تویوتا

تأیید تولید تویوتا سوپرا 4 سیلندر

تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ در ژاپن با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو عرضه خواهد شد و به نظر می‌رسد این پیشرانه پتانسیل عرضه در بازار آمریکا را نیز دارد.


اخیراً تأیید شده که پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری ب‌ام‌و در تعدادی از مدل‌های مختلف از جمله سری ۲، ۳ و ۴ و همچنین Z4 بکار خواهد رفت. به همین خاطر تعجبی ندارد که در اسناد منتشر شده نام تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ مجهز به این پیشرانه هم دیده می‌شود.


البته این موضوعی جالب‌توجه است زیرا پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی سوپرا با دو قدرت متفاوت در دسترس خواهد بود. نسخه‌ی پایه قدرت ۱۹۴ اسبی و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری خواهد داشت و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۵ ثانیه‌ای خواهد شد.


مدل سوپرا SZ-R که از همین پیشرانه استفاده خواهد کرد خروجی ۲۵۴ اسبی و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری تولید خواهد کرد و به لطف این قدرت بیشتر شتاب بهتر یعنی ۵.۲ ثانیه‌ای خواهد داشت.


این اعداد نشان‌دهنده‌ی خودرویی ترسناک نیستند اما مدل بازار آمریکا از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۹۴ نیوتون متر استفاده می‌کند. سوپرای بازار آمریکا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴.۱ ثانیه‌ای دارد.


اگرچه در این اسناد آمده پیشرانه‌ی ۲ لیتری یاد شده احتمال نصب در سوپرای بازار آمریکا را دارد اما توسعه در بیانیه‌ی منتشر شده این احتمال را تا حدی رد کرده است. یکی از سخنگویان این برند گفته است:

ب ام و این پیشرانه را برای مدل‌های مختلفی در نظر گرفته و در این لحظه تویوتا فقط برای عرضه‌ی سوپرا با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری در بازار آمریکا برنامه‌ریزی کرده است.

خود این بیانیه هم جالب‌توجه است زیرا به نظر می‌رسد احتمال عرضه‌ی نهایی پیشرانه‌ی ۴ سیلندر در آمریکا وجود دارد. البته همان‌گونه که خواندید سخنگوی تویوتا به زمان حال داشته است.


شایان ذکر است مهندس ارشد سوپرا قبلاً گفته بود سوپرا باید هر سال تکامل یابد. به این ترتیب انتظار می‌رود در سال‌های آینده به‌روزرسانی‌های زیادی روی سوپرا صورت گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    تویوتا جان یه پیشنهاد دارم.
    موتور 6 سیلندر 3 لیتری توربوی BMW رو بیخیال شو و موتور 6 سلیندر 3.5 لیتری تنفس طبیعی خودت که روی کمری جدید هست رو کمی روش کار کن و بزار روش.
    بعد یه خورده حجم موتور رو ببر بالا مثلا 4 لیتر و یه موتور برقی هم بزار و یه چیزی حدودای 500 تا 600 اسب ازش در بیاد.
    طراحی ماشین رو هم یه خورده کشیده تر کنی خیلی بهتر میشه. دمت گرم ولی مطمعنن حرف باد هواست.
    ( راستی این یک نظر و فقط فقط یک پیشنهاد شخصی طرفدار تویوتا سوپرا است. )

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سامان اذری

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      منم میگم فعلا موتور 3.5 لیتری لکسس ال اس با 415 اسب و 600 نیوتن رو دستی بکشه روش و 450 اسب و 650 نیوتن کنه و بزاره رو این ماشین خیلی عالی میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (3047 ديدگاه)

        موافقم دقیقا. بهترین موتور لکسوس همین موتوره که با 3.5 لیتر و تویین توربو توان 415 اسب گرفته. گرچه در دنیای امروز این عدد جذاب نیست. مثلا بنز AMG GT53 از موتور 3لیتری 427 اسب یا بی ام و M4 GTS توان 493 اسب گرفته. احتمالا روی موتور 3.5 لیتری بتونه به 430 اسب برسه. این افزایش 10 کیلوواتی میتونه حدود 30نیوتن متر افزایش گشتاور ایجاد کنه که عالیه. اما من کلا بهترین موتور لکسوس را 5 لیتری 8سیلندر 470 اسبی میدونم بشرطیکه به 500 اسب برسونه. کاری که عاجز بود امسال!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. یاشار

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (33 ديدگاه)

        سلام تویوتا به واسطه اون لکسس موتور پرفرمنس خوب نتونستن تولید کنند (زمان حال منظورم گذشته نیست) . اکثر ماشینای پرفنمنسش (لکسس) از رقیباشون عقبن .موتورهای سنگینی دارن
        تویوتا نمیاد کاری رو الکی انجام بده حتما دیده اینجوری بهتر و بصرفه تره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. حسین

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    فکر میکردم با یک نمونه ۴ سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری طرف باشیم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    قدرتش اندازه نسل سومش که بین سالهای 86 تا 93 تولید میشه هست
    خسته نباشی تویوتا جان :/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. samurai

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (543 ديدگاه)

    خودشم فهمیده تویوتا با موتور بی ام و نشدنیه واسه همین گفته به روزرسانی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 917

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (310 ديدگاه)

    میخام گریه کنم به خاطر کاری که تویوتا داره با سوپرا میکنه،بعد یاد این میفتم که اصلا مگه قرارمن اینو بخرم تازه شاید حتی از نزدیکم نتونم ببینمش، بعد بیشتر گریم میگیره و کلا میگم بیخیال

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا