیناb3 انجام گرفته که همین چندروزه انجام شده که لینک این رقاب روبراتون میفرستم.نتیجه این رقابت هم به شکل زیره.
    جایگاه اول_M3
    جایگاه دوم_C63S
    جایگاه سوم_آلفا رومئوجولیا
    جایگاه چهارم_آلپینا B3
    جایگاه پنجم_ آئودی RS5اسپرت بک
    این رقابت رو درمجلهWHICH CAR میتونید مطالعه کنید.که لینکش روبراتون میفرستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ببخشید.جایگاه هارو اشتباه نوشتم.
      جایگاه اول_M3
      جایگاه دوم_C63S
      جایگاه سوم_آلفا رومئو جولیا
      جایگاه چهارم_آئودیRS5اسپرت بک
      جایگاه پنجم_ آلپیناB3

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      این جمله رو در مورد مرسدس گفته:
      Mercedes-AMG obviously slaved away at the C63 S and it’s paid off. It brings the luxury of the Audi, the smoothness of the Alpina, the front-end accuracy of the Alfa Romeo and then mixes it all with the pedigree of the M3. But it’s also a V8 lunatic with enough power to overthrow a government.

      بعد 3تا داور یکی مرسدس رو انتخاب کرده یکی آلفا یکی بی ام و
      کجای متن خوندی بی ام و اول شده
      شاید من نتونستم پیداش کنم! ! !
      در ضمن قیمت C63s خیلی بیشتر از رقباست که تو مقایسه ها همیشه به ضررش میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        مانی جان ترجمه شده اون رقابت هستش.اما اگه دقت کنی M3 وC63S امتیازهایی که پاینشون هست از باقی خودروها بیشتره.که M3 وC63S امتیاز 4/5 از5 رو گرفتن وآلفا 4 وآیودی هم 4 وآلپیناB3 هم 3/5
        اما در پیان 3خودروی برترجایگاه آلفا که سوم شدهC63 جایگاه دوم وM3جایگاه اول(در قسمت توضیحات M3هم گفته که خودروی برترو وپیروز این رقابت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          کجا نوشته؟کپی پیست کن,
          این کاری که شما میکنی قشنگ نیست
          در ضمن من قیمت رو در مورد M3 گفتم حواسم نبود
          M3Pure
          129000 دلار قیمتشه
          دیگه قطعا C63s بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    عجب بررسی خوب و بیطرفی ، کِیف کردم ، تمام نقاط قوت و ضعف را درست اشاره کرده بدون هیچ جبهه گیری ای ..

    به عنوان یکی از طرفداران دو آتیشه ژاپنیها بخصوص تویوتا ، دوست داشتم سوپرا ۱۰۰٪ رگه ژاپنی داشته باشه و از bmw کمکی حداقل هم در این خودرو اصیل نمیگرفت(( لطفاً برداشت بد نکنید و اینکه بی ام و بهترین موتور ساز دنیاست )) .
    ولی در مقاله هم آمده که اگر تویوتا با bmw همکاری نمیکرد ، شاید باید سوپرا را ۴ سال آینده میدیدیم و با صدای موتوری کم هیجانتر و رام شده تر .

    در جای دیگر مقاله آمده که سوپرا را میخرند برای استفاده روزانه و شیطنتهایی در پیست ، به این فکر کردم که بچه های به دنیا آمده در آمریکا وقتی از پدرشون میپرسن بابا در زمان مجردی با چی میرفتی دانشگاه یا سر کار یا….. ، اونها جواب میدن موستانگ ، کامارو ، چلنجر ، سوپرا و…..
    حالا همین سئوال را اگر یه بچه از پدرش در ایران با این همه ثروت خدادادی بپرسه ، اون پدر بدبخت چی داره که جواب بده به جز سرِ پائین .
    فقط لعنت خدا بر باعث بانیش که هر زمانی عکس همین سوپرا یا خودروهای جدید را میبینم آه میکشم از تَهِ دل و نفرینه که نثار جدوآباد این بدبختیا میکنم .
    عمرمون رفتو هیچ اتفاقی هم نیوفتاد ، این جور که بوش میاد برای نوه نتیجمون هم هیچی نمیشه ، البته اگر بچه ای ازدواجی در کار باشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان قابل اعتمادترین وکم استهلاک ترین خودروسازان 2019 از دید JD POWER هم معرفی شدن که به شکل زیر هستش.
    1_لکسوس
    2_تویوتا
    3_پورشه
    4_ آئودی
    5_BMW
    6_بیوک
    7_شورولت
    8_هیوندای
    9_اینفیننیتی
    10_کیا
    11_مرسدس بنز
    12_مینی
    13_سوبارو
    14_فولکس واگن
    15_کرایسلر
    16_فورد
    17_هوندا
    18_لینکن
    19_ مزدا
    20_میتسوبیشی
    21_نیسان
    22_آکورا
    23_کادیلاک
    24_ دوج
    25_ جی ام سی
    26_جگوار
    27_جیپ
    28_رم
    29_فیات
    30_لندرور
    31_ ولوو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بهترین وقابل اعتمادترین خودروهای 2019 هم از دید کانسومرریپورتز!!!
      بهترین خودروی کلاس ساب کامپکت_تویوتا یاریس

      بهترین شاسی بلندکلاس ساب کامپکت_هیوندای کونا

      بهترین خودروی هیبریدی/ برقی _ تویوتا پریوس

      بهترین شاسی بلندکامپکت: سوبارو فورستر

      بهترین خودروس سواری سایز متوسط:تویوتا کمری

      بهترین شاسی بلند سایز متوسط:سوبارascent

      بهترین خودروی سواری سایز بزرگ:تویوتا آوالن

      بهترین خودروس سواری کامپکت لوکس:آئودی A4

      بهترین شاسی بلند لوکس : ب ام وX5

      بهترین پیکاب فول سایز: فورد F150

      واما قابل اعتمادترین خودروها2019 به انتخاب کانسومرریپورتز
      1_تویوتا پریوسC
      2_لینکن کانتیننتال
      3_تویوتا پریوس پرایم
      4_سوبارو کراس ترک
      5_تویوتا پریوس
      6_مزدا6
      7_هیندای سدونا
      8_ هوندا فیت
      9_لکسس NX
      10_مزداCX5

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Lancer evo

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (211 ديدگاه)

      درود
      مهدی جان داداش خیلی وقته دیگ این امار های jd power و consumer reports رو دنبال نمیکنم چون نمیتونم ب خودم بقبولونم ک میتسوبیشی و نیسان از نظر استهلاک از بی ام و ک به استهلاک معروفه پایین تر باشه و از این جور مقایسه ها ، بنظر من بهتره سعی کنی دنبال چیزی بری ک ب عقل خود ادم نزدیک باشه ک ب نظرم این امارا خیلیش فیکه و اصلا قبول ندارمشون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رحیمی

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کاپوت سوپرا جدید رو که بالا بزنی روی همه قطعات لوگوی بی ام و خورده، واقعا در شان تویوتا نبود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Mad.z.Max

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    ای کاش مترجم محترم بجای ترجمه ی لغوی elephant in the room که یک لفظ کاملا انگلیسی هست و فارسی زبون درکی ازش نداره، از تعبیر دیگه ای استفاده میکرد، مثلا میگفت خودرو همچنان حس عجیبی دارد! نه فیل در اتاق!
    این مدل ترجمه فقط کم حوصلگی رو نشون میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      ممنون از اعلام نظرتون، بنده به شخصه لذت می برم اگه دوستی مطلبی رو بهم گوشزد کنه.
      عبارت فیل در اتاق کنایه از بدیهی بودن یه چیز و واضح بودن اونه.
      البته اینکه کم حوصلگی رو فرمودید بنده درست نمی دونم، حداقل منی که کارم ترجمه مطالب خودرویی هستش کاملا از این کار لذت می برم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        آقا شاهین شما ترجمه کردین دستتونم درد نکنه و لذت میبریم از مطالب. ولی قبول ندارین فیل در اتاق عبارت نا مانوسی هست؟ چند نفر از کسانی که به انگلیسی آشنایی ندارن دربارش میدونن؟ من شرط میبندم خیلیا که آشنایی دارند هم دربارش نمیدونن.
        فقط منظورم این بود که این یه لفظ انگلیسیه که در فارسی بی کاربرده..

        موافقم 1
        مخالفم 0
  7. power active

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (171 ديدگاه)

    طراحیش جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ali a

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    از هر نظر دوست داشتنیه… این نقص های جزیی هم که داره با نسخه های جدیدش کاملا برطرف میشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sina

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    اگه شتاب حوالی همون 4 ثانیه ای که تو تست های اعلام کردن باشه واقعا کاربزرگیه
    از زد4 و کی من و حتی لکسس rcf هشت سیلندر چهارصد و پنجاه اسبی هم سریعتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. porschesport

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خودروی دوست داشتنی هست ولی نه به اندازه ی نسل قبل ، حداقل برای من که اینطوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محسن

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین خوبیه و قطعا پشت فرمونش احساس فوق العاده ای خواهد داشت، اما این تویوتا سوپرا (کلاسیک) نیست، این یه بی ام دبلیو ریبیج شده است که طراحی پوسته بیرونی و یه سری تنظیماتش رو که البته تا جایی که میتونستن تویوتا انجام داده، اسمش رو هم سوپرا نمیزاشتن بهتر بود، بعدا یه ماشین پرفرورمنس الکتریکی خود تویوتا با اسم سوپرا میداد بیرون هم منطقی تر بود هم تویوتا بود، مثله این میمنونه نیسان جی تی آر رو روی AMG GT کنی ، اونوقت چرا نباید بجای این از خود بی ام و ماشین خرید؟ کمپایی که تخصصی تر و با سبد محصولات بیشتر داره ماشین های پرفرومنس میزنه، قیمت اش هم که ماشالا تا 60 هزارتا جواب میده.
    به یاد انتقادهایی که به مرسدس ایکس کلاس شد بی افتین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا