تویوتا

بُکسل تویوتا هایلوکس با ماشین‌های اسباب‌بازی

تویوتا به‌تازگی ویدیوی کوتاهی آماده کرده که در آن ۱۵ نمونه مینیاتوری ماشین اسباب‌بازی رادیو کنترلی، یک نمونه واقعی از پیکاپ تراک را به دنبال خود می‌کشند.

toyota-hilux-with-tamiya-bruisers-06-1
در این ویدیو که از یک صحنه  مشابه در دهه ۱۹۸۰ میلادی الهام گرفته شده، تویوتا پیکاپ «هایلوکس» خود را به گروهی از تراک‌های کنترلی تامیا برو‌زِر (Tamiya Bruiser) متصل کرده است. البته هایلوکس در طول سال‌ها، وزن بیشتری پیدا کرده و هم‌اکنون با وزن کلی بیش از ۳ هزار کیلوگرم، چالش یدک‌کشی را برای خودروهای مینیاتوری بسیار‌ سخت‌تر نموده است. خوشبختانه هر کدام از بروزِرها می‌توانند نیروی کششی برابر ۲ کیلوگرم ایجاد کنند؛ نیرویی که برای به حرکت درآوردن تویوتا هایلوکس، مفید واقع می‌شود. تامیا بروزِر یک مدل با مقیاس ۱:۱۰ از یکی از طراحی‌های قبلی هایلوکس محسوب می‌شود و وزن آن تنها کمی بیشتر از ۳ کیلوگرم است. این مدل از قدرت کشش بسیار خوبی برخوردار است و به راحتی می‌تواند از پس کارهای سخت برآید.

toyota-hilux-with-tamiya-bruisers-04-1
برای استفاده از این کشش اضافه‌شده، آزمایش‌کنندگان یک وزنه کوچک در پشت قسمت کابین هر کدام از بروزِرها نصب کرده‌اند. یک رابط یدک‌کشی ویژه با ۱۵ حلقه جداگانه در محل استاندارد یدک‌کشی هایلوکس قرار گرفته و به تراک اجازه می‌دهد که با هر کدام از وسایل نقلیه مینیاتوری در ارتباط باشد. پس از وصل شدن کابل‌ها، موتور هایلوکس خاموش می‌شود و گیربکس در وضعیت خلاص قرار می‌گیرد.

toyota-hilux-with-tamiya-bruisers-03-1

به گفته تویوتا، هیچ‌گونه ترفند خاصی برای این منظور استفاده نشده و این یدک‌کشی، نمایش قابلیت‌های واقعی هایلوکس و بروزِر است. البته تنها تفاوت بروزِرها، کنترل توسط متخصصان رادیو-کنترل است؛ کسانی که حرکات خودروها را هماهنگ نموده و از انتقال قدرت بهینه برای انجام عمل یدک‌کشی، اطمینان پیدا کرده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1634 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز پدالی و نویسندگان پدالی
    گرچه با تاخیر اما نوروز رو به همه شما تبریک عرض میکنم و امیدوارم سالی پر از موفقیت برای همه ی مردم خوب کشورمون باشه و تو این سال دیگه شاهد این وضع تو صنعت خودرو سازی کشورمون نباشیم.
    ببخشید رفته بودیم مسافرت اونجا اینترنت خوب نداشتم برای همین یکم با تاخیر شد.
    امیدوارم تو همه آزمایش های زندگی تون موفق باشید و علاوه بر کنکور یا هر امتحان دیگه ای تو امتحان های امتحانگر اصلی یعنی خداوند پیروز باشید.
    راستی گرند تور رو شبکه مستند با اسم سفر بزرگ ساعت 10:55 صبح و احتمالا 8.30 شب پخش میکنه.تاپ گیر با مجری های قدیمی اش رو هم شبکه ورزش ساعت 12.15 و 13.15 پخش میکنه.
    راستی 6 فروردین اولین مسابقه فصل فرمول یک برگزارمیشه.تو مجله خونده بودم ساعت 13 خواهد بود ولی شبکه ورزش زیر نویس کرد 9:30 صبح
    مطلب جالبی هم بود.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3688 ديدگاه)

      دمت گرم دوست عزیز. شاد و خرم باشی
      این شبکه ورزش هر وقت فرمول 1شو دیدم اعصابمو خورد کرده در حد سردرد گرفتن. گزارشگرش بعضی وقتا رو مخت را میره. سانسورهای بیربط بیخودش ک دیگه ضدحال اساسیه. هر جا هم دلشون خواست مسابقه رو قط میکنن. خداکنه برای این فصل این بلاها رو سر بیننده در نیارن و تغییر رویه بدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. اشکان

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (106 ديدگاه)

    جوووووون…قدرت تعاون و همبستگی به این میگن…ما هم اینطوری با هم باشیم میتونیم ویران خودرو و سایپا رو با خاک یکسان کنیم…البته این دو تا بهونه اند…*!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. پرسپولیس

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    یعنی هرکدام ازاین خودروداسباب بازیهاازپرایدووانت پیکان بیشترمی ارزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Madjid911 GT2

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خیلی جالب بود. ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ASA

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    غیرواقعی بود
    بیشتر جنبه تبلیغ داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا