تویوتا

نقاط قوت و ضعف تویوتا لندکروزر هریتیج ادیشن 2020

تقریباً دلیل خوبی برای خرید تویوتا لندکروزر ۲۰۲۰ وجود ندارد. خودروهای بهتر، راحت‌تر و به اندازه لندکروزر توانا وجود دارد؛ اما شما با لندکروزر افسانه‌ای دو چیز به دست می‌آورید: خاص بودن و فهمیدن اینکه شما فرد خبره‌ای هستید.

تویوتا لندکروزر در آمریکا خیلی کمیاب است. طبق داده‌های موجود، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حدود ۴۳ هزار دستگاه از شاسی بلندهای مرسدس بنز GLS در آمریکا به فروش رفته درحالی‌که کل فروش لندکروزر از سال ۲۰۰۵ تاکنون حدود ۴۶ هزار دستگاه بوده است. سال ۲۰۰۵ همچنین بهترین سال فروش این خودرو بوده و در آن زمان به خانه ۴۸۷۰ نفر راه یافته است. به همین خاطر وقتی یک لندکروزر را بخرید پس حتماً چیزی می‌دانید. مالکان این خودرو از تاریخچه و توانایی‌های آن آگاه هستند اما آن را به خاطر حالت نمادین یا اینکه گزینه‌ای واضح است نمی‌خرند. آن‌ها لندکروزر را به این خاطر می‌خرند که یک لندکروزر است!

مدل سفارشی لندکروزر هریتیج ادیشن نایاب‌تر از سایر مدل‌ها بوده و تنها به تعداد ۱۲۰۰ دستگاه در آمریکا عرضه شده است. ویژگی‌هایی همچون نشان کلاسیک روی ستون D باعث تمایز این خودرو می‌شوند و رینگ‌های طلایی نیز مهر تأکید دیگری بر سفارشی بودن این خودرو هستند. با این تفاسیر می‌خواهیم شما را با نقاط قوت و ضعف این خودرو که از قضا در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

  • نقاط قوت

جذاب‌ترین تویوتا: بله همیشه گفته‌ایم و حالا هم می‌گوییم که لندکروزر بسیار جذاب است. بزرگ و جادار و میزبان از یک پیشرانه ۸ سیلندر. لندکروزر خودرویی است که هدفمند بوده و نمی‌خواهد توانایی‌های خود را جار بزند. البته خبری از ویژگی‌های خودروهایی همچون رنجروور یا GLS در آن نخواهد بود. به جای این‌ها لندکروزر از طراحی جعبه‌ای استفاده کرده است. در کابین دکمه‌های زیادی برای سیستم آفرود وجود داشته و این شاسی‌بلند به شما یادآوری می‌کند که محصولی بسیار تواناست.

ویژگی‌های سفارشی جذاب در مدل هریتیج: تغییرات مدل هریتیج با نسخه‌های استاندارد خیلی نیست اما هنوز هم باعث بهبود ظاهر این خودرو شده‌اند. رینگ‌های طلایی BBS بسیار زیبا بوده و روی ستون D هم نشان‌های کلاسیک وجود دارند. روف راک یاکیما کمی مضحک به نظر می‌رسد و در سرعت‌های بالا صدای زیادی تولید می‌کند اما خب بازهم به ما یادآوری می‌کند که لندکروزر آماده‌ی سفر در خارج از جاده است. از جمله ویژگی‌های دیگر می‌توان به جلوپنجره با عناصر مشکی و تریم کروم تیره در چراغ‌ها اشاره کرد.

کابین باکیفیت: محصولات مدرن‌تر تویوتا همچون هایلندر، کمری و آوالون از کابین‌های سطح بالایی سود می‌برند اما لندکروزر کیفیت بالایی داشته و در کابین می‌توانیم چرم خوب روی داشبورد و کنسول را ببینیم. کابین خودرو حس لوکسی داشته و در نقطه‌ای است که می‌توانیم رابطه واضحی بین لندکروزر و لکسس LX 570 حس کنیم.

  • نقاط ضعف

لاستیک کجاست؟ وب‌سایت تایر راک لاستیک‌های دانلوپ گرندترک AT23 لندکروزر را به عنوان لاستیک‌های چهارفصل بزرگراهی دسته‌بندی کرده و به نظر می‌رسند این لاستیک‌ها گزینه مناسبی برای لندکروزر نیستند. در واقع این نوع لاستیک را باید در خودرویی همچون هایلندر ببینید. این موضوع عجیبی است زیرا تویوتا لاستیک کاراتر آفرود را در مدل‌های TRD خود بکار برده است. راو ۴ در نسخه TRD آفرود دارای لاستیک‌های تمام سطوح می‌باشد. ما خواهان لاستیک‌های گلی ۳۵ اینچی نیستیم اما لندکروزر برای مأموریت خود نیاز به لاستیک‌های بهتری دارد.

جلوپنجره: خب صحبت از مدل‌های TRD شد و باید گفت تنها راه برای بهبود استایل لندکروزر هریتیج ادیشن می‌توانست استفاده از نوشته بزرگ تویوتا روی جلوپنجره و طرح مشکی‌رنگ باشد. با توجه به اینکه لندکروزر FJ40 افسانه‌ای دارای چنین ویژگی‌ای می‌باشد بنابراین چنین نوشتاری می‌توانست در هریتیج ادیشن هم جذابیت زیادی داشته باشد.

قیمت احمقانه: و حالا به بحث اصلی می‌رسیم. خود لندکروزر با قیمت ۸۵۴۱۵ دلاری بسیار گران بوده و با توجه به تغییرات نه چندان زیاد نسخه هریتیج ادیشن، افزایش قیمت ۲۳۳۰ دلاری هیچ توجیهی ندارد. اضافه پرداخت برای خودروهای سفارشی هیچ اشکالی ندارد اما خرج حدود ۹۰ هزار دلار برای خودرویی که رقبایی همچون رنجروور و مرسدس بنز GLS در آن حضور دارد منطقی به نظر نمی‌رسد.

مشخصات تویوتا لندکروزر هریتیج ادیشن ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۸۱ اسب بخار/۵۴۴ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی: ۱۸/۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۸۵۴۱۵ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۸۹۲۳۹ دلار

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. AMIR

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    تویوتا لندکروز عالیه
    با یه موتور قدرتمند و قابلیت های فوق العاده آفرود

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. کیان

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      من واقعا به نحوه مقایسه این ماشین و یا خیلی از ماشینهای دیگه معترض هستم.
      همه چیز خیلی وقتها صرفا بر اساس شاخصهای کمیتی مقایسه میشه و چیزهای کمیتی اصلا دیده نمی شوند.
      ماشین من تسلا هست بنزین نمیسوزونه، ماشین من بی ام و سری 5 هست و تو انگلستان از مصرفش ناراضی هستن کارشناسها، نتیجه خیلی از مجلات اینه ک تسلا خیلی از لحاظ سوخت بصرفه تر هست، اصلا نگاه نمیکنن ک تسلا برقی هست !!! حالا این قیلس من خیلی با اغراق بود ولی خیلی جاها همینطور الکی مقایسه میکنن.
      متاسفانه تویوتا تو این نسخه خاصش یکم بی انصافی کرده اما اینکه میان میگن هم قیمت رنجروور و مرسدس بنز GLS صرفا دارن قیمت و میبینن، هدف تولید اصلا دیده نمیشه !! دو تا ماشین لوکس و یه ماشین عملیاتی دارن با هم مقایسه میشن، تو اون دو تا شاسی بلند واقعا لوکس داری برای آپشن و لوکس بودن شتاب و پرستیژ پول میدی و میپذیری ک هزینه های نگهداریشم بیشتر بپردازی. تو این لندکروز از این چیزها میزنن و بهت ماشینی میدن ک تا خرخره بار بزنه بهش، ببریش تو خارج از جاده و هزار استفاده وحشتناک بکنی ازش و مطمئن باشی قرار نیست زمین بذارتت، خب حالا باید موتور ماشین هم تنفش طبیعی بشه !!!

      من واقعا در عجبم یکی مثه علی بخردی ک خودش و کارشناس ماشین هم میدونه و پشت هر ماشینی میشینه فقط میگی راه میره راه نمیره (شتاب داره شتاب نداره، از GLS هم خوشش نیومد و هی کوبوند؛ عاشق بی ام و هم هست تا تونست ایکس 7 برد بالا!!!) چرا باید مبنای خوب و بد ماشین و شتاب بدونه، مگه ملت ماشین میخرن ک فقط گاز بدن ؟!!

      یا دائما من میگن پیرمردیه، پیرزنیه، این همه راو 4 و کرولا و کمری و یعنی فقط پیرمردا و پیرزنها سوار میشن ؟!!

      واقعا باید کمی موقع مقایسه از نگاه یک مصرف کننده واقعی یه ماشین و نگاه کرد و ببینیم عایا ماشین برای هدفی ک ساخته شده جوابگو هست و احتیاجات و براورده میکنه ؟؟؟!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. سروش

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (228 ديدگاه)

        مسئله ای که حائظ اهمیته اینه که هر کس بر اساس جایگاه و نیاز هایی که داره به ماشین نگاه می‌کنه. علی بخردی یه ثروتمند کلکسیونره و طبیعیه که اینطور فکر کنه. حتی خودش هم پیشنهاد داده بود اگه دانشجو یا کارگری تویوتا بخر. به هر حال افرادی مثل بخردی ۱۰درصد جامعه هم نیستن. ۹۰ درصد آدم های عادی نیاز به ماشین اقتصادی، کم خرج و بادوام دارن که ژاپنی ها جوابگوی نیازشونه و برای این هدف عالین. هیچ نیازی هم به شتاب کمتر از ۶ثانیه در زندگی عادی که هدف رسیدن به مقصده دیده نمیشه. درسته من ماشین باز به دنبال لذت رانندگی ام اما چند درصد جامعه مثل منن؟ خیلی کم!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        گل گفتی داداش امثال بخردی از اون مدل ادمهایی هستن که فکر میکنن فقط خودشون همه چی حالیشونه و بقیه هویجن خدا نکنه یه ثروتی هم داشته باشن و با اینستا هم اشنا باشن دیگه خدا روهم بنده نیستن نمونش هم کلی پیج ماشینی ایرانیان خارج نشین ابدوغ خیاری

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. meysam

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3530 ديدگاه)

        کیان دیدت به قضیه برام جالب بود. خوشم اومد. فقط من هنوز قیمتشو نتونستم هضم کنم. خیلی بالاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amin

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (12 ديدگاه)

          این چه مقایسه ای بود؟ قیمت فول رنجروور و مرسدس بیش از 200 هزار دلاره…این که قیمتش نصفشونم نیست…

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    به شخصه عاشق نام لندکروزر هستم ??
    نامی که قدمت داره و توانایی های کم نظیری در آفرود
    عاشق تویوتا لندکروزر باشی دیگه بحث قیمت برات مهم نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      چه جالب
      دقیقاً تو قسمت مقاله کیفیت دوخت چرم کروت در مورد همین ماشین صحبت کردم .
      آقا اون پائین گفتم ، اینجا هم میگم ، این هریتیجی که تویوتا روی لندکروزر زده شاید خاص باشه اما کلاهبردای به حساب میاد چرا ؟

      چون اومده چند قلم از وسایل را برداشته و فقط یه باربند زشت به همراهی رینگ و لاستیکی گذاشته که هم سایز تویوتا راوفورِ و جوادش هم کرده و از همه بدتر قیمتش هم بالاتر برده .
      بنظر منی که عاشق تویوتا هستم و از محصولاتش استفاده میکنم ، این قیمت برای این ماشین نمیصرفه و همون مدل آپشنال و معمولیش بهتر و جذابتره .
      به جای اون باربند هم کسی که آفرود میره ، تخت بازشو مینده ، مطمئن باشید .
      اما خدایی هنوزم که هنوزه با همین ظاهر سادش دلبری میکنه .

      راستی کانال یوتیوب علی بخردی همین ماشین را تست کرده و این هم بگم علی بخردی دشمن سرسخت تویوتاست اما این ماشین رو از نظر کیفیتی میپرسته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3480 ديدگاه)

        کلاهبرداری بی خیال؟
        ۲۰۰۰ دلار پولی نیست مگه قرار چندتا از این بسازه ۵۰۰ تا هزارتا دو هزارتا …. اگه کلاهبرداریه کاش همه مثل تویوتا کلاهبرداری کنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. GERMANY

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          حاجی شما که میگی 2000 تا چیزی نیس،
          پس 4000 تا پول بیشتر بده gls سوار شو?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          datsun عزیز
          اومده صندلی‌های سوم ، ضربه‌گیر درها ، سپر دیزاین جلو ، صندلی چرم ، رکاب و …. را برداشته و گرونتر میفروشه ، و این در حالیه که از نظر فنی هیچ تفاوتی با نمونه استاندارد نداره .
          من خودم تویوتا‌ایم ، اما با این کنار نمیام .
          تا اونجایی که من تو تست علی بخردی دیدم ، تفاوتشون ۱۰هزار دلار بوده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. O

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    اسم لندکروز میاد یاد علی بخردی میافتم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    اینکه هی بگی رقبا بهترن دلیل نمیشه!
    افرود واقعی در صحرا های سوزان افریقا و غرب اسیا معنی پیدا میکنه!
    اونم بدون امکانات!
    جایی که جولانگاه محصولات تویوتاست!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Behnam

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برا من این ماشین هیچ نقطه ضعفی نداره
    درود میفرستم به روان پاک و مطهر آقای تویودای چرخ خیاطی ساز

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بهترینه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Zonda R

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    با احترام برای لندکروزر من بشخصه بخوام از همین برند خودرویی بخرم لکسوس Lx 570 رو ترجیح میدم
    تجربه ی تست هر دو رو دارم شاید از همه لحاظ یکسان باشند در ظاهر ولی رفتارشون باهم متفاوته
    ایزولاسیون کابین لکسوس بهتره لکسوس استقامت بیشتری داره هندلینگ بهتری داره کیفیت متریالش, بالاتره اپشن بیشتری داره و….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. AMANTE

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    همیشه تویوتا لندکروزر رو به عنوان یک آفرودر توانا و جان سخت قبول دارم.
    الان لندکروز به درجه ای رسیده که تویوتا میتونه نسل جدید رو معرفی کنه اما تویوتا عاشق اینه که شاسی بلند هاش رو تا قرن ها فقط با بروزرسانی زنده نگه داره و بفروشه. یک نمونه اش هم سکویا است.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. رزیتا

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    بیشتر از ۶۰ سال از عمر تویوتا لندکروزر می‌گذره و این خودرو هنوزم بین محصولای خودروساز ژاپنی حضور داره و درواقع اگر عمر تویوتا لندکروزر رو با درنظر گرفتن BJ مدل ۱۹۵۱ محاسبه کنیم نزدیک به ۷۰ سال “به‌طور دقیق ۶۸ سال” از عمرش می‌گذره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. samurai

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (543 ديدگاه)

    نقاط ضعفی که گفتی تو …….
    اینا ضعف بود یا چیزایی که دوست داشتی رو ماشین باشه :||

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مجتبی

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    خوب بودن و بد بودن ماشین، یکی از شاخص هاش فروش ماشین هست، خیلی وقت ها خرد جمعی درست میگه، در مورد لندکروز خریدار ها بخشی از پول اضافه که دوستان میگن، به خاطر استحکام و قابلیت اطمینانی هست که فروشنده وخریدار در موردش به توافق رسیدند. هیوندایی اعتبار تویوتا رو نداره و با گارانتی و خدماتی که میده، داره کم کم اعتبارش افزایش میده و این به خاطر عملکرد عالی کره و شرکت‌هاش تو مدیریت هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Omid622

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بهترین بررسی این ماشین رو علی بخردی که تو آمریکا هستش و کلکسیونر ماشین داره انجام داده میتونید برید تو پیج اینستاگرامش بررسی رو ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. کوروش

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    چه جالب همه جا حرف از علی بخردی عزیز هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مهدی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    ماشینی که فقط مفتش ارزش داره … من همیشه واسم جای سوال بود ملت ما حداقل تو منطقه اروند که خودم هستم چطور ممکنه اینهمه اس یو وی تاپ مثل اسکالید و غیره رو ول کنن فقط گیر بدن به لندکروز تازه لقب حضرت هم بهش بدن! دقیقا ماشین بیست سال پیش رو دارن ۹۰ هزارتا هول میدن به ملت

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      حضرت سردار یا هر اسم دیگه رو عربها حوضه رو این ماشین گذاشتن اونجا به قول شما suv تاپ زیاد وجود داره ولی هیچکدوم محبوبیت لندکروز و پاترول رو نداره

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. amin

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (12 ديدگاه)

      استقامت- قابلیت اطمینان و اعتماد – استهلاک بسیار پایین(منظور خرابی نه مصرف سوخت) و در نهایت کاربردی.. یه آفرودر باید چی داشته باشه؟
      اسکالید اتاق قشنگی داره ولی تو این موارد نه تنها اسکالید (ماشین که فقط به چراغ های گنده نیست یا استیل اتو کشیده)بلکه تمام اس یو وی های هم کلاسش مونده به مقام لندکروزر نائل بشن…
      علی بخردی بنده خدا هم همش رو آسفالت میرونه و درستم میگه چون لندکروز ماشینیه که تورو از جاده آسفالت خاکی سنگلاخ کوه بیابون جنگل دشت رودخونه وووو عبور میده بدون اینکه نگران چیزی باشی…

      موافقم 2
      مخالفم 0
  15. هاتف

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اینقدی که تویوتا لندکروز تو ایران عاشق و سینه چاک داره بوگاتی تو دنیا نداره. والا به خدا به جز ایران و ۴تا کشور عربی و گروهکای تاکتیکال کسی نه به اف جی نگاه میکنه نه به لندکروز. اگه بدونید با ۸۰ هزار دلار چه ماشینایی میشه سوار شد به تویوتا فکر هم نخواهید کرد. دوستان به ایران و اعراب که پولدارای بی حساب و کتاب دارن نگاه نکنید. ۸۰ هزارتا به بالا هنوز حتی تو آمریکا واقعا پول زیادی واسه خرید ماشینه و کسی که قراره این پول رو هزینه کنه یا لیز کنه میره سراغ گزینه های خیلی جزابتر مثل لینکلن ،کادیلاک، آئودی، مرسدس، بی ام و رنجرور وغیره. حتی اگه بنا به آفرود باشه بازم گزینه های خیلییی ارزونتری تو مارکت هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MOHAMAD.n.r

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      اعراب تویوتا رو بخاطر سخت جونی اش انتخواب میکنند که با ۸۰هزار دلار هیچ ماشینی به لندکروز نمیرسه(از نظر دوام واستهلاک).
      یخورده فکر کنید چرا در افریقا و کشور های دور افتاده لندکروز و پاترول و تا حدی پاجرو دیده میشه؟؟!!! جایی که وسط صحرا اگر ماشین خراب بشه نه میشه بکسل کرد و… باید ماشین رو ول کنی و برگردی خونه.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. هاتف

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (99 ديدگاه)

        مثلا اگه یه شورلت تاهو رو ببرید آفریقا هرروز خراب میشه؟! اینم ازون داستانای تویوتا سوارای قشر متوسط جهانه که فقط تویوتا خوبه بقیه آشقال میسازن.
        والا اگه به آفرود باشه که معیار و سلطان آفرود جهان جیپ هستش.
        اگه به بزرگی و راحتی و لوکس بودن باشه توصیه میکنم لینکلن نویگیتور و کادیلاک اسکالید رو امتحان کنید.
        اگر به تکنولوژی و هندلینگ باشه بی ام و و مرسدس و آئودی و رنجرور هستند. تویوتا دقیقا کجای این معادلات جا میگیره

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. MOHAMAD.n.r

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          حتی پراید هم بعضی روز های عمرشو بدون خرابی میگذرونه!!!!!تاهو که جای خود داره.
          تویوتا سواران ایران قشر مرفه جامعه حساب میشن و خودم ترجیح میدم طرفدار خودرو هایی باشم که از نزدیک دیدمشون و در بازار موجود هستند به جای اینکه از خودروهایی طرفداری کنم و حرف بزنم که ندیدمشون(برای امریکایی ها احترام زیادی قاعلم ولی در بازار ما موجود نیستند و بنابراین اطلاعات زیادی هم ازشون ندارم و وقت زیادی هم براشون صرف نمیکنم البته بجز خودروهای شاخصشون مثلf150 و c8 و…)
          معیار افرود جیپ هست؟؟؟؟ جیپ توی صخره نوردی عالی هست ولی در سایر انواع افرود جلوی لندکروز کم میاره. این حرف رو با استناد به فیلم های افرود زیادی که در یوتیوب دیدم میگم.
          لینکلن و اسکالید رو دوست دارم ولی هیچ تجربه ای در ایران ازشون ندارم(حتی از نزدیک هم ندیدمشون) ولی با توجه به چیزی که از lx570 دیدم تا حدی یقین دارم از پسشون بر میاد(غیر از ابعاد)
          تویوتا تکنولوژی رو در جهت کاهش هزینه های مصرفی و استهلاک استفاده میکنه.
          اگر بخواهیم در موررد خودروی A بگیم هندلینگش از فلان خودرو کمتره و اندازش از فلان کوچیک تره قیمتش از x بالاتره و در مقایسه با y لوکس نیست و تکنولوژی g رو نداره شتاب و توانایی zرو نداره و… خودرو A هر ماشینی باشه قطعا کم میاره.
          بنابراین اگر شما لندکروز رو (بهتره بگیم lx570 که لوکس باشه)به تنهایی مقابل هر یک از خودروهایی که نام بردید قرار بدید متوجه میشید که خوبی هاش میچربه و در اکثر مواقع دست بالا روداره.
          در نهایت امار فروش یک برند حرف نهایی رو میزنه که تویوتا اوله(اگر برند ها رو تنها حساب کنیم نه گروه های خودروسازی رو)

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. amin

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (12 ديدگاه)

          والا ما نه سهام تویوتا رو داریم نه تویوتا بهمون پولی داده… تویوتا به ما اعتماد داده کی گفته تویوتا فقط تو ایران و کشورهای عربیه؟؟؟ شما گفتین؟؟؟ اطلاعات تتون ضعیفه دکتر جان… استرالیا آفریقا روسیه خود آمریکای شمالی و جنوبی و مدلهای دیگه در اروپا هنوزم به این غول دنیای خودرو علاقه مندن دکتر جان… سلطان آفرود جهان جیپه؟؟؟
          باید تا حالا رالی داکار رو دیده باشی نه؟؟؟ وقتی حرف از استقامت یه خودرو آفرود میاد پیش فقط ژاپن سکان داره بیشترین برد تو این مسابقاته…. حدود 10 هزار کیلومتر توی شرایط سخت… تا حالا یبار رنجروور یا کادیلاک یا جیپ یا لندروور یا لینکلن یا … تونستن حتی به پایان برسونن این رالی رو؟؟؟؟ میتسوبیشی پاژرو تنها 12 برد توی این مسابقات از اولش داره… میدونی نشون دهنده چی هست؟ تنها خودروهای اروپایی دارای یک برد فقط فولکس و یکبارم پورشه و یکبارم پژو… تمام شد رفت… هامر چند سال پیش اومد با لاستیکهای لودری ولی بازم نتونست برنده بشه که دیگه خدای آفرودرهای آمریکاییه….
          دکتر جان تویوتا همونطور که خیلی هوادار داره ، همونطورم متنفر داره چون آروم و بی ادعا از فرهنگ کشوری که شرافت و پاسخگویی جزو ذاتشونه بیرون اومده… و آدم های بزرگ هم همیشه مغرض دارن…
          من عاشق بنز هستم ولی قرار نیست تو هر سگمنتی فرمانروایی کنه یا ب ام و یا خودروهای آمریکایی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. Mori.Ca

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من یه سری Lc100 دارم ، با موتور معروف 4.7 لیتری معروف.. که از امریکا وارد شده چون تو کانادا کلا این مدل نبوده گویا.. سیستم تعلیق بادی ماشین یه حس فوق العاده داره با وجود سن زیاد ماشین.. ولی وقتی صحبت از مصرف میشه.. فقط میتونم تشکر کنم از لجبازیه عربستان و روسیه که قیمیت بنزین زیر یک دلار در لیتر رسید..
    همکارم که ٢ تا بچه داره چند بار پیشنهاد داد که بهش بفروشم ولی بهش گفتم بدزدت نمی خوره.. این ماشین هر روز نیست، باورش نمیشد تا یه روز اومد زد رو شونم و با خنده گفت الان می فهمم چی میگی، گویا تو یه حراجی تلوزیونی یکیشو دیده بود که بقول خودش بعد از کلی تعریف توسط کارشناس ، طرف گفته بود اگه میتونید تا ماهی ۴٠٠ دلار. بابت بنزینش هزینه کنید اینو بخرید
    شاید مدل ٢٠٢٠ صدی ٢٠ نسوزونه ولی بازم از هم نسلاش خیلی تو مصرف سوخت عقبه.. من هنوز عاشقشم ولی واسه ماشین بعدیم بجای٩٠ هزار تا با ۵٠ هزار دلار یه G-wagon یوزد می خرم با کاکرد زیز 100 هزار کیلومتر ( مثلا مدل ٢٠٠۶-٢٠٠٨)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. یاس ی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    مهمترین دلیل انتخاب تویوتا از طرف اعراب دوام بالا و اطمینان بالای این برند هستش. درسته خیلی ماشینها هستن که لوکسترن و ممکنه توی آفرود هم به پای تویوتا برسن منتهی نکته کلیدی اینجاست که چند درصد از اون ماشینها واقعا این توانایی را دارن که هر روز برن تور صحرا نوردی و با چهار تا پنج سرنشین ساعتها توی ریگزار تحت فشار باشن ؟ من به هیچ برندی تعصب بیجا ندارم بلکه به همه برندهای خودرویی عشق می ورزم، ولی اگه صادقانه نگاه کنیم نه لینکلن، نه کادیلاک نمیتونن از پس کارهای لندکروزر برای طولانی مدت بر بیان. رنجروور یا سری جی مرسدس هم متاسفانه به خاطر لوکس بودن زیاد و هزینه های بالا مالک شخصی یا شرکتهای توریستی حاضر نیستن کارهایی که با لندکروزر میکنن را با این بزرگواران امتحان کنن، توی کشورهای درگیر جنگ هم همین دلیل کافیه تا به جای شاسی بلندهای لوکس محصولات تویوتا ببینیم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. هاتف

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (99 ديدگاه)

      درنهایت آمار فروش برند حرف اول رو میزنه؟!؟!؟!
      ۱- پس شما همیشه هیوندای سوار باش چون بیشتر میفروشه.
      ۲- اگه بر فرض، ملاک آمار فروش باشه یه نگاهی به آمار فروش لندکروز تو آمریکا بنداز و ببین تو مارکتی که حق انتخاب زیاده لندکروز چقدر میفروشه. خود من از آخرین باری که لندکروز دیدم ۱ماه میگذره.
      ۴- چون شما از نزدیک ندیدی و اطلاعات نداری دلیل بر بد بودنشونه؟!
      ۳- صحبتا نشون میده دغدغه اکثر دوستان مصرف کمتر و هزینه کمتر و کلا مسئله اقتصادیه. دقیقا کل داستان تویوتا به مسئله هزینه برمیگرده وگرنه همونطور که گفتم در هیچ پارامتری برتر نیست.
      ۴- ما داریم درمورد کلاس خودرویی ۸۰هزار دلاری صحبت میکنیم نه کلاس سدان اکونومیک. پس بحث هزینه اینجا معنی زیادی نمیده
      ۵- تویوتا سواران قشر متوسط جامعه در دنیا هستند و همه فکر و ذکرشون مصرف کمتر، هزینه کمتر، قطعات ارزونتر و افت قیمت کمتر هست و کاری با پارامترای واقعی خودرو ندارن. شما نمیتونی از پریوس سوار درمورد شتاب و هندلینگ نظرخواهی کنی..

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. amin

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (12 ديدگاه)

        پارامترهای وقعی خودرو؟؟؟؟ جالب بود… دکتر هاتف پریوس رو که نمیخوای با سری 5 مقایسه کنی یوقت؟ چون فکر کنم اینقد ناراحت شدی که انجام دادن این مقایسه هم بعید نیست… پریوس کلاس خودرویی(هیبرید) با تولید انبوه رو تو دنیا راه اندازی کرد که تمام خودروسازان رفتن سمتش.. تویوتا برای اکثریت میسازه که قشر متوسط جامعه هستن و بیش از 50 درصد رو تشکیل میدن… ما قشر ضعیفیم
        هزینه معنی نداره؟؟؟ همیشه تعمیرگاه بودن که حتما اهمیت پیدا میکنه درسته؟؟؟
        تویوتا با ارزش سهامش میتونه هردو خودروسازی فورد و جنرال موتورز رو ببلعه… ملتفت شدی؟؟
        آخه دکتر افت قیمت کمتر یه خودرو طبق چه پارامترهایی کم یا زیاده؟ چرا همه چیو با هم قاطی میکنی…
        آمریکا با بمب اتم زد توقلب ژاپن و ژاپن با تویوتا زد توقلب آمریکا و تمام دنیا و همه رو دیوونه کرد (:(:

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. هاتف

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (99 ديدگاه)

          اتفاقا درحال حاضر یه پریوس پرایم دارم، ولی تعصب الکی به چیزی ندارم و اگه خریدمش “فقط” واسه اینکه مسافت زیادی میرونم، پولدار نیستم و مهم مصرف بنزینش بوده، وگرنه از خدام بود لینکلن یا کادیلاک داشتم. الکی نمیام بگم ماشینم بهترینه و همرو قورت میده -)

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. MOHAMAD.n.r

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        ۱-شما بازار ایران رو حساب نکن چون به همون دلیلی که پراید پرفروش ترین خودرو ایرانه!!! هیوندا هم تو وارداتی ها پر فروش حساب میشه!!!
        ۲-لندکروز در امریکا که چندین نمونه بنزین اعلا و روغن و خوب و همچی گل و بلبل و… هست زیاد به چشم نمیاد ولی بقیه جاها برعکسه. لندکروز ممکنه تا چند وقت دیگه کلا در امریکا عرضه نشه به دلیل فروش پایین ولی همین الان نمونه های کارکرده اش نسبت به سایر خودرهای هم مدل ارزش رو بهتر حفظ کردند و افت قیمت کمتری داشتند. تویوتا برای بالای ده سال ساخته شده درحالی که تو امریکا طرف اسکالید رو میخره و استفاده سنگین هم نمیکنه و بعد عوض میکنه.ولی توی سایر کشور ها از جمله ایران حتی fj40 ها هم الان کلی قیمت دارند.
        ۳-غیر از جنبه اقتصادی در افرود هم حرف اول رو میزنه(نه افرودی که چهار تا سوسول با کلی امکانات و… میرن و بر میگردن. افرودی که از وسط فلان صحرا کا تا چندصد کیلومتر اطرافت هیچی نیست و جونت به ماشینت بنده)
        تویوتا = اقتصادی(استهلاک و دوام) + افرود
        پورشه = پرفورمنس و هندلینگ
        بقیه از جمله کادیلاک و … در چه چیز برتری دارند؟؟؟؟منظور برتری هست که اون برند رو متمایز کنه و در جهان تنها اون برند حرف اول رو بزنه.
        ۴- نگفتم بده ولی غیر از کشور های امریکایی و تا حدی روسیه اینجا کسی زیاد با امریکایی ها حال نمیکنه چون غیر از چثه بزرگ تقریبا هیچ برتری ندارند.
        ۴-هزینه نگهداری و… حودروی ۸۰هزار دلاری با ۲۰ هزار دلاری یکیه؟؟؟ افت قیمتش چی؟؟؟
        ۵-پریوس شتاب نداره ولی با استفاده از پلتفرم tnga هندلینگ خیلی خوبی رو با این پول اراعه میده.

        موافقم 2
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا