تویوتا

بررسی تویوتا یاریس سدان 2014

در خرید خودرو دو عامل همواره مهم بوده است، قیمت و قابلیت اطمینان. شرکت تویوتا از آغاز، سعی در ساخت خودروهایی مطمئن، بی‌دردسر، و با عمر مفید بالا داشته تا آسایش را برای رانندگان به ارمغان آورد. فاکتور سرعت نیز در این شرکت حائز اهمیت بوده است، همچنان که لکسوس را در کارنامه این شرکت خودروساز می‌بینم و هم اکنون شاهد خودروی تویوتا یاریس سدان ۲۰۱۴ هستیم.

Toyota Yaris sedan 2014
Toyota Yaris sedan 2014

به طور خلاصه می‌توان گفت مزایای عمده تویوتا یاریس ظاهر یکتا، قدرت مضاعف، فضای بیشتر، و سیستم فرمان بهتر است در حالی که معایب آن را می‌توان نبود جالیوانی جلو، بلوتوث و نامناسب بودن صندلی میانی عقب در نظر گرفت.

Toyota Yaris sedan 2014
Toyota Yaris sedan 2014

طراحی بدنه
این خودرو در ۵ تریم مختلف ارائه شده است که در آن‌ها از دو نوع موتور ۱.۳ لیتری و ۱.۵ لیتری استفاده شده است. در مدل ۲۰۱۴ آن، شاهد تغییراتی در بدنه هستیم که ظاهری مدرن به آن بخشیده و از آن استقبال خوبی به عمل آمده است در حالی که جلوی این خودرو، همچون تمامی سدانهای جدید شرکت تویوتا از طراحی جدید برخوردار شده است.
این مدل جدید، ۱۱ سانتیمتر درازتر، ۱ سانتیمتر عریض‌تر، و ۱.۵ سانتیمتر بلندتر شده است که خودرو را باریک‌تر نشان می‌دهد. با این وجود یاریس سدان، یکی از زیباترین خودروهای جمع و جور شهری به نظر می رسد.

Toyota Yaris sedan 2014 Interior
Toyota Yaris sedan 2014 Interior

طراحی داخلی
داخل یاریس ۲۰۱۴ شامل تغییراتی چند بوده اما عملکرد و ظاهر سابق خود را حفظ کرده است. در داشبورد اکثر قسمت‌ها از پلاستیک کار شده که خوب دیده می‌شود اما برخی اوقات بسیار روشن و نامناسب به نظر می‌رسد.

فرمان با لایه‌ای چرمی پوشانیده شده و تجهیزات صوتی روی آن نصب گردیده که حرکت جالبی محسوب می‌شود. صندلی‌های عقب فوق‌العاده راحت بوده و حتی روی بازوهای عقبی دارای جالیوانی نیز می‌باشد.

هر چند در این خودرو شاهد فضای افزایش یافته و راحتی بیشتر هستیم اما شرکت تویوتا برای کاهش هزینه اقدام به حذف برخی از تجهیزات آن کرده است در حالی که رقبای این خودرو دارای تجهیزاتی همچون سیستم ناوبری ماهواره‌ای، دوربین نمایش عقب یا سنسورهای پارک می‌باشند.

Toyota Yaris sedan 2014
Toyota Yaris sedan 2014

رانندگی با تویوتا یاریس سدان
رانندگی با این خودرو شما را به یاد رانندگی با یک خودروی اسپرت خواهد انداخت، موتور ۱.۵ لیتری آن در هیچ شرایطی کم نیاورده و شما هیچ وقت در استارت به مشکل برنخواهید خورد. یکی از ویژگی‌های این خودرو فرمان الکترونیکی آن است که همراه با جعبه‌دنده اتوماتیک منجر به یک رانندگی بسیار راحت و با کیفیتی برای شما می شود.

Toyota Yaris sedan 2014
Toyota Yaris sedan 2014

اگر زیاد در بزرگراه‌ها رانندگی می‌کنید، تویوتا یاریس بهترین گزینه نیست و شاید خودرویی با شش سیلندر، عملکرد بهتری داشته باشد. موتور ۱.۵ لیتری آن برای رانندگی شهری عالی است اما در سرعت‌های بالا در بزرگراه‌ها، مصرف سوخت آن آنچنان که باید، مناسب نیست. پس اگر به دنبال خودرویی برای مصارف شهری و با آسایش زیاد هستید ما به شما تویوتا یاریس سدان ۲۰۱۴ را پیشنهاد می‌کنیم.

Toyota Yaris sedan 2014
Toyota Yaris sedan 2014

سایر نکات قابل ذکر در این خودرو ترمزهای ای‌بی‌اس و کیسه هوا برای مسافرین جلو می‌باشد. همچنین دانستنی است که موتور توسط یک دکمه روشن می‌شود و شما می‌توانید آی‌پاد خود را به آن متصل کنید.

مشخصات خودرو یاریس ۲۰۱۴
موتور: ۱.۵ لیتری (۱۴۹۷ سی سی)
تعداد سوپاپ: ۱۶
تعداد سیلندر: ۴
جعبه‌دنده: ۴ سرعته
سیستم انتقال قدرت: موتور و دیفرانسیل هر دو جلو
توان: ۱۰۷ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دوربردقیقه
گشتاور: ۱۲۱ نیوتن بر متر (حداکثر) در دور موتور ۴۲۰۰ دوربردقیقه
وزن: ۱۵۰۰ کیلوگرم
ظرفیت باک بنزین: ۴۲ لیتر
صفر تا صد: ۱۱ ثانیه
ابعاد: ۴۴۱۰ * ۱۷۰۰ * ۱۴۷۵ میلیمتر

سایر مشخصات: دارای آینه‌های ضد تابش اشعه خورشید، آینه بغل برقی، ایموبیلایزر، هشدار کمربند ایمنی، سنسور عقب ایربگ برای سرنشینان جلو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

ناصر امامی

ناصر امامی، لیسانس مکانیک خودرو، نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۲۸ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان عزیز، درود
    کجا میتونم اطلاعات جامعی از هایلوکس دوکابین دو دف گیربیارم، مخصوصا با توجه به تفاوت قیمت‏ها تو بازار که هرکی یه چیزی میگه (مثلا، قیمت صفر 2014 از 144 تا 160 میلیون)؟
    دوم این که نمیدونم هایلوکس از نظر ظاهر . آپشن‏ها مدل مثلا 2009 تا 2014 تفاوتی دارند یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shahin corolla 2010

      ۳۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (47 ديدگاه)

      با سلام
      امید جان من پیشنهاد میکنم ابتدا مدل ماشینی که می خوای رو از هموت سالی که مد نظرت هست تو اینترنت search کن و اطلاعات و مشخصات فنی رو لیست کنی بعد باید بری مدل هایی که به ایران واردشده ببینی تا متوجه تفاوتهاش بشی،مثلا من دنبال کرولا بودم 6-7 مورد که دیدم فهمیدم از سال 2008 تا 2013 چه تفاوتهایی داره و نهایتاکرولای GLI فول سال 2010 ،وارداتی شرکت جهانگیر آریاکه از همه آپشن هاش بیشتر بود و سری آخر ژاپن رو خریدم ،
      اگه جستجو کنی متوجه میشی که چه سالی چه تغییراتی داشته و به دلار چه اختلاف قیمتی در سفارش آپشنها می تونه داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستانی که با این ماشین آشنایی دارند، صندلی های عقب جای دو نفر داره یا سه نفر هم می تونن بشینن؟ چون دارم میبینم که نفر وسط صندلی های عقب نمی تونه راحت بشینه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. عباس

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام دوستان من مزدا نىو دارم.می خوام یاریس ٢٠١۴ بخرم،کار درستیه؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. Rastin

    ۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من چند وقته تو سایت دنبال یه ماشین خوب میگردم هر ماشینی هم پیدا میکنم که به نظرم عالی میاد یه سری میان زیرش مینویسن به درد نمیخوره و با این پول میتونی فلان ماشین رو بخری … من نمیدونم مردم چی سوار میشن؟؟؟
    میری سراغ ماشین المانی میگن ژاپنی خوبه میری ماشین ژاپنیا رو میبینی میگن بیرخته برو کره ای بخر که قشنگ تره میری کره ای بخری میبینی نوشتن با نصف این پول میتونی چینی بخری که اندازه این اپشن داره میری چینی بخری نوشتن سگ ماشین ایرانی شرف داره به چینی حمایت از تولید داخلی میری ماشین ایرانی بخری زیرش نوشتن برو ماشین لگن امریکایی بخر عاقبت ماشینه.
    بعد تو خیابونم ٩٠ درصد ماشیناپرایده
    دوستان اگه اطلاعاتی ندارید لطفا نظر ندید
    شاید یه سریا روی نظر شما حساب میکنن خواهشا دوستانی که تجربه سواری با ماشین رو دارن نظر بدن که ملت گیج نشن … من ١ ماهه تو سایت دنبال ماشین میگردم زیر هیچ ماشینی ندیدم ۴ تا نظر احساسی یا غیر کارشناسی نباشه ینی همه کارشناسن ؟؟؟یا همه ماشینا به درد نخورن؟؟
    شایدم قسمت نظر دهی واسه یه سری از ما هنوز زوده …. شیرین یه ٧-٨ سال کار داریم …… مننون از دوستانی که نظرات کارشناسی یا تجربه های واقعیشونو میزارن … با امید روزای بهتر….!!!!!!

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا