تویوتا

تاکسی جدید تویوتا برای بازار ژاپن

تویوتا از سال ۱۹۳۶ تاکنون مشغول ساخت تاکسی برای بازار ژاپن بوده و در آن سال مدل AA را عرضه کرده است. هم‌اکنون این خودروساز محبوب آماده تولید مدل جدیدی می‌شود. خودروی مورد بحث که JPN تاکسی نام دارد به خاطر سقف بلند خود فضای سر زیادی را ارائه نموده و فاصله مناسب بین محورها فضای پای مناسبی را ایجاد کرده است. به لطف کف مسطح و کم ارتفاع و همچنین محدوده بزرگ باز شدن درب‌های کشویی، ورود و خروج به این خودرو بسیار آسان است.


اگرچه استایل بیرونی خودرو با جذاب بودن فاصله چشمگیری دارد اما تویوتا می‌گوید در طراحی خودرو از سدان بزرگ کراون استفاده کرده است. آینه جانبی جای گرفته روی گلگیرهای جلو به یاد آورنده خودروهای کلاسیک قدیمی است. این خودرو در دو تریم پایه‌ی ناگومی و فول تاکومی فروخته خواهد شد که دومی دارای چراغ‌های جلوی LED و چراغ عمودی نصب شده روی ستون‌های D می‌باشد.


همانند هر تاکسی دیگر کابین این خودرو نیز مهم‌ترین بخش است. شیشه‌های بزرگ دید فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده و صندوق بزرگ نیز ظرفیت ۴۰۱ لیتری دارد. این خودرو به سادگی می‌تواند ویلچرها را حمل کرده و نورپردازی LED عقب به آسانی باعث پیدا کردن کمربند ایمنی در شب می‌شود.


تویوتا می‌گوید کابین تاکسی JPN در تمامی شرایط کاملاً آرام خواهد ماند زیرا متریال خفه کننده صدای زیاد به همراه شیشه‌های ضد صدا بکار رفته‌اند. برای افزایش راحتی، نسخه تاکومی دارای ورودی‌های هوا و صندلی‌های عقب گرم شونده می‌باشد.


طبیعتاً بحث ایمنی اولویت زیادی در زمان توسعه این خودرو داشته و در کل ۶ کیسه هوا به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند. همچنین سیستم ایمنی Sense C تویوتا را نیز نباید از یاد برد. سیستم پیشگیری از برخورد به‌صورت استاندارد در تاکسی جدید تویوتا وجود داشته درحالی‌که خریداران با پرداخت هزینه بیشتر می‌توانند سیستم تشخیص موانع را نیز سفارش دهند.


صرف نظر از نوع تریم، هر دو نسخه با پیشرانه ۱.۵ لیتری سازگار با سوخت گاز مایع LPG در دسترس بوده و قدرت آن به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود.

بهای نسخه پایه از حدود ۲۹۹۰۰ دلار آغاز شده و به ۳۰۸۰۰ دلار در نسخه تاکومی می‌رسد. تویوتا می‌خواهد هر ماه هزار دستگاه از تاکسی جدید خود را بفروشد و از این خودرو در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده خواهد کرد.

تویوتا JPN تاکسی در نمایشگاه خودروی توکیو حاضر خواهد بود. دیگر محصولات چون اتوبوس سلول سوختی سورا، کانسپت فاین کانفورت و کانسپت i-Ride از دیگر محصولات این کمپانی در توکیو خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ali a

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    واقعا یه تاکسی کامل هست وبا طراحی با مزه و کاربردی…احسنت به تویوتای کاربلد… یه چیز جالب اینکه رسم آینه بغل های روی کاپوت رو هم ادامه داده تویوتا تو تاکسی هاش…

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. فواد

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (291 ديدگاه)

      در اینکه تویوتا همه چی تمومه شکی نیست ولی خداییش با اون بیانیه ی عجیب غریبی که دیروز داد واقعا از چشمم افتاد. ترجیح میدم از برندهایی که واقعا نمایندگی تو ایران دارن و معامله کردن با کشورم براشون خفت به حساب نمیاد ماشین تهیه کنم که خوشبختانه کم هم نیستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. کوروش

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        به عنوان یک طرفدار حالم از تویوتا بهم خورد اهمیت بازار امریکا رو درک می کنم‌ ولی حرفش واقعا … خاک بر سر ما که اینقدر هم اضافه به این ایرتویای …. می دیم پدر من از دیروز تو فکر فروش کرولاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. John

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    تاکسیای خودمونم خیلی خوبه، خدارو شکر سیستم حمل و نقل عمومیه خوبیم داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. HORSE

      ۳ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      داداش جدی که نگفتی یوقت!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حامد

        ۳ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (831 ديدگاه)

        خوبیش اینه که هر جا وایسی یه پراید برات بوق میزنه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۳ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (3685 ديدگاه)

          اگر دختر باشی هر جا باشی ماشین برات بوق میزنه.مخصوصا ماشینای مدل بالا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تاکسی یعنی این سیستم تاکسی رانی در انگلستان هم به همین سبکه خودروهای بزرگ جادار و ایمن ولی جالب ترین نکته برای من تفاوت رنگ صندلی سرنشینان با راننده هست و اینکه کلیه ادوات جوری طراحی شدن که راننده کاملا بهشون مسلطه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. me84

    ۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    اگه آینه هاش برقی نباشه، برای تنظیم کردنشون باید پیاده بشی بری نتظیمشون کنی. تازه اگه با یه بار پیاده شدن بتونی تنظیم کنی. تا بخواد تنظیم بشه پیرت دراومده. ولی جدای از شوخی بعضی از ماشینای قدیمی که آینه رو گلگیر بود(تو ماشینای ژاپنی خیلی مرسوم بود) تنظیم آینه ها واقعا معضلی بوده برای خودش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا